eGlobal Central reviews

Periode2021

Renco
18-06-2021

Bedrijf bestaat niet meer

Altijd zonder problemen besteld, Maar nu dit. Zonder aankondiging dicht. Dit lijkt op een inval van justitie. Wacht om een lens twv 863 euro. Diverse mailtjes naar support gestuurd. Ik heb er weinig vertrouwen in dat dit goed komt. Ik vraag me ook af of ik in aanmerking kom voor kopersbescherming van Paypal

17-06-2021

Geweldig bedrijf

Ik heb heel veel apparatuur bij dit bedrijf gekocht. Vele honderden euro bespaard op de nl-se prijs en nooit problemen gehad. Toen Nikon de eerste D750s terugriep voor een fabrieksfout werd dat in Nederland netjes geserviced. Tsja, je hebt dan wellicht geen europese garantie, maar het prijsverschil is zo groot dat, als er iets kapot was gegaan (is gelukkig nooit gebeurd) dat keil ik het gewoon weg en koop het opnieuw.

Erg jammer dat Eglobal nu gesloten lijkt te zijn.

Josef
16-06-2021

Nooit problemen met EGobal gehad

De leveringen duurden wel lang maar altijd het bestelde product netjes verpakt aangeleverd gekregen.

De prijzen waren van dien aard dat het wachten op de levering daarbij in het niet verdwenen.

13-06-2021

Google Chromecast nooit geleverd, verkoper weigert terugbetaling

Op 17 februari bestelde ik een Google Chromecast bij eGlobal Central. Na bijna 4 maanden is er nog altijd niets geleverd en de verkoper geeft de koerier de schuld ("wij hebben een claim ingediend bij de koerier"). Het kan wel zijn dat er iets misgelopen is bij de koerier maar daar heb ik als klant niets mee te maken. Ik ben bij hen een aankoopovereenkomst aangegaan en zij hebben de eindverantwoordelijkheid voor een correcte levering. Ik heb hen herhaaldelijk hierop gewezen maar ze weigeren koppig mijn geld terug te betalen. EGlobal tracht zich te verstoppen achter de algemene voorwaarden op hun website.

Een tip: Laat je hierdoor niet vangen. De wet is de wet (https://www.acm.nl/nl/levering), een verkoper kan zich nooit aan de wet onttrekken door het opstellen van algemene voorwaarden die ertegen ingaan. Dat het hoofdkantoor in Hong Kong gevestigd is, is ook niet relevant. Het is niet omdat hun hoofdkantoor in Hong Kong is dat ze overal in de rest van de wereld straffeloos kunnen opereren. In elk land waar ze verkopen moeten ze de wetten van dat land volgen. Het maakt het wel minder gemakkelijk om je gelijk te halen. Ik zou vooral aan alle slachtoffers zoveel mogelijk oproepen om klacht in te dienen, bijv. bij de Autoriteit Consument & Markt.

Tip 2: om alleen met credit card te bestellen is waardevol: je kan altijd je geld terugkrijgen door een claim in te dienen bij je credit card uitgever in geval een product niet geleverd wordt. Alleen als er genoeg klachten binnenkomen kan er een eind komen aan deze oneerlijke praktijken.

Yves
09-06-2021

Frauduleuze website!

6 maanden geleden aankoop gedaan ter waarde van 165€, pakket nooit aangekomen. Brief van Belgische douane ontvangen dat pakket in beslag is genomen wegens fiscale fraude. Momenteel liggen er meer dan 30000! pakketten bij de Belgische douane die in beslag zijn genomen en zullen vernietigd worden. Aankoop werd betaald via Paypal en bijkomende verzekering was genomen bij E-global, maar vergeet het maar: je geld zie je nooit meer terug en één van de dagen wordt ons pakketje tot een dobbelsteen geperst. Bij Paypal vraagt men nu al voor de 5de keer bijkomende info, terwijl ze iedere keer reeds ALLE nodige info van ons hebben ontvangen. Telkens wordt je verplicht om binnen de 3 dagen te reageren, anders wordt je dossier onherroepelijk afgesloten. In hun laatste reactie wordt ons nu gevraagd om "op briefpapier" binnen de 3 dagen nogmaals (zucht.) dezelfde info (die we reeds 4 maal hebben doorgegeven.) te mogen ontvangen. Alsof ze bij de douane in de startblokken staan om iedereen, als je daar vriendelijk om vraagt, effe een leuk briefje te typen voor de vrienden van Paypal. Bovendien komt deze brief (in België) nooit binnen de 3 dagen aan. We worden met onze rug tegen de muur gezet en hier stopt dus voor ons het verhaal. Ze hadden mij evengoed kunnen vragen om een selfie door te sturen waarop ik onze living in het roze sta te schilderen met een kwast tussen mijn tenen terwijl ik uit mijn hol het Belgische volkslied loop te fluiten en een zak diepvrieserwtjes probeer op te snuiven. Conclusie: komt je pakketje aan, heb je geluk gehad. Komt je pakketje niet aan, bespaar je de energie om hier een zaak van te maken en steun volgende keer je lokale handelaar.

Mary
24-05-2021

Aan het lijntje gehouden

Heb op 23 november een bestelling geplaats. Nog steeds niet ontvangen. Contact opgenomen met Eglobal en die blijven zeggen dat ze niets kunnen doen totdat de koerier reageert. Maakt ze niet uit dat ik de verzekeringsoptie erbij genomen had ze willen je niet helpen en je kan fluiten naar je geld. Meestal krijg je de eerste keer wel je bestelling, maar bij de tweede wordt je opgelicht.

22-05-2021

Onbetrouwbaar en frauduleus

Https://www.eglobalcentralnl.com doet zich voor als een Nederlandse tak van een Chinese website en zegt op zijn website "Er zijn geen verborgen kosten in onze prijzen". Weet dat - als je je spullen al geleverd krijgt en dit duurt vaak enkele weken langer dan beloofd - je via FEDEX ook nog een BTW vordering krijgt. Het feit dat Eglobal duurdere spullen als een goedkoper product van €19,39 door de douane probeert te smokkelen is tekenend. Niet doen!

Wendy
30-04-2021

Google Chrome cast

Eerste keer Google chromecast besteld binnen ca 3 weken ontvangen. Daarna nog een Besteld en al ca 3,5 maand aan het wachten. Pakket staat al ca 20 dagen op dezelfde status voor transport. Eerst werd er nog gereageerd op mails maar nu al 10 dagen niet meer. Erg onbetrouwbaar geen aanrader. Tenzij je heel veel geduld hebt en blijft hopen.

22-04-2021

Twee smartphones besteld, NOOIT geleverd

Twee smartphones besteld. Tijdens transport is de verzending zoek geraakt. Dit is erkent door eGlobalCentral NL. Ter compensatie is 22 EUR aangeboden voor twee smartphones (!). Het resterende bedrag wordt niet overgemaakt. Ze doen een beroep op hun voorwaardes. Met een jurist naar gekeken, en doordat ze niet gevestigd zijn in Nederland (vestiging is Hong Kong), kan er géén beroep worden gedaan op de Nederlandse wetgeving. Definitief het resterende bedrag kwijt.

21-04-2021

Na een maand nog altijd geen levering

Een 1 is nog te veel voor deze oplichters. Je besteld en verwacht de bestelling binnen 7 werkdagen, Nu ruim een maand later, nog altijd niets ontvangen. Veel mooie praatjes dat de bestelling spoedig geleverd gaat worden, maar echt niet. Betaal iets meer en ga naar een eerlijke winkel. Hier raak je alleen maar je geld kwijt en ontvangt niets.

Gee
14-04-2021

Niet snel, wel voordelig

Nu al driemaal hier besteld waarbij wat langer op de zending moest worden gewacht. N.a.v. de recensies sloeg de schrik om het hart maar de spullen kwamen steeds aan. Gewoon met Nederlandse software in de camera, uitvoerig verpakt al maakte dat geen erg professionele indruk. Maar de ruime hoeveelheid materiaal had het iig goed beschermd :-)

En over de afhandeling bij klachten weet ik niets te melden, want nog nooit problemen geweest. Sinds 2017 geen teleurstellingen.

Geert
31-03-2021

Koop al jaren zonder problemen.

Ondanks de vele negatieve reacties heb in jaren (sinds 2016) geen enkele slechte ervaring gehad. Op 14-3-2021 een telelens besteld, werd 30-3-2021 afgeleverd. Ook werd ik elke 24 uur op de hoogte gesteld hoe ver het met de order en het transport was.

Yvo
16-03-2021

Pure diefstal

Bestel hier nooit, na betaling van 500 € nooit meer mijn product gezien. Ik heb een dossier geopend bij politie, helemaal geen reactie. Gewoon triestig dat deze webshop nog steeds open is, hoe passief kan de overheid zijn.

Louis
09-03-2021

Bestelling smartphone

Smartphone besteld op 14/01/2021

Bestelling zat vast bij doaune dan uiteindelijk vrijgegeven. Nu is het pakketje bij dhl sinds 24/02/1021

Vandaag een brief aan gekregen dat ik invoerrechten en btw moet betalen voor een bedrag van 127,12€.

Ik ga niet betalen want ze hadden me verzekerd dat ik niets mest betalen. We wachten af wat er gaat gebeuren. Bij deze gewaarschuuwd koop nooit bij eGlobal Central dergelijke site moesten verwijderd van internet. Hoeveel mensen gaan nog bedrogen w<orden.

Dirk
24-02-2021

Deze firma pleegt BTW-fraude en trage/slechte levering

Op 02/01/2021 een DJI Mini 2 drone besteld voor 511€ (dus zo'n 68€ goedkoper dan op amazon.de) en een Micro-SD kaartje van 13€. Leek me mooie deal. Was in stock en werd geleverd in 6-8 werkdagen. Collega's en vrienden hadden hier ook al besteld, dus why not?

10 dagen later (op 12/01) sturen ze een mail dat 'hun leverancier niet op tijd geleverd had en dat pas op 15/01 zal kunnen verstuurd worden'. Item was toch 'in stock'? Maar och, wat is nu 2 weken vertraging. Geen man overboord.

19/01/2021 krijg ik een mail dat mijn item 'in bulk' verzonden is vanuit Hong Kong. Beter laat dan nooit.

Op 20/01/2021 laat de tracking weten dat het al in het Brusselse depot van DHL zit en ze wachten op clearance van de douane: prima!

Op 22/01/2021 telefoon van DHL: De douane heeft 'vragen bij de opgegeven waarde door de verzender' en ze vragen om een factuur ter staving, wat ik prompt doorstuur. Op de door DHL bijgevoegde Airwaybill is het volgende te lezen: Battery for gimball, value: 19,50€!

Dus met andere woorden: Ze rekenen MIJ zogezegd de correcte BTW aan, die zij zullen betalen aan de Belgische staat (Ah ja want punt 17.1 in hun voorwaarden: Om het internationale kopen proces te vereenvoudigen, kiest eGlobal Central ervoor de controles die uitgevoerd worden bij duane inklaring te behandelen. Bij het kopen van producten via eGlobal Central, geeft u eGlobal Central toestemming voor de regelingen bij de douane namens u voor de producten in uw bestelling. Invoeren van producten uit het buitenland kan een gedoe zijn voor het merendeel van onze klanten. Wij organiseren dit proces voor u. Wij bezorgen u de goederen tot aan uw deur door de snelle lokaal scheepvaartverkeer. De vermelde prijzen op onze website zijn de definitieve prijzen, door het te betalen zullen de goederen geleverd worden tot aan uw deur. Zonder verborgen kosten en douane vertraging.).

En dan betalen ze aan de Belgische staat de 'verschuldigde BTW' op 19,50€. Juist ja.

Een boze mail naar eglobalcentral en dit is hun antwoord op 25/01/2021:

Beste Klant,

Bedankt voor je bericht.

De douane heeft je bestelling inderdaad in handen , gelieve de betaling die ze vragen te voldoen en me deze factuur door te sturen.

Wanneer deze betaalde factuur bij me is kan ik een terugstorting aanmaken voor je.

Het spijt ons dat je dit moet voorschieten , maar indien we dit afhandelen vanuit onze kant kan dit nog weken duren voordat je de bestelling aankrijgt.

Deze officiele factuur moet u naam, adres en parcelnummer bevatten.

Daar kon ik natuurlijk NIET mee akkoord gaan: ik moet eerst de BTW èn de DHL kosten betalen en dan maar hopen dat ze dat gaan terugbetalen?

Even later een bericht van DHL:

Na betaling van hetvolgende sturen ze het pakje verder naar mij:

138€ te weinig betaalde BTW

4€ invoerrechten

100€ (!) DHL Dossierkosten

242€ Wat de totale prijs van de drone op 753€ zou brengen. Juist ja.

Eglobalcentral zegt dan wel dat ze het gaan terugbetalen maar.

En eigenlijk wordt ik ongewild in verband gebracht met BTW-fraude. Neen dank u.

Een nieuw telefoontje naar DHL en die zeiden mij hetvolgende:

- Er waren op dat moment zo'n 250 pakjes in DHL Brussel met een belachelijk lage opgegeven waarde van Eglobalcentral geblokkeerd door de Douane.

- De vriendelijke dame wist me ook te vertellen dat hetzelfde probleem zich in Duitsland en Frankrijk voordeed met deze firma. En daar ging het -logischerwijze- om nóg méér dan 250 pakketjes.

- DHL heeft het account van de verzender (Alpha Trading, wellicht partner in crime van Eglobalcentral) geblokkeerd wegens massale fraude. Ze kunnen niet meer versturen via DHL

Er werd om een Paypal-terugbetaling verzocht, dat is in behandeling.

Dus. een verwittigd persoon is er 2 waard: bestellen aldaar KAN goed lopen maar. weet dat ze massaal frauderen. En dus kan het lelijk tegenvallen.

17-02-2021

Kan ik nul geven ?

Verzenden als een lithium batterij.

2 google TV chromecast sticks aan €131.

Douane kosten : €262

U bent gewaarschuwd!

Mail van DHL

Beste klant,

Ik heb een antwoord gekregen van de douane.

Hier zijn de kosten die betaald moeten worden op uw zending. Er is jammer genoeg toch een boete gegeven op uw zending, iets wat ik nog niet heb kunnen zien in onze data toen u ons heeft opgebeld.

Aangezien het om een vaststelling gaat van de ( Belgische )douane is er geen vrijstelling van invoerrechten van toepassing op zending met een waarde lager dan 150 euro.

Kosten zijn:

Rectificatie kosten van inklaring: 47.19

Admin kosten:17.55

Totaal bedrag te betalen: 262.47 Euro

17-02-2021

Chinees, duurt wat langer, maar levert wel!

Nu inmiddels al zo'n 7 orders geplaatst voor Google Home producten en Smartphones. Allen werden netjes verpakt geleverd, maar uiteraard duurde het wel even. Pakketten komen uit China, dus levertijd van 1-2 weken vind ik zelf zeer acceptabel.

Prijzen zijn ook goed, en mail werd in mijn geval steeds binnen 2 werkdagen beantwoord.

Mauricio
15-02-2021

Nooit meer!

Ik had een iPhone 12 mini voor 750 Euro besteld en met credit kaart betaald. Wist niet dat het bedrijf chinees is. Na een maand wachten, kreeg ik bericht van DHL om te zeggen dat ik door de douane moest nog 250 Euro bij betalen! In totaal heb ik 1.000 Euro voor de iPhone betaald!

Nooit meer bij hen iets kopen!

03-02-2021

Nooit ontvangen !

Twee maanden geleden een smartphone samsung galaxy besteld .Nooit aangekomen!Vorige week een brief in de brievenbus van FOD Taxen en Accijnzen.Smartphone in beslaggenomen wegens frauduleuze practijken van eGlobal.Had telefonish contact met taxen en accijnzen en daar werd mij dit medegedeeld .M.a.w. Geen smartphone en geld kwijt doe het niet bestel daar niets want dit gaat bijna altijd verkeerd.eGlobal via ticket gevraagd om een terugbetaling maar vanaf verzending goederen kan je enkel je geld terugkrijgen met aftrek van verzendkosten welliswaar voor retourzending van het bestelde item. grt peter

27-01-2021

27/11 besteld, 27/01 nog altijd niet ontvangen

Op blackfriday 2 ipads besteld, we zijn vandaag exact 2 maanden later en ik heb nog niks ontvangen. Intussen meer dan 40 mails gestuurd en ik krijg enkel van die automatische antwoorden dat er vertraging is.

Ik ben het meer dan beu en wil klacht indienen zodat ik mijn geld terug krijg, maar ik weet niet hoe(op de website gaat die alvast niet denk ik?). Weet iemand hoe ik dit best doe? (ik woon in België)

Meer eGlobal Central reviews