Eneco emobility reviews

1.1
Simon
13-12-2023

Half mei het laadpunt besteld, nu is het half december en ik kan nog steeds niet laden. Zeer slechte uitvoering en communicatied tussen ANWB/Eneco/BAM. Helemaal klaar mee

Christiaan
13-12-2023

Wat een afgrijselijk bedrijf dat tot tweemaal toe onterecht kosten (in dit geval stagnatiekosten) in rekening brengt. Na vele telefoontjes, mailtjes etc is er een besluit (na 3 maanden) dat ze met coulance eenmaal de kosten wegstrepen. Totaal belachelijk. Ik zou het iedereen afraden om ooit een laadpaal via dit bedrijf aan te schaffen.

Als ze eenmaal een goede schouw hadden uitgevoerd, was dit nooit gebeurd. Installatiepartner BAM gaat zeker niet vrijuit, valse beweringen en onterechte claims; de enige die vrijuit gaat zijn degenen die de installatie uiteindelijk hebben gedaan.

Kortom: door vooral geen zaken met dit soort oplichters.

16-08-2023

In september 2022 nieuwe laadpas aangevraagd. Kosten laadpas: 1.95 euro. Deze zou binnen 14 dagen automatisch worden afgeschreven. Dat gebeurde dus niet.

Nu na bijna een jaar een mail gekregen dat ik ondanks eerdere verzoeken die 1.95 moest betalen! anders dreigden er zeer hoge incassokosten! de mail was zeer onbeschoft opgesteld! ik heb geen enkele eerdere mededeling op welke manier dan ook ontvangen! op de site kan je de historie van correspondentie mbt de factuur terug zien en ook daar blijkt uit dat er helemaal niks is gebeurd na 2-9-2022.

Met chatten kom je niet verder, word je verwezen naar de klantenservice.

Probeer je de klantenservice te bellen: nummer is niet bereikbaar!

Wat is dit voor iets waardeloos!?

Sophia
11-08-2023

Drama! Al 4 maanden storing in laadpaal. Eneco komt niet met oplossing…. We bellen en bellen maar er gebeurt niets! Om gek van te worden. De laadpaal via de anwb gekocht en Eneco levert de stroom… ga alsjeblieft niet in zee met ANWB en Eneco…Eneco doet weer diensten met Vestel… een vaag buitenlands bedrijf… nog nooit zo slechte service meegemaakt… kortom: DRAMA 😵‍💫😵‍💫😵‍💫😵‍💫

Walter
11-05-2023

Eind 2021 heeft eneco flow charging overgenomen. geen probleem lijkt me.

Nou niet dus.

Onze laadpalen waren in goede handen bij flow charging, facturatie ging goed, bedragen kloppen en nooit een probleem. Tot de overname.

De bedragen die wij hanteerden waren €0.13 cent per kw/h.

Na de overname van Enecoging het bedrag naar €0.36 kw/h.

Nou dan gaan we contact zoeken. Succes

Afgelopen maandag (ja je leest het goed) een mail met openstaande facturen (totaalbedrag € 197.-)ontvangen.

Klopt. Ik ben namelijk al vanaf 2021 bezig om aan te geven dat ik een contract had met flow charging en dat dat leidend is.

Ik geef in alle communicatie aan dat ik samen een oplossing wil zoeken in deze, maar nu berichten ze mij er op dat in Jan 2022 een mail is verstuurd, en daar blijven ze bij.

Ondertussen ook al schrijven gehad dat ze het anders uit handen gaan geven enz enz.

nou kom maar op.

16-02-2023

Eneco stuurt mij net een bericht met een soort aantijging van liegen. Enkele jaren geleden heeft Eneco kabel aangelegd voor laadpaal met het oog op voorbereiding 3 fase kabel. 4 jaar later blijkt dit (door nieuwe leverancier) als 1 fase kabel te worden gekwalificeerd, terwijl de factuur van Eneco een 3 fasen kabel aangaf. Wel gek dat mij wordt verteld dat ik niet meer kan aantonen dat gefotografeerde kabel in de grond heeft gezeten. Zo gaan we dus met klanten om. Gevolg substantiële kosten om opnieuw de goede kabel te laten ingraven. Dankuwel Eneco Mobility.

22-10-2022

Als particulier een Vestel laadpaal gekocht. Anwb en Eneco gekozen, goede ervaringen met beide. Vestel vanwege een goede ADAC test. Maar de Anwb-Eneco-emobility samenwerking is een verhaal apart. Bij de installatie bleek dat de webshop order verkeerd was doorgekomen. De laadsnelheid was minder dan een kwart van de bestelde 22kW, ongeveer de helft van het gangbare 11kW. En de rfid pasjes beveiliging werkte niet. In de maanden die volgden eindeloos veel gebeld en gemaild. Onderaannemer, Eneco en Anwb afdelingen bleven steeds naar elkaar wijzen. Terwijl de monteur het al had uitgezocht. Is niet zo te spreken over Vestel palen. Uiteindelijk is toch nog via Anwb geregeld dat de laadsnelheid werd gerepareerd. De rfid beveiliging blijkt niet ondersteund te worden en er komt ook geen andere oplossing voor. Verplicht een abonnement moeten afnemen maar we hebben er geen vertrouwen in dat we tijdig geholpen worden als we door een storing thuis niet kunnen laden.

Onno
29-06-2022

Zomer 2017 laadpunt eneco eMobility laten plaatsen, een ev-box met pasje. Zo kan ik de auto zakelijk rijden en de gebruikte energie afrekenen via de bv en privé een vergoeding krijgen hiervoor. Regelmatig storing aan de laadpaal gehad in de periode en vanaf april doet de paal het helemaal niet meer. Regelmatig heb ik hierover met de service afdeling gebeld, die iedere keer weer netjes alles aanhoorde en dan zei dat er een ticket ingeschoten zou worden, dat ik terug gebeld zou worden, dat ev-box contact zou opnemen, dat een monteur contact zou opnemen en u begrijpt: er gebeurde niets, Tot 2 weken geleden, Ik kreeg bericht dat het laadpunt verouderd was en dat er een nieuw modem in zou moeten. Het was verouderd doordat eneco eMobility modernisering had doorgevoerd. Kosten 300 à 400 euro.

Mijn interpretatie is dat ze inderdaad een modernisering hebben doorgevoerd, maar niet hebben zien aankomen dat hierdoor een aantal oudere laadpalen niet meer kunnen communiceren met eMobility.

Kasper
28-06-2022

Zeer slechte service en uitermate klantonvriendelijk. Onduidelijke voorwaarden m.b.t. installatie laadpaal. De monteur is onverrichte zake weer de deur uit gegaan i.v.m. water in de kruipruimte en volgens hem geen andere mogelijkheden. Hij zou dezelfde middag weer contact opnemen wat vervolgens niet gebeurt is. Pas na 4 maanden is de laadpaal uiteindelijk geplaats door een andere monteur. Deze kwam met de optie om de stroomkabel direct vanuit de meterkast via plafond naar de schuur aan te leggen ( wat een prima oplossing was) . Vervolgens een rekening van €200 gekregen voor "consignatiekosten" omdat de eerste monteur niet aan deze oplossing heeft gedacht. Vele telefoontjes en mailtjes verder krijg je uiteindelijk alle begrip en excuses voor de ontstane situatie situatie maar wordt er wel klakkeloos partij gekozen voor de uitleg van de monteur en dienen de kosten van €200 alsnog betaald te worden.

David
03-06-2022

Al weken probeer ik een laadpaal van een buurman over te nemen. Schijnt super moeilijk te zijn. Duurde weken totdat het leek te lukken en het in gang werd gezet. Toen het uiteindelijk zou moeten werken kon ik account aanmaken en kreeg ik laadpas. Maar zag mijn laadpaal niet op mijn account. Adres staat nog verkeerd schijnbaar. Ik heb nu bijna elke dag contact met klantenservice. ‘Zou nu moeten werken’, ‘ik stuur gelijk mail naar back-office’, ‘ik bel u zo snel mogelijk terug’ maar er gebeurd helemaal niks.

Vreselijk bedrijf.

Tibor_U
21-03-2022

Zelfde ervaring als Henk. Einde leasecontract, auto overgenomen, laadstation gekocht en betaald á €1000 en er nu achter komen dat Eneco er een contract op heeft en weigert 'm vrij te geven. Echt ongehoord. Boeventuig.

18-01-2022

Advies: niet mee in zee gaan. Na overname van zakelijke auto had ik het Eneco abbonement op mijn laadstation natuurlijk niet meer nodig. Wat blijkt, Eneco weigert het station vrij te geven zodat ik verplicht ben een abonnement bij ze te blijven hebben.

Ofwel, ik betaal voor mijn eigen laadkosten op mijn eigen net en Eneco brengt dit dan bij mij in rekening en vergoed dit dan vervolgens weer. Totale kolder.

Het station is niet verkregen bij een abonnement dus ze hebben er nul rechten over.

Contact hierover verliep stroef, zeer onaardige telefoniste en op emails naar de "klantenservice" wordt gewoonweg niet gereageerd.

Gelukkig kon een kennis uit de branche de oorspronkelijke firmware in het station laden en is het opgelost.

Wegblijven en hopen dat deze oplichtersbende snel over de kop draait.

Lidy
25-11-2021

Vis ANWB Eneco Vestel laadpaal aangeschaft , wat een waardeloze service, medewerkers die komen plaatsen zeer negatief over de Vestel laadpaal , vervolgens werkt hij niet, 4 weken later wordt hij pas gerepareerd, ondertussen diverse mails verstuurd, geen enkele reactie, gebeld gaan we oppakken, niet dus. Inmiddels laadpunt er weer mee opgehouden , storing gemeld, wordt aan gewerkt maar natuurlijk niets meer vernomen en al weer een week niet te gebruiken, dus weer niet kunnen opladen. Wat een waardeloze service van ANWB ENECO.

Ze reageren niet en oplossen doen ze ook niet

Erwin
18-11-2021

Als het je al lukt een laadpaal geïnstalleerd te krijgen. Das al een enorme opgave voor deze partij. Daarna zal Eneco je bedonderen door hoge tarieven te vragen voor levering en standaard lage tarieven als vergoeding te rekenen, die je als zakelijke rijder in je auto stopt.

www. eneco-emobility. com/ thuis/ laadtarieven (even met spaties)

Kies als zakelijke rijder een andere aanbieder!

10-11-2021

Tijdens installatie door Eneco van een laadpaal heeft de monteur mijn eigen gereedschap meegenomen uit mijn garage. Vervolgens direct aangekaart bij Eneco, maar die ontkent gewoon alles en je wordt als klant totaal niet serieus genomen. Ik betaal ze om een laadpaal te installeren, vervolgens plegen ze gewoon diefstal in mijn eigen huis. En zeggen vervolgens dat het mijn probleem is en ik het maar bij mijn eigen verzekering moet gaan claimen. Ik heb echt nog nooit zoiets bizars meegemaakt!

18-09-2021

Sinds kort klant bij Eneco door de overname van de Flowpalen op het privéterrein van mijn werkgeven.

Wij betaalden altijd 18ct/kWh en dat zou zo blijven volgens schriftelijke opgave van Flow,

Mooi niet, betaal nu 36ct/kWh.

Diverse malen formulier op de website ingevuld, geen enkele reactie.

Gebeld met de helpdesk, tot nu toe ook geen reactie.

Diverse collega's hebben al gebeld en geschreven met dezelfde klachten. Geen enkele reactie! Wat is dit voor manier?

Deze oude Flow palen staan op privéterrein en het moet terug naar 18ct/kWh.

gr Hans

Stephan
07-09-2021

Laad stress door Eneco

Eindelijk begonnen met privé elektrisch rijden. Mijn lang gekoesterde wens.

De Alfen paal werd geplaatst op 31 augustus na een prima offerte traject.

De laadpast die meegeleverd zou worden (binnen de zelfde offerte en opdracht) werd pas veel later, na daarvoor te hebben na gebeld toen bleek bij installatie dat deze ontbrak, verstuurd op 4 september waardoor de werking van de paal niet gecontroleerd kon worden bij oplevering en een instructie van de installateur zoals beloofd bij oplevering niet kon plaatsvinden. De medewerker van Eneco mobility gaf aan de telefoon aan dat de pas al veel eerder verstuurd had moeten worden maar per abuis dit niet was gebeurd. Excuus excuus etc. Nou ja, geen probleem denk je dan.

Op 5 september geeft de paal een storing aan. Hij laadt niet meer. Binnen 2 dagen nadat de levering compleet was blijkt een gebrek. Vrijwel direct melding proberen te doen……nou succes!

Op 6 september om07.55 uur gebeld met de storingsdienst. Eerst 23 minuten in de wacht, om vervolgens met een medewerker van Liander te worden doorverbonden, die vertelt dat Eneco nog niet bereikbaar is. Ze noteert de storing en ik word terug gebeld volgens deze vriendelijke mevrouw na 09.00 uur de zelfde dag. En je raadt het……je hoort niks! Om 13.26 uur zelf weer teruggebeld. 31 minuten in de wacht….Een andere medewerker ( nu schijnbaar wel namens Eneco) geeft aan dat ik binnen 2 dagen teruggebeld zal worden door de fabrikant om een afspraak te maken voor een reparatie op MIJN kosten. Een andere en snellere actie (nota bene storingsdienst) zou absoluut niet mogelijk zijn. Deze medewerker zag daar geen aanleiding voor. Werkelijk onacceptabel:

1) omdat de leverancier geen oplossing biedt voor een storing

2) omdat Eneco een product niet goed heeft afgeleverd en eerstens verantwoordelijk is voor een correcte levering.

3) omdat ik nu gedwongen vervangend vervoer moet nemen en daarvoor extra en hogere kosten moet maken.

4) omdat ik de kosten voor een reparatie aan huis zou moeten betalen omdat ik geen abonnement heb!

Na een lang telefoongesprek waarbij de stoom uit mijn oren begon te spuiten en ik niet altijd heel vriendelijk kon blijven heeft de medewerker het gesprek beëindigd.

En wat maakt het feest compleet? Ca 1 uur later die zelfde dag ontvang ik van Alfen, de fabrikant van de laadpaal een e-mail met de mededeling dat de paal niet op afstand te benaderen is en de storing niet op afstand verholpen kan worden. Er kan een monteur aan huis komen, maar dan gelden er voorrijkosten en mogelijk andere kosten, afhankelijk van de oorzaak van de storing. Hiervoor zal ik contact met hun op moeten nemen. Mijn melding is door Eneco afgehandeld.

Beste Eneco, hoe krijgen jullie het voor elkaar om zo met goedwillende klanten om te gaan?

Hoe nu verder?

De rekening voor levering en installatie van de paal heb ik nog niet betaald, en dit zal ik ook achterwegen laten tot er een volledig werkende oplevering heeft plaats gevonden. Hiervoor geef ik Eneco 2 dagen de tijd, om of voor een oplossing te zorgen, of een passend voorstel te doen. De termijn van 2 dagen is een bekende termijn voor Eneco die ze zelf ook naar hun klanten hanteert. Mocht Eneco niet binnen de gestelde termijn met een passende reactie zijn gekomen dan zal ik zelf andere partijen inschakelen om tot een werkende oplossing te komen. Alle gemaakte kosten door mij voor het herstel, verhelpen van de storing, voorrijkosten en/of vervanging van de huidige laadpaal zal ik in mindering brengen van de nog openstaande factuur aan Eneco. Tevens de kosten voor vervangend vervoer die noodzakelijkerwijs gemaakt worden zal ik aan Eneco door belasten.

Aldus middels e-mail bij Eneco mobility gemeld op 7 september 2021.

En nu afwachten….want ik heb nog geen reactie van Eneco ontvangen.

Eneco….het laadt je wel op!

Anouska
02-09-2021

Gewoon weg slecht

Zat bij flow charging erg fijn bedrijf overgenomen door Eneco mobility, wat een drama. Pas werkt niet storingsdienst wachttijd 20 minuten daarna iemand die vreselijk slecht te verstaan is aan de telefoon en geen oplossing, moet u het straks weer proberen. Iemand een tip voor een betere aanbieder ik wil hier weg

08-07-2021

Wat een slecht bedrijf in alle opzichten

Ik heb van een kennis een EV box overgenomen en bij Eneco Mobility een hostingaccount aangevraagd omdat de paal altijd bij Flowcharge in bedrijf is geweest. Flowcharge is overgenomen door Eneco Mobility dus geen probleem lijkt mij. Na diverse telefoontjes en mailtjes waarbij het erg lang duurt voordat je uberhaupt een reactie krijgt na 4 weken een offerte voor een hosting account voor de laadpaal ontvangen. Na het afsluiten van het contract geen werkende laadpaal. Na een uur in de wacht gestaan te hebben gaf de klantenservice medewerker aan dat er een landelijke storing was en dat er met mijn laadpaal niets mis was. Hij zou mij een belletje doen als de storing voorbij was. 3 dagen later nog steeds geen werkende laadpaal en uiteraard geen terugkoppeling. Weer gebeld naar de klantenservice maar de dame ging er niet over en wist ook geen oplossing. Ik ga het hostingcontract snel weer laten ontbinden. Een advies is dus om niet in zee te gaan met eneco mobility tenzij je de cursus geduld en omgaan met teleurstellingen tegen betaling wilt gaan volgen.

22-05-2021

Mijn laden: geen inlog

Sinds een maand heb ik een elektrische auto met Eneco laadpaal. Laten we vooropstellen dat de installatie van de laadpaal magertjes is en de vraag is of dit aan de nen normen voldoet. Maar goed, je krijgt een mail met tarieven/terug betalingen die je kan zien in mijnladen alleen hoe je een account aan kan maken dat weet niemand. Meerdere e-mails verder maar ze reageren gewoonweg niet.

Meer Eneco emobility reviews