Ik kies zelf van a.s.r. reviews

7.2

22-01-2019

Auto 3,5 jaar onverzekerd rondgereden

Ditzo heeft mij van de week verteld dat ik al 3,5 jaar onverzekerd rondrij omdat de auto niet de juiste tenaamstelling heeft.

Mijn fout, maar vervolgens krijg ik een email en na veel pijn en moeite een whatsappje dat er ooit iemand contact met mij gaat opnemen, maar niet zeggen wie.

Mijn boosheid is maximaal, wat een ballentent.

Schandalig, echt mijn broek zakt hier van af.

Bram
08-01-2019

Onterechte afwijzing van claim inboedelverzekering

Ons appartement heeft door een kapotte waterleiding in het appartement boven ons grote waterschade opgelopen , gedekt door de opstalverzekering van de VVE, godzijdank bij Centraal Beheer en niet bij Ditzo. Dankzij 6 dagen dweilen en verschuiven van mijn meubilair naar de paar plekken waar het niet regende uit het plafond heeft de inboedel nauwelijks schade opgelopen, kan nog komen, want een vloerkleed en een bank zijn nat geworden en nog niet geheel droog. Volgens de Ditzo polis heeft verzekerde recht op tijdelijk vervangende woonruimte als de woning door brand of waterschade onbewoonbaar is. Dat is nu het geval met een batterij 24/24 7/7 loeiende droogmachines. Volgens Ditzo moet ik schade aan de inboedel hebben om vervangende woonruimte te krijgen. Elke andere verzekeraar die ik hiermee confronteer honoreert deze claim probleemloos. Ditzo dus niet. Ik heb brzwaar aangetekend tegen hun beslissing.

Bojan
24-12-2018

Inboedelverzekering

Slechte ervaringen. Eerste keer was mijn tv kapot gevallen tijdens verbouwen, scherm kapot. Kreeg van Ditzo te horen dat dit valt onder mobile elektronica. Na veel ellende kreeg ik uiteindelijk wel vergoed.

Dit keer heb ik lekkage doordat dakgoot verstopt zat. De woning is geen koopwoning krijg te horen dat ik zelf moet dakgoten schoon houden. Dacht ik niet. Is mijn woning niet. Ik ben huurder. Dus geen Ditzo meer voor mij.

Yvonne
17-12-2018

Waardeloze verzekeraar

Verzeker je nooit bij Ditzo! Een waardeloze verzekeraar. Ze incasseren wel de premie maar betalen nooit uit. Dat is dan ook de reden waarom ze goedkoop zijn. Opzeggen wordt je onmogelijk gemaakt.

Hiske
27-11-2018

Leveren van vernevel apparaat (voor zwaar astmatisch kindje)

Op 'Binnen 14 dagen antwoord'- moeten wachten op een aanvraag voor een vernevel apparaat is voor een zwaar astmatisch kindje van 2 jaar veel veel veel te lang. Mijn dochtertje heeft in de afgelopen 3 maand 6 keer in het ziekenhuis gelegen met zwaar astmatische klachten. Volgens de apotheker was het eerder (toen het nog via de apotheker ging) binnen een dag geregeld! Het is ABSOLUUT ONACCEPTABEL dat dit zo lang moet duren voor dit soort zorgvragen! BELACHELIJK! Ik weet niet wie de regels daar bedenkt maar ik vraag me sterk af als het om een kind van die persoon(en) gaat of er dan ook zo 'laconiek' over wordt gedaan.

Mijn klacht op de Ditzo site wordt in behandeling genomen en daarvan is dit het antwoord:

'Binnen 5 werkdagen bevestigen wij de ontvangst van je klacht en binnen 10 werkdagen ontvang je een antwoord.'!

Dus ik krijg eerder een antwoordt op mijn klacht dan mijn zorg(aan)vraag?!?!?!.

Mooi geregeld hoor!

Leon
23-11-2018

Slechte communicatie Ditzo.

Ik ga proberen een lang verhaal kort te houden ;-)

Ditzo prefereert online verzekeringen te kunnen afsluiten? Wij hadden snel een opstal verzekering nodig i.v.m. het passeren van onze nieuwe woning.

Helaas NA het verzenden van de opdracht geeft Ditzo aan nog enkele dagen nodig te hebben om de polis af te ronden. Naar ons idee is dit MISLEIDING!

Maar goed elders wel snel verzekering kunnen sluiten. Wij hebben 3 september Ditzo op de hoogte gebracht en aangegeven geen gebruik te maken van de verzekering. KLAAR denk je! nee Ditzo incasseerde toch nog de eerste maand premie. op 5 september. wij hebben dit bedrag op 12 september gestorneerd, wij hebben immers geen overeenkomst met Ditzo. Nu heeft Ditzo dit bedrag op 12 september gecrediteerd met als gevolg wij hebben het teveel betaalde bedrag nu 2 keer op onze rekening staan. (we preten over €18;-) voor de teveel terugbetaalde premie wordt nu een achterstallige betaling gevorderd (snapt u hem nog)

Maar wij hebben immers geen enkele verbinding met Ditzo. Helaas we hebben nu wel een innige relatie met DAS! Lang verhaal kort wanneer de Ditzo zogenaamde LEAN analfabeten gewoon een briefje hadden gestuurd u heeft n.a.v. uw stornering teveel premie ontvangen waren we daar op aangeslagen en hadden we de 18;-) netjes aan Ditzo terug betaald. Lang leve LEAN en de geautomatiseerde processen.

O en een weetje, ontvang je ooit een brief van Emma dit is de virtuele medewerkster van DAS.

Virtuele groet uit Nijmegen.

Toby
22-11-2018

Premie Auto verzekering

De premies die worden voor gehouden kloppen niet. Nadat je bent overgestapt komt er een herberekening en valt de premie duurder uit dan verwacht. Maar dam

Zit je er min 1 jaar aan vast.

Advies: niet overstappen naar ditzo!

Aad
20-11-2018

10 % Kortingen autoverzekering nooit ontvangen

Doe nooit zaken met ditzo. Ongelooflijk maar waar, 2 auto's heb ik verzekerd vanaf 2015 en ditzo maakt mooie sier 2 autoverzekeringen te belonen met 10 % korting op elke verzekering. Met overschrijven van een andere auto kom ik er achter dat dit bij mij nimmer is toegekend. " vreemd, maar het staat bij u niet aan" kreeg ik als reactie van een vermoeid klinkende medewerker. Na wederom contact met ditzo en toezeggingen eea na te zullen trekken en mij te berichten gebeurt er evenwel niets meer. Geen restitutie over een langere periode door een fout welke door ditzo is begaan en waar ik gewoon recht op heb. Meer dan 100 euro. Ik raad daarom dit bedrijf niemand aan. Wees verstandig, niet doen!

Update van 20/12/2018:
Bbbbgbg

Update van 21/12/2018:
21-12-2018- Even een update nu exact 1 maand is verstreken na deze publicatie. Want wat gebeurde; Onmiddellijk na het plaatsen van mijn klacht kreeg ik het volgende bericht “Aad goed nieuws. Ditzo gaat jouw klacht in behandeling nemen,“ gelijk erachteraan verzoek de polisnummers door te geven. Ik heb dit terstond gedaan en kreeg vervolgens bericht dat er ZSM contact mij zou worden opgenomen. Maar nee hoor. NIETS maar dan ook helemaal NIETS is tot dusver gebeurd. Niets vernomen van Ditzo. We zijn nu 1 maand verder. Ik had er al geen hoge pet van op maar dit slaat echt alles. 34 schadevrije jaren, nog nooit schade gereden. Onterechte premietarieven geïnd. Wat dat kan Ditzo als geen ander. Ja nu snel wel even de premies veranderd naar de juiste tarieven. En afgeschreven natuurlijk. De groeten en tot ziens. Je wordt als klant gewoon vernederd. Ik eis restitutie van onterecht geïnde bedragen. Volstrekt terechte eis. Ditzo wordt eens wakker. Doe eens een keer aan zelfreflectie. Beschamend gewoon !

Update van 06/01/2019:
Update 6 jan.2019

Update van 06/01/2019:
Vanavond Ditzo klachtenformulier ingevuld op hun officiële DITZO-site, wat denk je: WERKT NIET, niet te verzenden. Dan maar terugbelverzoek gedaan, wat denk je: WERKT NIET. Ook staat hier aangegeven dat naar mij Privébericht is verzonden? Nou, helemaal niet.! Niets maar dan ook NIETS gezien of vernomen.

Update van 10/01/2019:
Mijn klacht is afgewezen, jawel,50 dagen heeft dit geduurd. Uitleg : Bestaande klanten die meerdere auto`s bij Ditzo hebben verzekerd moeten ZELF bellen en dit aangeven. Vanaf dat moment wordt de 10% korting gehanteerd en de polissen aangepast naar lagere premie. Het wordt NIET automatisch in werking gesteld. Van restitutie is vervolgens geen sprake. Dit kreeg ik als antwoord en is via mail bevestigd in zeer gebrekkige termen.Te idioot voor woorden. Een verzekeraar die zulk misselijk beleid hanteert schiet zich zelf in de voet, Ditzo krijgt hier zonder meer gedonder over. Want honderden, wellicht duizenden klanten worden nu financieel gedupeerd, zonder dat zij dit weten. Beste mensen. Ik sluit thans deze topic. U bent bij dezen gewaarschuwd… Ik laat het hier niet bij zitten en zal deze misstanden thans melden bij de Consumentenbond.

Maxim
07-11-2018

Ronduit oplichting

Betalen na 5 maanden maar 40%. Terwijl er heel duidelijk overmacht in het spel was!

Ditzo aan niemand aan te raden. Geen een verzekering maar zeker de auto- en aansprakelijkheidsverzekering niet

Laurens
01-11-2018

Zorg in buitenland

Volgens Ditzo zijn er veel ziektekoste declaraties binnen gekomen uit het buitenland. Hierdoor een achtstand van minimaal 6 weken. Als ik hier lees is het altijd zo, nu maar hopen dat ze de opgestuurde rekeningen niet kwijt zijn. Slecht zeer slecht en zal ook zeker mijn zorgverzekering opzeggen. Ditzo ook weer blij.

Anna
25-10-2018

Hele slechte zorgverzekeraar

Totaal niet transparant en de klantenservice is ook bagger! Er gaat van alles verkeerd en je kan er niks aan doen.

17-09-2018

Wij worden opeens niet meer geaccepteerd bij verhuizing

Het lijkt er op dat Ditzo na eerst een hoop klanten te hebben geworven via scherpe premies en reclames, nu zijn klantenbestand aan het filteren is en enkel de mensen willen houden waar ze nog nooit schade aan hebben hoeven uit te keren.

Wij hebben in het verleden een paar schades gehad (ruitschade auto, autoongeluk en lekkage in huis), je zou zeggen, daar is een verzekering voor! Maar bij ditzo wordt je weggezet als een 'klant die er een potje van maakt'. Zijn allemaal schadegevallen geweest waar we echt niks aan kunnen doen.

Ze geven geen uitleg en verwijzen je alleen maar naar Stichting CIS. Heb op diverse manieren geprobeerd in contact hierover te komen, via whatsapp, mail of telefoon. Reactietijden worden niet nagekomen en meer informatie dan een automatisch gegenereerde mail kunnen ze je niet geven. Ze weigeren je meer informatie of uitleg te geven of hun beslissing te onderbouwen. Je krijgt telkens weer een andere ongeïnteresseerde student aan de lijn.

Ik zou iedereen afraden om bij deze malafide verzekeraar een verzekering af te sluiten.

Stel, je koopt een jaarabonnement bij de Efteling; en je wilt na een jaar dat nog een keer doen, dat ze zeggen 'ja maar je bent vorig jaar te vaak geweest, nu krijg je hem niet meer'.

Dat is exact wat Ditzo nu doet.

Raff
10-09-2018

Slecht!

Heel slecht! Afgelopen zomer op vakantie slachtoffer geweest van diefstal, maar de reisverzekering wilt niet uitkeren. Reden? Volgens hen had ik “ gewoon beter moeten opletten “. Zij proberen op zo een laffe manier onder hun verplichtingen uit te komen.

Mike
06-09-2018

Buitenlandse Nota's kwijt geraakt

16 augustus buitenlandse nota's verstuurd.

Op 20 augustus mail ontvangen dat alles in goede orde is ontvangen

6 september bericht gehad dat ze mijn nota's zijn verloren!

TOP!

Sammy
29-08-2018

Stelletje prutsers

Geloof me het duurt eeuwen voor je een reactie krijgt de keuze menu’s om te bellen kloppen voor geen meter heb een ongeluk gemaakt dat niet mijn fout was en willen ze het 50/50 doen ben echt ronduit teleurgesteld in dit bedrijf en ga per direct overstappen!

Arie
28-08-2018

Perfecte afhandeling van schade reisverzekering

Ik heb op mijn reis verkeerde brandstof getankt. Ik ben weggesleept van de snelweg en op een veilige plaats is alles hersteld. Bij terugkomst heb Ik de schade gemeld. Ik kreeg een uiterst begripvolle medewerker aan de lijn die mij vroeg de nodige stukken op te sturen. De schade is binnen 10 dagen volledig afgehandeld. Meer dan perfect. Mijn waardering en dank hiervoor.

Mike
23-08-2018

Ditzo

Ze beschuldig je er van dat je de schade papier niet heb op gestuurd terwel ik dit 3x heb gedaan via aangetekend dus pas op met deze oplichters

02-08-2018

Nieuwe auto bij Ditzo verzekeren onmogelijk!

Het is bij Ditzo (blijkbaar) niet mogelijk om een nieuwe auto te verzekeren! De (volledig nieuwe, GEEN import) auto werd bij de dealer netjes geregistreerd en op naam gezet (bij de RDW), maar voordat in de systemen van Ditzo bekend is, kan wel enkele dagen duren aldus een medewerker van de klantenservice, pas dan is het mogelijk om een verzekering af te sluiten. Verzekering dus maar bij een andere verzekeraar ondergebracht, want je mag (en wil) niet onverzekerd rondrijden. Ik heb een dag later nogmaals online gekeken bij Ditzo en nog steeds is de auto niet bekend in hun systeem.

Ellen
24-07-2018

WAARDELOOS Ditzo

In mei heb ik bij Ditzo een inboedelverzekering afgesloten. Na 1 dag kwam ik er achter dat glasdekking niet nodig was. Om een lang verhaal kort te maken ben ik nu vanaf 24 mei bezig met appen bellen en mailen om die dekking stop te zetten zonder succes. Ook deze maand wilde ze weer premie incasseren. Ze hebben nu WEER beloofd dat ze de glasdekking eraf hebben gehaald. Ik moet het nog zien en ze bieden niet eens restitutie aan. WAARDELOOS.

H.
19-07-2018

Klantenservice is waardeloos

De klantenservice van Ditzo is waardeloos! Ze communiceren niets en zetten je gewoon door naar het incassobureau zonder het aan te geven en beantwoorden vragen maar voor de helft. Hele slechte ervaring. Ik raad Ditzo niet aan!