CZ reviews

5.3

01-06-2022

Schandalig wat er maandelijks betaald mag worden ( mijn keuze om een ruim pakket te nemen) maar dan verlang ik wel dat ik ontzorgd word en niet dat ik bovenop de maandelijkse premie nu ook nog een factureren zelf moet gaan declareren en voor moet gaan schieten omdat CZ het te druk heeft om ze gelijk in behandeling te nemen. Moet je eens tegen hun zeggen als een rekening niet goed uitkomt bij jou. Maar goed erg jammer dat CZ dit weer in het leven heeft geroepen.

Martyna
06-05-2022

In Nederland ben ik bij de meeste artsen in verband met mijn rug geweest, UMC Utrecht UMC Leidschendam, Bronovo, Erasmus MC Rotterdam. De laatste optie was operatie in het buitenland, een van de beste artsen gevonden in Duitsland. Aanvraag gedaan bij Cz.nl voor de vergoeding van de operatie. Aanvraag is afgewezen, er waren genoeg documenten en bewijsstukken gestuurd.

Maar hun hebben zo belangrijke aanvraag beoordeeld alleen door 1 brief met MENING van 1 arts uit HMC Bronovo, die niks te maken had met de rug en die ik in mijn leven maar 4 min lang heb gezien. Hij zei dat hij vindt dat vreemd, en onnodig om naar buitenland te gaan want als Nederlandse artsen geen optie zien voor verbetering dan bestaat die optie ook niet.

Ze houden liever die geld in hun zak dan dat ze iemand gaan helpen met het vergoeden van behandeling in het buitenland die dagelijks leven kan verbeteren en pijn verminderen.

Joyce
05-04-2022

Kut verzekering eerste klas! Moest een jaar lang verzekerd zijn voor orthodontie. Betaal een dure verzekering maar toen mijn dochter een beugel moest bleek ik niet verzekerd te zijn. Ze hadden een fout gemaakt intern dus dit is recht getrokken. De rekeningen die ik ingediend heb werden opnieuw beoordeeld. Puntje bij paaltje toch bericht dat ze het niet gingen vergoeden. Weer gebeld…nee mevrouw u heeft helemaal gelijk. We beoordelen het op opnieuw en ze liggen klaar om in behandeling te nemen. En dat duurt maar een duurt maar en elke keer het riedeltje opnieuw als je belt. Maar vervolgens moeten wel die kosten betaald worden en krijg ik straks herinneringskosten voor mijn kiezen. Ook terug bellen zoals beloofd gebeurd niet. Waardeloos!

Kamila
17-03-2022

Ik betaal de duurste verzekering en toch moet ik betalen voor alle bloedonderzoeken, zelfs als ik zwanger ben, ook al zouden ze in theorie gratis moeten zijn!

Vera
19-02-2022

Altijd tandarts collectief verzekering gehad, 100% vergoeding voor alle behandelingen, nu ineens 80% en dat terwijl je je al scheel betaald aan premie voor deze verzekering. Rekening gehad voor mondhygiëniste, voor het eerst. Gaatje vullen nu ook maar 80%. Ik heb deze verzekering al jaren, uitmelken! Schandalig!

10-02-2022

Sluit hier ajb geen aanvullende zorgverzekering af. Jaar op jaar worden de premies verhoogd en de inhoud uitgehold.

Verder als je belt wordt je zeer getraind vriendelijk te woord gestaan maar verder geen oplossing zoeken.

Kortom NIET doen! Echter het gras zal bij de andere partijen vast niet groener zijn.

08-02-2022

Asociale verzekering

Na ruim 6 jaar wordt het spoelmiddel Natrium Chloride voor wond verzorging plotseling niet meer vergoed. Dat dit spoelmiddel noodzakelijk is na een mislukte operatie vind CZ niet relevant.

Géén communicatie vooraf, gewoon van de ene op de andere dag géén vergoeding meer.

Mijn echtgenote is compleet overstuur, waarvoor dank.

Doet me denken aan eerder optreden van CZ

Overhangende oogleden? Wel verzekerd maar niet vergoed, want de oogleden hangen niet ver genoeg over, dus zelf betalen.

Littekencorrectie na operatie aan de neus? Wel verzekerd maar niet vergoed, want het litteken is niet breed genoeg, dus zelf betalen.

Lekker clubje, is óók nog een van de duurdere verzekeraars.

Lis
11-11-2021

Sturen onterecht deurwaarder omdat ze zelf administratie niet op orde is .

Verzekeraar moet het zelf maar aantonen en oplossen.

Omgekeerde wereld.

Markeren je als wanbetaler zodat je niet kunt overstappen.

Komen niet met een oplossing en zoeken het ook niet uit!

Rene
26-10-2021

Sturen je van kastje naar de muur en terug. Medicijn met medische noodzaak vastgelegd mag opeens niet meer. CZ zegt bepaald de apotheek en de apotheek verwijst naar CZ. Kortom de patient de dupe, heeft nu veel bijwerkingen en kan nergens terecht. En dit allemaal voor een euro winst.

Evert
24-10-2021

Verzekering keert maar weinig tandarts vergoeding uit. Bedrag mag je 10 % zelf betalen beginnen te berkenen met 90 %,daarna is vergoeing 75% maar je mag 35% van 75% zelf betalen want er is geen contract met des bereffende tandarts. Vind dit pure oplichting de wet heeft geregeld dat 75% word vergoed van een prothese, vind niet dat cz eigenregels mag maken.

Dus conclusie 1e keer cz maar nooit weer oplichters zijn het. Andere woorden kan ik niet bedenken.

Ano niem
28-07-2021

Dubbel eigen risico ondanks telefonische navraag

In 2020 een intakegesprek gehad bij een specialist. 2021 behandeling gestart. Eind van het verhaal? 700 euro eigen risico in 3 maanden tijd. Ondanks dat de verzekeraar vooraf aangaf dat er per jaar gerekend zou worden is zowel 2020 als 2021 berekend. Direct weg bij deze verzekeraar!

Ari
20-05-2021

Komen aan met rekening van premie van 10 jaar geleden

Zou niet verjaard zijn, oorspronkelijke bedrag 3 keer verdubbeld. Witte boordcriminelen zijn het

Ingo
02-05-2021

Gewoon slecht

Heel slecht gewoon

30-04-2021

Let op de afschrijvingen

Mijn zoon en dochter zijn allebei overgestapt naar CZ

Mijn dochter kreeg al snel bericht dat ze 0,01 moest overmaken en eenmalig het bedrag van januari zelf moest overmaken.

Mijn zoon kreeg pas eind januari de melding van 0,01 en heeft deze ook meteen overgemaakt en ook het bedrag van januari betaald

Helaas kreeg hij in april een brief van het incassobureau dat hij de maand februari niet had betaald of hij deze wil overmaken met een boete van jawel € 40,-

Dus 2 maanden niet betaald en meteen een flinke boete. Ben je net 18 en dan krijg je dit! Geen herinneringen per post. Dus let op!

31-03-2021

Ontzettend teleurgesteld in CZ

Het betreft het niet vergoeden van medicijnen. Een langslepend verhaal. CZ verschuilt zich achter de apotheker en de apotheker achter CZ. Ieder met een eigen verhaal en de dupe is de persoon die verzekerd is. De apotheker zegt dat een bepaald medicijn niet betaald wordt door CZ (en dat ze daarop verlies lijden) en CZ zegt dat de apotheek bepaalt en zij niets kunnen doen. Als het nou om duidende euro's ging? Nee, het betreft een paar tientjes. Ontzettend slecht zeg. Ik voel dat ik de risico's voor CZ overneem ipv dat de zorgverzekeraar dit doet.

08-03-2021

Declaratie buiten het zorgpakket

CZ heeft een declaratie gehonoreerd van Fysius physiopraktijk en kiest niet mij als ex verzekeraar bij te staan maar de kant van de behandelaar. Van hun interne afdeling kreeg ik de mededeling dat er alsnog 1 behandeling buiten het vergoedingspakket moet worden betaald. Mijn ervaring is zeer klantonvriendelijk en raad een ieder af met deze verzekeraar een verbintenis aan te gaan.

Anna
02-02-2021

Valt niet mee te communiceren

Als er iets mis gaat, qua vergoeding of betaling, dan wordt het na lang smeken nog niet opgelost. Je hangt uren wachttijd aan de telefoon bij hen, alleen dat al kost je hopen geld. En dan nog weten ze steeds opnieuw van niets. Heel slechte klantenservice. Erg goed in vriendelijk overal overheen praten, maar de fouten in het systeem worden niet opgelost. Uiteindelijk ligt het bij voorkeur aan jou, dat is het gemakkelijkst voor ze.

Christiaan
19-01-2021

Just van CZ

Sinds 1 januari 2021 heb ik mijn zorgverzekering ondergebracht bij Just van CZ.

Scherpe premie voor de basis met een maximaal eigen risico van € 885,00 en de aanvullende pakketten met fysio en tandarts en tenminste nog iets van korting (2%) als je de premie per jaar betaald.

Die betalingskorting van 2% zou wel omhoog kunnen wat mij betreft want hoe fijn is het als verzekeraar om voor 1 januari al de volledige jaarpremie binnen te hebben? Dus in het verlengde hiervan, als de korting omlaag gaat eind dit jaar, dan zou ik wel overwegen om de polis daar niet te prolongeren.

Tim
04-01-2021

In 1 woord , superslecht

Deze verzekering CZ , doen zo moeilijk met uitbetalen. Ze willen gewoon niet uitbetalen.

Dus mensen let op en sluit niks af bij deze oplichters

26-12-2020

Gaat hard achteruit.

2019 cz top, 34 Fysio behandelingen. 2020 cz top 24 Fysio behandelingen, 2021 cz top, 20 Fysio behandelingen, noemen ze dit eerste lijns zorg in stand houden, om duurdere verwijzingen te voorkomen? Zorgverzekering is business, geen mensen werk, geen sociale verantwoordelijkheid , uitkleden en verhogen da's het verdienmodel. Bonus voor Directie gegarandeerd.