Arjan van Mourik
01-11-2015

Fijne verzekeraar.

Helder en duidelijk. In 2016 kies ik weer voor Ditzo!

06-08-2015

Toch maar weer overstappen naar een ander?!

Toen in 2014 bleek dat ik zwanger was heb ik contact gezocht met de helpdesk, met de vraag ik ben in februari 2015 uitgerekend, op hun advies basis pakket uitgebreid per 1 januari naar zorgbest met aanvullende verzekering vanwege de zwangerschap dus en dan ben je voor alles verzekerd!.

Op 1 maart 2015 werd onze zoon Joey gebeuren, na een spoedkeizersnede, 28 uur later lag onze kleine man onder het mes voor het plaatsen van een stoma vanwege de ziekte van Hirschsprung, binnen 2 weken werd hij nog een keer geopereerd aan zijn darmen. Joey heeft uiteindelijk een maand in het ziekenhuis gelegen. De artsen vonden dat er couveuse nazorg nodig was, echter Ditzo zegt je kraamperiode zit er op dus je hebt geen recht op kraamhulp en couveuse nazorg zit niet in de polis.

ben nu 5 maanden verder zit nog steeds psychisch in de knoei door de spoedkeizersnede en slechte start met de kleine. Heb dus geen roze wolk gehad, uiteindelijk zelf kraamzorg in gekocht a €45 per uur.

Jolanda
03-07-2015

Glas helder nou nee

Nou toen ik vorig jaar keek was veel groen, nu zie ik veel rood oranje....

Meer een opmerking. Wij zijn overgestapt van Menzis naar Ditzo in 2015. Hebben de duurste basis en aanvullend. Wij zagen de extra melding voor brillen en glazen van 4,50 staan alleen bij Eye Wish. Hoe een ieder dit oppakt laat ik even in het midden, maar wij pakte het op als extra vergoeding bovenop een vergoeding. Deze hebben we niet gedaan, omdat we een vrije keus willen hebben in de opticiens. Nu hebben we een declaratie ingediend van specsavers en we krijgen 0 euro vergoed omdat we dus nu blijkt, niet die extra verz van 4,25 hebben genomen. Ten eerste vind ik als men de duurste aanvullend heeft, dat men dit niet meer hoeft te doen. Ten tweede vind ik dat geen vergoeding omdat je zelf al dan 51 euro pj betaal, dus is je uiteindelijke vergoeding 49 euro en geen 100 euro ook alleen als je naar eye wish gaat. Dat noem ik geen vergoeding, maar het terug pompen van geld. Maar nu lees ik bij wijziging vergoedingen 2015 " De wettelijke eigen bijdrage voor brillenglazen en contactlenzen wordt verhoogd naar € 55,50

(was € 54,50) per glas/lens met een maximum van € 111,- (was € 109,-) per jaar" Maar op jullie site staat gewoon 100 euro https://www.ditzo.nl/zorgverzekering/bril-en-lenzen. Wel verwarrend! Wat is het nu echt?

OplosingZorgverzekeraars hebben (te) veel macht, nu vonden wij Ditzo dat nou net iets minder hebben, niet veel reclame wat veel geld kost, helemaal top. Dat er bij de goedkoopste aanvullende verzekering zoiets gedaan wordt, kan ik mij voorstellen. Maar bij de duurste, nee dan zou men dat er standaard zonder extra kosten erin moeten hebben zitten. Hoe je het ook wend of keert, dit is het terug pompen van eigen geld die wij als klant er zelf in steken. Ook zou ik graag zien dat hierin wat meer duidelijkheid geschept wordt. En zeker vrije keus in de opticien.

Rene
13-05-2015

Helaas is de ervaring bij Ditzo totaal veranderd sinds 2015. De meeste bij klantenservice weten geen goed antwoord te geven op je vragen. Vraag je een overzicht aan dan vergeet het maar kun je vele malen naar vragen maar krijgen ho maar.Nee Ditzo je bent er niet beter op geworden.Sinds 2011 de zorgverzekering maar 3015 wordt mijn laastste jaar. Niet aan te raden Ditzo.

E.H.D.
05-05-2015

WAARDELOOS!Op z'n zachts gezegd!

Rekeningen van het vorige verzekeringsjaar krijgen van kosten waarvan ik niet eens af wist.....terwijl er al een betalingsregeling liep voor een ZEER late rekening van het vorige verzekeringsjaar!

En dan denk je dat het daar bij blijft en dan krijg je er gewoon weer 1!....die DITZO nog even wilde declareren van het vorige jaar!

NIET DOEN,ALLEEN MAAR ELLENDE!

02-05-2015

Terug naar Aevitae

Waardeloze verzekeraar. De kleine lettertjes maken het verschil. Ik krijg voor mijn koortsuitslag nu goedkopere medicatie die totaal niet aanslaan! Zovirax werkte perfect bij Aevitae maar bij ditzo kan je dokken! Voor een slaap bitje moet je een medische verklaring :/ Voor een chronische fysiobejandeling bel je op en zeggen dat het volledig vergoed wordt vervolgens stromen de rekeningen binnen. Als je beld moet je via mijn Ditzo reageren voor uitleg maar werkt niet altijd. Dus maar een email sturen en ja die krijg je terug " zonder hun motivatie "

2016 Einde ditzo

Will
19-04-2015

Incasso van eigen risico wordt maar niet onderbouwd.

In 2014 had ik een Zorgverzekering bij Ditzo. Nu heb ik gelukkig weinig zorgkosten en in heel 2014 heb ik maar één keer medicijnen) antibiotica en éénmaal een cholesterolonderzoek ondergaan. Dat viel allebei onder het eigen risico en werd terecht door Ditzo geïncasseerd. Maar daarnaast werd ook meerde malen iets geïncasseerd dat ik niet kan thuisbrengen. Herhaaldelijk heb ik Ditzo om uitleg gevraagd, mede omdat als behandeldatum ook data werden genoemd dat ik niet in Nederland was en geen zorg heb genoten. Maar geen enkele maal heeft Ditzo gereageerd op vragen die ik stelde. Daarom ben ik eind 2014 maar overgestapt op een andere zorgverzekeraar. Als afscheidscadeau werd er in april 2015 weer een bedrag via automatische incasso afgeschreven met weer een behandeldatum waarop ik geen medische zorg heb gezocht. Ik heb dat bedrag maar gestorneerd. Misschien dat dit aanleiding is voor Ditzo om nu wel te reageren.

Rik
10-04-2015

Gebrek aan communicatie

getracht over te stappen naar ditzo zorgverzekering. Akkoord gekregen via independer dat alles rond zou zijn. Polis gekregen

Oude zorgverzekering is opgezegd, echter eind januari geen afschrijving van ditzo zorgverzekering gezien.

(foute) aanname van mij dat ik dit mogelijk achtte doordat veel nederlanders van zorverzekering overstappen, en door de drukte er achterstand was.

Eind februari nog geen afschrijving gezien. Maar gaan bellen. En blijkt dat ze me afgewezen hebben. Ze hebben me hier niet over geinformeerd. En konden dit ook niet aantonen!.

Begin maart nieuwe zorgverzekering elders afgesloten. En die verzekering ging pas 1 April in.

Ik ben hierdoor 3 maanden onverzekerd geweest!

Kimk
25-03-2015

Met je rug tegen de muur

Wij hebben sinds 2 jaar ditzo en al twee jaar alleen maar gezeur.

We krijgen brieven bijna dagelijks met bedragen die niet kloppen, zo hadden we volgens de ditzo een achterstand van €1700 hoe dan? We betalen netjes elke maand.

Meteen betalingsbewijzen opgestuurd, geen reactie.

Contact opgenomen via de telefoon, gele verhaal uitgelegd, we worden binnen 2 weken gebeld, dat is een leuke zin bij ditzo dat gebeurt echt nooit.

Meerdere klachten brieven gestuurd nergens reactie.

Ondanks de betalingsbewijzen een nieuwe vordering, dit keer maar rond de €700 euro.

Hele verhaaltje weer opnieuw, betalingsbewijzen sturen, geen reactie!

Aangetekende brief met alle betalingsbewijzen opgestuurd en duidelijk erin gezet dat de vordering hiermee is onderbouwd Alles is betaald, 3 weken later een brief van een incasso bureau.

Bij het incassobureau ook weer alle bewijzen overlegd, en de das heeft de zaak afgedaan aangezien alles betaald is, nu weer een paar weken later een brief van gerechtsdeurwaarder van Arkel, en de ditzo geeft niet thuis.

Dan maar verweer schrijven voor de rechtbank denk ik er wordt namelijk nergens op gereageerd.

Ik sta werkelijk met mijn rug tegen de muur, de bedragen die ik betalen moet, worden hoger en hoger door kosten van een gerechtsdeurwaarder van een vrodering die niet klopt.

Vds
23-03-2015

Verschrikkelijke zorgverzekeraar

Ditzo roept hard over zijn 'vrije zorgkeuze'. In praktijk moet je machtigingen aanvragen bij niet gecontracteerde zorgverleners en geven ze nergens op thuis. Door moeten gaan tot aan advocaat, toen pas een reactie van Ditzo. Verschrikkelijke organisatie die je al klant volledig in je hemd laat staan.

RS Visser
03-02-2015

Loze beloftes en een hoop kosten voor mijn kant

In december een zorgverzekering per telefoon afgesloten met een paar beloftes die niet gedaan hadden mogen worden, maar dit waren wel mijn voorwaardes anders zou ik naar een ander zijn gegaan.

Uiteindelijk heb ik enorme bergen kosten moeten maken om de door ditzo toegezegde vergoedingen alsnog te krijgen, de door mij gemaakte kosten hiervoor zijn nooit vergoed, ik heb 4 hele dikke klachtenbrieven naar ditzo gestuurd, er is NOOIT op gereageerd, ZEER MAAR DAN OOK ZEER SLECHTE SERVICE.

NOOIT MEER DITZO VOOR MIJ.

Laurence
23-01-2015

Uit het niets veel kosten

Nadat ik vorig jaar (begin 2014) een zorgverzekering had afgesloten voor ditzo dacht ik dat alles goed zou gaan.

Tot ik in de laatste maand een rekening van iets over de 50 euro binnen kreeg voor bloedprikken (wat ik al een aardig bedrag vind).

Nu was het zo dat ik op dat moment de rekening niet kon betalen dus het even afgewacht heb.

Nu kreeg ik van de week een rekening binnen waarbij ze me maar meteen zonder enige waarschuwing naar het incassobureau hebben doorgestuurd.

Als ik dit had geweten had ik natuurlijk ook meteen betaald.

Aan het einde van december is er vervolgens een soort gelijk bedrag van mijn rekening afgeschreven door ditzo dus ik dacht dat ze het voor de 2e keer van mijn rekening afgeboekt hadden.

Ik dacht dus dat ik alles betaald had terwijl ik nu een verdubbelde rekening heb liggen.

Dit vind ik erg slordig en heel raar.

Nu ook nog steeds geen idee waarvan de 2e rekening zou kunnen zijn.

Ik ben 21 jaar en op zoek naar werk, hoe denken ze dat ik een incassobureau kan betalen op deze leeftijd zonder enige waarschuwing.

KR
22-01-2015

Goede service en ze informeren je goed per mail

Mijn medicijnen worden gelukkig vergoed anders mag en kan ik niet eens ziek zijn. Verder word ik goed geïnformeerd over allerlei weetjes per mail.

J. Nijkerk
10-01-2015

Brilabonnement absolute afrader

Het brilabonnement is iets wat geheel is af te raden. Je hebt recht op een vergoeding van €100 voor een complete bril.

Nu kies je een montuur dat in de aanbieding is met een speciale kortingsactie voor iedereen, al dan niet bij Ditzo verzekerd.

De aanbieding: Op ieder montuur krijg je €200 korting. Dus gekozen voor een montuur van €149. Omdat je nooit meer korting krijgt dan de prijs van het montuur is de prijs €0 . Volkomen terecht van de brilleboer.

Dan komen de glazen daar nog bij. En dan hanteert Ditzo ineens een vergoeding van €48 voor een complete bril (€0 montuur en + €348 glazen) 'omdat je ook al een gratis montuur krijgt.' Volslagen onzin, het is een algemene aanbieding, dus niet specifiek voor Ditzo verzekerden. Zou ik een montuur hebben aangeschaft voor meer dan €0 dan zou ik wél de volle vergoeding hebben gehad.

Advies: Direct het brilabonnement opzeggen (heb ik per 1 januari gedaan), en de premie van het brilabonnement zelf in een potje stoppen. Tegen de tijd dat er een nieuwe bril moet komen heb je dan zelfs meer in dat potje dan je ooit zou krijgen uitgekeerd.

Ook nog even te rade gegaan bij twee experts in het inbrekers- en oplichtingsvak. Jacobse en Van Es (Koot en Bie): 'Gouwe handel voor Ditzo'.

Verder gaat alles heel efficiënt, duidelijke overzichten, snelle afhandeling. De vrije zorgkeuze is ook een prettig verschijnsel. Daarover ben ik wel tevreden.

Miranda Groenendijk
05-01-2015

Transparant bedrijf, snel, informeel en declareren was nog nooit zo makkelijk

Gisteren een paar declaraties gedaan via de app van Ditzo, tóp zeg! Vanuit de app maak je een foto van de factuur, 2 keer klikken en de declaratie is ingediend. Meteen een mail per bevestiging. Geen oubollig ge-u en ge-uw maar lekker je en jij. Misschien had ik ergens anders goedkoper uit kunnen zijn, maar ik blijf lekker bij Ditzo. Nu afwachten hoe snel ik het geld op mijn rekening krijg gestort.

RC
22-12-2014

Onterechte incasso

In oktober 2014 werd premie van Ditzo zorgverzekering van mijn rekening afgeschreven. Ik ben geen klant van hen en heb geld laten terugstorten. Gebeld met klantenservice (betaald nummer) die er niets van snapten. Uiteindelijk bij derde medewerker wel een duidelijke uitleg. Ondanks mijn telefoontje werd er een maand later opnieuw geld van mijn rekening afgeschreven.

Nettie

Prima verzekering

voor het eerst dit jaar overgestapt naar Ditzo en we hebben geen problemen gehad, het enigste wat Ditzo doet is als er een rekening is van verleende zorg het geld van je rekening afhalen, en dan kom je aan het eibd van de maand wel eens in de problemen. Bij onze vorige verzekering konden we dat bedrag evt. in termijnen betalen.

J.L
09-12-2014

Prima zorgverzekering met vrije keuze en overzichtielijke site

Prima ervaring met deze zorgverzekering. Ik vraag me wel af waarom ze de klanten aanspreken in de mailtjes met je en jou inplaats van u en uw.

Hazenberg

Goede service nooit problemen

Wij stappen ieder jaar over naar de goedkoopste zorgverzekering. Hoewel we voor aankomend jaar een goedkopere kunnen krijgen blijven we bij DITZO! Goede service weinig reclame wat ik zeer op prijs stel. Hierdoor hoef ik niet maandelijks mijn mailbox op te ruimen zoals bij vele andere verzekeringen wel moet. TOP!

08-12-2014

Zeer tevreden

Lage premie en snelle afhandeling van declaraties.