eGlobal Central301 ervaringen

05-07-2020

Bedrog

Tecobuy.nl werd van het internet gehaald wegens belastingontduiking, fraude, schriftvervalsing en ga zo maar door.

eglobal.nl is een andere firma. Zeker? Beide hebben hetzelfde adres in Hong Kong. Ze hebben de layout en standaard tekst in hun mails zelfs geen iota veranderd.
Kijk maar naar wat ze als "factuur" omschrijven. Geen factuurnummer of datum, geen details van de verkoper, geen BTW, geen invoertaks,. Dat is geen factuur, gewoon een mail met ordergegevens.

Zelf bij beide firma's gekocht. Eindeloze berichten van bestelling wordt klaargezet naar bezig met inpakken en dan terug naar klaarzetten. Heb mijn order geannuleerd en volledige terugbetaling geëist.

Met Paypal betaald. Gelukkig zijn die ontzettend behulpzaam en zorgen er echt voor dat de koper wordt beschermd tegen deze praktijken.

John
04-07-2020

Global Centrlal nl

Diverse malen bestelling hier geplaatst. Alle keren binnen de gegeven tijdlimiet het pakketje ontvangen. Zelfs in deze coronatijd. Een genoegen om hier te kopen.

Han
01-07-2020

Canon camera

Duurde ca 3 weken ( vanwege Corona) voordat de camera door DPD werd afgeleverd. Alles prima verpakt en in orde. Tevreden dus.

Miko
01-06-2020

Bestelling niet ontvangen

Veel betaald bestelling niet ontvangen en geld ook weg
zeer ontevreden, geen hulp gehad om alles toch nog mooi te behandelen.
1 maand gewacht op bestelling, nu is het al 3 maanden geleden al nog niks.
ik zou deze site niemand aanraden onbetrouwbaar.

Robbert
18-05-2020

Slechte service

Ik heb op 2 mei 2 horloges besteld. Een g-shock en een samsung watch. Natuurlijk omdat ze bij eGlobal Central veel goedkoper waren dan elders. En ik had het kunnen weten, dit is pure oplichterij. Men reageert niet op mails naar (e-mailadres verwijderd) of alleen met een heel standaard antwoord afkomstig van een computer. Levertijd was 6 tot 8 dagen werd gezegd. Ik ben nu meer dan 2 weken verder en heb nog steeds niets ontvangen.

Eddy
17-05-2020

Olympus TG6 aankoop,en zeer slechte garantie

In november2019 een olympus tg6…
In november2019 een olympus tg6 aangekocht.in februari 2020,,vertoonde apparaat gebreken.contakt oogenomen met e global.ik moest het toestel verzenden naar england dhl kosten 50 euro.na 3 weken gehoord dat toestel hersteld zou worden.
Helaas tot nu toe niets meer gehoord,,,de link qua contakt let eglobal is weg.wat nu.
Nooit koop ik daar nog iets.
Zeer slechte garantie,,ik ben nu mogelijk 400 euro armer,;(
Ondertussen 17 mei,,,nog steeds niets te horen qua herstelling.
Mijn vragen worden afgescheept met.toestel nog in herstelling.
Koop hier nooit iets ook al is het goedkoopst.

14-05-2020

Betrouwbaar

In tegenstelling tot veel negatieve berichten moet ik zeggen dat dit best meevalt.
Ik heb 3x iets besteld bij EglobalCentral en ik heb goede ervaringen gehad.
Wel heb ik een negatief punt, mailen kun je beter niet doen want je krijgt toch geen antwoord.
Belangrijker is dat je je product krijgt en die krijg je, maar soms kan het 4 á 5 weken duren.
Dus hou daar op voorhand rekening mee.
Succes

02-05-2020

Uitstekend en super lage prijzen!

Ik zie hier veel negatieve ervaringen en ik denk dat dit voornamelijk mensen zijn die begaan zijn met de prijsafspraken hier in Nederland en deze in stand willen houden. Met andere woorden, winkeliers die omzetdaling vrezen en proberen en met fake reviews proberen het publiek te beïnvloeden. Er zal hier en daar echt wel eens wat mis gaan, maar niet zo als hier wordt gesteld. Mij maakt het niet uit want voor mij is dit de manier om de prijsafspraken te doorbreken. Ik ben die NL houding van webwinkels echt zat. De pricewatch van tweakers bijvoorbeeld is er gewoon om er voor te zorgen dat je als consument altijd teveel betaald. Raar toch dat alle prijzen bijna hetzelfde zijn (hooguit een verschil van 1%)

Ik ben zeer tevreden over eglobal! Ik heb door de jaren heen best veel besteld (meerdere telefoons, gadgets en lenzen) en daarmee heel veel geld bespaard. Het werkt alleen anders dan men gewend is van een NL webshop. Zo heb ik meerdere lenzen (nikor 35mm f1.8 en Tokina 11-20) besteld en de nikor duurde 4 dagen langer om te bezorgen dan de Tokina. Je wordt niet echt op de hoogte gehouden, maar dan opeens wordt het bestelde wel netjes bezorgd! Op dit moment is er een actioncam naar mij onderweg. Bestelling staat nog op verwerken (al 4 dagen), maar ik heb vertrouwen dat het ook nu weer goed komt.

Freek
Freek
01-05-2020

1ster is nog teveel vredit

Het is een oplichters zooitje. Ik heb in begin november een dysonv10 besteld en betaald. Nooit geleverd en mn geld krijg ik ook niet terug. Dievenzooitje is het. Nooit hier iets kopen!

Driss
28-04-2020

AFGERADEN

Ik heb misschien een beetje geluk, ik ben nu twee dagen bezig om een huawei smartphone te bestellen en dat lukt maar niet, het was maar €10 goedkoper dan ergens anders. Tot ik hier terecht kwam en dan geloof ik dit onbetrouwbare site is

27-04-2020

EGlobal is niet te bereiken

EGlobal is op geen enkele manier te bereiken, alles komt terug met melding:
: (e-mailadres verwijderd) >: Host or domain name not found. Name service error
for name=eglobalcentral.nl type=A: Host not found

Kris
25-04-2020

Eglobal = aliexpress

Er wordt op verschillende fora gezegd dat dit oplichters zijn. Na 6 dagen is er op hun tracking pagina de melding "vertraagd" verschenen ivm mijn bestelling. Dit heeft 22 dagen geduurd en nu is mijn bestelling dan toch in het land gemeld! Ik heb door de vele berichten en reviews , dat dit oplichters waren, een procedure opgestart bij paypal en had hetzelfde artikel al ergens anders gekocht! Oplichters? Neen dat niet maar hun vooropgestelde leverings tijd klopt van geen kanten! Volgens mij is Eglobal net het zelfde als Aliexpress of Wish, hun producten komen rechtstreeks uit China!

Patrick
21-04-2020

ABSOLUUT TE VERMIJDEN, DIT ZIJN FRAUDEURS !

Ik heb eind november een Nintendo Switch gekocht. Na een tijd een track&trace link ontvangen, maar die werkte niet en bleek vals te zijn. Na herhaalde emails uiteindelijk excuses ontvangen omdat er iets was misgelopen, maar sinds half januari reageren ze op geen enkele mail. Ik heb klacht ingediend bij de politie. Helaas was ik niet verzekerd. Deze site zou onmiddellijk geblokkeerd moeten worden. Fraudeurs.

Pandit
16-04-2020

Servive dropdown

5 jaar geleden heb ik mijn halve fotoset bij Eglobal aangeschaft, scheelde enorm in de prijs en bezorging binnen 8 dagen. Mijn dochter van 9 had gespaard voor een telefoon die ik voor haar op 23 maart jl heb besteld. en haar beloofd dat ze die 8 dagen daarna zou ontvangen. Niet dus. De status bleef heel lang op verwerken.op een email van mij heb ik een reactie gehad dat de telefoon niet op voorraad was terwijl hij ondertussen wel 20 euro in prijs was gedaald. Ik heb deze korting ook ge-eist wegens het niet houden aan hun leveringstijden. De afgelopen twee weken geen enkele reactie meer gehad op 4 boze emails in het Engels en Nederlands naar alle e-mailadressen die ik van heb kunnen vinden. (e-mailadres verwijderd)
en (e-mailadres verwijderd) ( (e-mailadres verwijderd) en
(e-mailadres verwijderd) heb ik later nog gevonden). zonder een reactie. op al hun sites hebben ze het knopje Ticket aanmaken onklaar gemaakt. 8 dagen geleden kreeg ik een automatisch bericht dat het pakket is verstuurd, maar niet waar vandaan! elke dag een cryptische update waar ik uit opmaak dat het pakket al een paar dagen in Nederland is. Mijn dochter blij dat hij vandaag komt. maar vrees het ergste. Bij verder onderzoek blijkt deze site niet voor niets zo goedkoop te zijn. Ze maken gebruik van U-bocht constructie via Hongkong en het verenigd koninkrijk. Als voormalig kroonkolonie schijnt er belastingvrije goederen overdracht te mogen tussen Hongkong en het VK. Omdat het VK nog in de EU zit kunnen ze leveren binnen de hele EU. De Nederlands FIOD ziet dit anders en heeft de NL site uit de lucht gehaald, dat is de reden dat het NL email niet meer werkt evenals de site. De FIOD heeft geen jurisdictie op het COM domein zodat ze nog bereikbaar zijn.
Ik heb altijd begrip voor lange levertijden met een goed excuus maar geen enkele voor het negeren van emails en het saboteren van de Ticket knop op hun site.

Hier het tracking overzicht. Jibish voor mij, gistsren daxht ik hij komt morgen binnen, maar nu weet ik het niet meer.
8 2020-04-16 Shipment further connected.
7 2020-04-15 Your parcel will arrive shortly at the courier depot.
6 2020-04-14 Shipment is on its way to the local depot.
5 2020-04-13 Your parcel has arrived at a sort facility.
4 2020-04-12 Shipment will arrive at courier depot for sorting shortly.
3 2020-04-11 Shipment is en-route to courier depot.
2 2020-04-10 In transit.
1 2020-04-09 The parcel has been picked by the courier; The parcel has left the courier's warehouse.

Harold
16-04-2020

SAMSUNG A71 BESTELD

Telefoon besteld 7 maart maar het blijft stil bij eGlobal deze reageert helemaal niet meer Email werkt niet meer. Ook Paypal al ingeschakeld word op 3 Mei Claim. Ja goedkoop word mogelijk duur koop.
Maar is geen reclame voor de Chinezen.
Want volgende keer koop daar dus niets meer.

Sebastiaan
13-04-2020

Galaxy tablet

Tablet bestel, nooit ontvangen. Geschil gestart via PayPal.

Davyd
05-04-2020

LG V30+ besteld en keurig ontvangen! Prima winkel.

Een jaar geleden heb ik de LG V30+ (128gb) gekocht op eGlobalentral.

Na het lezen van negatieve reviews heb een paar weken getwijfeld of ik het wel of niet zou bestellen op de site. Het scheelde €330 als ik 'm in Nederland of Duitsland zou kopen.

Heb de voorwaarden van PayPal en mijn Credit Card gechecked en toen de gok maar genomen - ik was dubbel verzekerd. Ook de aangeboden Verzekerde Economy Express Levering-service voor €7 genomen. Drie-dubbel verzekerd.

Er is inderdaad weinig communicatie vanuit de winkel, maar heb keurig een Track & Trace code ontvangen en de bestelling na een week geleverd gekregen. Onbeschadigd, goed verpakt en alle toebehoren aanwezig. Heel veel klachten hier gaan over het lange wachten en dan zeg ik - heb geduld. Twaalf of dertig dagen is niks op een kosmische schaal.

Ik kan mij dan ook niet helemaal vinden in de negativiteit rondom deze winkel. De klantenservice kan misschien verbeterd worden, maar voor mij was het belangrijkste dat PayPal en mijn Credit Card het zouden dekken, bij vermissing of andere narigheid.

Binnenkort wil ik een nieuwe Samsung Tab S6 kopen en overweeg dan om het weer te bestellen bij deze prima winkel.

Mocht je denken dat dit is geschreven door Chinezen - nee, door een nuchtere Drent met Latin roots.

Ginette
Ginette
24-03-2020

Samson A50

Mijn man Paul R. geeft mijn smartfoon in Januari besteld maar nog niets ontvangen! wel al betaald en geld is al van de rekening

Floor
23-03-2020

What the heck

Na precies een maand kwam mijn telefoon , samsung a50 voor 228 euro- o.k. het duurde even maar dat scheelt toch in de prijs!?

Philip
21-03-2020

Nooit geleverd ondanks volledige tracking

Eind vorig jaar een GoPro7 besteld en zou volgens hen in december geleverd worden. Op een dag krijg ik via DPD de melding dat pakje geleverd is en de tracking gaf hetzelfde aan. Probleem, nergens een pakje gezien of ontvangen. Handtekening op afleveringsbewijs kwam helemaal niet overeen met de handtekening die er zou moeten zijn. Na diverse contacten met hen, maar blijven beweren dat afgeleverd is. Eglobal heeft dan blijkbaar contact gehad met DPD maar een duidelijk antwoord kwam er niet. Nog meerdere malen met hen contact gehad en toen verwezen ze plots naar speciale verzendingsvoorwaarden. Mijn klacht werd geklasseerd, kreeg € 22 terug en Case Closed en ik € 300 armer. Nu de vraag is wel, wie treft hier de schuld, EGlobal of de Koerierdienst DPD. Ook daar contact mee gehad, maar die communicatie was nog erger en die begrepen het volgens mij helemaal niet.

Meer eGlobal Central reviews
Welk cijfer geef jij eGlobal Central?