eGlobal Central reviews

Periode2021

Lia
05-11-2018

Tevreden

Verzekerde telefoon met accesoires snel en in goede staat geleverd.

Caatje
02-11-2018

Niet hier bestellen! Geen garantie! Zelfs niet bij explosiegevaar telefoon

Een van de telefoons die wij hebben gekocht had binnen het eerste jaar problemen met de batterij die er uiteindelijk toe hebben geleid dat de batterij enorm zwelde en het scherm omhoog duwde. Een lokaal telefoonreparatiebedrijf dat ons merk helaas niet meer repareert, waarschuwde voor explosiegevaar. Zeker niet meer aanzetten en aanmelden voor reparatie binnen garantie was hun advies. Eglobal central wijst de rma aanvraag echter af zonder het apparaat te willen bekijken, met als motivatie: “schade aan het artikel wordt niet gedekt door de garantie” en verwijzen naar de voorwaarden. We hebben gemaild dat er geen schade is opgelopen, maar dat de batterij zwelt, het toestel kapot drukt en volgens experts zelfs gevaarlijk is. Maar eglobal central doet niets. Ze willen niet eens de moeite doen een explosiegevaarlijk apparaat te bekijken, laat staan repareren of vervangen binnen het eerste jaar na aankoop. Nooit iets kopen hier dus! geen garantie! Ps bij alle reviews vragen ze contact met de klantenservice op te nemen. Dat hebben we al gedaan, geen hulp, alleen afwijzingen met steeds het zelfde argument. Hetzelfde geldt voor hun rma center in china. Je hebt er helemaal niets aan.

Geoffrey
27-10-2018

Aankoop Nokia 7plus

Eerste aankoop bij deze site. Lang getwijfeld Maar €200 verschil doet een mens rap toch kopen. Bij het product stond 8-10dagen levertijd. Mits ik na 10dagen mijn bestelling nog niet binnen had begon ik gelijk toch wat argwaan te rieken. Maar nee ik kreeg een dag later een tracking code opgestuurd en 4-5dagen later was mij. Gsm in huis. Iets langer wachten , maar toch €200 uitgespaard. Bedankt eglobal

Jan Willem
25-10-2018

Product niet geleverd, wel netjes afgehandeld

Ik bestelde via eGlobal Central NL een nieuw apparaat voor meer dan €100. Ik kreeg meteen een bevestiging van de bestelling met wat aanvullende informatie. En dan begint het wachten. Maar opeens was de advertentie verdwenen dus je denkt 'Nu is ook mijn geld verdwenen'. Dus een vraag gesteld aan de (Nederlandstalige) helpdesk. Ik kreeg snel een keurig bericht met excuses en dat mijn geld, wegens voorraadproblemen, teruggestort zou worden. En inderdaad, binnen een paar dagen was alles opgelost. Na enkele weken ruzie met een ANDERE webshop was dit een verademing. Prima!

Alexis
15-10-2018

Wel lage prijzen, geen service

Lage prijzen: ja Originele producten: ja Grijze import: ja Service: nee

Ik heb al 3 keer besteld bij eGlobal Central. De prijzen zijn nou eenmaal aantrekkelijk. De levering duurt vrij lang, je moet geduld hebben. Als het product in orde is, is er niets aan de hand. En dat is in de grote meerderheid van de bestellingen het geval.

Alleen als er iets mis gaat. Ditmaal heb ik een smartphone besteld van €429. De volgende dag heb ik besloten mijn order te annuleren. Dat heb ik nooit eerder gedaan. Maar het kan nu eenmaal een keer gebeuren dat zaken net iets anders lopen dan verwacht. Ik heb conform de voorwaarden een annulering aangevraagd via een RMA. Onmiddelijk een automatische mail dat de klantenservice ermee aan de slag gaat en spoedig van zich laat horen. Na 8 dagen ontvang ik een mail dat mijn order wordt verpakt en klaargezet voor verzending. Gelijk weer een bericht via de RMA met het verzoek de bestelling te annuleren voordat het pakket wordt verzonden. De volgende dag wederom een mail: het pakket is verzonden. Wederom een bericht op de RMA met het dringende verzoek om te reageren. Inmiddels heb ik het pakket geweigerd aan de deur waardoor het retour wordt gezonden. Ik vermoed dat als ik het pakket in ontvangst neem er nog minder reden voor eGlobal is om te reageren. Ik heb nog steeds geen enkele reactie van eGlobal.

Het probleem is dat je machteloos staat en volledig afhankelijk bent van de bereidwilligheid van eGlobal jou te helpen. En dat zorgt voor een hoop gedoe en bij mij persoonlijk voor wat frustratie.

Samengevat: is het prijsverschil het jou waard om het risico te lopen dat je geen service krijgt als het nodig is?

Olaf
07-10-2018

Geen garantie

Telefoon aangeschaft die na 5 maanden uit elkaar begon te vallen (beeldscherm laat los), geen sprake van garantie. Waardeloos bedrijf, niet bij bestellen.

Raffaele
06-10-2018

Lage prijzen, maar lange levertijden en niet-conforme garantie

Mijn excuses voor mijn Nederlands. Deze online winkel trekt klanten aan dankzij lage prijzen, maar de verzendtijden zijn traag en de garantievoorwaarden zijn niet in overeenstemming met de Europese regelgeving. Ik kocht een Fitbit Alta HR en na 18 maanden moest ik de armband vervangen voor een defect en eglobal central weigerde deze te vervangen door te zeggen dat de garantie slechts 12 maanden was. Vermijd het kopen van deze oplichters: beter om 10 euro meer uit te geven maar een echte klantenservice te hebben.

Kb
05-10-2018

Pakket kwijt, jammer voor jou!

Smartphone besteld, na 2 en een halve maand en talloze berichten naar eGlobal en de vervoerder bleek het pakket kwijt, ik krijg €22,- compensatie. Ondanks Nederlandse url blijkt het een bedrijf in Hong Kong te zijn dus ook geen Nederlands consumentenrecht. Dure leerervaring maar volgende x toch bij een betrouwbaarder bedrijf bestellen!

Mijndert
04-10-2018

Aankoop Casio horloge

Scheelt bijna €300,alles prima verlopen.

Marian
03-10-2018

Bestelling niet ontvangen!

Bestelling al 2 maand geleden gedaan, claim ligt bij koerier krijgen we terug. Hallo, ik heb bestelling bij eGlobal gedaan, niet bij koerier. eGlobal is verantwoordelijk! Ik schakel juridische hulp in! Ik ben er helemaal klaar mee, eGlobal! Bestel niet via eGlobal, mensen. Het zijn oplichters!

Brent
28-09-2018

OPGELICHT?!

Ik had wat besteld bij eGlobal Central er stond bij 6-8 werkdagen levertijd, maar nooit binnen gekomen. wat je ook mail je krijgt alleen maar zinloze mailtjes terug zonder antwoord op al je vragen. ik heb het na 1 maand nog niks ontvangen en ook geen geld terug!

24-09-2018

Spullen niet geleverd, geen geld terug

Koop niet bij eGlobal Central. Zeer onbetrouwbare partij. Spullen niet geleverd, aankoopbedrag niet terug en extreem slechte communicatie.

Michael
19-09-2018

Bestelling nooit ontvangen

Bestelling nooit geleverd en na tientallen mailtjes over en weer is dit de verantwoordelijkheid van de klant vindt Eglobal. Producten komen rechtstreeks uit Azië. Ondanks de gunstige prijzen trap ik er nooit meer in. Klantenservice alleen per mail bereikbaar en iedere keer hetzelfde antwoord.

Xiaomi Redmi 5

Opnieuw beste prijs met vlotte afhandeling. Aanrader.

Goedkoper bestaat niet

Samsung gear sport besteld, 1 week later bezorgd,géén verzendkosten en goedkoop. Top. ?

Rudy
18-09-2018

Niks mis mee.gewoon goed!

Natuurlijk had ik mijn twijfels over eGlobal.wat is dit voor site?Zou ik mijn telelens voor mijn Fuji wel krijgen voor een bedrag zo een €100 lager dan in andere webwinkels.? Toch maar gedaan.en.tot volle tevredenheid! Duurde wat langer dan een locale webwinkel maar dat wist ik en ik had toch geen haast. Keurig verpakt en compleet in orginele verpakking. Top! Aanrader voor twijfelaars.gewoon doen.

Mimoun
18-09-2018

Geen volledige fabrieksgarantie op producten

20 juli 2017 heb ik een Samsung tablet gekocht via eGlobal. De levertijd was veel langer dan ik dacht. Het product is defect gegaan in augustus 2018. 13 maanden na aankoop. Bij Samsung staat standaard 24 maanden fabrieksgarantie op het tablet dus ik heb eGlobal gemaild om aanspraak te maken op de fabrieksgarantie. Helaas was het antwoord teleurstellend omdat de garantietermijn is verlopen. eGlobal geeft maar 12 maanden garantie. De helft van de fabrieksgarantie. Ik kreeg de volgende link toegestuurd http://www.eglobalcentral.nl/garantiebeleid.html. Ik kan dus ook geen aanspraak maken bij Samsung op de 24 maanden fabrieksgarantie omdat eGlobal werkt met ingevoerde producten. Ik vind dit oplichting en zeer slechte service. Ze kunnen dit vermeld hebben op hun site maar als de fabrikant 24 maanden garantie geeft en eGlobal daar 12 maanden van afhaalt dan is dit voor mij een reden om NOOIT meer iets te kopen bij hun. Het gezegde "goedkoop is duurkoop" is hier van toepassing. Voor die paar euros goedkoper verlies je de helft van de fabrieksgarantie. Je bent dus gewaarschuwd.

Freddy
17-09-2018

Trage levering

Mobiele telefoon besteld nu twee weken geleden.Er werd beloofd 6 a 8 werkdagen levering. Naar eerste mail op vraag van wanneer levering zou doorgaan, kreeg ik melding dat de leverancier geen stock had en dat nieuwe voorraad woensdag zou geleverd worden en donderdag of vrijdag zou vertrekken in bedrijf, we zijn nu maandag en bestelling blijft maar in verwerking staan. Dus levering zal zeker minstens 3 weken na bestelling zijn. Vorige mobiel is gestolen dus had hem graag snel gehad. Zal er dus waarschijnlijk niet meer bestellen.

Daniel
17-09-2018

Scherpe prijs

Beste prijs voor je elektronica. Houd wel rekening met een iets langere levertijd (gemiddeld 8 à 10 dagen). Pluspunt is ook de Nederlandstalige supportdesk, die vrij snel antwoord op je mails.

Karel
16-09-2018

Prima product

Een GoPro actioncam gekocht, die 100 euro goedkoper was bij eGLobal! Goed verpakt aangekomen na iets meer dan 2 weken.