De Friesland reviews

5.3

Larissa
04-01-2016

Goede verzekeraar

De friesland verzekeraar staat altijd klaar voor je vragen en helpen je goed. Goede prijzen met de bijbehorende pakketen. Top!

01-01-2016

Veel, Makkelijk, Zelf

Inmiddels 3 jaar bij de Friesland Zorgverzekeraar, tot volle tevredenheid. Goede dekking, met voor ons gezin alle belangrijke zorgpartijen. Nog nooit problemen gehad met declaraties, die we natuurlijk volledig zelf elektronisch indienen, via de pc, of app.

Toegang tot helpdesk, servicediensten is perfect. Vriendelijke bejegening, hulpvaardig en zet je als client op de 1e plaats.

Aafke
18-12-2015

Zeer tevreden

Ik ben erg tevreden over De Friesland. Goede verzekering en je kunt er altijd met vragen terecht. Snelle en goede service. Meerdere mogelijkheden met betalen is ook ideaal.

Bea

Tevreden

ben eigenlijk tevreden over deze zorgverzekeraar maar de premie kan beter in verhouding

betalen wel snel uit en zijn vrij duidelijk in de polis

Rypke

Gezondheidszorg, zonder zorgen.

Prima verzekeraar, moet er regelmatig een beroep op doen, en alles is vlot en goed geregeld. Ik kan geen negatief punt bedenken.

Angelique

Zeker aanrader!

Goede service en goede ervaringen ermee en heb deze verzekering vergeleken met andere maar is zeker 1 van de goedkoopste met aanvullende verzekeringen erbij die dan ook nog eens uitgebreid zijn.

Wilhelmina

Goed verzekert

Bij navraag van diverse zaken, wordt dit uitgezocht en verteld. Ook snelle betaling bij calamiteiten rekeningen.

Mariël
12-12-2015

Geen zorg nodig, wel betalen

Ik ga per jaar 3 tot 4 keer naar de dokter, voor de prikpil die ik zelf betaal en die wordt gezet door de assistente. Een keer per 2 of 3 jaar ga ik nog een keertje extra voor een klein ongeval o.i.d.. Maar ik betaal wel meer dan 100 euro per maand voor de verplichte zorgverzekering, hierbij zit een tandartsverzekering die dan weer wel gebruik.

Mijn man vindt het niet veilig om mijn eigen risico te verhogen omdat we niet zo ruim bij kas zitten maar ik denk dat als ik aan de kant leg wat ik maandelijks bespaar dan heb ik vrij snel dat bedrag bij elkaar.

Maar dan nog vind ik dat ik veel te veel betaal voor de zorg die ik nodig ben.

Jelly
12-12-2015

Goede zorg

de friesland is een zorgverzekering die je een duidelijk beeld geeft van de mogelijkheden op het verzekerde gebied. mij hebben ze uitermate goed geholpen toen er een crisis was omdat er in het ziekenhuis waar ik behandeld werd een conflict over medicijnen ontstond.

een pluim!

Roelie
11-12-2015

Tevreden?

ik vind het ideaal dat ik het eigen risico gespreid kan betalen

Nelly
11-12-2015

Bij de Friesland moet je wezen

altijd een luisterend oor en begrip voor de situatie,en bereid tot een oplossing te komen..Heel vriendelijke medewerkers..

01-12-2012

Erg tevreden over deze zorgverzekering. Vergoedingen zijn goed en omdat de aanvullende verzekering is opgedeeld in twee pakketten kun je zelf besluiten wat je aanvullend wilt verzekeren en een de één onderdeel hoger inschalen als het ander (Tand en Overig aanvullend). De correspondentie gaat altijd goed, nota's worden tijdig uitbetaald en ze hebben met veel zorgaanbieders een contract (ook buiten Friesland). Telefonisch contact voor vragen gaat goed omdat je vaak maar kort of helemaal niet hoeft te wachten. Prettige medewerkers aan de telefoon en ze komen beloften na als er dingen worden toegezegd.

Daarnaast zelf mogen ervaren dat ze meedenken buiten hun taken om. Ik belde om melding te maken van het feit dat mijn man was opgenomen in het ziekenhuis als gevolg van een ongeval. Ik werd direct doorverbonden naar een speciale afdeling waar ze me rustig te woord stonden en verder hielpen. Omdat er sprake was van een andere partij die het ongeluk had veroorzaakt moet er dan een en ander aan papierwerk worden ingevuld. Dit zou hij vast toesturen maar mocht ik rustig wat later invullen. Daarbij gaf hij mij de geweldige tip dat in geval de tegenpartij aansprakelijkheid aan het ongeval erkend je op de kosten van de tegenpartij een advocaat kunt inschakelen die je zelf kiest en die alleen jouw belangen behartigd. Dit advies is van onschatbare waarde gebleken want zonder deze advocaat waren wij nu ondergesneeuwd geweest in ellende doordat mijn man een blijvend letsel heeft overgehouden aan het ongeluk.

Dit advies behoort niet tot het takenpakket van de zorgverzekering en daarom en dankzij alle goede nakoming van wat je van een verzekering verwacht krijgen ze van mij een hele dikke pluim.