Ik kies zelf van a.s.r. reviews

7.2

08-11-2016

Bereikbaarheid minimaal, inhoudingen razendsnel

Wachttijd via App zegt men 2 uur, maar ik heb helemaal geen reactive gekregen. Apps buiten kantoortijden worden lijkt me ook niet meer opgepakt. Telefonische pogingen zijn helemaal ondoenlijk.

Incasseren van bijdragen gaat wel voortvarend met verwijzing naar je eigen Ditzo omgeving via DigiD

H.
07-11-2016

Niet te bereiken

Ditzo doet er alles aan om onbereikbaar te zijn. Telefonisch krijg je niemand aan de lijn en wanneer er iets aan de hand is kan Ditzo niet snel schakelen. Eenvoudige vragen worden simpelweg niet in behandeling genomen. Enkel als er geld te verdienen is (denk aan de tijd dat je een zorgverzekering moet kiezen) doen zij zich goed voor. Marketing is Ditzo dus heel goed in, échte service zijn ze helaas niet heel erg goed in.

Jaap
05-11-2016

Zolang je betaald niks aan de hand, tot je gaat declareren

Bij Ditzo verzekerd na de belofte wij vergoeden alles. Vervolgens bij declareren ja maar , ja maar terwijl de afspraak zwart op wit staat! bellen en bellen.op dinsdag de belofte krijgen ik bel u voor vrijdag terug, de maandag erna zelf gebeld is de beste man op vakantie! Constant van het kastje naar de muur gestuurd Altijd lange wachttijden bij bellen(3x gebeld waarbij de minimale wachttijd een kwartier bedroeg !), fatsoenlijk een email sturen is niet mogelijk. Ga niet met Ditzo in zee,liever een tientje meer betalen iedere maand en goed geholpen worden als een amateuristische benadering en behandeling. schandalig!

Femke
02-11-2016

Slechte buitenland ervaring

Wij hebben alle "best"paketten bij Ditzo maar bij vergoedingen buitenland krijg je niks vergoed, alleen als het "spoedeisend" is. Waneer iets spoedeisend is blijft onduidelijk. Wij overwinteren ieder jaar in Spanje. Maar bij een bezoek aan de dokter doen ze al moeilijk. Je moet altijd vooraf toestemming vragen en dan nog komen ze met het verhaal dat het "planbaar" was. Waneer een doktersbezoek planbaar is blijft ook alweer onduidelijk. Veel telefoontjes aan gewaagd maar niemand geeft echt een duidelijk antwoord. De klant staat bij Ditzo echt niet centraal. Alleen als je premie betaalt en niets declareert zijn ze blij. Maar enige hulp of ondersteuning is er niet bij!

Reggy
31-10-2016

Ditzo deelt persoonsdata

Uit een mailing vandaag van de Amersfoortse blijkt dat Ditzo je persoonsgegevens deelt met derden. Of Ditzo en De Amersfoortse hetzelfde bedrijf zijn kon de medewerker me niet vertellen. Ditzo neemt je privacy niet serieus. Met wie zijn mijn persoonsgegevens nog meer gedeeld?

Karina
27-10-2016

Kwaliteit. Ho maar

Ten eerste heeft ditzo een slechte bereikbaarheid. Via whats app. Je moet Je Graag meerdere malen stellen tot je eindelijk een medewerker treft die je daadwerkelijk wil helpen en antwoord geeft.

Vervolgens blijkt dat je bij je zogenaamde ruime keuze aan zwangerschapscursussen helemáál niet ruime keuze hebt, met als argument dat dit komt omdat ze kwaliteit willen leveren en daarom maar een enkeling hebben gecontracteerd.

Maar dat argument gaat natuurlijk niet op als je ook weet dat zelfs in de basiszorg geen vergoeding krijgt, want zelfs het kraambed wordt niet vergoed!

Gelukkig is het bijna december en kan ik afscheid gaan nemen van een zorgverzekeraar die alleen premie wil ontvangen maar geen zorg wil uitkeren, wat een tegenvaller! Wat een misbruik maken van een belevenis als een zwangerschap wat maar 1 of 2 keer voorkomt om dan met dit soort taferelen op de proppen te komen, bah! Misselijkmakend!

25-10-2016

Slechte zorgverzekering

Ik heb aantal declaraties ingediend. Ze keuren alles af en probeer de reden te achterhalen en dan ik geen respons. Heel bijzonder allemaal dus ik ga lekker overstappen. Ze zijn niet betrouwbaar!

T.v.d.
24-10-2016

Zorgverzekering Ditzo

Alles is zeer snel teruggestort en als ik vraag hoe de stand van zaken is betreft een zorg declaratie, staat het er de volgende dag op. Als je geen gehoor krijgt, stalken die hap en namen opschrijven. Werkt altijd, heb er ervaring mee ;)

Ina
12-10-2016

Voldoende

Tot nu toe zijn alle declaraties netjes en snel uitbetaald.

29-09-2016

Slechte administratie en bereikbaarheid

Rechtsbijstandsverzekering. Dit hebben ze ge-outsourced naar DAS. Volgens Ditzo recht op bijstand, DAS administratie weet van niets. Al met al duurde dit zo lang dat het mosterd na de maaltijd was. Ditzo is verder uitermate slecht bereikbaar.

Geen aanrader. Zonde van die 5 jaar premie voor een service die niet geleverd wordt. Natuurlijk direkt beeindigd.

Klaas
23-09-2016

Geen uitkering van schade aan auto.

Schade aan auto € 2000. Bericht gekregen dat schade niet wordt uitgekeerd omdat auto zakelijk werd gereden. Ik heb daarop de volgende reactie naar Ditzo gestuurd:

Ik ben te goeder trouw geweest, heb altijd mijn premie betaald maar heb niet geweten dat u geen zakelijke auto's verzekerd. Krijg op basis daarvan de mededeling dat de schade niet wordt uitgekeerd. Deze behandeling vind ik ook beneden alle peil. Ik vrees dat uw houding in andere verzekeringssituaties niet anders zal zijn. Daarom heb ik voor volgende week een afspraak gemaakt met een verzekeringsadviseur om alle verzekeringen die ik bij Ditzo heb lopen over te zetten naar een andere verzekeraar.

Eduard
19-09-2016

Wel heel erg lowbudget: net als de service

Lees de kleine lettertjes! het lijkt goedkoop en allemaal jippie, maar ze keren niet makkelijk uit en doen ook over alles moeilijk. de service is belabberd: vooral als je je schade mag melden via een whatsapp bericht. daar wordt niet of heel traag op gereageerd, ze stellen er domme vragen en het versturen van een pdf (aangifte vd politie) kunnen niet lezen op de app. makkelijk blijkt vooral voor hun goedkoop en laks te zijn.

Julia
06-09-2016

Positief

Mijn ervaringen met Ditzo zijn positief. Jaren lang mijn auto verzekerd. Duidelijke communicatie, snel antwoord op mijn vragen en afhandeling schade was goed.

Jolanda
03-09-2016

Dreigende email

Sinds 2011 klant bij ditzo. Afgelopen week mail ontvangen meer dan 5 schades door schuld. Lijst opgevraagd welke Schades. 2 bleken echte schades, 1 was hun fout. En 2 schades bleken emails te zijn met een vraag of iets onder een bepaalde verzekering viel. Maar er was niets geclaimd, het was alleen een vraag.

30-08-2016

Ditzo wil enkel klanten die betalen en niet claimen

Bijna 10 jaar Ditzo klant met 7 verzekeringen waaronder 2 auto's.Vorige week dreigende e mail ontvangen over schademeldingen afgelopen 5 jaar.Zou bovengemiddeld zijn en bij volgende schade hoger eigen risico en mogelijk zelfs eenzijdige opzegging door Ditzo van verzekering.Welke van de 7 wordt er niet bij verteld.Van de 5 schademeldingen kloppen er 2 niet.Een betreft een vraag per e mail,waarop door Ditzo nooit is gereageerd,er is ook nooit schade gemeld,er heeft dus ook geen uitkering plaatsgevonden,toch wordt dit geval door Ditzo als een schademelding geadministreerd.Het 2e geval betreft een door derden veroorzaakte schade.Is door tegenpartij erkend.Alle gegevens aan Ditzo doorgegeven.Ook dit geval wordt door Ditzo gezien als schade door eigen schuld.Vragen hierover worden slecht beantwoord.Bij doorvragen wordt de toon steeds onvriendelijker. Alle gevallen,echt of niet,worden door Ditzo gemeld bij CIS,als echte schade.Het dan gebeuren dat bij overstappen een andere verzekeraar je weigert vanwege deze meldingen. Het laatste antwoord van Ditzo:zo werkt ons systeem en dat moet u maar accepteren. De eerlijkheid gebiedt te vermelden dat de echte schadegevallen in de afgelopen 10 jaar,bij elkaar 3,correct werden afgehandeld.Telefonische contacten waren in het verleden positief. Maar met deze dreigmails,kennelijk ook door andere klanten ontvangen,zet Ditzo een toon die te denken geeft. Ben het met andere reviews eens:beter iets meer premie maar betrouwbaar. Ik overweeg te switchen,tenslotte betaal ik voor alle 7 verzekeringen jaarlijks € 1500 aan premie. Verneem gaarne soortgelijke ervaringen. Peter

Henry
27-08-2016

Slechte beleid en klachten contact zeer slecht

Klacht ingediend op de site zou na 5 dagen iemand van ditzo contact opzoeken helaas na 6 tot 8 weken nog steeds niets vernomen maar wel een incasso bureau ingeschakeld helemaal klaar mee met ditzo

Tippie
25-08-2016

Van Ditzo naar ASR

Was Ditzo ooit nog een hip en vernieuwend bedrijf met een andere aanpak binnen de verzekeringswereld is het nu weer een ouderwetse verzekeraar geworden. ASR heeft natuurlijk veel ervaring, zoals met woekerpolissen, hoe je de winst kunt maximaliseren. Ditzo is vooral op zoek naar klanten die wel betalen maar niet claimen. Dus aan de zoek kant vooral mensen aannemen die weinig risico vormen en uitbetalen ontmoedigen. Vooral dreigmailtjes met u heeft de afgelopen vijf jaar teveel geclaimed doen het goed.

Betaal liever wat meer en ga naar een betrouwbare club.

Anoush
25-08-2016

Dramatisch!,Onbetrouwbaar en onprofessioneel

Onbetrouwbaar, onprofessioneel bedrijf dat zijn klanten niet serieus neemt.bijna 3 manden wachten op vergoeding schade,was niet op mijn schuld,die behandelaar nog druk bezig,heft geen tijd om terug te bellen.beter overstappen andere maatschappij. beter par euro's meer betalen,een professioneel bedrijf.bestat genoeg verzekeringmaatschappij,of even Apeldoorn bellen.

Andranik Liana
10-08-2016

Slechte bedrijf

Ditzo is niet meer als vroeger.

Schade doir 3de partij wordt ook meegeteld in jouw eigen schade en claim historie

Dus beste mensen, zoek een andere verzekering.

Voor mij Ditzo bestaat niet meer

Ook contact via WhatsApp is herl traag

Terugbel lukt het ook niet

Edwin
09-08-2016

Keurmerk niet waardig

Heb geprobeerd contact te krijgen. Chatten, whatappen. Terugbelafspraak niet gedaan. DITZO vind dat ik sociale media moet gebruiken, maar neemt daar geen enkele verantwoording voor. Zij beroepen zich verder op het Keurmerk Klantgericht verzekeren, maar houden er zich niet aan. Zie: http://www.keurmerkverzekeraars.nl/files/9814/6426/4005/DEF_handboek_2016_mei.pdf

Daar staat duidelijk in, artikel 11, dat er een telefonische bereikbaarheid moet zijn. Die is er dus niet, en dus zou DITZO dit keurmerk niet moeten hebben.

Verder worden reactietijden genoemd, maar die haal DITZO helemaal niet!

Verder is het een onprofessionele organisatie, met zeker geen aandacht voor de klanten, alleen eigenbelang telt.

Verzekeringen worden zonder opgave van redenen 60% verhoogd. Ik heb nog steeds geen verklaring gevonden en zeker niet gekregen.