eGlobal Central reviews

4.4
Periode2021

27-04-2020

EGlobal is niet te bereiken

EGlobal is op geen enkele manier te bereiken, alles komt terug met melding:

: (e-mailadres verwijderd) >: Host or domain name not found. Name service error

for name=eglobalcentral.nl type=A: Host not found

Kris
25-04-2020

Eglobal = aliexpress

Er wordt op verschillende fora gezegd dat dit oplichters zijn. Na 6 dagen is er op hun tracking pagina de melding "vertraagd" verschenen ivm mijn bestelling. Dit heeft 22 dagen geduurd en nu is mijn bestelling dan toch in het land gemeld! Ik heb door de vele berichten en reviews , dat dit oplichters waren, een procedure opgestart bij paypal en had hetzelfde artikel al ergens anders gekocht! Oplichters? Neen dat niet maar hun vooropgestelde leverings tijd klopt van geen kanten! Volgens mij is Eglobal net het zelfde als Aliexpress of Wish, hun producten komen rechtstreeks uit China!

21-04-2020

ABSOLUUT TE VERMIJDEN, DIT ZIJN FRAUDEURS !

Ik heb eind november een Nintendo Switch gekocht. Na een tijd een track&trace link ontvangen, maar die werkte niet en bleek vals te zijn. Na herhaalde emails uiteindelijk excuses ontvangen omdat er iets was misgelopen, maar sinds half januari reageren ze op geen enkele mail. Ik heb klacht ingediend bij de politie. Helaas was ik niet verzekerd. Deze site zou onmiddellijk geblokkeerd moeten worden. Fraudeurs.

Pandit
16-04-2020

Servive dropdown

5 jaar geleden heb ik mijn halve fotoset bij Eglobal aangeschaft, scheelde enorm in de prijs en bezorging binnen 8 dagen. Mijn dochter van 9 had gespaard voor een telefoon die ik voor haar op 23 maart jl heb besteld. en haar beloofd dat ze die 8 dagen daarna zou ontvangen. Niet dus. De status bleef heel lang op verwerken.op een email van mij heb ik een reactie gehad dat de telefoon niet op voorraad was terwijl hij ondertussen wel 20 euro in prijs was gedaald. Ik heb deze korting ook ge-eist wegens het niet houden aan hun leveringstijden. De afgelopen twee weken geen enkele reactie meer gehad op 4 boze emails in het Engels en Nederlands naar alle e-mailadressen die ik van heb kunnen vinden. (e-mailadres verwijderd)

en (e-mailadres verwijderd) ( (e-mailadres verwijderd) en

(e-mailadres verwijderd) heb ik later nog gevonden). zonder een reactie. op al hun sites hebben ze het knopje Ticket aanmaken onklaar gemaakt. 8 dagen geleden kreeg ik een automatisch bericht dat het pakket is verstuurd, maar niet waar vandaan! elke dag een cryptische update waar ik uit opmaak dat het pakket al een paar dagen in Nederland is. Mijn dochter blij dat hij vandaag komt. maar vrees het ergste. Bij verder onderzoek blijkt deze site niet voor niets zo goedkoop te zijn. Ze maken gebruik van U-bocht constructie via Hongkong en het verenigd koninkrijk. Als voormalig kroonkolonie schijnt er belastingvrije goederen overdracht te mogen tussen Hongkong en het VK. Omdat het VK nog in de EU zit kunnen ze leveren binnen de hele EU. De Nederlands FIOD ziet dit anders en heeft de NL site uit de lucht gehaald, dat is de reden dat het NL email niet meer werkt evenals de site. De FIOD heeft geen jurisdictie op het COM domein zodat ze nog bereikbaar zijn.

Ik heb altijd begrip voor lange levertijden met een goed excuus maar geen enkele voor het negeren van emails en het saboteren van de Ticket knop op hun site.

Hier het tracking overzicht. Jibish voor mij, gistsren daxht ik hij komt morgen binnen, maar nu weet ik het niet meer.

8 2020-04-16 Shipment further connected.

7 2020-04-15 Your parcel will arrive shortly at the courier depot.

6 2020-04-14 Shipment is on its way to the local depot.

5 2020-04-13 Your parcel has arrived at a sort facility.

4 2020-04-12 Shipment will arrive at courier depot for sorting shortly.

3 2020-04-11 Shipment is en-route to courier depot.

2 2020-04-10 In transit.

1 2020-04-09 The parcel has been picked by the courier; The parcel has left the courier's warehouse.

Harold
16-04-2020

SAMSUNG A71 BESTELD

Telefoon besteld 7 maart maar het blijft stil bij eGlobal deze reageert helemaal niet meer Email werkt niet meer. Ook Paypal al ingeschakeld word op 3 Mei Claim. Ja goedkoop word mogelijk duur koop.

Maar is geen reclame voor de Chinezen.

Want volgende keer koop daar dus niets meer.

Sebastiaan
13-04-2020

Galaxy tablet

Tablet bestel, nooit ontvangen. Geschil gestart via PayPal.

Davyd
05-04-2020

LG V30+ besteld en keurig ontvangen! Prima winkel.

Een jaar geleden heb ik de LG V30+ (128gb) gekocht op eGlobalentral.

Na het lezen van negatieve reviews heb een paar weken getwijfeld of ik het wel of niet zou bestellen op de site. Het scheelde €330 als ik 'm in Nederland of Duitsland zou kopen.

Heb de voorwaarden van PayPal en mijn Credit Card gechecked en toen de gok maar genomen - ik was dubbel verzekerd. Ook de aangeboden Verzekerde Economy Express Levering-service voor €7 genomen. Drie-dubbel verzekerd.

Er is inderdaad weinig communicatie vanuit de winkel, maar heb keurig een Track & Trace code ontvangen en de bestelling na een week geleverd gekregen. Onbeschadigd, goed verpakt en alle toebehoren aanwezig. Heel veel klachten hier gaan over het lange wachten en dan zeg ik - heb geduld. Twaalf of dertig dagen is niks op een kosmische schaal.

Ik kan mij dan ook niet helemaal vinden in de negativiteit rondom deze winkel. De klantenservice kan misschien verbeterd worden, maar voor mij was het belangrijkste dat PayPal en mijn Credit Card het zouden dekken, bij vermissing of andere narigheid.

Binnenkort wil ik een nieuwe Samsung Tab S6 kopen en overweeg dan om het weer te bestellen bij deze prima winkel.

Mocht je denken dat dit is geschreven door Chinezen - nee, door een nuchtere Drent met Latin roots.

Ginette
24-03-2020

Samson A50

Mijn man Paul R. geeft mijn smartfoon in Januari besteld maar nog niets ontvangen! wel al betaald en geld is al van de rekening

Floor
23-03-2020

What the heck

Na precies een maand kwam mijn telefoon , samsung a50 voor 228 euro- o.k. het duurde even maar dat scheelt toch in de prijs!?

Philip
21-03-2020

Nooit geleverd ondanks volledige tracking

Eind vorig jaar een GoPro7 besteld en zou volgens hen in december geleverd worden. Op een dag krijg ik via DPD de melding dat pakje geleverd is en de tracking gaf hetzelfde aan. Probleem, nergens een pakje gezien of ontvangen. Handtekening op afleveringsbewijs kwam helemaal niet overeen met de handtekening die er zou moeten zijn. Na diverse contacten met hen, maar blijven beweren dat afgeleverd is. Eglobal heeft dan blijkbaar contact gehad met DPD maar een duidelijk antwoord kwam er niet. Nog meerdere malen met hen contact gehad en toen verwezen ze plots naar speciale verzendingsvoorwaarden. Mijn klacht werd geklasseerd, kreeg € 22 terug en Case Closed en ik € 300 armer. Nu de vraag is wel, wie treft hier de schuld, EGlobal of de Koerierdienst DPD. Ook daar contact mee gehad, maar die communicatie was nog erger en die begrepen het volgens mij helemaal niet.

Laurens
18-03-2020

Onbetrouwbaar

Na enkele bestellingen geplaatst te hebben die prima geleverd zijn, onlangs weer een lens van E1000,- besteld. Prima geleverd, maar wel importkosten. Zouden vergoed worden, was het laatste bericht. Daarna blijft het stil en wordt er niet meer gereageerd. Zeer slechte service aan een -tot voor kort tevreden- klant.

Robin
11-03-2020

Laptop niet ontvangen

Ik wacht al 25 dagen op mijn bestelde laptop, en krijg alleen geautomatiseerde berichten. De 'support'-afdeling stuurde me 2x als reactie exact dezelfde mail dat ze het had uitgezocht er dat een een kleine vertraging is. Ik heb inmiddels de hoop opgegeven dat hij nog aankomt. Maar annuleren kan niet of pas na levering. Nu claim ingediend via Paypal.

Marysia
10-03-2020

WEBSHOP NIET TE VERTROUWEN ‼

Vertrouw deze webshop niet!

Wat ze beloven, alles wat ze doen of beter gezegd is dat ze niks doen, is een groot grap.

Ze bezorgen artikelen niet en dan antwoorden ze ook niet eens op je e-mails.

Maand gelden telefoon toestel besteld die binnen 6-8 werkdagen zou bezorgd moeten zijn en pas paar dagen gelden e-mail gekregen dat bestelling is verzonden en nog een paar dagen later dat het wordt ingepakt.

Natuurlijk nog niks gekregen‼

Fleurenzo
09-03-2020

Garantievoorwaarden zijn zeer klantonvriendelijk

VR Headset gekocht voor de PlayStation 4, levering duurde ten eerste veel te lang.

Apparaat binnen 6 maanden al defect en wanneer je je wilt beroepen op de garantie wordt er verwezen naar punt 6 van de voorwaarden dat de VR onder gadget accessoires valt en hierop geen garantie wordt gegeven, echt een lachertje weer dit, behalve voor mijn zoon van 12 die hier financieel flink mee het schip in is gegaan, eGlobal Central is niet aan te raden en daarbij twijfelachtig of ze originele producten verkopen, mogelijk toch allemaal Chinese namaak rotzooi.

Brembo
03-03-2020

Bestellingen komen nooit aan, wegblijven hier

Hetzelfde verhaal als al de andere hier, fototoestel besteld, levertijd zou 5tot 9 dagen zijn. Drie maand later nog steeds niets aangehad. Gelukkig via paypal mijn geld teruggekregen. De positieve commentaren schrijven ze zelf denk ik.

Een woord, oplichters. En een pluim voor paypal.

25-02-2020

Geschrokken van reviews maar mijn ervaring is anders.

16 februari Seiko horloge besteld, daarna pas reviews gelezen en geschrokken.

Gelukkig betaald met PayPal en creditcard dus maakte me nog niet al te veel zorgen.

Bevestiging gekregen dat pakket was verzonden.vervolgens elke dag een nieuwe "tracking update" welke op mij wel erg random overkwam.

Vervolgens update pakket is bij DPD.met goede tracking informatie en op 25 februari de levering keurig verpakt en zonder dat ik invoerbelasting heb hoeven betalen!

Ik ben dus zeer tevreden!

Geert
10-02-2020

Zeer mooie prijzen en betrouwbaar

Ik bestelde op 27/01 de Fuji 16-80mm F4 lens en deze werd netjes geleverd op 04/02. Zeker een aanrader.

BL
07-02-2020

Wat een ongelooflijk lullig bedrijf

Wat een ongelooflijk lullig bedrijf. Bestelde artikel was 2 weken te laat en kwam kapot (DOA) aan. Terug gestuurd, opgevolgd via mail wanneer het vervang artikel zou aankomen. Na een maand nog steeds niets ontvangen, nogmaals een mail met de vraag waar het blijft. Zeggen zij doodleuk dat de koerier zogezegd al zou langs zijn geweest en aangezien ik het niet in het postkantoor ben komen ophalen het terug naar Hong-Kong is gestuurd. Niets van waar, geen briefje of mail ontvangen dat ze zijn langs geweest, niets. Dan wouden ze mij 25 euro extra verzendingskosten aanrekenen om het opnieuw op te sturen. Ik zei dat ze dat in hun gat konden steken en het artikel gewoon moesten terug sturen of dat ik ze ging aangeven voor oplichting. Een paar dagen later kreeg een mail dat ze het geld terug hebben overgemaakt, weliswaar zonder de extra opleg van € 13,82 voor de verzekerde verzending. Ik heb het artikel nooit gekregen! Ik heb niet gevraagd om een refund. Het Artikel is momenteel ook 30 euro duurder dan toen ik bestelde. Wat een klootzakken. Nooit meer Eglobal central, vuile oplichters. Extreem slechte service. Als je graag van gokken houdt, ga er voor. Tijdverspilling.

06-02-2020

Maanden wachten en nu geld kwijt?

Na 4 weken wachten beloofde mijn bestelling geannuleerd en kreeg email van klantenservice dat alles terug betaald zou worden bin 4 tot 6 weken. Ben nu 10 weken verder en nog steeds geen geld. Ik krijg de afgelopen 3 weken ook geen respons meer op emails. Nooit meer.

Ds
22-01-2020

Aangifte bij politie gedaan wegens oplichting door Eglobal

Na herhaaldelijk verzoek om toezending betaalde telefoon hebben wij na 2 maanden niets gekregen. Zelfs de bestelhistorie is uit hun systeem verwijderd.

Gelukkig heb ik email en printscreens

Bedrijf is niet uit NL , dus laat je niet misleiden.

NIET kopen bij hun

En zeker niet als je merkt dat je niet met een creditcard kunt betalen.