Eneco reviews

Jons
28-08-2020

Storingsdienst gestoord!

Gebeld voor storing. Ondanks belofte op de site dezelfde dag geen monteur. Wel de volgende dag. Niets gezien. Dagelijks verschillende malen gebeld. Nooit iemand gezien. Zelf maar de plaatselijke installateur het probleem laten verhelpen. Zit nog 11 maanden vast aan een abonnement, neem mijn verlies maar. Daar na weg bij Eneco, nooit meer.

Paula
27-08-2020

Administratief één gróte puinhoop!

Ooit was ik klant bij Eneco. Voordat ik overstapte naar mijn huidige leverancier (2013) de eindnota van Eneco: Voor het een geleverde (gas of licht) moesten wij bijbetalen, voor het ander geleverde zouden wij geld terug krijgen. Een sommetje berekenen hielt in dat wij onderaan de streep geld zouden terug krijgen. Over gebeld, gemaild, geschreven etc maar. nee, alle berichtgeving ten spijt: Eneco blééf volhouden dat wij hén moesten betalen! Tot zelfs op een vrijdagmiddag 17.00 uur een deurwaarder de oprit blokkeerde wánt: u dient Eneco nog een verschuldigd bedrag te betalen van. bla bla bla. Als wij het niet eens waren met de vordering moesten we maar contact opnemen met Eneco. Nou, dát was het hem nou net! Eneco had flink wat poep in het oor! Uiteindelijk om in een schuldhulpverleningstraject te beëndigen. Nee meneer de Eneco-verkoper: ik wil en zál ook zéker géén klant meer worden bij jullie. Hóe mooi jullie kostenbesparend praatje ook aan de deur, betalen moet je toch en bij mijn huidige leverancier kan ik áltijd terecht als er wat aan schort. De huidige leverancier heb ik met het Eneco gezeur uitgelegd hoe en wat met de eindnota en hoe zij dat zouden aanpakken: nou, gewoon het verschil aan u betalen? En dát heeft gemaakt dat ik de huidige leverancier opdracht heb gegeven destijds mijn contract te beëindigen en me bij hen aan te sluiten! Tot op de dag van vandaag bij de huidige leverancier zeer tevreden en IK blijf wánt het loont ook nog!

Niels
20-08-2020

Onderhoudscontract voor CV afgesloten, kreeg dag erna al een uitnodiging voor het plannen van de eerste onderhoudsbeurt. Maar de link werkte helemaal niet. Daarna bericht dat ik z.s.m. weer zou worden uitgenodigd. Het is 6 weken verder en nog steeds niets gehoord. Klantenservice vertelt doodleuk dat het nog 6 maanden kan duren. Trap er niet in!

12-08-2020

Ook hier in Maassluis reclame ondanks NEE sticker

En grote enveloppe vol loze beloftes, de overige revieuws eens bekeken en je weet genoeg!

zoals bij zoveel bedrijven alles voor de winst maar een fatsoenlijk opgeleide klantenservice met kennis van zaken die direct het probleem weet op te lossen daar wordt niet in geinvesteerd.

Kst
28-07-2020

Ketelonderhoudscontract, niet doen!

Ik had het duurste (all in) ketelonderhoudscontract afgesloten een paar jaar geleden. Eerst een aantal keer moeten bellen om het abonnement goed geregistreerd te krijgen ("sorry meneer"). Daarna consequent gemiste onderhoudsafspraken (monteur komt steeds niet opdagen, en maar weer bellen voor een nieuwe afspraak en thuisblijven, administratie is een chaos). Monteurs kennen de steeds veranderende contracten niet goed, geven slecht technisch advies en proberen omn hun eigen fouten te herstellen uren in rekening te brengen die ze niet eens gemaakt hebben. Als je dan contact opneemt met de klantenservice en klachtenmanagement duurt alles lang (van klachtenmanagement nooit meer iets gehoord) en stuit je op lompheid en incompetentie. Uiteindelijk de rekening maar betaald om van Eneco af te zijn. Doe jezelf een lol, sluit geen ketelonderhoudscontract af met een grote aanbieder - en zeker niet ENECO! - want je betaalt voor een stugge administratie en incompetente bedrijfsvoering. Ik ga weer ouderwets een lokale installateur zoeken.

Nelleke
22-07-2020

Eneco Ketel Comfort een afrader

Helaas laten verleiden tot het afsluiten van een Eneco Ketel Comfort contract. Hierbij is een onderdeel dat ze storingen verhelpen. De storing aan een verwarmingsknop was zo verholpen en de monteur bood aan gelijk het ketelonderhoud mee te nemen. Hier was hij uiteraard ook even mee bezig en voor je het weet heb je dan een flinke rekening te pakken van Eneco! Omdat je al maandelijks betaald voor het ketel onderhoud voel ik me behoorlijk opgelicht. In een mail wisseling hierover schrijft Eneco letterlijk: 'De nota voor arbeid valt zo hoog uit omdat zodra er bij een entrée met storing alle arbeidskosten voor de klant zijn'. Dat je moet betalen om een storing oplossen is logisch, dat ze dan ook de kosten voor ketelonderhoud erbij nemen en je dus 2x betaald wordt je niet verteld voordat het te laat is!

Wilco
29-06-2020

Misleidende informatie

Eneco misleid haar klanten, na telefonisch contact met 2 medewerkers wordt onze klacht onderstreept en beloofd met intern e.e.a. uit te zoeken. Daarna hoor je niets meer, wel aanmaningen en boetes blijven binnen stromen. Management aangeschreven, die neemt niet eens de moeite om 3 woorden terug te schrijven, stuurt het wel door binnen de organisatie, maar die poeieren je weer af. Voor ons NOOIT meer Eneco!

23-06-2020

Waardeloze app

Bij het äangaan van mijn contract in maart had ik zelf de beginstanden van de meters moeten invullen in mijn eneco. Geen moment aan gedacht dat je dit zelf moet invoeren. Gevolg is dat de app voor mij waardeloze info geeft en mij niet volledig inzicht in mijn verbruik geeft. Eneco geeft aan dat zij dit niet achteraf kunnen invoeren en mij niet verder kunnen helpen.

Alle reden om volgend jaar direct weer over te stappen!

Petra
22-06-2020

Eindeloos wachten en geen reactie

Heb je een servicekontract (ketel comfort) bij eneco: nou dat betekent heel veel wachten en bellen.

Als je om 9.00 uur s ochtends belt, denk je toch dat je wel een afspraak kunt inboeken voor de storing. Nee,dus. Ze nemen de telefoon niet op bij Romler Tech in Amsterdam, en als ze m bij de zoveelste keer bellen wel opnemen, zeggen ze dat je wordt teruggebeld.

Nee hoor, je moet gewoon zelf weer gaan bellen. En dan zeggen ze de volgende dag dus."ik zal eens kijken of ik een monteur kan vinden ."

Ik denk: hoe zo of ik een monteur kan vinden, jullie moeten gewoon een monteur regelen.

Heb dus 3 dagen zonder warm water gezeten .

de monteur die uiteindelijk komt, is wel OK, maar de hele organisatie rondom storingen aan je cv ketel is bij Eneco een ramp.

Ik zeg zo snel mogelijk mijn contract voor de cv op, want ik zit helaas een jaar vast aan het contract.

Thymon
08-06-2020

Plotseling een 4 jarige contract en hangen op als je ze belt

Ze hebben zomaar een 4 jarige contract aangesloten zonder mij op de hoogt te brengen of toestemming te vragen. Terwijl mijn ander contract nog 2 jaar bij hun liep.

Ik heb hier meerdere malen over gebeld en werd meerde malen gewoon opgehangen. Daarnaast nog via mail proberen te bereiken maar nooit bericht terug gekregen. Ik ben ten eind raad.

Vincent
06-06-2020

Ik voel me gewoon vies hoe walgelijk ik benadeeld ben.

Nog nooit in mijn leven ben ik zo hard opgelicht of ben ik getuige geweest van dergelijke nalatigheid.

Mijn CV schoot vandaag in storing. Geen probleem denk ik. Ik heb namelijk een het KetelComfort onderhoudsabonnement sinds december 2017.

Ik pak mijn contract met klantnummer / referentie erbij, bel de hulplijn en wacht tot ik iemand aan de lijn krijg.

Het duurt niet lang voordat er een aardige dame mij te woord wil staan.

Ik geef mijn foutcode door en bevestig dat ik mijn systeem gereset hebt.

Helemaal prima denk ik. Niet dus.

Mevrouw geeft aan dat ze me niet in het systeem kan vinden.

Ik geef aan dat ik haar dolgraag mijn klantnummer en referentie wil geven. Dan is het opgehelderd toch?

"nee daar kunnen we niet op zoeken in het systeem" geeft mevrouw aan.

Ik geef aan dat ik haar dolgraag mijn contract doormail. Dan is het opgehelderd toch?

"Nee daar doen we niet aan meneer" geeft mevrouw aan.

Ik vraag vervolgens om een bevestiging dat ik niet geholpen kan worden. Ik kan dan namelijk een andere monteur regelen en het papierwerk later met Eneco regelen. Ik heb namelijk een contract.

"Nee daar doen we niet aan meneer".

Ik heb het uiterst netjes gehouden, want de dame kan daar helemaal niets aan doen, maar ik ben werkelijk geschokt van jullie probleemoplossend vermogen en het gemak waarmee jullie een betalende klant in de kou laten staan.

Schaam jullie diep.

En nu? Nu komt er een monteur van 119 euro per uur langs.

Ik mag jullie vast niet de rekening sturen.

Dineke
13-05-2020

Meter die niet bij ons hoort, maar wel rekening van € 3.900,00 van krijg.

Al vanaf 2007 klant bij Eneco met 1 electriciteitsmeter. Vorig jaar verlengd maar via Consumentenbond. Contract gekregen met de verwachten kosten € 1.600,00, welke normaal is. Wij hebben slimme meter, maar kregen steeds bericht dat we meterstanden moesten doorgeven. Na bellen bleek er een 2e meter op ons naam te staan, welke niet van ons is maar welke nu blijkt van de Gemeente te zijn. Dit zou opgelost worden. Dit hebben ze gedaan door het stop te zetten. Wat inhoud dat ik voor het hele jaar moet betalen. Alleen dat hebben ze op een slinkse manier met onze jaarrekening verrekend.

Kreeg eindafrekening:

Totale kosten: € 3.961,34

Termijnen. € 3.832,00 die wij niet betaald hebben

———-

Te betalen € 129,34

Jaarafrekening

Totale kosten. € 1.234,75

Termijnen € 2.161,54 deze hebben wij niet betaald, het betaalde is hier niet meegerekend

Eerste termijn. € 105,00

Te betalen. € 3.501,29

Wij moeten dus meer betalen dan wij ontvangen hebben.

Maar mijn rekening had moeten zijn

Termijnen betaald € 1.670,46 deze zijn door ons betaald

Totale kosten € 1.234,75 zoals bij jaarrekening hierboven

Te ontvangen. € 330,71

Maar wat schets mijn verbazing en kom ik tot het volgende

Jaarrekening

—————

€ 3.832,00

Wat wij moesten voor de eind afrekening € 192,34

Totaal kosten eindafrekening € 3.961,34

Eneco probeert via onze jaarrekening ons toch de rekening te laten betalen van een meter die niet bij ons hoort.

Patricia
30-04-2020

Nooit naar eneco gaan

Ik heb er zo'n spijt van en ben ook echt klaar met hun. Helaas zit ik er nog een jaar aan vast. Ze zijn absoluut niet behulpzaam en heb ook geen goed woord over ze klaar.

Vorig jaar kreeg ik maar geen facturen van elektra en gas. Na meerdere telefoontjes en mailtjes werd ik nog niks wijzer. Ik kreeg eind maart de facturen van 3 maanden binnen 4 dagen binnen. Die van april kwam een week later. Ik belde om hoe dit kan en waar de oorzaak was en hoe kunnen wij dit oplossen. Ik wou zelfs een betaal regeling, want ik kan dat niet in 1 x zomaar betalen . Ik kreeg keihard te horen dat ik binnen 2 weken alles moest betalen . Ik was er heel verdrietig om en vooral dat ik uitlegde dat ik het niet kon missen.

Helaas nu dus weer. Ik kreeg in januari alleen van elektra binnen. Ik heb gebeld en er werd een melding gemaakt, vooral omdat Ik bang was na vorig jaar. Februari kreeg ik beide binnen , alleen was de gas dan van januari. En tot nu toe steeds geen afrekening van gas, wel van de elektra. Weer gebeld en gemaild. En steeds beloven ze dat ze erachteraan gaan. Pfffff word er moe van en bang van dat ik het weer in 1 x moet betalen. Ik ben boos en verdrietig en heb een mega spijt dat ik ooit bij hun ben aangesloten!

Marijn
30-04-2020

Nog steeds defecte CV ketel

Al aantal jaren klant bij Eneco. Daarbij tijdje terug een aanbod gekregen voor Ketelcomfort. Gelukkig weinig gebruik van hoeven maken, tot een paar dagen geleden de CV ketel kuren vertoonde. "voor 15:00 gebeld, dezelfde dag nog een bezoek van een monteur". Vergeet het maar. Om 9:00 's ochtends gebeld. Zou voor 12:00 gebeld worden door onderleverancier Roamler. Om 15:00 geen bericht. Nog maar eens gebeld. "Meneer uw melding is niet goed doorgekomen, we sturen deze opnieuw door". Wederom geen reactie. Volgende dag nog maar eens gebeld wat de status is. Na een kwartier in de wacht wordt de verbinding verbroken. Nogmaals gebeld, weer 20 min in de wacht. Krijg ik de melding: vanmiddag tussen 15:00 en 17:00 komt er een monteur langs van Roamler en dat is met u afgestemd. Wat?!? ik weet van niets. Eerder terug gekomen van mijn werk om op tijd thuis te zijn. Maar geen monteur.

Weer Eneco gebeld. Kregen ze Roamler niet meer te pakken.

Mensen, ik heb inmiddels 150 belminuten verstookt, ben alweer een paar dagen verder en heb nog steeds een defecte CV.

Vergelijkbare ellende heb ik een half jaar eerder ook al gehad. Dit betekent dus per direct overstap naar een andere leverancier. Wat een waardeloze service mensen.

13-04-2020

Eneco: het meest klantonvriendelijke bedrijf van Nederland

- ze leveren alleen gas terwijl gas en elektriciteit is afgesproken,

- 2 keer met de klantenservice van Eneco gebeld. De 2de keer heb ik 2 uur moeten wachten voor ik iemand aan de lijn kreeg,

- omdat er daarna nog geen reactie kwam heb ik na een maand per aangetekende brief opgezegd.

- ik had een machtiging voor automatisch afschrijven afgegeven, dus de eerste rekening niet betaald in de veronderstelling dat het afgeschrven zou worden,

- ik kreeg een betalingsherinnering. die was op maandag gedateerd en door mij op zaterdag ontvangen. Op zondag betaald. Eern week later een aanmaning met € 40 boete.

- mail naar Eneco gestuurd met betalingsgegevens. Geen reactie van Eneco.

- kreeg een maand na overstap van energie leverancier de afrekening van Eneco voor gas. Er was een bedrag van €125 beëindigingskosten opgenomen. Ik heb een mail gestuurd dat ik bezwaar maak tegen deze kosten. Ik heb het contract beëindigd opdat zij niet leverden volgens contract. Hun fout dus. Geen reactie op de mail.

- een week later afrekening elektriciteit, door de paar weken dat ze dat nog leverden nadat ik had opgezegd (vreemd dat ik aparte rekening krijg) . In deze rekening eveneens € 125,- beëindigingskosten.

- weer een mail met mijn bezwaar gestuurd. Geen reactie

- een mail gestuurd met het bedrag dat ik had betaald voor de afrekening minus de 2x beëindigingskosten. Geen reactie op de mail.

- betalingsherinnering voor €290,- . Ik heb daarop een aangetekende brief aan de directeur gestuurd en een klacht ingediend bij de klantenservice. Na een week nog geen reactie.

- wederom een betalingsherinnering ontvangen. Ik heb per mail de directeur laten weten dat ze maar naar de rechter moeten stappen om hun geld te krijgen.

Conclusie: Eneco beantwoordt geen enkele mail. Ook op aangetekende brieven wordt niet gereageerd. Er worden bij mij kosten in rekening gebracht die te wijten zijn aan hun eigen falende bedrijfsvoering.

Waarschuwing: stap niet over naar Eneco

03-04-2020

Onjuiste informatie

Ze belden me op met het verhaal dat ik 95 per maand zou gaan betalen. Nu blijkt dat 130 te zijn. Wat een oplichters!

Wout
01-04-2020

Onkundig personeel

Voor een storing Eneco gebeld. Ik heb een onderhoudscontract.

Monteur komt en doet gelijk groot onderhoud. O.a. stroming sensor vervangen. Klacht niet over. 3 monteurs geweest en wisten het niet. Mijn buurman keek ernaar en was binnen 2 minuten klaar. Oude sensor gemonteerd.

Rekening motor 3-weg klep €50 en €46 klein materiaal. Uitleg Eneco is, ja dat rekenen we nou eenmaal. Schandalig en dat met zoveel overlast van ondeskundig personeel.

Sander
21-03-2020

Goede service

Eneco heeft duidelijke communicatie en ook bij verhuizen regelen ze alles correct. Ik zou zeker Eneco aanraden. Misschien niet de allergoedkoopste maar dit is ook niet het belangrijkste. De windkracht korting vindt ik ook een goed initatief

Drivehome
12-03-2020

Contract

Ik heb vorige jaar via een energievergelijker een contract aangevraagd bij eneco en heb ik duidelijk aangegeven dat ik voor een jaar wilde, dat was ook goed. Nu zie ik in mijn eneco dat ik voor 3 jaar vastzit aan eneco terwijl ik hiervan niks weet.

Ik snap helemaal niks van hoe kunnen ze een klant zonder dat de klant toe stemt voor 3 jaar vastzetten

Duncan
12-03-2020

Geen geiser

Ik word al één jaar BESTOOKT met brieven door Eneco . over een geiser die ik NIET heb van Eneco ik heb namelijk een geiser van de woningbouw en het onderhoud wordt gedaan door Feenstra! en dus NIET door Eneco maar probeer dit maar eens aan hun verstand te brengen pfffffff moe wordt je hier van!