eGlobal Central reviews

Periode2021

Philip
11-11-2020

Pure oplichting

Het is niet mijn gewoonte om reviews te schrijven, maar nu moet ik echt iedereen waarschuwen! Deze transacties worden vanuit China georganiseerd.

Op 29 juni 2020 bestelde ik een veegrobot twv 369 €. Na vele mails met de nodige ingebrekestellingen . steeds was het antwoord een standaard mailtje. Na 3 maanden kwam het volgende mailtje

Beste Klant,

Helaas stuur ik dit bericht met slecht nieuws.

We hebben vandaag bericht ontvangen van de koerier dat het onderzoek is afgerond.

De koerier heeft ons laten weten dat het onderzoeksresultaat een verloren pakket is.

Ook hebben ze ons laten weten een compensatie voor het verloren pakket te bieden.

De geboden compensatie van €22,- zullen we z.s.m. overmaken naar u rekening.

Onze oprechte excuses dat deze zending niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd.

Conclusie: bestel hier nooit, pure oplichting! Tot op heden heb ik een compensatie van 22 € bekomen en voor hen is de zaak afgesloten.

Gino
10-10-2020

Samsung Telefoon Stuk

Wij hebben een smartphone bij deze site gekocht. Geleverd na 2 maanden wachten. 4 maanden later, laad niet meer op. Ik heb zitten mailen op en neer, maar je voelt aan de tekst in de mail dat het niks wordt. Met andere woorden, blijf van deze website weg want het kan goed gaan zo lang het werkt, maar krijg er niks aan want geld is weg.

18-09-2020

Bezorging duurt even. Bestel met Paypal dan zit je altijd goed.

Ik heb hier een iPad gekocht en betaald met PayPal. Dan heb je standaard een verzekering als er iets misgaat met de bezorging. In mijn geval werd de iPad voor een zeer scherpe prijs netjes geleverd, alleen wel met een Chinees (of Amerikaans?) stroomblokje. Levering duurde ong. 2,5 week. Was prima verpakt. Website URL is veranderd naar eglobalcentralnl.com. De prijzen liggen daar iets hoger dan op eglobalcentral.eu, maar .eu levert niet meer naar Nederland. Garantie is volgens alle reviews een drama, dus koop een product waarmee je direct naar de fabrikant kan voor je garantie.

Trinet
16-09-2020

I pad besteld

Een paar maanden geleden een I pad besteld maar nog steeds niet ontvangen. ik zie bij de reacties dat het niet helpt om ze te mailen.

Danielle
13-09-2020

KOPTELEFOON BESTELD MAAR NIET GELEVERD!

Heb via deze site een koptelefoon besteld maar deze is.tot op heden nooit bezorgd. Op mijn eerste berichtje werd nog gereageerd, op de berichten daarna niet meer!

SLG
21-08-2020

Never again. Worst site ever.

Ze maken reclame voor een iPone 11 die je gedurende de volgende 3dagen aan een lage prijs kan kopen. Je bestelt deze iPhone en je krijgt een bevestiging van een prijs die 7% ( 50€) hoger ligt. Na 4 mails met vraag om uitleg krijgen we uiteindelijk na 1 week een standaard antwoord dat het product niet meer op voorraad is. Aan iedereen: website om te mijden!

Natalia
21-08-2020

Niet bij dit bedrijf kopen!

Nooit meer! 30 juli een ipad besteld, tot nu toe niks binnen. En ik heb ook betaald voor verzekerde levering binnen 6-8 werk dagen. Track and trace geeft geen info, post.nl zegt het pakket is 7 augustus aangemeld maar verder geen informatie, zelfs niet wie de afzender is. De verkoper reageert niet op emails en berichten. Alleen als ik zei dat ik my bestelling wilde annuleren andwoordten ze dat ik het pas na het ontvangen kan regelen. Ik moet het op eigen kosten naar China (!) opsturen en 18 euro administrative kosten betalen! Dit is geen nederlandse bedrijf, maar dat ontdek je alleen nadat je hebt betaald.

Marnix
20-08-2020

KOOP NIET BIJ DIT BEDRIJF!

Op 1 augustus 2020 plaatste ik een bestelling bij eglobal central in nederland. Op 11 augustus werd er gemeld dat er sprake was van vertraging maar dat de bestelling binnen enkele werkdagen verzonden zou worden. Afgelopen maandag 17 (na 6 dagen!) augustus ontving ik een statusupdate dat de bestelling zou zijn verzonden. Echter heb ik nog enkele statuswijziging van de koerier gezien en lijkt het pakketje nog niet eens bij postnl aangeleverd. Op de website wordt geadverteerd met 6 tot 8 werkdagen levertijd, inmiddels zijn er bijna 3 weken (14 werkdagen) verstreken en het is nog niet helder wanneer de bestelling geleverd zal worden. Koop niet bij dit bedrijf men communiceert niet of nauwelijks en je weet nooit of en wanneer je bestelling geleverd zal worden. Onbetrouwbare en zo mogelijk malafide praktijken!

Han
04-08-2020

Duurt soms lang

Diverse keren wat besteld. Kan soms wat lang duren maar altijd goed aangekomen. Soms bestelling geannuleerd. Geld werd zonder problemen teruggestort.

Rick
30-07-2020

Levering duurt lang, maar de spullen komen wel.

Bij eGlobal heb ik een paar weken geleden een Seiko horloge gekocht voor een heel schappelijke prijs. De verzending ging redelijk snel, totdat het pakket in Nederland aankwam. Vanaf dat moment kwam alles in een vertraging. Uiteraard op internet gekeken naar ervaringen van andere kopers over eGlobal. Helaas veel negatieve reacties. Deels ook begrijpelijk en sneu voor kopers die hun spullen niet, of incompleet ontvangen hebben. Ik kreeg wel welke elke dag een update van eGlobal over de status van mijn pakket, Allemaal een beetje in vage termen, maar goed er was steeds contact. Na 14 dagen werd de zending vrijgegeven aan DPD. Toen was het pakket binnen een paar dagen hier met het horloge. Alles in perfecte staat. eGlobal heeft mij een prima product geleverd voor een heel redelijke prijs. En dat het verzenden langer duurde dan verwacht is vervelend, maar niet overkomelijk. Al met al ben ik toch erg tevreden. En dat mag ook wel eens gezegd worden.

Serdar
19-07-2020

Bestellen Samsung smart watch

Wacht veel voor bestelling. Also u geen hast hebt, kan je een product bestellen.

Maar ik zal her nooit.!

05-07-2020

Bedrog

Tecobuy.nl werd van het internet gehaald wegens belastingontduiking, fraude, schriftvervalsing en ga zo maar door.

eglobal.nl is een andere firma. Zeker? Beide hebben hetzelfde adres in Hong Kong. Ze hebben de layout en standaard tekst in hun mails zelfs geen iota veranderd.

Kijk maar naar wat ze als "factuur" omschrijven. Geen factuurnummer of datum, geen details van de verkoper, geen BTW, geen invoertaks,. Dat is geen factuur, gewoon een mail met ordergegevens.

Zelf bij beide firma's gekocht. Eindeloze berichten van bestelling wordt klaargezet naar bezig met inpakken en dan terug naar klaarzetten. Heb mijn order geannuleerd en volledige terugbetaling geëist.

Met Paypal betaald. Gelukkig zijn die ontzettend behulpzaam en zorgen er echt voor dat de koper wordt beschermd tegen deze praktijken.

04-07-2020

Global Centrlal nl

Diverse malen bestelling hier geplaatst. Alle keren binnen de gegeven tijdlimiet het pakketje ontvangen. Zelfs in deze coronatijd. Een genoegen om hier te kopen.

Miko
01-06-2020

Bestelling niet ontvangen

Veel betaald bestelling niet ontvangen en geld ook weg

zeer ontevreden, geen hulp gehad om alles toch nog mooi te behandelen.

1 maand gewacht op bestelling, nu is het al 3 maanden geleden al nog niks.

ik zou deze site niemand aanraden onbetrouwbaar.

Robbert
18-05-2020

Ik heb op 2 mei 2 horloges besteld. Een g-shock en een samsung watch. Natuurlijk omdat ze bij eGlobal Central veel goedkoper waren dan elders. En ik had het kunnen weten, dit is pure oplichterij. Men reageert niet op mails naar (e-mailadres verwijderd) of alleen met een heel standaard antwoord afkomstig van een computer. Levertijd was 6 tot 8 dagen werd gezegd. Ik ben nu meer dan 2 weken verder en heb nog steeds niets ontvangen.

Eddy
17-05-2020

Olympus TG6 aankoop,en zeer slechte garantie

In november2019 een olympus tg6…

In november2019 een olympus tg6 aangekocht.in februari 2020,,vertoonde apparaat gebreken.contakt oogenomen met e global.ik moest het toestel verzenden naar england dhl kosten 50 euro.na 3 weken gehoord dat toestel hersteld zou worden.

Helaas tot nu toe niets meer gehoord,,,de link qua contakt let eglobal is weg.wat nu.

Nooit koop ik daar nog iets.

Zeer slechte garantie,,ik ben nu mogelijk 400 euro armer,;(

Ondertussen 17 mei,,,nog steeds niets te horen qua herstelling.

Mijn vragen worden afgescheept met.toestel nog in herstelling.

Koop hier nooit iets ook al is het goedkoopst.

14-05-2020

Betrouwbaar

In tegenstelling tot veel negatieve berichten moet ik zeggen dat dit best meevalt.

Ik heb 3x iets besteld bij EglobalCentral en ik heb goede ervaringen gehad.

Wel heb ik een negatief punt, mailen kun je beter niet doen want je krijgt toch geen antwoord.

Belangrijker is dat je je product krijgt en die krijg je, maar soms kan het 4 á 5 weken duren.

Dus hou daar op voorhand rekening mee.

Succes

02-05-2020

Uitstekend en super lage prijzen!

Ik zie hier veel negatieve ervaringen en ik denk dat dit voornamelijk mensen zijn die begaan zijn met de prijsafspraken hier in Nederland en deze in stand willen houden. Met andere woorden, winkeliers die omzetdaling vrezen en proberen en met fake reviews proberen het publiek te beïnvloeden. Er zal hier en daar echt wel eens wat mis gaan, maar niet zo als hier wordt gesteld. Mij maakt het niet uit want voor mij is dit de manier om de prijsafspraken te doorbreken. Ik ben die NL houding van webwinkels echt zat. De pricewatch van tweakers bijvoorbeeld is er gewoon om er voor te zorgen dat je als consument altijd teveel betaald. Raar toch dat alle prijzen bijna hetzelfde zijn (hooguit een verschil van 1%)

Ik ben zeer tevreden over eglobal! Ik heb door de jaren heen best veel besteld (meerdere telefoons, gadgets en lenzen) en daarmee heel veel geld bespaard. Het werkt alleen anders dan men gewend is van een NL webshop. Zo heb ik meerdere lenzen (nikor 35mm f1.8 en Tokina 11-20) besteld en de nikor duurde 4 dagen langer om te bezorgen dan de Tokina. Je wordt niet echt op de hoogte gehouden, maar dan opeens wordt het bestelde wel netjes bezorgd! Op dit moment is er een actioncam naar mij onderweg. Bestelling staat nog op verwerken (al 4 dagen), maar ik heb vertrouwen dat het ook nu weer goed komt.

Freek
01-05-2020

1ster is nog teveel vredit

Het is een oplichters zooitje. Ik heb in begin november een dysonv10 besteld en betaald. Nooit geleverd en mn geld krijg ik ook niet terug. Dievenzooitje is het. Nooit hier iets kopen!

Driss
28-04-2020

AFGERADEN

Ik heb misschien een beetje geluk, ik ben nu twee dagen bezig om een huawei smartphone te bestellen en dat lukt maar niet, het was maar €10 goedkoper dan ergens anders. Tot ik hier terecht kwam en dan geloof ik dit onbetrouwbare site is