Ik kies zelf van a.s.r. reviews

7.2

Makkelijk en snel afsluiten

Het afsluiten van mijn zorgverzekering ging erg gemakkelijk. Een aantal jaar geleden was ik ook al verzekerd bij Ditzo. Reden om terug te keren is het feit dat Ditzo, als merk van A.S.R., de duurzaamste verzekeraar is. En daarnaast was ik benieuwd naar het Vitality programma. Alles verloopt tot nu toe erg soepel!

Pita

Leve de chat

De website vond ik niet heel erg duidelijk, maar de chatmogelijkheid was prima. Ik werd daar ook heel prettig geholpen en ben overall tevreden.

Ted

Meer voor Minder

Volgens de vergelijkingen komt voor ons Ditzo voor ons beter uit de bus dan de andere zorgverzekeringen.

Meer dekking en Minder zorgkosten dan bij veel andere zorgverzekeringen.

André

Afsluiten zorgverzekering

Via website van Ditzo is het afsluiten van een zorgverzekering heel gemakkelijk.

Duidelijke keuzes maken het invullen eenvoudig en de dekkingen staan goed aangegeven. Een echte aanrader!

An

Makkelijk en duidelijke zorgverzekering

Door de bomen het bos niet meer zien.

Bij Ditzo staat alles duidelijk en overzichtelijk omschreven.

Genoeg keuze voor een goede prijs.

Duidelijk en overzichtelijk, snel

Ben tot nu toe, zeer tevreden

Lisanne

Makkelijk af te sluiten

Binnen enkele minuten overgestapt naar Ditzo zorgverzekering. Het was eenvoudig te regelen en overzichtelijk.

Stefanie
27-12-2019

Verzekering die investeert in duurzame projecten

Ik heb gekozen voor deze verzekering omdat ze ‘goed’ investeren.

Het aanmelden ging niet helemaal van een leien dakje, ik moest hem een tweede keer invullen voor ik kon versturen.

Rick

Duurzame verzekeraar, snel geregeld

Duidelijk en snel proces om aan te melden voor de zorgverzekering. Fijn dat alles digitaal gaat. Ik ben benieuwd naar het gebruik van de mobiele app. Ik vind het een fijn gevoel dat ik nu bij een duurzame maatschappij verzekert ben.

Pim
27-12-2019

Tot nu toe zeer positief

Positief tot zover

Bella
25-12-2019

Slechte service en amper contact

Slecht personeel onbeschoft laten je niet uitpraten afdelingen hebben onderling geen communicatie lange wachtrijen en dan gaat het over in gesprek geen deskundigheid teveel om te schrijven wat er allemaal mis gaat rekeningen waarvan eigen risico worden na 6 maanden pas naar de verzekerden gestuurd kortom super slecht

Jolanda
12-12-2019

Reactie binnen 2 uur.not!

Heel eenvoudig contact via chat.messenger of whatsapp, doorgaans reactie binnen 2 uur zeggen ze. Na 4 dagen nog nul reactie, niet eens gelezen! Overstappen gaat sneller en dat is zeker wat er gaat gebeuren.

Fatima
22-11-2019

Communicatie

Hallo allemaal, ik wil even mede delen dat ik vind dat Ditzo de allerslechtste zorgverzekering is die er maar kan zijn. Je word aan je lot overgelaten de communicatie is zeer slecht. Ik probeer nu al 3 dagen mijn zorgverzekering te veranderen ik kan zowel via de site als via de app niks wijzigen . Ik heb telefonisch contact opgenomen en werd al niet goed aangesproken vervolgens zeggen ze me dat ik moet appe en ja hoor! Ik wacht al 4 dagen op een hele simpele antwoord : van aanvullend naar basisverzekering tis niet veel gevraagd. Bah bah HahHHh. En oh ooweee als je maar 1 achterstandje hebt dan komen er wel 10 brieven op 1 dag door de brievenbus!

Ik raad het iedereen af! Bah

Jaap
18-11-2019

Veranderen gegevens na overlijden moeder

Volstrekt onmogelijk zonder social media. Heb je eindelijk een telefoon nummer gekregen na verkeerde klantenservice te hebben gebeld(zorgverzekering) wordt er nooit opgenomen. Met incasso’s zijn ze gelukkig wel heel snel. soms zou ouderwetse snailmail of bereikbaarheid fijn zijn. Ze zijn vast goedkoop nu ze alle service hebben weggesneden. Wil nooit meer iets met deze organisatie te maken hebben.

26-09-2019

"te veel schade meldingen" (ppppfffff)

Kregen een update over onze schademeldingen omdat wij meer schademeldingen dan gemiddeld zouden hebben gedaan!

(meer schademeldingen dan gemiddeld. pppfff 2 stuks in ongeveer 45 jaar)

en daardoor zou het in de toekomst wel eens zo kunnen zijn dat bij een eerstvolgende schademelding de eerste 500 euro zelf betaald moet worden.

Ik vind dit een erg onsympathiek en onaangenaam e-mailtje. Hieronder mijn reactie naar ditzo met vermeldingen van AL onze schademeldingen en wat daarmee is gebeurd gedurende 45 jaar verzekeren.(en premie betalen)

De eerste melding betrof het feit dat er diefstal van lood van mijn garagedak heeft plaatsgevonden. (hoezo kan je daar zelf wat aan doen)

Uiteindelijk heb ik dit zelf door een bedrijf laten repareren en is er nooit sprake geweest van enige uitbetaling.

De 2e melding betrof een voorzorgsmelding ivm eventuele vervolgschade van waterlekkage.

Ook daar heb ik naar laten kijken door een bedrijf en bleek dat vuilophoping in een dakgoot van een velux raam uiteindelijk de oorzaak was.

Ook dit heb ik professioneel zelf laten oplossen zonder verder beroep te doen op eventuele uitkering door een verzekering.

(hoezo kan je daar zelf verder wat aan doen, eerder adequaat gehandeld om juist schade te voorkomen)

Wij hebben nu ongeveer 45 jaar een eigen huis en dus ook een opstalverzekering en ook nog nooit enige schade van belang door een verzekering laten uitbetalen.

Daarnaast hebben wij bij ditzo nu nog 3 lopende auto verzekeringen , ook rijdend vanaf mijn 18e jaar, nog NOOIT ook maar enige schade gemeld. Niet door zelf gemaakte schade cq schade door anderen.

Voordat ditzo een dergelijk e-mailtje stuurt naar uw clientèle zou ik toch enige onderzoek doen naar wat er ooit door uw maatschappij daadwerkelijk is uitgekeerd aan een verzekerde. Daarnaast dreigen met een boete van 500 euro vind ik echt in dit geval zeer onaangenaam.

Reactie van Ditzo: Het is absoluut niet de bedoeling zo over tekomen.

Echte excuses en sorry dit had niet zo moeten gebeuren was pas echt op zijn plaats geweest.

Erwin
17-09-2019

Bijzonder slechte klantenservice

Erg slecht bereikbaar en als je het eindelijk lukt om te woord gestaan te worden zijn ze totaal niet behulpzaam

Aagje
29-08-2019

Slecht bereikbaar

Ik probeer mijn werelddekking aan te zetten op mijn doorlopende reisverzekering. Uur bezig geweest om dit voor elkaar te krijgen. Als je "hulp"inschakelt (waar gaat uw vraag over?) wordt je verwezen naar "MIJN DITZO" waar ik inmiddels al een uur sta ingelogd. Na veel vijven en zessen mijn verzekering kunnen wijzigen maar vraag me niet hoe ik uiteindelijk op de juiste pagina terecht ben gekomen. Zeeeeer onduidelijk allemaal en je zoekt je rot. Had ondertussen al een appje gestuurd maar dat duurt ook veel te lang. Ik wilde mijn nieuwe auto verzekeren, uiteraard zo spoedig mogelijk want je wil de weg op, app gestuurd.na een dag nog geen reactie, dan ga je dus maar naar de concurrent .tja. per 1 jan 2020 geen Ditzo meer voor mij.

Alfred
14-08-2019

Prima ervaringen

Tot nu toe geen enkel probleem gehad met Ditzo. Al 5 jaar een zorgverzekering en tandarts verzekering en altijd prima geholpen.

02-08-2019

Nieuwe autoverzekering afsluiten

Een maand geleden onze auto verkocht en de verzekering stop gezet.

Vandaag een nieuwe auto gekocht en verzekeringen , helaas na het volledig in gevuld te hebben en ik akkoord was gegaan met de voorwaarden bleek ik nog 2 dagen te moeten wachten voor er mee gereden mocht worden, geen direct contact mogelijk.dus maar naar een andere verzekerraar waar ik na 5 min direct mijn nieuwe auto kon gebruiken. kortom moeilijk een verzekering af te sluiten en slecht bereikbaar . je zal maar eens schade hebben.

Sabine
02-08-2019

Eindeloze zaak

Ik ben ruim 4 jaar lid geweest bij Ditzo.

Ruim een jaar geleden klapte een fietser, die van links kwam vol op mijn volruit. De fietser was gelukkig ongedeerd, maar ik had flinke schade aan mijn auto. Voor dit incident heb ik gelukkig nooit de hulp van Ditzo hoeven inschakelen.

Na het invullen van de schade formulieren bekende de tegenpartij schuld te hebben aan dit incident.

In deze zaak werd ik door Ditzo toch als schuldige aangewezen omdat het toch om een fietser ging. Fietser worden hoe dan ook altijd in bescherming genomen schuldig of niet schuldig. Hierop volgde een problematische zaak van ruim 6 maanden. Ik werd van de ene collega naar de andere collega doorverwezen met uiteindelijk geen resultaat voor het afhandelen van deze zaak. Alles moest ook via WhatsApp, wat ik overigens heel onprofessioneel vind.

Mijn auto heeft ruim 4 maanden met schade stil gestaan voordat er actie werd ondernomen. Met inschakeling van rechtsbijstand kwam er eindelijk vooruitgang in mijn zaak. Hieruit bleek dat ik niet in aanmerking kwam voor een vergoeding (terwijl ik all-risk verzekerd ben) van mijn schade.

Ik voelde mij meer dan onterecht behandeld, niet gehoord en niet gezien. Natuurlijk had Ditzo daar geen boodschap aan.

Inmiddels is mijn zaak eindelijk afgerond met behulp van Arag rechtsbijstand.

Arag heeft mij geholpen een deel van mijn vergoeding terug te halen zodat ik eindelijk mijn auto kon laten maken en weer normaal naar mijn werk kon gaan, buiten de extra gemaakte kosten om, die ook niet vergoed werden door Ditzo.

Eindstand, ik ben als schuldige aangewezen in deze zaak en betaal nu ruim 40,00 euro meer aan verhoogde premie. Mij is -2 schade vrije jaren opgelegd en ik ben niet uitgekeerd naar de schade die mijn auto had terwijl ik all risk verzekerd was. Het ergste van al vind ik nog dat het mijn schuld niet was en ik daar wel dik en dubbel voor beboet ben.

Ik wil jullie toelichten hoe onbeschoft ik mij behandelt voel door jullie, buiten de regels van de verkeerswet om. Jullie hebben mij niet geholpen naar behoren. Dit is een les voor mij en ik hoop ook voor de mensen die mijn recensie lezen. Hieruit blijkt dat je met een goedkopere verzekering niet altijd goedkoper uit bent. Ik betaal voortaan liever iets meer dan dat ik ooit nog zo onbeschoft behandelt wordt.