Deltafiber1 ervaring

Jeroen
24-02-2021

Na 3 jaar wachten bericht dat we toch geen glasvezel krijgen.

In maart 2018 heb ik een contract afgesloten (inclusief abonnement bij een provider) bij de voorloper van DeltaFiber voor de aanleg van een glasvezelverbinding die later in dat jaar gerealiseerd zou worden. Regelmatige updates ivm vertragingen ontvangen, tja, is even niet anders. In augustus 2020 bericht ontvangen dat het contract is overgenomen door DeltaFiber en -oh ja- er zijn nieuwe algemene voorwaarden. Als je het daar niet mee eens bent mag je het contract opzeggen. In ons geval (aansluiting nog steeds niet gerealiseerd) houdt DeltaFiber zich vanaf nu het recht voor om de aansluiting niet te realiseren vanwege "onvoorziene" omstandigheden. Nu, een half jaar later valt er een brief in de bus met de melding dat er geen aansluiting gerealiseerd gaat worden. De reden: grote hoeveelheid waterwegen en dijken in het gebied. (Duh, die waren er 3 jaar geleden ook al, hoezo onvoorzien?) Daarnaast: we krijgen niet overal toestemming om door privegrond the graven, gossie dat had ook niet van te voren ingecalculeerd kunnen worden? Dus: nu is de glasvezelvebinding in de minder complexe gedeelten van het gebied gerealiseerd, waarbij de calculatie en prijsbepaling gedaan is op basis van de totale complexiteit, en de gebieden waar het complexer is worden gecancelled. Dankjewel DeltaFiber voor dit totaal onbetrouwbare gedrag!

Welk cijfer geef jij Deltafiber?