Eneco reviews

Cor
16-12-2019

Slechte en zeer trage klachtafhandeling

Nu een jaar bezig met een klacht over extreem hoogverbruik. 2-12 eindelijk de toezegging uw klacht is terecht, correctie volgt voor 23-12.

13-12 een email van Eneco klacht toch weer afgewezen.

Vandaag 2x gebeld met Eneco, zij wilde mij na een jaar klungelen, toezegging en nu toch maar weer een afwijzing doodleuk verwijzen naar Stedin. Hoe klantonvriendelijk kan een bedrijf zijn.

Na stevig aandringen de belofte dat ik vandaag door de manager van de afdeling klachten zou worden gebeld. U raadt het al, het is 23.15 uur, nog niet gebeld door de manager, ik ga lekker slapen, bedankt Eneco voor het wederom niet nakomen van de gemaakte afspraak! U moet zich schamen.

28-11-2019

Wat het bedrijf Eneco daadwerkelijk is.

Wat een bedrijf is eneco, doet zich voor als een eerlijk en betrouwbaar bedrijf, terwijl ik en met mij meerdere collega’s al een tijdje worden ingehuurd. Dit om voor hun door-2-door sales te doen en klanten te werven. Regelmatig lopen wij tegen het feit dat wij niet betaald krijgen, Terwijl dit toch echt niet om kleine bedragen gaat. Helaas zijn wij door deze praktijken genoodzaakt om de samenwerking te eindigen, na dit besluit aangegeven hebben was er voor Eneco de gedachtegang om maar helemaal niks meer uit te betalen. Dit bedrag loopt inmiddels al op in de ruim duizenden euro’s.

Eneco heeft een exclusieve samenwerking met AS Kwadraat. Het komt voor ons over als een AS plagiaat

Tinke
12-11-2019

Waardeloze verlenging

Nadat ik als vaste klant zonder "blijf bij Enco"aanbod ben weggestuurd ben ik zelf op onderzoek gegaan naar een voordeligere energieleverancier.

Op internet vond ik een mooie aanbieding van. Eneco! Opnieuw heb ik gebeld met de klantenservice en samen met deze medewerker heb ik dit afgesloten.

Toen begon de ellende, verkeerde gegevens, verkeerde ingangsdatum, einddatum en verkeerde producten.

Tot nu kunnen zij de vraag een KLOPPEND CONTRACT per post te verzenden niet waarmaken.

Ik heb vandaag voor de 6de keer gebeld en gevraagd naar een leidinggevende die WEL kan doen wat hoort bij een contract verlenging. na het aanmaken van een klachtencase is het nu afwachten op deze persoon wel zijn woord na kan komen.

Zo niet dan ontbind ik het contract alsnog.

Gertjan
28-10-2019

Spijt van aanmelding

Ik heb me aangemeld bij Eneco voor de levering van energie per 29 nov. Netjes contract gekregen in lijn met aanvraag. Echter ondanks dat toch levering gestart per 25 okt. Terwijl ik nog helemaal niet op dat adres woon. Vriendelijk mensen aan de telefoon maar niemand die iets oplost. Spijt van aanmelding

Anne
28-10-2019

Onterecht geswitcht

Ben al jaren klant bij de Budget-Energie en krijg plots het bericht dat ik ben overgenomen door een andere energieleverancier, direct gereageerd, krijg na een week bericht dat het om Eneco gaat, Eneco opgebelt: "Nee we kunnen niets vinden in ons systeem".

Dus Budget Energie gemailt, en die heeft weer contact opgenomen, na een paar weken bericht dat het om een onterechte switch ging en alles terug word gezet, maar wel ineens 2 facturen van ENECO in de bus, en Eneco gemailt dat ik die niet ging betalen, na 18 dagen een aanmaning in de bus en het dreigement dat er volgende keer 40 euro incassokosten bij komen, weer gebelt en ge-emailt, ze zullen het contract opzoeken en mij toe e-mailen, maar 4 dagen later nog steeds niks ontvangen en de aanmaningstermijn verloopt, maar ik ga ze niet betalen!

Cregut
27-10-2019

Automatik incasso 181 euro voor cv ketel even check

Goedemiddag,

Afgelopen dinsdag hebben wij uitgebreid aan de telefoon gesproken met dhr St. Claire over de 4 nota's die betrekking hebben op het abonnement wat ik heb tav mijn CV ketel. Op verzoek van zijn leidinggevende sturen wij u de situatie zoals deze door ons ook aan de tel geschetst is nu ool per e-mail aan u toe. Voor de volledigheid zal ik de nota's toevoegen waar ik over gebeld heb.

Eind juli 2109 heb ik over de eerste 2 nota's (respectievelijk notanr 708746005 en notanr 711928069) ook contact opgenomen met uw afdeling.

Wat is er aan de hand; Ik heb al jaren een onderhoudscontract bij u lopen voor de genoemde CV-ketel. Dit contract moest door mijn echtscheiding enkel op mijn naam gezet worden. Ik heb geen nieuw contract afgesloten. Administratietechnisch bleek dit voor jullie lastig en daarom werd door jullie aangedragen dat er een nieuw contractnr zou worden aangemaakt op mijn naam. Er is expliciet verteld dat ik hier geen negatieve gevolgen van zou ondervinden.

Medio oktober 2018 heeft de betreffende CVketel onderhoud gehad. Medio juni 2019 kwam Eneco de ketel weer onderhouden wat niet nodig was. Er is van dit laatste onderhoud een rekening naar mij gezonden (notanr: 708746005) van 78,41 euro.Dit bedrag is ook automatisch geïncasseerd door jullie. Ik heb destijds met Eneco hierover gebeld en de nota zou worden gecrediteerd omdat dit onderhoud ook volgens jullie niet terecht had plaatsgevonden.

Kort daarop krijg ik een rectificatienota (notanr 711928069 wat een rectificatie is op natanr: 708746005 ) waar 17,67 euro is afgehaald van het oorspronkelijke bedrag en er volgens nog 60,74 euro betaald moest worden van de eerste genoemde nota (die eerste nota die in zijn geheel zou worden kwijtgescholden en tevens ook al in zijn geheel betaald was).

Het bedrag (60, 74 euro) van de tweede nota is vervolgens ook per automatische incasso aan u betaald.

Op dat moment heb ik dus 78,41 + 60,74 euro= 139,15 euro aan Eneco betaald voor een rekening die oorspronkelijk kwijtgescholden zou worden omdat het onderhoud onterecht was.

Hierop heb ik gebeld met uw afdeling en is wederom de situatie aan het licht gebracht en door u bekeken. We zijn toen tot de conclusie gekomen dat er door Eneco een fout is gemaakt en dat de kosten verrekend/teruggestort zouden worden.

Er gebeurde alleen iets anders.

Eind juli krijg ik een volgende nota (nr 712362511) waar een verrekening/korting van 40,35 euro wordt aangeboden. Tevens wordt er gesteld dat ik dan nog wel 42,35 euro moet betalen. Ik heb geen idee waar dit "te betalen" bedrag vandaan komt. Het bedrag (42,15 euro) wordt door jullie automatisch geïncasseerd.

Op dat moment heb ik dus 78,41 + 60,74 + 42, 35 euro= 181,30 euro aan Eneco betaald voor een rekening die oorspronkelijk kwijtgescholden zou worden omdat het onderhoud onterecht was.

In de eerste week van augustus ontving ik een nota (notanr: 713422651 wat een verrekening is van notanr: 708746005) waarop gesteld wordt dat ik 35,33 euro van Eneco ontvang. Dit bedrag zou het arbeidsloon zijn geweest van de oorspronkelijke nota.

U vertelde afgelopen dinsdag dat ik de materiaalkosten van het "onterechte onderhoud" wel moet betalen maar dat de arbeidsloonkosten (sowieso) niet in rekening gebracht worden.

De arbeidsloonkosten van de eerste nota zijn 53 euro en geen 35,33 euro (zoals u die nu verrekend hebt).

Wat verwacht ik nu van u;

Ik heb 181,30 euro betaald van een nota waar ik hooguit 25,41 euro (materiaalkosten) voor had moeten betalen. Ik verwacht van Eneco dus 155,89 euro retour. Hier is onlangs 35,33 euro van teruggestort door Eneco.

Wat openstaat is dus een bedrag van 120,56 euro wat ik teruggestort zou moeten krijgen op mijn rekening.

Ik hoop spoedig van u te vernemen.

Vriendelijke groeten,

Y Cregut

02-10-2019

Reparatie en onderhoud remeha ketel

Bij onderhoud en reparatie omdat de waterdruk terug liep is er 2 keer een ander onderdeel vervangen en 1 keer alleen bijgevuld. Vervolgens constateer ik zelf datde warmte wisselaar lek is. Navraag bij Remeha leert mij dat zij aan installatie bedrijven een modificatiekit hebben voorgesteld om de warmtewisselaar tegen oververhitting te beschermen. Deze modificatie is niet uitgevoerd en daardoor is de warmtewisselaar lek gegaan. En wat zeggen ze bij ENECO. sorry! . maar ik zit met de kosten prutsers hebben ze in dienst

Anky
28-09-2019

Blijf ver van Eneco vandaan

Eneco neemt het niet zo nauw met de privacy van mensen, na jaren klant te zijn geweest (40 jaar aan een stuk) nemen ze nog niet eens de moeite om te vragen waarom. maar krijg je iemand aan de deur die gelijk over een overstap boete begint. boete? na 40 jaar?

Bernard
19-09-2019

Onderhoud gehad en vandaag gelijk storing, dat is eneco

Vandaag onderhoud gehad aan mijn goed werkende ketel. De “monteur” is een uur bezig geweest en heeft aangegeven dat het beter is met de leeftijd, die mijn ketel heeft om offerte’s aan te vragen voor een nieuwe. Hij had moeite om de ketel aan de gang te krijgenmaar ging weg zonder storings melding. Nu wij weer thuis zijn doet de ketel het niet meer en geeft het weer dezelfde storingsmelding. Eneco storingsdienst gebeld,” we kunnen pas morgen komen want we hebben geen mensen”. Ook na aandringen en aangeven, dat zij de oorzaak zijn van deze ellende was er geen monteur beschikbaar. Het heet toch op de site 24/7 storingsdienst.

Dit doet voor mij de deur dicht voor dit bedrijf.

JG
10-09-2019

Waar-de-loos en genaaid waar je bij staat

Komt een verkopertje over de vloer. Mooi verhaal en je kunt zo opzeggen.

Krijg ik mijn contract per mail (intussen beter aanbod gevonden) en ik antwoord direct op de mail dat ik het wil opzeggen. Dit was geen no-reply mail en dus een open mail box. Hiermee vanuitgaande dat ik had opgezegd.

Inmiddels word ik gebeld ivm contractbreuk en of ik even boetes wil betalen. Succes met dit verhaal. Toon afgeketst, per mail aangegeven dat ik opzeg.

Ook lekkere publiciteit dit! Top eneco en hoe teken op servicevlak je doodvonnis.

Darius
05-09-2019

Tegen mijn zin in bij Eneco

Word ik op een mooie vrijdagmddag gebeld door een telefonisch verkoper voor het energie die belt met de mededeling dat ik lager mocht met mijn tarieven bij mijn toenmalige leverancier en derg. blijkt dat ze mij tegen mijn wil in bij de eneco hebben geplaatst omdat ik stomweg niet op een mail heb gereageerd binnen de vast gestelde termijn.

zodoende had ik een nieuwe onverwachtse leverancier ENECO genaamd dus ik bellen naar eneco en de situatie voorgelegd bleek dat als ik van de overeenkomst af wou zien ik een aanzienlijk bedrag moest gaan betalen als boetedoening.

gelukkig heeft ene meneer denlie van

A&A 0900-4422442 dit voor ons aangevochten en ons kosteloos teruggezet naar onze oude leverancier. JAMMER dat het zo moet gaan bij de eneco zo een groot en bekende partij die zo met consumenten omgaat.

Arie
22-08-2019

Ketelonderhoud geweigerd i.v.m. Asbest

Woensdag 21 Augustus stond Ketelonderhoud gepland door Eneco in mijn woning

Het geplande onderhoud is echter niet doorgegaan i.v.m. aanwezigheid van Asbest in de kachelruimte.

Dit is 40 jaar geleden aangebracht i.v.m. brandveiligheid als onderdeel van de woning.

Ik ben sinds 2010 geabonneerd voor ketelonderhoud bij voorheen Tempus en later overgenomen door Eneco.

Er is sindsdien onderhoud gepleegd in 2010, 2012, 2014, 2016, 2018 zonder vermelding van de zijde van Eneco dat dit tot problemen kan gaan leiden. Bij het geplande onderhoud van 2019 weigerde de monteur echter zijn werk te doen. Er zit asbest in uw kachelkast. Dat betekend dat ik vanaf het laatste onderhoud in 2018 mijns inzien ook niet meer kon rekenen op hulp bij storingen terwijl daar wel kosten voor in rekening zijn gebracht. Waarom is hierover niet eerder door Eneco met mij gecommuniceerd Eneco wist al vanaf 2010 dat mijn kachelkast bekleed was met asbest (eterniet) beplating tegen brandveiligheid.

Wat is voor mij het gevolg: Daar ik het Asbest inmiddels heb verwijderd, ben ik nu niet meer brandveilig en ben genoodzaakt over te gaan op een zgn. gesloten type CV.

Dit terwijl het nog helemaal niet zeker is wat de toekomst gaat brengen i.v.m. de energie transitie.

Extra kosten voor mij geschat op 2000,00 Euro. Dankjewel Eneco. In heb dus niet meer de garantie van hulp bij storingen terwijl is daar wel maandelijks voor betaal. Volgens mij is dit pure oplichting.

Ilona
21-08-2019

Boeven!

Eneco zijn boeven!

Ze sluiten moordende contracten af! Ze beloven je je overstap kosten binnen twee weken terug te betalen. 2,5 mnd later meer als 4 uur aan de telefoon hangen om je geld terug te vragen krijg je het een keer. Telkens was er wel wat, storing, 3x een verkeerde aanvraag gedaan.

Je dient hierover meerdere klachten in en Eneco neemt niet de moeite contact met zijn klanten op te nemen!

Als je denk dat pik ik niet ik ga naar een andere maatschappij krijg je vervolgens deze €250 terug in rekening gebracht.

Mijn kostbare tijd die je erin steekt heeft geen waarde voor Eneco!

Nee ik heb geen goed woord over voor deze energie maatschappij!

Harmaan
15-08-2019

Niet tevreden met Eneco

Ik was bij NLE energie was veel beter

Younes
12-08-2019

Ketelonderhoud

Ik ben sinds januari bezig om de eerste inspectie in te plannen. ik heb meerdere keren gebeld en ik heb zelfs e-mails gekregen dat het goed komt.

Hanneke
28-07-2019

Dreigt met afsluiting en incassobureau zonder eerst factuur te sturen

Eneco stuurt zomaar brieven met slotsommatie voor het gebruik van Toon voor vier maanden, inclusief een maand van vorig kalenderjaar. Volgens de brief heb ik ondanks diverse incassobrieven niet betaald. Ik heb echter nooit een brief of een factuur van Eneco ontvangen, noch per post, noch per mail. Hoewel ik vorig jaar ben overgestapt naar een andere leverancier, gebruikte ik Toon nog wel. Die gaat echter vandaag nog van de muur.

Die overstap was omdat er vorig jaar zomer er iets vergelijkbaars gebeurde. Toen kreeg ik midden in de vakantieperiode een brief van de gemeente dat Eneco van voornemens was mijn elektriciteit af te laten sluiten vanwege achterstallige betaling. Toen ik ging nazoeken hoe dit zat, bleek het om een betalingsachterstand van slechts vier weken te gaan. Ook toen heb ik hieraan voorafgaand geen enkele brief of mail ontvangen. Bovendien was het zomervakantie, dus als ik weg was geweest, zoals de andere helft van Nederland, had ik bij thuiskomst pas gemerkt dat er iets aan de hand was en dat de elektriciteit was afgesloten.

De handelswijze van Eneco is buitensporig en gaat alle perken te buiten. Eneco behandelt haar klanten ten onrechte als notoire wanbetalers en "vergeet" daarbij compleet dat je volgens de Nederlandse wet een factuur hoort te versturen, plus minimaal één herinnering, voordat je een incassobrief stuurt.

Dirk
18-07-2019

Dramabedrijf

Kreeg zeer hoge factuur omdat ze 5(!) maanden niet konden factureren door storing. Klantenservice bellen kan zomaar 1 uur duren. Wat een slecht bedrijf!

15-07-2019

Jaar nota

Zeeeeer slecht je jaar afrekening krijg je niet op de afgesproken tijd! moet zelf paar keer bellen en bedelen om je geld terug te krijgen . en zeker zeer arrogant . moet jij eens proberen als je de rekening niet op tijd betaald!

Will
09-07-2019

Eneco mobility komt afspraken niet na

Laadpaal aangevraagd bij eneco mobility. Je hoort weken niets, er achter aan bellen is steevast we bellen u terug, dit gebeurt niet. Dan zijn ze aanvraagformulieren kwijt. Nieuwe aanvraag, weer geen reactie. Hetzelfde spel blijft zich herhalen, uiteindelijk wordt het afgeschoven naar installateur die van niets weet. Kortom als klant wordt je hier niet serieus genomen.

02-07-2019

Bijzonder onkundige mensen

Drie maanden bezig een huurcontract boiler naar de nieuwe eigenaar over te zetten. Alle telefoontjes niet in het systeem, niemand weet ergens van. Stelletje ongelooflijke idioten. Praktijkonderwijs klas 1 is er intelligent bij.