Centraal Beheer reviews

3.3

28-02-2019

Hele goede service bij schade

Ik ben al heel lang klant bij centraal beheer. Ik had recent schade door met eigen aanhanger tegen garagedeur te rijden. Ik dacht eigen schuld dikke bult, maar na telefonische info bij cb kreeg ik te horen nee hoor meneer valt onder uw opstalverzekering. Aan de hand van de offerte van reparateur en appen foto werd zeer snel 40 % schadebedrag uitbetaald.

Na de reparatie en mailen rekening werd per direct restant schadebedrag voldaan. Ik ben weer zeer vriendelijk, snel en correct geholpen door CB. Juist bij schade spreekt de kwaliteit van de verzekeraar.

Mihai-Gabriel
06-02-2019

Auto verzekering

Ik heb het slechte ervaring gegad met Centraal Beheer , ze zijn een bedrijf van leugenars . Ik ben aan hun met een antal schadevrije jaren met 2 auto’s , prive en zakelijk , en ze heeft gespelt met de jaren tot ik heb 3 jaren van 9 . Echt slechte bedrijf

Daan
15-01-2019

Uit de verzekering gegooit

Mijn ervaring ia super slecht voor achmea want ik was een fraudeur volgens hun voor 235 euro. Heb met hun gemaild een paar keer om het optelossen maar ja heb mijn verhaal gezecht en dan blijft dat wijf daar maar zeggen dat ik er niet op in ga op een datum.terwijl ik het hele verhaal heb uit gelegd en opeens tsja zo de verzekering uit gegooit. Dit is een super slecht bedrijf echt waar.

Mirel
10-01-2019

Absurde premie verhoging inboedelverzekering studentenkamer

Wij zijn al meer dan 30 jaar klant bij Centraal Beheer, tot tevredenheid moet ik zeggen ik wordt altijd netjes te woord gestaan. Nu krijg ik net de nieuwe polis van de Inboedelverzekering waaruit blijkt dat het polis bedrag voor de studentenkamer van mijn dochter verhoogd is van € 41,85 naar € 72,10 per jaar, een verhoging van 30,25 per jaar! Echt belachelijk gewoon. Ik heb gebeld met Centraal Beheer en daar werd mij verteld dat er een herberekening gemaakt is van de oppervlakte van de verzekerde objecten. Mijn dochter heeft een studentenkamer van 11 m2 waar een bed, buro en kast in staan, hoe kan dat premiebedrag in hemelsnaam zo verhoogd worden? De medewerkster van CB gaf het advies om niet alleen naar het premiebedrag te kijken maar ook naar de dekking. Die is inderdaad hoog nl € 35.000. Dit bedrag staat overigens vast en ik kan niet voor een lager bedrag kiezen. Nu denk ik dat de waarde van haar totale inboedel nog geen € 3000 bedraagt dus wat heb ik aan zo'n hoge dekking, ik heb liever een reële premie. Verzekering dus opgezegd en overgestapt naar een (veel) goedkopere concurrent.

Alberdien
07-01-2019

Vervangen autoruit niet vergoed

Ik had een ster in mijn voorruit en wilde de ruit laten vervangen. Vervolgens kreeg ik netjes een schadenummer met de namen van firma's waar ik de ruit kon laten vervangen. Omdat de auto toch voor een grote beurt moest wilde ik de ruit bij Autohaas laten vervangen. De verkoper heeft zelfs nog gebeld met CB en kreeg toestemming. Toen alles geregeld was weigerden ze te vergoeden, zelfs niet het bedrag dat ik kwijt zo zijn bij Carglass. Ik vind dat nog steeds een aanfluiting.

Jeffrey
29-12-2018

Door eerlijkheid, geen vergoeding!

Zoals zovelen mensen op ervaring.nl, reeds jaren klant bij CB en op zich tevreden. Heb ook niets om ontevreden over te zijn, omdat ik nooit iets claim!

Dus van woonverzekering, doorlopende reisverzekering, all-risk autoverzekering tot rechtsbijstandverzekering . alles onder de bezielende vleugels van CB geplaatst. Dan praat je toch al snel over een goede som van ruim 125 euro per/maand.

Dan komen er ook bij ons twee momenten van "pech" hebben in 2018.

A. Dochterlief deponeert het afvalblad bij de Mc-Donald in de afvalcontainer. Waar de zonnebril van haar vriendin "vermoedelijk" nog op lag. Helaas mochten de medewerkers van de Mc-Donald de zonnebril niet zoeken in de afvalcontainer vanuit het oogpunt van Arbeidsomstandigheden. Maar, was de manager wel van dienst om dit eventueel op papier te plaatsen voor de verzekering. Want ook hij vond het erg vervelend, maar kon niet anders dan de beleidsregels volgen van Mc-Donald!

B. Tijdens de vakantie op Curaçao, is dochterlief plots haar leesbril kwijt. Kortom, zoeken en nog eens zoeken . maar helaas nooit meer gevonden.

Dus brief toegezonden aan CB met de vraag of ik aanspraak zou kunnen maken op één van de lopende verzekeringen.

Dus wat doe je dan als EERLIJKE burger, je zet e.e.a. dan ook EERLIJK op papier.

Resultaat:

Casus A (na stilte van vele weken) zelf gebeld naar CB en wat blijkt. Men heeft de tegenpartij reeds weken geleden een bedrag toegezonden. Alleen was men vergeten om dit even aan ons te melden per email. Verder geen schriftelijke onderbouwing met verwijzing naar welk artikelnummer of hoe men is gekomen (berekening) aan de uiteindelijke uitkering. Wel was de medewerkster zeer vriendelijk tijdens het telefoongesprek.

Casus B (na stilte van vele weken) zelf gebeld naar CB en wat blijkt. Geen vergoeding vanuit de doorlopende reisverzekering. Dochterlief was, volgens een zeer recalcitrante medewerkster met vertonend onbetamelijk gedrag, nalatig en onzorgvuldig geweest. Daarbij was de leesbril reeds al enkele jaren oud van uw dochtertje (zei de medewerkster, ach wist zij veel . dochterlief is 20 jaren jong). Ook hier wederom geen schriftelijke weerlegging met verwijzing naar een artikelnummer.

Na het laten bezinken toch nog eens telefonisch gebeld met CB. De zeer vriendelijke medewerkster van de service vertelde. Pas wanneer u heel vervelend zou hebben gedaan meneer, dan is men pas bereid om een schriftelijke opsomming aan u te richten en daarbij had u beter kunnen aangeven (casus B) dat de leesbril was gestolen. Dan had men u wel een vergoeding in het vooruitzicht kunnen stellen.

Dus . de eindconclusie bij CB: je moet het doen als klant met een mondelinge weergave.

En . betaal je wel eerlijk en keurig jouw premies, edoch is dit NIET terug te vinden in de eerlijkheid en keurigheid van enkele medewerkers.

Ach, ik blijf trouw aan CB . maar volgend jaar heb ik zitting in de OR van onze holding. Daar komt dan ook weer jaarlijks langs alle collectieve "overeenkomsten" zodat onze medewerkers (6.500 in Nederland) diverse collectieve kortingen ontvangen (Zilverenkruis . CB .). Eens kijken of ik de overige leden en directie warm kan maken voor een overgang naar onderzoek naar Univé.

Resumerend: JAMMER (als je eerlijk bent).

Fam. J. Timman

Kick
29-12-2018

Reis verzekering

Reisverz.

Goede dag

Wij zijn 24-11-2018 tot 24-12-2018 naar Granganaria op vakantie ge gaan met onze scootmobiel, Halve wegen de vakantie was onze accu weg uit de scootmobiel, dus daar zit je mooi mee .Dus maar een scootmobiel gehuurd en onze eigen scootmobiel naar de reparateur gebracht. Die kon de originele accu wel in holland of duitsland bestellen voor ons maar dat ging een bedrag van boven de 500 euro kosten, maar als ik er voor koos om twee bromfiets accu's er in te laten bouwen was dat 160. euro ,dus wij maar eieren voor ons geld gekozen, hij zou binnen 3 dagen klaar zijn dat werden er 4 .Maar gelukkig konden we ons geluk niet op dat hij weer reed, Bij thuis komst zij mijn vrouw me na drie dagen je moet die verz. eens bellen waarschijnlijk krijg je het vergoed dus ik belde en vertelde ons avontuur En inderdaad we waren er voor verz. mijn reparatie & mijn scootmobiel huur werden vergoed op basis van wederzijds vertrouwen ik moest wel de nota 21 dagen bewaren in grote lijnen helemaal TOP van Centraal Beheer. Goede Jaar Wisseling Fam de Graaf Zoetermeer

20-12-2018

Verdubbeling premie woonverzekering

Vorige week een mailtje ontvangen of ik voor 1/2/19, 1.500 Euro wilde overmaken voor mijn woonverzekering. Met vermelding enkele veranderingen in de woonverzekering.

Blijkt om stijging van 811 naar 1560 te gaan, zelfde verzekering, alleen een andere berekeningswijze voor de premie. Geen toelichting of attentie voor extreme stijging. Bah.

Nancy Bre
17-12-2018

Waardeloos! Zou zeker geen REISVERZEKERING afsluiten bij centraal beheer!

Had al eerder vernomen dat centraal beheer een onprofessionele bedrijf was, maar heb het nu wel zelf met beide ogen helaas mogen meemaken! voordat ik op vakantie ging, heb ik een doorlopend reisverzekering afgesloten en ervoor gezorgd dat ik goed gedekt was medisch (i.v.m ziekte van chrohn), en als antwoord kreeg ik terug, ja hoor mevrouw gaat u maar met een gerust hart op vakantie! nauw mooi niet! onderweg in het vliegtuig kreeg ik namelijk al flinke pijn in mijn buik. Aangekomen op mijn bestemming, heb ik het nog een dag aangekeken met de pijn, volgende dag spoedeisende hulp, maar zei konden niet veel voor mij betekenen omdat de dokters niet erg bekend waren met mij ziekte. Mijn zus heeft uit nederland contact gehad met centraal beheer, en die hebben vervolgens mij gebeld. Nauw simpel gezegd, konden ze niks voor mij betekenen, en als ik graag terug wou komen naar nederland, dat ik het even maar uit mijn eigen zak moest betalen, en in nederland even alle bewijzen opsturen, en dan lossen zij het op. Nauw ik boos heb ik een ticket terug gekocht. Om het verhaal klein te maken, mijn vakantie was 3 weken maar ben met 4 dagen terug gekomen. En heb vervolgens contact opgenomen met centraal beheer, en netjes alle bewijzen opgestuurd! 15 dagen later nog helemaal niks! geen contact geen mail geen niks! en als je naar de klantenservice bel, geven ze aan van ohhh heeft u een schade lopen in verband met een reisverzekering? en dan heb ik het verhaal van mijn verloren camera's niet eens bijgevoegd! dit is duidelijk een bedrijf die niet denkt aan zijn klanten nee, maar alleen maar aan maandelijks incasseren! per direct mijn verzekering bij hun opgezegd, van mijn moeder en zorg er nog voor dat heel mijn familie en vrienden bij hun kappen!

Danny
14-12-2018

Premie volledig teruggestort!

Ik had mijn motor verzekerd bij Centraal Beheer. De motor heb ik verkocht in juli 2017. Ik ben zelf vergeten om de verzekering op te zeggen. Nu, december 2018, zag ik dat ik nog steeds maandelijks betaalde. Dom, dom, dom. Ik belde direct Centraal Beheer en verwachtte alleen mijn verzekering op te zeggen. De dame aan de lijn gaf echter direct en zonder enige kritische noot aan dat ik mijn vrijwaringsbewijs moest tonen. Hierop zouden ze dan mijn premie terugstorten. Ik had hier totaal niet op gerekend. En wat bleek: drie dagen nadat ik mijn vrijwaringsbewijs had gemaild stortten ze mijn volledig teveel betaalde premie terug (t/m juli 2017 dus!). Grote klasse!

13-12-2018

Centraal Beheer Achmea heeft een uitermate lakse houding. Ze zijn er niet als je hulp nodig hebt.

Op mijn nieuwe auto kan ik 400,- euro inruilkorting krijgen door mijn oude schade auto in te ruilen namelijk. Hiervoor had ik een "sloop verklaring" van Achmea nodig . Ik heb 2 weken geleden Achmea en hun schade expert gevraagd mij schriftelijk een bewijs van deze "sloopverklaring" te sturen. Niks ontvangen, meerdere keren gebeld. Ook de schade expert reageert niet op telefoontjes, mailtjes en smsjes. Hierdoor loop ik 400 euro inruilkorting op mijn nieuwe auto mis.

Daarnaast loopt de schade afhandeling van mijn oude auto enorm traag. Er wordt niet meegedacht of geholpen. Ik moet alles zelf regelen. Er wordt geen contact opgenomen met de tegenpartijen, alles wordt op mij als klant afgeschoven. Ik heb nergens recht op. Waar betaal ik in godsnaam bijna 2000,- euro per jaar premie voor?

06-12-2018

Slechte communicatie.

Zeer slechte service bij Centraal beheer.

Ik heb 2 auto's bij hen in de verzekering en zonder dat je er achteraan gaat betaal je veel te veel voor je lopende verzekeringen en passen ze de premie zonder te communiceren aan.

03-12-2018

Geen uitbetaling bij diefstal telefoon

Wij hebben bij centraal beheer een buitenhuis verzekering .

Dacht handig zeker met in het gezin smart phones en ipads.

Nu gebeurt dat de telefoon van mijn vrouw wordt gestolen op haar werk in de winkel waar ze werkt ze had de telefoon onder de toonbank gelegen en uit het zich maar deze was toch gestolen nadat ze even wat moest pakken voor een klant.

Nu dachten wij oké we hebben een buitenhuis verzekering maar jammer valt niet onder de dekking omdat de telefoon niet in het zich was en dat deze onder de toonbank niet in een afgesloten kast zit of in een kluisje.

Sorry hoor maar als deze in een afgesloten kast had gezeten of kluisje dan was deze waarschijnlijk ook niet gestolen.

Dus denk na voordat je deze verzekering afsluit voor je telefoon en lees goed de polis voorwaarde ook voor een schade bijv scherm 100 euro eigen risico

Siem
02-12-2018

Centraal beheer: Crimineel en gevaarlijk

Na een auto inbraak en diefstal van onderdelen met ruim 10,000 euro schade worden wij door cb voor fraudeur aangemerkt resultaat: geen schade uitgekeerd/ op de zwarte lijst, boete en onderzoekskosten worden op ons verhaalt. Gelijk een advocaat erop gezet en contra expertise laten doen door enkele instanties die gespecialiseerd zijn. Allen konden aantonen dat er degelijk sprake was van inbraak en diefstal door uitlezen auto, uitlezen alarmen, getuigen verklaringen en onderzoek mercedes benz nl die ons wilde helpen. Bij de rechter gelijk gekregen en inmiddels weigert cb uit te keren. Gerechtsdeurwaarder erop gezet en inmiddels moeten zij ons 21000 euro uitbetalen.

Cb doet er dus alles aan om niet over te gaan tot uitbetalen. Indien zij weten dat jij niks met de diefstal te maken heb en ze zien een opening dan deinzen zij er niet over dit tegen cliënten te gebruiken. Een walgelijk en smerig spelletje spelen ze bij centraal beheer. Dus mocht u te maken krijgen met medewerker wiekstra en het inderzoeksburo post crash voertuig diagnose; weiger dan deze samenwerking en vraag voor een ander buro. Of sterker nog blijf weg bij achmea!

Mvg

Jelle
02-12-2018

Zeer netjes en snel

Mijn schade was zeer snel en netjes afgehandeld ben zeer tevreden over de auto verzekering mijn nieuwe auto wederom bij cb laten verzekeren snap al die slechte ervaringen niet

Laura
30-11-2018

Super goed met klanten en verzekeringen

Super goed geholpen, goede prettige snelle service.

Erg klantvriendelijk, ze doen altijd hun best voor de klant.

Robin
28-11-2018

Schademelding: ok, schadebehandeling:.en toen was het stil

Beste lezers,

Ik heb net met CB gebeld en je raad het al, er wordt een terugbelverzoek genoteerd.

Begin augustus is mijn schade gemeld. Het is nu bijna dec. en mijn hoogte punt was dat er na lang aandringen een schadeexpert is langsgekomen om de schade te beoordelen.

Wat moet ik nog meer zeggen zeggen?

Groet, Robin

Dirk
20-11-2018

Inboedel en opstel drama CB

CB heeft een nieuwe woonverzekering in de markt gezet. Hierdoor wordt mijn premie verhoogd van €500 naar €1500 per jaar. Ik dacht dat dit een fout was, maar niet dus. Ze berekenen het huis nu op een andere wijze.

Inmiddels bij een andere verzekeraar een nieuwe verzekering aangevraagd voor dezelfde oude premie. Bij CB gemeld dat ik met zo'n belachelijke premieverhoging geen klant kan blijven en derhalve na afloop van de huidige periode opzeg.

De nieuwe verzekeraar wijst mij echter af! Omdat ik wel 6 schademeldingen zou hebben gehad in de afgelopen 2 jaar. Zelf kom ik niet verder dan 2 schades die ontstonden bij de verhuizing en verbouwing van ons huis.

Nu blijkt CB bij iedere navraag die je doet, of een schade oude de polisvoorwaarden valt, meteen een schademelding vast te leggen in het CIS register. Ook wanneer je besluit om een schade vervolgens niet in te dienen!

Zo was er ook iemand bij ons op bezoek die schade veroorzaakte. Deze schade is door de aansprakelijkheidsverzekering van die persoon zelf vergoed. Echter de navraag van mij over hoe wij deze schade het beste konden indienen, is op mijn kont een CIS-registratie gedaan.

Van de 6 meldingen zijn er dus 4 onterecht. Echter de afwijzing door de nieuwe verzekeraar, op grond van deze onterechte schaderegistratie door CB, staat nu OOK in de CIS geregistreerd!

Aan CB vroeg ik vervolgens om mijn huidige verzekering door te laten lopen totdat deze vervuilde schaderegistratie is hersteld. Zodat ik dan daarna bij hen weg kan gaan. Echter CB zegt dat ik dan EERST weer opnieuw GEACCEPTEERD moet worden. En door deze CIS registratie bestaat de grote kans dat ze mij niet meer aannemen!

Ik val van de regen in de drup, alleen omdat CB een nieuwe Woongarant verzekering uitrolt. Zonder daarbij naar de individuele gevallen te kijken.

Ik ben al ruim 30 jaar klant bij ze, maar ik ben ZEER ZEER ontevreden over de gang van zaken. Ik ben ook in zak en as, omdat ik niet weet hoe ik mij weer normaal kan verzekeren. Eerst moet CB de CIS registratie opschonen, daarna moet de nieuwe verzekeraar de weigering uit het CIS systeem halen.

Vreselijk dit allemaal, dit komt zomaar uit het niets!

Martijn
15-11-2018

Onbeleefde en zeer ongegronde reactie op aanvraag verzekering.

Via een zakelijke relatie de tip gekregen een zakelijk verzekeringspakket aan te vragen bij CB.

Zo gezegd zo gedaan. Online offerteaanvraag ingediend. Drie weken geen reactie.

Gegevens van contactpersoon gekregen en gebeld.

Tijdens dit gesprek ben ik werkelijk misschie

wel twintig keer onderbroken.

Uiteindelijk heb ik gewoon maar gevraagd of de dame nu wist wat ik vragen wilde. Gewoon onbeschoft!

Uiteindelijk een moeilijk te bewerken Exceldocument gekregen en alsnog een meer gespecificeerde aanvraag gedaan.

Aangeven ook graag de particuliere verzekeringen onder te willen brengen en meer te clusteren. Maar dat niet tegelijkertijd, want dat zijn andere mensen op andere afdelingen.

Sjonge wat een samenwerking en interne efficiency.

Na een kleine week een reactie, bestaande uit drie regels.

De bedrijfslocatie wordt niet geaccepteerd.

Geen uitleg, geen motivatie of onderbouwing.

Direct gebeld en netjes gevraagd om uitleg en of er mogelijkheden zijn om het oordeel aan te passen en wat te doen.

Wat ben ik arrogant te woord gestaan en helaas nog geen duidelijkheid over wat er nu exact aan schort.

Aangezien we praten over zeer prijzige verzekeringen en ik me enorm geschoffeerd voel, zal ik, mijn gezin en nabije familie geen verzekering onderbrengen bij CB.

Dit is een bedrijf, die klaarblijkelijk een hekel heeft aan klanten en zich zo'n abjecte houding kan permitteren.

Schandalig.

02-11-2018

Aansprakelijkheidsverzekering

Al mijn hele leven klant bij CB met diverse verzekeringen en wilde onlangs een schade aan een deur van een vorige huurhuis melden. Tot mijn grote verbazing wordt deze niet gedekt. Ik schrok hier enorm van omdat ik hiervan nooit op de hoogte was gebracht toen ik het huurhuis betrok. Ik wordt verwezen naar de algemene voorwaarden. Ik heb hier 2 over gebeld maar tot 2x toe waren de werknemers niet behulpzaam en zelf arrogant. Goedemiddag meneer. tuutuutuut. ik overweeg dus maar alles over te hevelen naar een ander verzekeraar.