eGlobal Central reviews

4.4
Periode2021

Kel
24-03-2018

Bestellen oké, maar garantie vaarwel!

Kort samengevat scheelt het qua aanschafprijs iets met de aanschafprijs met andere retailers in NL. Alleen als je bij Eglobal besteld dan vervalt je fabrieksgarantie en val onder de voorwaarde van hun policy. En uit eigen ervaring weet ik dat ze een ontmoedigingsbeleid voeren om je maar niet te helpen je krijgt bij ieder bericht van hun hetzelfde antwoord en uiteindelijk sluiten ze de afhandeling en kan je het zelf uitzoeken.

Jetske
18-03-2018

ZE MOETEN ZICH SCHAMEN.koop hier nooit!

Product bezorgd met Aziatische handleiding en stekker die hier niet eens past. "niet goed geld terug garantie".JA.JA.maar je moet wel het product terugsturen naar HongKong (a 26,80 euro!) en 18 euro administratiekosten betalen! En dan heb je nog niets.in mijn geval ook nog geen cent terug gezien. Klantenservice bedroevend slecht - telefoon wordt nooit opgenomen, chat staat altijd uit. Mails worden slechts beantwoord met standaard emails - maakt niet uit wat je schrijft.krijgt gewoon iedere keer dezelfde mail terug.

Franky
16-03-2018

IK BLIJF MAAR WACHTEN.en maar hopen

Misschien loop ik wat te vroeg van stapel, maar na al die slechte beoordelingen hier, ben ik bang dat ik ook slachtoffer geworden ben, betaald ( > 300 euro) en nog steeds "in verwerking", mails gestuurd maar geen duidelijk antwoord. Zijn er mensen die nooit iets ontvangen hebben van hun bestelling, zo neen. wat was de maximum termijn dat jullie het wel ontvangen hebben? Alvast bedankt

Julie
14-03-2018

BEDROG KOOP NIET VAN DEZE SITE

TER WAARSCHUWING. Deze aanbieder is puur bedrog. Producten worden bijna 2 maand na de aaangegeven levertijd afgeleverd en was niet conform met de Nederlandse markt. Geen stekker type C, geen reis adaptar toegevoegd. Annulatie of terugsturen wordt telkens verhinderd door een anders smoesje, het was zogezegd onderweg terwijl ik pas een maand verder een trackingnummer verkregen heb en het dan pas werd opgestuurd. Service was zeer slecht, e-mails werden genegeerd en telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Ik heb gekozen voor een verzekerde verzending, het pakketje werd gewoon voor de deur gelegd zonder enige aftekening.

10-03-2018

Bedrijf uit Hong Kong met andere garantie-regels

Nog geen half jaar geleden heb ik een nieuwe Olympus Tough TG4 waterdichte camera gekocht bij eglobalcentral.nl. Ik was in de veronderstelling dat dit een Nederlandse winkel is met dito garantie. Ondanks het adres (-.nl) blijkt dit niet zo te zijn. Als je hier iets bestelt sluit je een overeenkomst met een bedrijf dat gevestigd is in Hong Kong. Op dat moment gelden geheel andere garantie-regels. Olympus geeft op haar eigen site aan dat ze andere garantievoorwaarden hanteert voor producten die gekocht zijn buiten de EU. Zie: olympus.nl/site/nl/c/cameras_support/repair_service/warranty_regulation/information_regarding_parallel_imports/index.html En ja hoor. Mijn camera ging na 7 maanden kapot. Na opladen batterij ging de camera niet meer aan en toen begon de ellende. Waar het kort gezegd op neer kwam is dat ik heel veel moeite moest doen om überhaupt in contact te komen met Eglobalcentral. Dit moet via de website, contact is zeer traag, soms gebrekkig Nederlands. Nadat ik de klacht had ingediend en de foto's van de camera had geupload (er is geen enkel teken van schade aan de camera) kreeg ik de reactie dat waterschade niet gedekt is in de garantie. Ik had inderdaad een waterdichte camera gekocht, maar hoe kon men beoordelen dat de oorzaak van het defect waterschade was? Al met al kreeg ik de indruk (na bijna 4 weken heen en weer!) dat ze gewoon geen garantie willen geven. PS: ik heb vervolgens mijn reisverzekering gebeld, de situatie uitgelegd en waarschijnlijk is het wel gedekt (dik compliment voor INTERPOLIS!). Maar ben gewaarschuwd voor eglobalcentral.nl. Het is geen Europees bedrijf, je krijgt geen service en geen garantie! Wel een tientje korting.

Ivar
20-02-2018

Niets geleverd geld weg

Mensen hier niets kopen. Oplichterij. Horloge gekocht via dnj een track en trace. Hier werd gezegd dat hij 1 keer was geleverd maar geen bewijs van te zien (geen briefje in brievenbus dat het geprobeerd is te leveren) dus email gestuurd hier kwam uit anderen informatie uit (wat ik niet kon zien in me track en trace) dat het bij een dnj drop off in mijn dorp is afgeleverd. Ik hier naartoe geen pakket. Weer mail gestuurd schijnt dat het pakket retour is gestuurd en ik 4 weken moet wachten tot het pakket terug is afgeleverd in hong kong voor verderen behandeling. Dus geld kwijt. en klantenservice geeft geen gehoor en krijgt alleen standaard emails terug. Gewoon spullen kopen in nederland, het is wat duurder maar het is de kopzorgen niet waard.

Barry
14-02-2018

Een sporthorloge gekocht.

Een sporthorloge gekocht. Was gewoon op voorraad. We kregen korting als we ons inschreven. Besteld, geen mogelijkheid om je korting te krijgen. Dan na twee dagen een mail. Het geld wordt teruggestort en er worden 4 redenen genoemd. Redenen gewoon onzin of niets van bekend. Ben blij dat ik met PayPal heb betaald. Weet dan zeker dat ik mijn geld terugkrijg. Dit bedrijf is voor ons een AFRADER

Mike
08-02-2018

Slecht bedrijf!

Vorig jaar een Iphone gekocht. deed het prima tot vorige week. Powerbutton werkt niet meer. Wij opsturen naar Apple blijkt dat het een chinees toestel is! Daardoor niks vergoed gekregen! NOOIT MEER Eglobal central!

Oxana
05-02-2018

Heel slecht

Gsm besteld, betaald , niet ontvangen en geen geld terug!

Treb
01-02-2018

US versie of Samsung TAB S3 tablet ontvangen

Ik heb de Samsung Galaxy Tab S3 tablet besteld en ontvangen. Het besteldproces is prima verlopen. Ik had al eerder een Samsung Gear S3 gekocht en ook dat is probleemloos verlopen. Toch slechts een 6 score omdat dit bedrijf de US versie van deze apparaten levert zonder dit te vermelden. Dit betekent dat de WIFI kanalen 12&13 in de 2.4Ghz band niet door deze apparaten worden ondersteund.

Pielsa
15-01-2018

Afknapper

Aankoop iPad pro Er wordt geleverd zonder NL BTW op de rekening. Annuleren was na 24 uur al niet meer mogelijk desondanks duurde het 13 dagen tot ontvangst Geleverd met Amerikaanse oplader en simpele reisstekker, dus zeker niet functioneel om in te reizen in de EU Na ontvangst RMA nummer verzocht om terug te sturen, ook dit is niet mogelijk omdat de iPad al geactiveerd zou zijn. In ieder geval niet door ons

Moi
11-01-2018

Geen NL bedrijf maar gevestigd in HONG KONG

Tel besteld maar lader past niet! En ze geven niet thuis!Q

Els
10-01-2018

Alles liep gesmeerd

Op 2 januari besteld en op 10 januari geleverd. Het was spannend afwachten. Ik heb de lenzen getest en alles lijkt tiptop en geen namaak. Ik doe het zeker nog eens!

Guus
10-01-2018

Hield m'n hart vast.geweldig tevreden!

Op zoek naar een Nikon Nikkor lens 24-120 f4 VRII die overal wordt aangeboden voor €750-€950. Uit arre moede dan maar gekeken op Marktplaats voor een occasion. Daar viel mijn oog op een advertentie van eGlobal Central Nederland, waar die lens NIEUW werd aangeboden voor €460. Da's toch gauw minimaal €300 verdiend. Bij aanmelding kreeg je ook nog eens een tientje korting. Snel eentje besteld, maar vervolgens sloeg de schrik me om het hart toen ik diverse ervaringen met die firma las op internet: sommigen positief, maar heel veel erg negatieve! Gelukkig had ik betaald met credit card, dus hoopte ik maar op de aankoopverzekering van VISA. Ondertussen de track&trace-info, die ik na 3 dagen kreeg, blijven volgen; die wees op verzending vanuit het Verenigd Koninkrijk. De T&T-info van DPD werd dagelijks ververst waardoor ik e.e.a. goed kon tracken. En ja hoor: binnen 10 dagen kreeg ik mijn lens incl. alle hulpstukken, zonder douanekosten(!) aan mijn deur afgeleverd, precies volgens afspraak. Het is een nieuw apparaat en originele Nikon-kwaliteit, dus de kans dat ik gebruik moet maken van garantie is erg klein. De eerste foto's.perfect! Ik ben er blij mee!

Fred
03-01-2018

Opgelicht

Betaald en niet geleverd. Slecht verhaal over teruggestuurde goederen met onbekende reden. Gewezen op 30 dagen retourrecht, maar is ‘lastig’ als er niks wordt geleverd. Pure OPLICHTING!

22-12-2017

Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM Lens

Ik heb op 10 december 2017 een Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM Lens besteld. In Nederland kost deze € 379 en bij eGlobal Central € 300 (inmiddels € 281). Ik heb de reacties van verschillende mensen op internet bekeken en heb de gok genomen. Wel, op advies van sommigen, via PayPal betaald en verzekerderde levering (€ 6,00). Via tracking code keurig te volgen. Duurt uiteraard wel wat langer dan webhops in NL, maar op 20 december werd de lens goed verpakt bezorgd. Bij een volgende aankoop zal ik zeker weer gaan shoppen bij eGlobal Central. Grote kans dat zij een concurrerende prijs hebben!

Mahmud
17-12-2017

Reparatie

Mijn LG V10 was na een maand of 6 al defect wegens een fabrieksfout, werd door eglobal central vermeld dat er een reparatie zou plaats vinden na 2 weken en dat de reparatie 2-4 weken zou duren, afgelopen week mijn telefoon eindelijk terug en wat blijkt is dat de fingerprint sensor het op eens niet meer doet en dat mijn device steeds uitvalt. ik moest ook ongeveer 15 euro betalen voor de shipping naar het adres voor de raparatie. een en al onzin

15-12-2017

Order na een week gecanceld, geld keurig terug ontvangen

Het lijkt er op dat ze de voorkant op orde hebben maar de achterkant (logistiek) nog niet. Toch wel vervelend in een decembermaand. Als je veel geduld hebt en veel goedkoper dan in NL dan kun je het proberen, maar gezien de recensies zeker verzekerd of m.b.v. paypal bescherming oid. Mijn ervaring: - Zondags besteld: Website gaf aan 'meestal binnen 6 - 8 werkdagen geleverd' - Zaterdag (6 dagen later) nog niet verstuurd (geen track&trace code, 'order nog in behandeling') > mail gestuurd - Maandag reactie 'achterstand in het magazijn' (na 6 werkdagen order nog niet het magazijn uit.) - Mede gezien de slechte reviews die ik inmiddels had gelezen en het relatief kleine verschil met de NL prijzen gemaild dat ik er geen vertrouwen in had, mijn order wilde cancellen en geld terug. - Dezelfde dag bevestiging ontvangen dat ik mijn geld terug gestort kreeg en de order gecanceld werd. Binnen 5 tot 8 werkdagen zou ik mijn geld terug ontvangen. - Vrijdag had ik mijn geld terug op mijn rekening (4 werkdagen)

Irma
15-12-2017

GSM niet geleverd en geen contact

17 november hebben mijn ouders een Samsung besteld. Omdat het adres niet compleet was (postcode was niet helemaal juist) was de bestelling niet te traceren. Uiteindelijk op 5 december wel te traceren, voor het juist maken van de postcode 25 euro! moeten betalen. Daarna .helemaal niets! Geen updates van koerier, geen emails van Eglobal, geen Samsung en vooral GEEN geld meer. Totaal 248 euro betaald en verzekerd laten verzenden. Maar nu geeft Eglobal geen kik. Niemand die reageert en mijn ouders paar honder euro armer. Echt schandalig! Je kan ook nergens telefonisch terecht. Nu DAS rechtsbijstand ingeschakeld. Misschien dat zij nog iets kunnen doen.

Jimmy
06-12-2017

Meer dan tevreden!

De Tamron 150-600mm G2 Telelens voor 875, - i.p.v. 1475,- Ik was eerst ook huiverig vanwege de reviews van minder goede ervaringen maar toch de stoute schoenen aangetrokken. Inmiddels ben ik er van overtuigd dat de reviews waarin Eglobal wordt aangemerkt als onbetrouwbaar, oplichters of charlatans genegeerd kunnen worden. Producten kunnen zoek raken maar dat is niet debet aan Eglobal of welke webshop dan ook, ook niet aan bijvoorbeeld Bol.com bij wie ik i.p.v 2 dagen . 4 weken op mijn bestelling moest wachten vanwege het zoek-raken van het pakket. Verzeker de verzending en betaal met PayPal, voor de rest kan een kind de was doen.

De Canon 5Ds scheelt ook enorm - zo'n € 1300,- in vergelijk met de prijzen die andere aanbieders hanteren. Dus die is inmiddels ook bij Eglobal besteld. Ik werd keurig via email op de hoogte gehouden waar het "parsel" zich bevond en heb hem vandaag, een dag later dan bedoeld binnen gekregen. Deze klant is dus zeer, maar dan ook zeer tevreden over Eglobal.

M.v.g. Jimmy