Eneco reviews

Roel
09-03-2020

Geen welkomsbonus op 3 dagen na

Vorig jaar op 5 maart ben ik via Gaslicht op Eneco overgestapt, omdat je dan bij je eindafrekening €230,- korting krijgt. Aangezien wij zijn verhuisd is het contract automatisch op de datum van overdracht 2 maart 2020 stop gezet, terwijl een medewerkster had aangegeven om zelf op 5 maart op te zeggen om hier alsnog voor in aanmerking te komen. Nu bleek dat het toch op 2 maart stop is gezet heb ik contact opgenomen, omdat het jaarcontract op 3 dagen na niet is vol gemaakt. De medewerker heeft bij zijn baas het verhaal neergelegd en zij geven aan niets te kunnen doen zelfs geen coulance! Ik vind dit erg slecht van Eneco dat je op deze manier je klanten die zelfs op het nieuwe adres weer naar Eneco gaat op geen enkele wijze tegemoet komt.

27-02-2020

Waardeloos !

Eind 2019 via Gaslicht.com overgestap (of in ieder geval geprobeerd!) naar Eneco. Eind december mail ontvangen dat ze druk aan de slag waren voor me. Daarna geen gehoor. Na meerdere telefoontjes (meestal eerst 15 minuten in de wacht) en meerdere beloften om teruggebeld te worden was er vandaag!(27-2-2020) uiteindelijk een medewerker die me doodleuk vertelde dat dit contract niet meer geaccepteerd word. Blijkbaar te voordelig voor de klant. Niet acceptabel dus ik vraag iemand anders te spreken. Na nog een keer mijn verhaal te doen ging deze persoon overleggen met de teamlead. Ipv dat die aan de lijn kwam werd de medewerker gezegd om tegen mij te zeggen dat ze "niets meer voor me konden doen". Hij vond het heel vervelend maar dit contract was simpelweg niet meer mogelijk! Voor details van wat het contract had moeten zijn zie hieronder;

Ook gaslicht.com geeft wat dit betreft garantie tot aan de deur. Waardeloos. Je lokken met een mooie condities en vervolgens afspraken niet nakomen. Onvoorstelbaar!

21-02-2020

Verhuizings "fraude"

Ik ben verhuisd en ongevraagd is mijn abonnement overgezet naar mijn nieuwe adres. (Vreemd dat ik, als mijn abonnement doorloopt ik toch een boete moet betalen omdat mijn abonnement voor het oude adres is beëindigd.Ik heb daar bezwaar tegen aangetekend desondanks krijg ik toch een afrekening op mijn nieuwe adres. De juffrouw zei alleen ik kan niets anders vinden dan en zei dat we er niet uitkwamen en dat ze het gesprek zou gaan stoppen. Op mijn vraag naar een hogere zei ze: "Die zal niets anders kunnen zeggen of doen".

Hoe kan ik hier nog verder tegen in gaan?

Carmen
16-02-2020

Tegen de stroom van Eneco inmailen.

Per mail ( (e-mailadres verwijderd) ) ontving ik een nieuw contract voor stroomleverantie, want dat zou veel voordeliger zijn. Dat scheelde inderdaad op de maandnota van € 40,- ongeveer 39 ct. Ik moet dan wel een boete betalen als ik tussen de ingangsdatum en over 4 jaar van hun stroomleverantie af wilde zien. Dus mailde ik het volgende terug:

"Beste Eneco,

Bij deze laat ik u weten dat ik afzie van het door u aangeboden contract. Het is namelijk zo dat de nota’s voor 2020 door jullie zijn vastgesteld op een bedrag van € 378,- per maand. Ook zou ik een bedrag bij moeten betalen van € 4081,60.

In totaal zou ik in 2019 bijna 20.000 kWh verbruikt hebben. Die hoeveelheid zou ik in afgelopen bijna 8 jaar dat ik hier nu woon nog niet eens aan mijn paar stopcontactjes hebben kunnen onttrekken.

Volgens de onafhankelijke Energiesite.nl zouden voor mijn 1 persoons huishoudinkje – nog afgezien van kortingen – de maandelijkse termijn bedragen tussen de € 15,- en € 20,- moeten liggen. Normaal betaalde ik Eneco € 18,- per maand. In 2019 ging dit met terugwerkende kracht omhoog naar € 40,- , zodat ik in dat jaar € 450,- heb betaald.

Inmiddels heb ik Stedin verzocht een onderzoek in te stellen en heb ik mijn klacht eveneens bij De Geschillencommissie neergelegd.

Met vriendelijke groet,

Nu stond er bij het e-mail adres van Eneco niet dat het om een 'no reply' adres ging, dat zou ook wel raar zijn als het om een contract gaat. Maar ik kreeg vrijwel meteen een automatisch antwoord: dat niemand mijn bericht zou lezen. Of ik even wilde bellen. Uit ervaring zou ik dat laatste niemand aan willen raden. Eneco maakt gebruik van een extern call center, hele lieve mensen, maar je schiet er niks mee op. Nou ja, behalve die 39 ct per maand dan.

Ondertussen ben ik al 3x (ik ben slecht ter been) mijn keukentrapje opgeklauterd om voor die aardige mensen van het call centre nogmaals de meterstanden door te geven en die zijn correct. Een beheerder van Eneco's fb site vroeg me om dat nogmaals te doen, maar ik ben tijdens de storm van vorige zondag omgewaaid en ik geloof niet dat het verstandig is dat trapje nogmaals te beklimmen, omdat ik dat nu met behulp van krukken zou moeten

Ik zie erg tegen de komende periode op, dat gebakkelei met zo'n bureaucratisch monster vreet energie.

14-02-2020

Klantenservice zit er voor de sier

Werken samen met ongure partijen die onterecht contracten aanmelden op je adres. Spontaan was ik klant bij eneco grootzakelijk. Probeer daar dan nog maar eens onderuit te komen met de klantenservice van eneco. Niet te doen, komen afspraken niet na en het kost je uren tijd om te bellen en mailen. Bijzonder hoe een bedrijf in deze tijd dat nog voor elkaar krijgt.

Sander
11-02-2020

Waardeloos, oneerlijk en bedrog.

Contractbreuk, energie wordt zomaar jaar later duurder. zonder waarschuwing. daarnaast gaat Eneco wind 187m hoge windmolens bouwen 'Windpark Oude Maas', ter hoogte van Heinenoord, in samenwerking met Renewable Energy. Voor deze windmolens moeten 1014 bomen uit het enige oerbos van de Hoeksche Waard verdwijnen. Een groot verlies voor ons landschap, ecosysteem, biodiversiteit. De windmolenbouwers worden door de overheid gesubsidieerd, als de windmolens vanwege weinig wind niet draaien, ontvangen ze overheidssubsidie van de Nederlandse overheid voor ieder uur dat de windmolens niet draaien, laatstgenoemde is dan ook het winstmodel voor het te bouwen windmolenpark. maar het gaat weer om het geld en echt niet om duurzaamheid, verdiep je maar eens in het fenomeen windturbines op internet. je zal verrast staan.

04-02-2020

Eindafrekening onjuist, prijzen contract niet aangehouden!

Contact gehad met Eneco over de eindafrekening. Zij hebben de M3 prijs tov het afgesloten contract verhoogd, waardoor de eindafrekening hoger kwam te liggen! Krijg je van de medewerker te horen dat hij een huishoudpotje heeft voor onvoorziene kosten, wat helemaal niets met mijn vraag te maken heeft! De verhoging van 129 euro kwam door Prinsjesdag die per 1 januari 2020 was ingegaan, laat me niet lachen! Verbruik ruim minder als het contract en een hogere eindrekening! Echt een casus voor Kassa!

04-02-2020

Onderhoud niet uitgevoerd

Ondanks een onderhouds contract voor ketel en geiser werd er geen onderhoud uitgevoerd. Maar rekening werd wel gestuurd, nadat dit was gemeld werd er door eneco beweerd dat dit wel gedaan was maar op de vraag stuur dan graag de getekende werkbon van u monteur kwam geen reactie. Wel een incasso bureau want ja daar heeft eneco wel tijd voor maar niet voor het uitvoeren van een onderhoud contract , Mijn advies is ga niets aan op wat voor gebied ook waar eneco bij betrokken is.Het is een waardeloze partij die zijn verplichtingen niet nakomt.

Hennie
29-01-2020

Problemen met onderaannemer Eneco

Ik zal het kort houden. We hebben een lekke ketel. We hebben een comfort TOp Ketel contract of zoiets. We werden doorverwezen naar een onderaannemer. Toen begonnen de ellende. Vrijdag gebeld met melding. Zelf 2x gebeld want de ketel begon op 3 plekken te lekken ipv 1. Werd op zondagmiddag pas teruggebeld. Dinsdagochtend zou een monteur komen. Die belde 's cohtends af met motorpech. Toevallig hadden wij 2 jaar geleden dezelfde ervaring dus in die motorpech geloven wij niet meer. De monteur wou pas donderdag komen. Niet geaccepteerd maar Roomler de onderaannemer was vastbesloten. Eneco gebeld. Konden hierin niets doen. Tja beste Eneco wij hebben met jullie een contract natuurlijk kunnen jullie wat doen. Uiteindelijk kwam de monteur de volgende dag. Hij wist echter niet wat het probleem was en zou de volgende dag terugkomen. Deed hij maar gaf aan dat NEfit er bij moest komen. Hij zou Roomler informeren. Het is nu de woensdag erop (dagelijks telefooncontact gehad met Eneco) en we zijn nog geen stap verder. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen? Iedereen zegt het direct op te lossen maar er gebeurt niets. Iemand advies wat te doen?

28-01-2020

Onmogelijk om contract op te zeggen

Het heeft mij ontzettend veel moeite gekost om mijn contract met eneco op te zeggen toen ik ging verhuizen. Ik kreeg 'opeens' een nieuw contract terwijl ik het juist had geannuleerd. Ik heb hiervoor uren aan telefoon moeten zitten om het te annuleren. Dit was in november 2019. Vandaag wordt er geld afgeschreven voor januari 2020. Weer een uur aan de lijn, en de medewerker snapt er zelf ook niets van. Hoe kan de klant het dan begrijpen? Nooit meer Eneco.

Miranda
24-01-2020

Slecht bedrijf, slechte ervaring en onjuiste facturen

Al 25 jaar trouwe klant bij Eneco en daarnaast een contract afgesloten voor de ketel. Storing gemeld voor de cv en de monteur komt uit het niets met een gigantische gaslek? Meerdere bedrijven een meting laten doen en er blijkt totaal niets aan de hand te zijn.

Nu krijgen wij een nota van 103,- voor werkzaamheden welke buiten de ketel zouden zijn verricht. Deze hebben niet plaatsgevonden en bewijsmateriaal is hiervoor aangeleverd maar Eneco geeft al sinds november aan dit op te lossen maar helaas tot op heden nog geen oplossing ontvangen. Onze ervaring is gewoonweg slecht met Eneco en zijn nu overgestapt naar een ander bedrijf.

Toon
22-01-2020

Service contract geen onderhoud

Wij hebben een service contract bij Eneco afgesloten voor onze ketel in maart 2017

Het onderhoud had moeten plaats vinden rond maart 2019

Het is nu 22 januari 2020 er is al 4 maal een afspraak gemaak voor onderhoud maar wordt telkens geannuleerd

Heb nu rechtsbijstand in de arm genomen om het probleem op te lossen

Ik hoop dat het dan lukt

Mijn advies ga nooit maar dan ook NOOIT met Eneco in zee

René
19-01-2020

Al 5 maanden op geld te wachten

In augustus overgestapt naar Greenchoise en de eindafrekening van Eneco ontvangen. Het is nu januari en nog steeds het mij toekomende bedrag niet ontvangen. Op mijn e-mails alleen een automatisch bericht dat afhandeling langer duurt dan ik gewend ben. Ben blij dat ik er weg ben, nu mijn geld nog!

Wesley
19-01-2020

3 keer geen onderhoudsmonteur

Vandaag heb ik voor de 3e keer een dag vrij genomen en mijn bijkeuken verbouwd om ruimte om de cv ketel vrij te maken. Ik heb sinds begin november een Ketelcomfort abonnement. En heb ik nu 5 maal geprobeerd een afspraak te maken voor onderhoud. 2 afspraken zijn net van te voren geannuleerd en 3 dus helemaal niet geannuleerd. Gelukkig heb ik geen echte storing aan de ketel. Alle keren heb ik zelf gebeld ik wordt nooit terug gebeld terwijl dit wel belooft wordt.

Omdat ik na zoveel pogingen het vertrouwen totaal kwijt ben. Wil ik mijn abonnement met terugwerkende kracht ontbinden aangezien ik geen enkele service heb gehad.

Hier heb ik vorige werk een e-mail over gestuurd maar (nog) geen reactie natuurlijk.

16-01-2020

Schandalige wantoestanden m.b.t. jaarafrekening

Op 13 december 2019 kondigde Eneco per e-mail aan voor 25 december 2019 een e-mail te sturen met het verzoek om de meterstanden door te geven. Bij online doorgeven zou de afrekening meteen verwerkt en toegezonden worden.

De aangekondigde e-mail werd nooit ontvangen, de meterstanden dus maar op eigen initiatief doorgegeven. Hiervan werd een ontvangstbevestiging ontvangen, echter de afrekening werd niet toegezonden. Vanaf dat moment ging het faliekant mis. Steeds weer nieuwe afspraken over het toezenden van de afrekeningen zijn tot heden, 15 januari 2020, niet nagekomen.

Inmiddels heb ik mijn verhaal op een onlangs door mij gelanceerde website (plus facebookpagina) geplaatst, inclusief alle correspondentie en screendumps van online gemaakte afspraken, zodat iedereen er kennis van kan nemen dat dit geen onzin klacht is. (De redactie van deze site kan de adressen van genoemde website/facebookpagina desgewenst opvragen.)

Intussen weiger ik nog verder te onderhandelen met de volslagen incompetente medewerkers van de servicedesk, dat heeft geen enkel nut. Alle betalingen zijn gestopt, waarvan de Raad van Bestuur morgen per aangetekende brief in kennis wordt gesteld. Die kunnen daar dan hun conclusies uit trekken.

Maartje
15-01-2020

Klantenservice Eneco niet te bereiken

Wil je minimaal een uur aan de telefoon hangen voordat je aan de beurt bent.

Of een paar keer mailen en 0 reactie ontvangen vanaf de andere kant, kies dan vooral voor Eneco.

Vroeger zeer tevreden geweest over Eneco, maar dat is nu echt gedaald naar het vriespunt.

09-01-2020

Sorry dat ik bel

Ik had een vraag over mijn laadpaal, maar werd niet vriendelijk geholpen. Nadat ik mijn vraag had gesteld, werd mij geirriteerd gevraagd of ik de vraag kon herhalen. Na mijn vraag kreeg ik een vreemd antwoord. Nadat ik mij vraag nogmaals stelde kreeg ik weer een ander antwoord en kreeg ik te horen “dat heb ik toch al gezegd”?!?

Ik heb het gesprek maar afgerond, want dit had geen zin.

Geert
06-01-2020

Cv ketel VVE

Nieuwe cv ketel gekocht en ongevraagd word ik uit het onderhoudscontract van mijn VVE gehaald.

Ik ben nu al maanden bezig om weer een contract aan te vragen, wat een chaos in hun computer systemen

Machiel
03-01-2020

Zeer slecht bereikbaar

Gemiddeld 45 minuten in de wachtrij staan :\ wat een slechte klantenservice

Nick
30-12-2019

Service. wat is dat?

Moet al bijna 2 maanden €891,- terug krijgen van hen.

Al 3x gebeld (30-40 min wachten per keer)

Bij de 3de keer wordt zelfs gewoon de hoorn op gegooid.

Zeer slecht.

Kom hier nooit meer terug als klant!