Centraal Beheer reviews

3.3

14-05-2021

Klushulp: verouderd businessmodel?

Jaren geleden paar keer klushulp naar tevredenheid ingeschakeld. Er waren toen weinig platforms waar vraag en aanbod voor klussen bij elkaar werden gebracht.

Het is nu 2021 en de vraag is of klushulp nog zo relevant is naast de vele andere platforms die beschikbaar zijn.

Had een loodgieter laten komen die voorstelde een follow up actie te doen en terug te komen voor de daadwerkelijke reperatie. Toch krijg je een uur van klushulp voor je kiezen terwijl er een gesprek van 10 minuten heeft plaatsgevonden. Op die manier zijn het veredelde voorrijkosten (en de pitch van klushulp is dat die niet verrekend worden).

Voor klussers lijkt Klushulp niet mij aantrekkelijk. van de 77 per uur voor een loodgieter wordt de helft ingehouden door klushulp; wel raar dat je dan ook nog servicekosten moet betalen bovenop het uurloon. De beste man kwam veel te laat aan omdat hij van de andere kant van het land moest komen: hoezo plaatselijke experts?

En oh ja, de loodgieter gaf mij een totaal verkeerd advies (en daar moest ik zelf achterkomen). Klushulp kan hier niet aansprakelijk voor worden gehouden: ze brengen vraag en aanbod bij elkaar, meer niet.

Ofwel: ooit vooruitstrevend om een dergelijke site te beginnen, maar intussen achterhaald

Els
08-05-2021

Afhandeling schade

Na ruim 20 jaar verzekerd te zijn bij Centraal Beheer hebben we voor de eerste keer een schade die we willen claimen via de WA verzekering. De afhandeling is niet naar tevredenheid verlopen, er is een klein bedrag uitgekeerd wat totaal niet dekkend is! Zij bepalen het bedrag en sluiten direct het dossier. Daarna een mail gestuurd naar Centraal Beheer, maar geen reaktie. Wij hebben nu al onze verzekeringen opgezegd. Zoveel geld uitgeven aan reclame, maar afwikkeling is bijzonder teleurstellend.

Susan
03-05-2021

Teleurgesteld in Centraal Beheer

Al jarenlang is mijn vader klant bij Centraal Beheer en hij is het type dat niets meldt bij de verzekering want dat is toch niet nodig. Nu heeft hij schade waarvan ik hem eindelijk heb kunnen overtuigen om het een keer te melden en wat denk je. nee, daar doen we niets mee. Ik vraag me dan ook ten zeerste af de toegevoegde waarde is van deze verzekering. Ik denk dat ik nu een ander gesprek met mijn vader ga voeren en hem afscheid laat nemen van Centraal Beheer en mijn omgeving laten weten hoe men omgaat met klanten die jarenlang verzekerd zijn en vrijwel nooit iets declareren. De klant staat hier in ieder geval niet centraal.

Sa
02-05-2021

Klushulp - niet doen.

Voor een lekkende buitenkraan afgelopen weekend via klushulp een loodgieter aangevraagd. In de omschrijving gezet dat ik vermoede dat er een onderdeel moest worden vervangen.

Loodgieter kwam om 17:10 opdagen voor een afspraak tussen 8-12uur. Zonder onderdelen voor de buitenkraan. Keek ernaar em stelde dat de gehele kraan vervangen moest worden. Toen wilden wij nog wel een afspraak voor de vervanging regelen, maar dat kon niet ter plekke. Wel een factuur voor 100E ontvangen. Na betaling dan een app gekregen van de loodgieter dat hij het te druk had, met een foto van de website waar de kraan zelf konden bestellen voor 200E ex btw. Dus hebben we effectief voor niets betaald. Ik heb inmiddels het onderdeel wat ik zelf dacht dat ontbrak vervangen, voor 40E. Dus was zijn advies ook nog eens fout. Dus, klushulp gaan wij nooit meer gebruiken.

Charles
02-05-2021

Ik ben inmiddels bijna 10 jaar verzekerd bij centraal beheer achmea

Na jaren verzekerd te zijn maak ik hetzelfde mee nu ik de rechtsbijstand nodig heb en komt mij bekend met jullie ervaringen. Ik heb in oktober 2020 gebeld naar mijn rechtbijstand voor hulp en kreeg te horen dat er binnen 7 dagen contact zou worden opgenomen 2 weken gewacht hellemaal geen tellefoontje.

Daarna weer gebeld naar de klantenservice heb haar weer de situatie verteld en weer het zelfde binnen 7 dagen .

Dit keer weer enkle weken gewacht weer hetzelfde en ga maar zo door weer gebeld en weer hetzelfde.

In 2021:

Heb daarna een klacht ingediend ben door de rechtsbijstand verzekering benaderd deze jurist geeft zijn tellefoon nummer maar zijn tellefoon nr doet het niet en heeft mij inmiddels 1 keer gebeld naar mijn opgegeven mobiel nr.

Ik heb toen de stukken opgestuurd waarnaar hij vroeg. na meer dan een maand wachten terugkoppeling ontvangen inmiddels dacht ik de zaak is in behandeling na een paar maanden krijg ik een mail dat hij niks heeft ontvangen ik stuur het zelfde mail die hij als laatst gestuurd had terug van kijk dit en dat wat was uw antwoord op de opgevraagde stukken daarna was het stil en heb 2 maanden niks meer. Heb deze week eind april 2021 een mail ontvangen van ik heb u geprobeerd te bellen met het opgeven nummer jurist mailt de nummer zogenaamd met 1 nummer andersom in plaats van 15 51.

En wilt zeggen dat ik de verkeerde nr heb opgegeven zogenaamde maar vergeet weer dat hij mij eerder op de zelfde nummer heeft gebeld en heb bewijs.

Ik heb zelf een specialist opgezocht en nu betaal ik uit mijn eigen zak en die doet het werk wat centraal beheer achmea zou moeten doen.

Ik denk na al deze ervaringen niet lang meer zal volhouden heb 2 auto s verzekerd en een woonverzekering voor niets.

24-04-2021

Achmea heeft er echt geen zin in:

Ik ben zolang verzekerd dat ik niet eens meer wist dat ik verzekerd was tot ik een akkefietje met een aannemer kreeg en mijn vrouw mij moest herinneren dat ik rechtsbijstand had (om aan te geven dat ik niet elke maand gebruik maak van Achmea).

Eigenlijk werd ik vanaf het begin ontraden om verder te gaan met een procedure, nog voordat ik echt bewijzen had laten zien of alles compleet verteld had. Ik vond dit echt raar.

Niets klopte. Ik heb eea bij een andere advocaat (niet rechtsbijstand) neer gelegd en die ziet er veel heil in en verwacht de zaak zonder veel problemen te kunnen winnen.

Conclusie: je betaalt geld voor een verzekering, maar zodra je dit wil gebruiken, proberen ze je te overtuigen dat niet te doen.

Dirk
12-04-2021

Dramatische ervaring met klushulp

Twee weken geleden hadden wij een E13-storing aan onze CV-ketel. De ingeschakelde klushulp wist zonder de thermostaat te controleren of de CV-ketel grondig te onderzoeken dat een defect expansievat de oorzaak was. Van te voren had ik deze monteur al doorgegeven dat de foutcode E13 was. Hetgeen betekent dat de warmtewisselaar was aangesproken.

De monteur kwam echter zonder materialen bij ons aan. Hij stelde vervolgens voor om het expansievat een volgende keer - via zijn eigen bedrijf, buiten Centraal Beheer om - te komen herstellen. Waardeloos. Ik moest wel aangeven dat de betreffende monteur de "storing had opgelost". De monteur is 10 minuten binnen geweest, wat ons €120 heeft gekost. Hij heeft niets gedaan, behalve een order voor zijn 'eigen bedrijf' binnen proberen te halen. Het probleem is ook nog steeds niet verholpen.

Gwenny
22-04-2021

Ik ben heel blij dat de klacht is opgelost, maar heb daar wel heel veel tijd en energie in moeten steken. Hoewel ik nu tevreden ben over Centraal Beheer zou ik het niet nog eens aan durven om via hun partner een klusjesman over de vloer te laten komen. Ik heb geen vertrouwen meer in hun partners. En een oplossing 'after the fact' is natuurlijk niet zo fijn als direct een goed uitgevoerde klus

Klushulp slechtste beslissing ooit

Klushulp van Centraal Beheer - begin er niet aan. Een loodgieter die in zijn nette kleren liever niet het dak op wilde (euh, ik nodig je niet uit voor een gesprekje ofzo) en een electricien die ALLES wat ie fout kon doen fout heeft gedaan, en uiteindelijk 19 uur factureerde ipv de oorspronkelijk begrootte 8 uur. Voor 1300 euro de boot in. Van Centraal Beheer ga je het niet winnen, dus uiteindelijk nog een flinke kostenpost, en ik heb werkelijk geen idee waar ik nou uiteindelijk voor betaald heb. Wilden ze me ook niet vertellen.

Monica
31-03-2021

Klushulp is prutser, pure zakenklopperij

Klushulp is zakkenklopperij. Er is een prutser langs geweest die een kraan en afvoer voor een wasmachine moest plaatsen en een spiegel op moest hangen. De kraan zat links onderin een hoek en dus onbereikbaar voor aansluiting. De afvoer zat rechts boven en stak zo'n halve meter boven de machine uit, dat voert dus niet af. Ik heb dit moeten laten herstellen door een ander bedrijf. de afvoer is ingekort en de kraan is naar rechts boven verplaatst. Bij het draaien van een was, overstroomde de boel. De 2e klusser terug laten komen, wat bleek die "klushulp" van centraal beheer had een 40 mm buis op een 32 mm buis geplaatst en ook nog alleen met een beetje kit bevestigd. Zelfs ik weet dat je dan een verloopstuk nodig hebt en een waterdichte lijm. Verder had ik de prutser een kacheltje geleend omdat er geen verwarming in huis mogelijk was. Hij heeft deze als werkbank gebruikt met het resultaat dat de poten zijn afgebroken. Hij liegt dat hij de poten er heeft afgeschroefd maar uit de bewijsfoto's die ik naar centraal beheer heb gestuurd is duidelijk te zien dat ze finaal zijn afgebroken en met geen mogelijkheid meer te bevestigen zijn. Schade alles bij elkaar zeker € 750,-. Nu wil Centraal beheer dat ik uit "coulance" bijna € 600,- aan hun betaal. No way, never. Echt niet! En dit loopt al sinds december, ze hebben het hele verhaal meermaals van me ontvangen en tientallen foto's maar ze houden voet bij stuk. Ik ook, maak er maar een rechtzaak van!

31-03-2021

Klushulp

Loodgieter bestelt om lekkage te verhelpen. Komt langs neemt alles op, heeft niet alle spullen bij. Zou terug komen, 3 werkdagen later. Nooit gekomen, ik heb klushulp gebeld, en ze zeggen ze willen de klus niet, redenen -de kraan geeft problemen - bestaande kit - spullen moeten besteld worden. Ik moest dankbaar zijn, want ze zullen geen kosten in rekening brengen. Nou.

Chen
29-03-2021

Klushulp

Mooi reclames op de website voor klushulp. De werkelijkheid is tegenovergestelde. De klusman weet helemaal niet hoe hij een badwand moet plaatsen. Badwand is in zijn geheel omgekeerd geplaatst en ook nog beschadigd door de verkeerde installatie. 3 weken aan het mailen met de Centraal Beheer klachtenmanager voor dit probleem. Alle initiatieven moeten van ons kant komen. Centraal Beheer Klushulp heeft geen kennis van zaken en neemt geen verantwoordelijkheid voor hun fouten.

PJE
29-03-2021

Discussie over schadevrije jaren

Ivm verhuizing buitenland gaat de overdracht van schadevrije jaren niet automatisch. Ik verzand daardoor in een bureaucratie van regels. Lang verhaal kort, Centraal beheer betwist de helft van mijn schadevrije jaren en verhoogt verzekering met 100%. Na meermaals bellen en mailen, is er nog geen oplossing geboden. Ondertussen blijven de betaalverzoeken en automatische mailings uit systemen binnen stromen. Klantenservice medewerkers vertellen vanuit hun belscript dat ze begrip hebben voor het probleem maar verzaken om met oplossingen te komen. Ik moet maar zelf met mijn oude verzekeraars contact opnemen. Enfin, om moedeloos van te worden!

De tijd van even Apeldoorn bellen en het wordt geregeld ligt ver achter ons helaas.

Gerben
26-03-2021

Malafide “Vakman”

****Allereerst: maak GEEN gebruik van de Klushulp van Centraal Beheer!***

Wij hadden een lekkende kraan en schakelden daarom een zogenaamde vakman in van Klushulp. In mijn aanvraag had ik duidelijk uitgelegd wat er aan de hand was, om welk merk en type kraan het ging en ik stuurde een foto mee.

Drie dagen later komt de man binnen en zegt - zonder de kraan gezien te hebben - dat het binnenwerk voor mijn kraan niet te verkrijgen is. En dat ik dus wel voor een nieuwe kraan moet gaan. We hebben online een nieuwe kraan uitgezocht. Deze zou €150 gaan kosten. Ik vroeg wat de totale kosten zouden zijn en hij gaf aan dat incl arbeidskosten het €215 zou worden.

Ok, hij die kraan halen bij een groothandel hier 10 min rijden verderop. 1,5 uur later komt hij terug (hij “kon het niet vinden”). Na het installeren van de kraan heeft hij de eindafrekening met mijn partner geregeld, wat raar was want tot dan toe was ik degene die alles met hem had geregeld en afgesproken. Ik zat in een aparte kamer te werken en dat wist hij dus hij had naar me toe kunnen lopen. Maar later kwam de aap uit de mouw: hij had mijn partner €268 laten afrekenen. “Ja er kwamen nog wat kosten bij voor het heen en weer rijden”, zei hij vluchtig. Mijn vriendin wist niet van de eerdere genoemde totale kosten van €215 dus had geen idee.

Omdat hij het dus zogenaamd niet heeft kunnen vinden (1,5 uur weggeweest waar hij na 20 min alweer terug had kunnen zijn) moeten wij er dus voor opdraaien. Iets zegt me overigens dat hij gewoon naar een andere klant is geweest in de tussentijd.

Een dag na de installatie van de nieuwe kraan (die overigens niet goed vastzit waardoor de gehele kraan meedraait als je het ‘mondstuk’ beweegt) dacht ik: ik ga eens googelen op het binnenwerk voor mijn oude kraan. En ja hoor, gewoon prima te verkrijgen. Schandalig dit! Ik had een fantastische kraan en was dus prima te repareren, maar dat brengt natuurlijk niet genoeg geld in het laadje.

Sowieso vind ik dat als je een aanvraag binnenkrijgt en je ziet al dat het niet te repareren is omdat er geen binnenwerk te verkrijgen is (wat dus BS is), dan neem je van tevoren contact op met de klant om dit te bespreken, of in ieder geval om verwachtingen te managen.

.maar toen ging ik de nieuw geinstalleerde kraan googelen waar ik €150 voor heb betaald. Ik vond exact dezelfde bij vijf verschillende winkels. Bij twee winkels was deze €87, en bij de andere drie €92, €98 en €116.

Dit zijn malafide zaken en het is schandalig dat Centraal Beheer zaken doet met dit soort gasten. Ik heb een klacht ingediend, €50 teruggekregen maar ze hebben met GEEN WOORD gerept over alle zaken die ik aankaartte. Bizar. Dit verhaal gaat tevens naar het civiele loket en Kassa. En NOOIT meer zal ik ook maar iets van diensten afnemen bij Centraal Beheer. Wees gewaarschuwd.

Die mafjoekel heeft ook mijn oude kraan ongevraagd meegenomen. Anders had ik die nog mbv een eerlijke monteur kunnen laten fixen en herinstalleren.

25-03-2021

Centraal Beheer Klushulp: schade, hoge rekening

Via Klushulp van Centraal Beheer heb ik een loodgieter laten komen voor een lekkage aan de afvoer in de keuken. Deze "vakman" had op dag 1 de juiste spullen niet bij (kit), op dag 2 heeft hij onze kraan gesloopt (wij vroegen hem een moertje aan te draaien, meneer adviseerde het vervangen van de draaiknoppen en heeft toen hij de knop niet los kreeg zoveel kracht erop gezet dat de kraan onderaan afbrak), op dag 3 tevergeefs geprobeerd zijn aangerichte schade te herstellen.

Lang verhaal kort, 6 dagen lekkage in de keuken, nieuwe kraan moeten kopen en als klap op de vuurpijl een factuur van ruim 400 euro voor de reparatie (naast de aanschaf van een nieuwe kraan). Het kitrandje was 15 minuten werk, dus feitelijk betaal ik deze vakman voor het niet bijhouden van het juiste materiaal, het slopen van mijn kraan, en het veroorzaken van een lekkage.

Centraal Beheer reageert vervolgens traag en moet continu achter de broek aangezeten worden om de schade te verhelpen en te reageren op mijn klacht. De klacht wordt vervolgens van tafel geveegd door Centraal Beheer omdat de "vakman" vindt dat het een productiefout in de kraan is. De klacht wordt gesloten en als ik het daar niet mee eens ben moet ik maar een civiele procedure starten zo is de boodschap

Marion
23-03-2021

Klushulp wil betaling rekening, terwijl men niet geweest is.

Klushulp zou onderhoud doen voor een cv-ketel. Men komt niet op de afgesproken tijd, maar belt meer dan een uur later dat er problemen zijn het adres te vinden. De cv monteur wil het er bij laten zitten. Desondanks wil Centraal Beheer 100% betaling. Ik heb voorgesteld de helft te betalen. Geen reactie ontvangen, alleen maar een betalingsaanmaning.

10-03-2021

Je bent hier een nummertje en wordt na 100% terechte meldingen afgesloten

Je sluit een verzekering af voor het geval dat je vaker pech hebt dan gemiddeld. Nu is dat mij helaas overkomen met rechtsbijstand. Krijg ik een brief dat ik vaker een melding doe dan gemiddeld. En dat ik daarom afgesloten kan worden.

Nu kijken ze dus enkel en alleen naar het aantal meldingen dat je deed, dus naar de kwantiteit. En niet naar de kwaliteit van de meldingen. Al mijn meldingen waren terecht en had ik niet kunnen voorkomen. Ze hebben voor zover ik weet zelfs alle kosten op de tegenpartij kunnen verhalen. Maar dat interesseert Centraal Beheer niet, het blijkt een geldmachine te zijn dat haar gemiddeld aantal meldingen laag wil houden, ongeacht de kwaliteit: "Gemiddeld melden onze klanten 1 keer in de 10 jaar een rechtshulpverzoek". Dat is wel heel weinig, maar ook niet gek als je de klanten met meer meldingen dan dat afsluit.

Vind het extreem kwalijk dat ze je afsluiten op basis van de kwantiteit, zonder ook maar naar de kwaliteit te kijken: "Wij kijken alleen naar het aantal verzoeken dat u deed, niet of u gelijk had, in uw recht stond of naar de hoogte van de kosten van uw zaak". Walgelijk.

Om het ook nog eens af te maken: "Wij kijken niet naar de verschillende modules". Dus sluit vooral niet teveel verschillende modules bij Centraal Beheer af, want dan kom je sneller boven het gemiddelde van 1 melding per 10 jaar en word je dus sneller afgesloten.

Raymond
02-03-2021

Schadevrije jaren brommerverzekering

Ik zou van tevoren heel goed nadenken je brommerverzekering bij Centraal Beheer onder te brengen. Centraal Beheer rekent niet met schadevrije jaren, als je na 10 jaar schadevrij rijden naar een andere verzekering overstapt begin je daar weer op 0 schadevrije jaren omdat Centraal Beheer geen verklaring over je schadevrije jaren kan/wil overleggen. Je blijft bij Centraal Beheer altijd op nul schadevrije jaren staan, met de daarbij behorende hoge premie per maand.

Tali
02-03-2021

Juridische advies gevraagd

Ik heb ook zeer slechte ervaringen met Achmea Rechtsbijstand. Mijn belangen worden niet goed behartigd. Ze komen standaard aan met een afwijzing of een achteraf dekking. Kent iemand een goede advocaat die deze verzekeraar durft aan te pakken?

Wesley
20-02-2021

Prima verzekering

Wij zijn al jaren trouwe klant en hebben al onze verzekeringen bij Centraal Beheer lopen. Ook bij schade worden we altijd keurig en snel geholpen en er wordt nooit moeilijk gedaan over het uitkeren van schade. Wel is de premie behoorlijk aan de hoge kant. Om deze reden, en omdat er bij CB geen oldtimerverzekering bestaat, ga ik mijn 3 oldtimers elders verzekeren.

Arie
15-02-2021

Waardeloze montage door loodgieter

Kraan geplaatst in de keuken. kapitaal aan uitgegeven en de montage is waardeloos.

klacht komt te laat binnen en dan doen ze dus niets meer. advies nooit inschakelen