eGlobal Central180 ervaringen

Tom
12-12-2018

Amateurs

- geen actieve opvolging door de klantendienst
- respecteren beloofde lever- en reactietijden niet
- geen compensatie
- totaal gebrek aan commerciële aanpak
- TIP: enkel kopen onder PayPal met aankoopbescherming!

Rob
11-12-2018

Telefoon

Na 3 weken nog geen levering en geen enkele reactie meer. Geld kwijt, goeie leerschool denk ik. Zooitje dieven bij eGlobal Central.

Ilyas
03-12-2018

Gsm aankoop

Heb een gsm gekocht bij eglobal en achteraf vernomen dat ze via Hong Kong opereren. Na 3weken mail gestuurd waar mijn paket bleef. Eerst gaven ze aan van feestdagen zal wat langer duren na 1.5 maand nog niks. En toen gaven ze aan dat het niet verzekerd verzonden was en dat ik kan fluiten naar mijn bestelling. 150€ kwijt. Zeker wegblijven

Sandra
Sandra
03-12-2018

Een bende oosterse crimi's

Mijn zoontje besteld met zijn spaar centjes een telefoon. Bij een ons niets vermoedend Nederlands bedrijf als je de betaling gefaam hebt en een bevestiging krijg blijkt dat je zaken doet met Hongkong en krijgt vervolgens een leeg doosje opgestuurd. Na dat ik zo'n 25 mailtjes heb gestuurd krijg je als antwoordt dat de koerier geen schade aan de verpakking zichtbaar is en jij kunt opdraaien voor de kosten. Verzekering afsluiten is ook onzin is alleen maar om de mensen meer geld afhandig te maken dus bestel daarom nooit en ook nooit bij dit criminele bedrijf.

Ioannis
Ioannis
27-11-2018

Dieven van niveau uit Hong Kong

7,5 maanden geleden een ipad twv €. 389,- besteld via eglobal central. Tot op heden niets afgeleverd of ontvangen! met de e-mail correspondentie telkens excuses en hij is onderweg maar tevergeefs en geen enkele bedrag terug betaald zoals meerdere malen verzocht had.
Vorige week aangifte bij de politie gedaan! zij zijn oplichters en dieven van eerste qualiteit. Niets kopen en niets bestellen bij deze bedrijf.

Rik
23-11-2018

Zelden zo'n dubieuze webwinkel meegemaakt

Ik heb een Chromecast Ultra bij ze besteld begin oktober. Begin november was deze (na 30 dagen) nog niet geleverd en kreeg ik een email van eGlobal central dat de bestelling retour wordt verzonden. Of ik een tweede levering wil welke over ongeveer 2 maanden binnen zou komen (product moest eerst terug naar Hong Kong en dan weer naar Nederland).
Uiteindelijk geef ik aan de bestelling in dat geval te annuleren. Vervolgens ontvang ik een mail dat voor annuleringen na 30 dagen 18 euro administratiekosten in rekening wordt gebracht.
Gelukkig heb ik het via PayPal besteld en kan ik me op hun aankoopbescherming beroepen.
Dit heb ik (gelukkig) nog nooit meegemaakt.

Nordemann
22-11-2018

Geen levering

Op de site stond een levertijd van 6-8 dagen vermeld. Nu krijg ik een mail dat het 5-6 weken gaat duren.
Na het lezen van de ervaringen ben ik bang dat er nooit iets geleverd gaat worden.
Koop dus NOOIT bij Globaal

Angelique
17-11-2018

Slechte klantservice pakket kwijt en geld kwijt

Levering goed. Alleen de klantenservice is slechter dan slecht. Mijn pakjet us door een fout van DHL kwijt geraakt. Nu heb ik al meerdere keren aan eglobal gevraagd of ze AUB een onderzoek willen starten bij DHL. Maar dit is te veel moeite. Krijg een mailtje terug met de mededeling dat een andere koerier bedrijf Bpost uit België geen compensatie kan geven omdat het pakket geleverd is. Maar ze moeten bij DHL zijn. Vanaf het mailtje is het stil asn de kant van eglobal. Ik heb al het werk al voor hun gedaan bij DHL. Ze hebben en case nr en alles maar . Ik heb van af dinsdag niet meer gehoord.Ik vraag toch niet het onmogelijke gewoon even contact opnemen met DHL. Ik ben nu mijn pakketje kwijt maar ook het geld waar mijn dochter lang voor heeft moeten sparen. De zending was verzekerd en toch krijg ik er niets voor terug. Ga maandag er maar een juridische zaak van maken. Ik weet niet meer wat ik kan doen. Ik hoop dat iemand binnen eglobal dit leest en wel de moeite wil doen. Dus de klantenservice is bar en bar slecht.

Ton
07-11-2018

Geen garantie

In juli 2017 gekocht een JBL Charge3 via eglobal.nl Blijkt daarna via factuur dat bedrijf in Hong Kong is gevestigd, dus buiten EU. Normaal geen probleem maar wel als er na 14 maanden defect optreedt en er dus geen enkele vorm van garantie wordt verleend, want buiten EU slecht 1 jaar garantie, terwijl je als consument toch uit mag gaan van een normale levensduur wat voor dit product toch minimaal enkele jaren moet zijn.

Lia
05-11-2018

Tevreden

Verzekerde telefoon met accesoires snel en in goede staat geleverd.

Caatje
02-11-2018

Niet hier bestellen! Geen garantie! Zelfs niet bij explosiegevaar telefoon

Een van de telefoons die wij hebben gekocht had binnen het eerste jaar problemen met de batterij die er uiteindelijk toe hebben geleid dat de batterij enorm zwelde en het scherm omhoog duwde. Een lokaal telefoonreparatiebedrijf dat ons merk helaas niet meer repareert, waarschuwde voor explosiegevaar. Zeker niet meer aanzetten en aanmelden voor reparatie binnen garantie was hun advies. Eglobal central wijst de rma aanvraag echter af zonder het apparaat te willen bekijken, met als motivatie: “schade aan het artikel wordt niet gedekt door de garantie” en verwijzen naar de voorwaarden. We hebben gemaild dat er geen schade is opgelopen, maar dat de batterij zwelt, het toestel kapot drukt en volgens experts zelfs gevaarlijk is. Maar eglobal central doet niets. Ze willen niet eens de moeite doen een explosiegevaarlijk apparaat te bekijken, laat staan repareren of vervangen binnen het eerste jaar na aankoop. Nooit iets kopen hier dus! geen garantie! Ps bij alle reviews vragen ze contact met de klantenservice op te nemen. Dat hebben we al gedaan, geen hulp, alleen afwijzingen met steeds het zelfde argument. Hetzelfde geldt voor hun rma center in china. Je hebt er helemaal niets aan.

Geoffrey
Geoffrey
27-10-2018

Aankoop Nokia 7plus

Eerste aankoop bij deze site. Lang getwijfeld Maar €200 verschil doet een mens rap toch kopen. Bij het product stond 8-10dagen levertijd. Mits ik na 10dagen mijn bestelling nog niet binnen had begon ik gelijk toch wat argwaan te rieken. Maar nee ik kreeg een dag later een tracking code opgestuurd en 4-5dagen later was mij. Gsm in huis. Iets langer wachten , maar toch €200 uitgespaard. Bedankt eglobal

Jan Willem
Jan Willem
25-10-2018

Product niet geleverd, wel netjes afgehandeld

Ik bestelde via eGlobal Central NL een nieuw apparaat voor meer dan €100. Ik kreeg meteen een bevestiging van de bestelling met wat aanvullende informatie. En dan begint het wachten. Maar opeens was de advertentie verdwenen dus je denkt 'Nu is ook mijn geld verdwenen'. Dus een vraag gesteld aan de (Nederlandstalige) helpdesk. Ik kreeg snel een keurig bericht met excuses en dat mijn geld, wegens voorraadproblemen, teruggestort zou worden. En inderdaad, binnen een paar dagen was alles opgelost. Na enkele weken ruzie met een ANDERE webshop was dit een verademing. Prima!

Alexis
15-10-2018

Wel lage prijzen, geen service

Lage prijzen: ja Originele producten: ja Grijze import: ja Service: nee

Ik heb al 3 keer besteld bij eGlobal Central. De prijzen zijn nou eenmaal aantrekkelijk. De levering duurt vrij lang, je moet geduld hebben. Als het product in orde is, is er niets aan de hand. En dat is in de grote meerderheid van de bestellingen het geval.

Alleen als er iets mis gaat. Ditmaal heb ik een smartphone besteld van €429. De volgende dag heb ik besloten mijn order te annuleren. Dat heb ik nooit eerder gedaan. Maar het kan nu eenmaal een keer gebeuren dat zaken net iets anders lopen dan verwacht. Ik heb conform de voorwaarden een annulering aangevraagd via een RMA. Onmiddelijk een automatische mail dat de klantenservice ermee aan de slag gaat en spoedig van zich laat horen. Na 8 dagen ontvang ik een mail dat mijn order wordt verpakt en klaargezet voor verzending. Gelijk weer een bericht via de RMA met het verzoek de bestelling te annuleren voordat het pakket wordt verzonden. De volgende dag wederom een mail: het pakket is verzonden. Wederom een bericht op de RMA met het dringende verzoek om te reageren. Inmiddels heb ik het pakket geweigerd aan de deur waardoor het retour wordt gezonden. Ik vermoed dat als ik het pakket in ontvangst neem er nog minder reden voor eGlobal is om te reageren. Ik heb nog steeds geen enkele reactie van eGlobal.

Het probleem is dat je machteloos staat en volledig afhankelijk bent van de bereidwilligheid van eGlobal jou te helpen. En dat zorgt voor een hoop gedoe en bij mij persoonlijk voor wat frustratie.

Samengevat: is het prijsverschil het jou waard om het risico te lopen dat je geen service krijgt als het nodig is?

Olaf
07-10-2018

Geen garantie

Telefoon aangeschaft die na 5 maanden uit elkaar begon te vallen (beeldscherm laat los), geen sprake van garantie. Waardeloos bedrijf, niet bij bestellen.

Raffaele
06-10-2018

Lage prijzen, maar lange levertijden en niet-conforme garantie

Mijn excuses voor mijn Nederlands. Deze online winkel trekt klanten aan dankzij lage prijzen, maar de verzendtijden zijn traag en de garantievoorwaarden zijn niet in overeenstemming met de Europese regelgeving. Ik kocht een Fitbit Alta HR en na 18 maanden moest ik de armband vervangen voor een defect en eglobal central weigerde deze te vervangen door te zeggen dat de garantie slechts 12 maanden was. Vermijd het kopen van deze oplichters: beter om 10 euro meer uit te geven maar een echte klantenservice te hebben.

Kb
05-10-2018

Pakket kwijt, jammer voor jou!

Smartphone besteld, na 2 en een halve maand en talloze berichten naar eGlobal en de vervoerder bleek het pakket kwijt, ik krijg €22,- compensatie. Ondanks Nederlandse url blijkt het een bedrijf in Hong Kong te zijn dus ook geen Nederlands consumentenrecht. Dure leerervaring maar volgende x toch bij een betrouwbaarder bedrijf bestellen!

Mijndert
04-10-2018

Aankoop Casio horloge

Scheelt bijna €300,alles prima verlopen.

Marian
03-10-2018

Bestelling niet ontvangen!

Bestelling al 2 maand geleden gedaan, claim ligt bij koerier krijgen we terug. Hallo, ik heb bestelling bij eGlobal gedaan, niet bij koerier. eGlobal is verantwoordelijk! Ik schakel juridische hulp in! Ik ben er helemaal klaar mee, eGlobal! Bestel niet via eGlobal, mensen. Het zijn oplichters!

Brent
28-09-2018

OPGELICHT?!

Ik had wat besteld bij eGlobal Central er stond bij 6-8 werkdagen levertijd, maar nooit binnen gekomen. wat je ook mail je krijgt alleen maar zinloze mailtjes terug zonder antwoord op al je vragen. ik heb het na 1 maand nog niks ontvangen en ook geen geld terug!

Meer eGlobal Central reviews
Welk cijfer geef jij eGlobal Central?