CZ reviews

5.3

19-09-2019

CZ vergoed niet

De arts wil me behandelen en zegt dat dit enkel kan middels een operatie. Volgens cz is de behandeling echter niet doelmatig. Lekker makkelijk gezegd. Wie is hier nou de arts? als het op innen aankomt kan het allemaal wel, maar zodra zij moeten betalen kan het niet. Oplichters eerste klas!

Man
07-06-2019

Wat een arrogantie, wat een misselijke ondertoon in gesprekken!

CZ beëindigde mijn verzekering met terugwerkende kracht omdat ik geen adres meer bezat in Nederland.

Omdat ik echter inkomsten heb uit arbeid in Nederland heb ik toch recht op een zorgverzekering.

Daarom heb ik CZ gemeld dat ik weer verzekerd wilde worden.

CZ heeft mij weer opgenomen in hun verzekering en nu, enkele maanden later, ontvang ik een rekening voor verschuldigde premie over de periode dat ik niet verzekerd was.?

Ik heb CZ hierover gebeld en de betreffende medewerkster gaf aan dat ik met terugwerkende kracht ook over die vier maanden weer verzekerd ben.

Ik heb haar aangegeven dat men mij gemeld had dat ik niet verzekerd was en dat ik alle eventuele medische kosten zelf zou moeten dragen.

Dat ik geen medische kosten gemaakt heb in de maanden dat ik niet verzekerd was en dat ik niet wil betalen voor een periode waarin ik niet verzekerd was.

Zij vond het echter heel normaal om mij voor de maanden alsnog te laten betalen en wenste me heel sarcastisch nog een fijne dag.

Wat een tuig werkt er daar in die callcentra bij dat bedrijf!

28-05-2019

EIGEN RISICO

Ik heb 2 jaar geleden een auto ongeluk gehad door een kopstaartbotsing er waren twee auto's bij mij achterop gereden sindsdien heb ik een whiplash opgelopen.

De bedrijfsarts heeft mij doorverwezen naar een revalidatiecentrum voor een multidisciplinair revalidatie traject bij Symphony waar ik maanden moest revalideren maar na 2 jaar bleef ik helaas niet klachtenvrij en tweede revalidatie traject werd geadviseerd bij Winnonck.

Na veel telefoontjes met cz werd mij verteld dat alle kosten vallen uit de basisverzekering.

Dus ik had een onderzoek gehad bij winnock maar ik kwam niet in aanmerking voor revalidatie.

Na 4 maanden kreeg ik de rekening gepresenteerd van cz van € 282,62 die voortvloeid uit het eigen risico terwijl ik geen traject heb gehad.

SCANDALIG van cz.

Het zijn dieven!

Mary
16-05-2019

CZ erg moeilijk met vergoeden

Begrijp dat een zorgverzekaar bewijs nidig heeft voor vergoeden. CZ slaat hier erg in door. Ik hen me nij ze aangemeld wegens behandelibgen die zij(zogenaamd) vergoeden. Ondanks ik verwijzingen heb, word het niet vergoed. Ze hebben overal een tegen antwoord op. Ikvind dit indirect misleiding en oplichterij. Erg arrogant en centenpikkers.

Nour
10-04-2019

Geldwolven

Cz doet zich voor alsof je bij aanvullendverzekeren, je bepaalde behandelingen een mooi bedrag vergoedt krijg. Bij het declareren ben ik erachter dat ze overal een smoes voor verzinnen om je de vergoedind niet te geven. CZ staat alles behalve voor de medemens. Het is een

"Graaicultuur" geld, geld, geld. Service komt bij CZ niet in het woordenboek voor. Helaas zit ik dit jaar aan ze vast. Maar ik raad jullie aan om verre weg van CZ te blijven!

Caroline
03-02-2019

Je komt er pas echt achter hoe CZ is als je ziek bent.

Echt waar CZ maakt mij nog zieker dan ik al ben. Per definitie al een afwijzing en dan dien ik vaak een klacht in en na veel gezeur en gezeik komen ze dan met een coulance verhaal. Zeker zoals ik met een zeer zeldzame ziekte. Dokters op afstand achter een buro beoordelen mij terwijl de artsen in het Erasmus waar ik zomaar 30 x per jaar kom soms met handen in t haar zitten. Je wordt behandeld als een nummertje en echte inleving staat niet in hun woordenboek. Zolang je past met je ziek zijn in hun voorwaarden zal het geen probleem opleveren. Maar Ohhh wee als je buiten de standaard regeltjes valt kan je het bekijken. Als ik dan vraag geef mij de dokter aan de telefoon die over mij oordeelt kan dat niet. Wil ik langs komen bij die dokter kan dat niet. Is toch raar. Wel beslissen over mijn zorg maar mij nog nooit gezien hebben. Troosteloos die hele CZ. Ga nu na dit laatste incident Kassa of Radar inschakelen. Ben het zo zat.

25-01-2019

Bureacratisch en log

Helpdesk heeft geen antwoord op vragen. Wordt vaak intern doorverwezen.

Sema
21-12-2018

In verwachting

Ik gaf aan via de chat dat ik in verwachting ben. Ik krijg nodige informatie. Paar dagen later heb ik een kaartje ontvangen voor felicitatie van de medewerker die ik via de chat heb gesproken

Super aardig!

Paulien
20-12-2018

Lekker bezig

Ik heb reuma gekregen, en heb methotrexaat spuit nodig, omdat ik niet tegen de pillenvorm kan.

het was een gevulde automatische spuit heel makkelijk.

nu krijg ik een gewone spuit die ik iedere week bij de assistent moet laten inspuiten. ten eerste kan dat maar op bepaalde tijden. en heel erg handig als je last heb van ontstoken gewrichten en pezen.

dus last van reuma andere verzekering nemen.

Joske
15-11-2018

CZ heeft het goed geregeld

CZ heeft er voor gezorgd dat ik iedere maand thuis mijn dure infuus kan krijgen.petje af

Ankie
04-11-2018

Niet alles voor betere zorg

Het is november, zorgverzekeraars proberen weer nieuwe klanten te werven. Mijn vader van 88 is klant maar wordt door de verzekeraar flink in de kou gezet. Deze hoogbejaarde cliënt heeft terminaal hartfalen en daaraan gelieerde klachten. Hij heeft 24 uur zorg per etmaal gehad maar deze vorm van zorgverlening is enige maanden geleden stop gezet door de verzekeraar. Sinds deze zomer komt de zorg voor vader neer op zijn kinderen, de mantelzorgers. Tevens komen voor een paar uurtjes per week enkele professionele zorgverleners. Deze helpers betalen we uit eigen middelen. Het contact met CZ verloopt uitermate stroef, alsof we in een emmer stroop vastzitten. Een mantelzorgmakelaar van CZ heeft vorige week geconstateerd dat de afwezigheid van zorg gedurende de nacht een levensbedreigende situatie kan opleveren. Dat hebben we vandaag (04-11-18) gemerkt. Mijn vader had hevige buikpijn en was 's nachts alleen naar boven gegaan om het stoomstrijkijzer te pakken. Vervolgens had hij het strijkijzer aangezet en op zijn buik gezet om de pijn mbv warmte te verlichten. Gelukkig heeft hij geen brandwonden opgelopen, althans, deze keer niet. Telefonisch contact met CZ is er wel maar leidt totaal niet tot een aanvaardbare oplossing. We worden aan het lijntje gehouden. De mantelzorgers beginnen intussen zelf lichamelijke klachten te krijgen, dus zij moeten ook een beroep gaan doen op hulp van de huisarts. Op deze manier wordt de zorg nog duurder. Wij kunnen verzekeraar CZ absoluut niet aanbevelen. Het is schrijnend om te moeten toezien hoe een zieke, hoogbejaarde heer in de steek wordt gelaten.

A. Theunissen

Yvonne
25-10-2018

Goede klantenservice

Al jarenlang verzekerd bij CZ, basis - aanvullend- tand , ja mn maandelijkse premie is misschien niet laag, maar mijn zorgkosten zijn tot nu toe fair vergoed. Af en toe schrik ik v mn eigen bijdrage die ik moet betalen maar aan de andere kant , al mijn operaties zijn grotendeels vergoed, ookal behoren ze niet tot de standaard zorg die vergoed zouden worden, ze bekijken het per keer en tot nu toe vergoed gekregen met aftrek v eigen bijdrage. Zelfs toen ik moeilijk zat met het betalen vd maandelijkse premie hebben ze een goede oplossing aangedragen. Meedenkend en prettig geholpen al jaren. Maar je moet zelf wel je polisvoorwaarde en vergoedingen kennen anders kom je voor verrassingen te staan zoals blijkt uit een aantal reviews hier. Maar voor ieder is natuurlijk de ervaring anders. Mijn dank aan CZ , een tevreden klant

Iris
27-09-2018

NOOIT DOEN! SLECHT SLECHT SLECHT

Ik als student wilde graag hoog verzekerd zijn zodat ik niet tegen (veel) onverwachte kosten zou komen te staan. CZ gaf aan dat als ik de verzekering van € 170.12 euro PER MAAND! Zou nemen ik voor vrijwel alles verzekerd zou zijn. NIET DUS! Ik was zo door mijn eigen risico heen. Alles werd doorbelast. Alles. Staat er dat je 100% dekking hebt? Nee hoor verzinnen ze wel iets waardoor het niet zo is. Ik zou CZ NOOIT! aanraden.

Arezoo
28-06-2018

Klant onvriendelijk

Jammer dat de recensies bij cd op facebook is niet openbaar! Ik ben niet blij met jullie service! Heel veel onduidelijkheden en heel veel facturen die we niet waar het niet om gaat en ontzettend onvriendelijke medewerkers aan de telefoon! Mijn moeder kan geen Nederlands en ik moet continu naar haar rijden om haar machtiging opnieuw te geven! Noteert het dan in de systeem! Dit kan makelijker zijn voor jullien klanten.

Colin
11-06-2018

Geld afpakkers

Sturen ineens een incasso, zonder dat je je daarop kun voorbereiden. Medicijnen voor chronische ziekte worden niet vergoed, zo gaat het wel snel met je eigen risico.

Ed
12-04-2018

Cz bezuinigt op medicijnen

(Crestor ) cholesterol beschermer vervangen voor goedkoop pruts medicijn, daardoor is mijn cholesterol erg verhoogd!

19-08-2017

CZ geeft niet mogelijkheid eigen behandelaar GGZ te kiezen

CZ dwingt je eigenlijk oM met een gecontracteerde behandelaar in zee te gaan. Kies je voor een eigen behandelaar die aan alle eisen voldoet dan kan het toch zo zijn dat je Ondanks een restitutie polis toch je behandelingen niet vergoed krijgt door, allerlei regeltjes in algemene voorwaarden CZ Het gaat bijCZ niet om kwaliteit maar puur Om geld!

Ken
26-03-2017

Stuurt gelijk een incassobureau zonder herinnering

Ik zit al jaren bij CZ. Sinds een aantal jaren krijg ik geen herinneringsbrieven of e-mails dat er een betalingsachterstand is. Zij doen dat op een andere wijze, namelijk: stuur gelijk een incassobureau met een verhoging van invorderingskosten van 40 Euro.

Er wordt niet gebeld, e-mail of brief gestuurd dat er een betaling niet is gedaan. Oh ja, ik krijg ook geen facturen meer binnen.

Bronka
07-03-2017

Slechte afhandeling declaraties

CZ houdt zich niet aan de gestelde termijn met het vergoeden van ingediende nota's. De eerste keer diverse malen moeten bellen en nu de tweede keer lijkt het erop dat het een herhaling wordt van de eerste keer. Aan de klantenservice word je ook niet fatsoenlijk geholpen. Er wordt alleen gezegd dat ze het waarschijnlijk druk hebben.

29-11-2016

Klant onvriendelijk bedrijf

CZ luistert alleen naar hun adviseurs en slaan specialist en doktor geheel in de wind. na jaren klant te zijn geweest bij CZ en 2jaar de ene afwijzing na de andere betreffende een operatie. doktoren en specialisten hebben diverse rapporten naar deze instelling gestuurd die waarschijnlijk direct in de vuilnis terecht zijn gekomen.adviseurs bij CZ weten het beter dan doktoren en specialisten (mensen achter een buro)bij nieuwe borgverzekeraar was deze operatie geheel geen probleem en wordt meteen goedgekeurd