De Friesland reviews

5.3

18-01-2019

Het slechtste

Wie een verzekeraar zoekt waar je nooit meer vanaf komt is bij De Friesland aan het juiste adres.

Omdat ik ben overgestapt naar een andere maatschappij omdat geen duidelijkheid gegeven werd over een bepaalde vergoeding is dat voor De Friesland niet acceptabel.

Eenmaal bij De Friesland ALTIJD bij de Friesland.

Dat ze hun zaakjes niet op orde hebben blijkt uit het feit dat ze doodleuk een nieuwe rekening sturen met gelijk de nodige dreigementen. tot de deurwaarder aan toe.

Zielig eigenlijk dat een bedrijf zo diep kan wegzinken.

Maar ja, ik ben bij een andere maatschappij gegaan voor 31 december en sta ook in het landelijk register daar geregistreerd.

Maar De Friesland? Nee die heeft daar nog nooit van gehoord. De deurwaarder is al in aantocht!

Jammer voor de Friesland dat er rechtbanken zijn in Nederland.

Die weten daar wel raad mee.

Dus wie echt de halsband van De Friesland om wil hebben - gelijk aanmelden.Bah!

05-01-2019

Achmea deelt de lakens uit .

Sinds de Friesland is samen gegaan met die asiociale Achmea is de service met sprongen achteruit gegaan . Bijkantoren zijn nog maar 2 dagen/week open en dan ook nog enkele uren . Bezetting niet meer door het vaste personeel van voorheen doch door ondeskundigen . Voor de vervoers kosten moet tegenwoordig de vervoerslijn bellen 058-2913819 , hier vuurt één of andere juffrouw allerlij vragen op je af alsof een crimineel bent .

Nance
28-12-2018

Niet bereikbaar

Al een aantal jaren klant bij De Friesland, vandaag graag even contact met de klantenservice. Wachttijd langer dan 20 minuten, tijdens kantooruren is mailen niet mogelijk en ook de mogelijkheid voor Whatsapp is uitgeschakeld. Hoe kom ik in contact?

Op deze drukte zo vlak voor het einde van het jaar kun je anticiperen. Jammer!

Lia
17-11-2018

Nooit meer

Heb veel problemen met deze zorgverzekeraar. Was mijn behandelaar iets vergeten bv datum in te vullen,werd er niets gecommuniceerd dat mijn rekening was afgekeurd. 4 weken op mijn geld moeten wachten. Meerdere keren gehad. Ook eigen risico moet je betalen hoe zij het willen en wanneer. Of je het wel kunt betalen vragen ze niet. Werd zomaar geld van mijn rekening afgehaald waardoor ik een week geen eten kon kopen. Het toverwoord voor de Friesland zou moeten zijn. Meedenken met de klant,luisteren en vooral communiceren. Was 14 jaar klant geweest. Maar de laatste jaren echt achteruit gegaan sinds ze door Achmea zijn overgenomen. Ben jaren ook tevreden klant geweest. Maar de laatste jaren zo slecht geworden. Ben overgestapt.

Emily
27-08-2018

Vergoed vaccinaties

Helemaal prima! Vergoed vaccinaties compleet.

07-12-2016

Prima

Sinds 1 januari 2016 bij de Friesland. Fijne verzekering. Mijn man zwaar ziek geworden in april dit jaar en binnen twee dagen kreeg ik een grote bos bloemen! Nog nooit gehoord van een ziektekostenverzekering! Alle declaraties worden zeer snel uitbetaald en de communicatie is ook fijn. Ook goed meegedacht door de medewerkers met alles. Blijf voorlopig nog wel hier.

24-11-2016

Nooit te klagen gehad

Sinds ca. 34 jaar klant bij de Friesland. Nooit problemen gehad. Altijd snel, vriendelijk en deskundig te woord gestaan. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik ook weinig gezondheidsproblemen heb gehad.

Carla
22-11-2016

Goed geregeld in Friesland

Met een zorgverzekering bij De Friesland heb je nergens geen omkijken meer naar. Het eigen risico kan in maandtermijnen worden betaald en de kosten voor bijvoorbeeld een bezoek aan de tandarts worden snel en duidelijk afgehandeld: het percentage waarvoor je verzekerd bent wordt door automatisch direct door De Friesland betaald en het deel wat je zelf moet betalen wordt duidelijk aangegeven en gefactureerd. Goed geregeld!

John en Nina
14-09-2016

Slordige administratie

Slordige administratie. Klantenservice met een weinig servicegerichte en brutale opstelling.

Odette
07-08-2016

Bingo

Ik ervaar mijn verzekering als top. Ik kan er makkelijk terecht ook met vragen via de telefoon.

Je wordt er erg vriendelijk geholpen en er is geen lange wachttijd. Ik k zou het alleen fijn vinden wanneer ze ook een vergoeding zouden hebben voor orthodontie bij volwassenen.

Lex
23-06-2016

Zorgverzekering de friesland

bij problemen altijd bereikbaar voor raad en uitleg. Vriendelijke behandeling met geduld voor de patient

Angelique
08-06-2016

Zorg,...verzekerd?

Het is best lastig als je weke delen reuma hebt om dan iets vergoed te kunnen krijgen.

Warmte is een goeie pijnbestrijding, maar medicatie word vergoed en warmte activiteiten niet zoals de sauna en een warmtelamp. Een tegemoetkoming zou dan leuk zijn,...maar nee hoor helaas. Ga voor volgend jaar goed kijken welke verzekering in dan neem

Yvonne

Zeer tevreden mee!

Marijke
06-04-2016

Zeer tevreden

Ik ben zeer tevreden over deze zorgverzekerin

Elouise
27-03-2016

Goede vergoedingen, meestal goede service

meestal snelle uitbetalingen, en een goede vergoeding vanuit het aanvullende pakket. zeer tevreden

Raymond
23-03-2016

Voldoet aan mijn eisen

Heb geen klachten

Ankie
02-02-2016

Zorgverzekering de Friesland

We zijn net overgestapt naar de zorgverzekering van de Friesland en meteen een positieve ervaring met de klantenservice gehad. Moest een declaratie indienen maar had daar aantal vragen over en gebeld en snel een medewerkster te pakken en adequaat en goed geholpen en ook belangrijk het is ontzettend gemakkelijk om de declaratie in te dienen. Ook een bevestiging heb ik hier direct daarna gekregen in mijn mailbox zodat mijn gevoel hier vertrouwd en positief over is. Ben dus blij met de Friesland zorgverzekering.

Nieske
26-01-2016

Uitstekend!

Heb alleen maar goede ervaringen met de Friesland, ze regelen echt alles voor me ik hoef nooit ergens om te denken.

Ook als ik vragen heb wordt ik altijd snel en netjes behandeld. Nee ik stap niet over! dit is echt mijn zorgverzekering.

Bertram
04-01-2016

Prima verzekerd en nooit een probleem

Al zeker 12 jaren heb ik mijn zorgverzekering geregeld via de Friesland. De premie is er voordelig en de dekking zeer uitgebreid. In al die jaren is er nog nooit een probleem of situatie geweest die niet direct door medewerkers van de Friesland werd opgelost.

Zelfs toen ik een betalingsachterstand had werd er niet gedreigd met stop zetten van de aanvullende verzekering, maar ging men samen met mij onderzoeken naar een oplossing. We kwamen tot een afbetalingsregeling van slechts € 7,50 per maand, aangezien mijn budget een groter bedrag niet toe liet. Na een jaar werd de rest van de achterstand kwijtgescholden omdat ik had aangetoond van goede wil te zijn.

Echt geweldig, een zorgverzekering die medemenselijkheid hoog in het vaandel heeft staan.