Eneco reviews

02-07-2019

Bijzonder onkundige mensen

Drie maanden bezig een huurcontract boiler naar de nieuwe eigenaar over te zetten. Alle telefoontjes niet in het systeem, niemand weet ergens van. Stelletje ongelooflijke idioten. Praktijkonderwijs klas 1 is er intelligent bij.

Maartje
01-07-2019

Klacht word niet serieus genomen

Na jarenlang een goede ervaring gehad te hebben met Eneco is het nu waardeloos geregeld bij Enecoklantenservice.

Minimaal een uur in de wacht. afgescheept worden met we gaan het oplossen en meer als een maand verder en er is niks gebeurt of opgelost.

mail word sowieso niet op gereageerd alleen de auto replay reactie dat het te druk is en het even kan duren voordat er een antwoord gegeven kan worden. dit is inmiddels meer als 2 weken geleden.

Wij hebben veels teveel geld betaald voor onze energierekening, maar waarschijnlijk hoeft dit niet netjes en spoedig afgehandeld te worden.

Helaas een negatieve ervaring, maar hopelijk kunnen ze er nog een positieve draai aan geven om het alsnog netjes op te lossen!

Daphne
24-06-2019

Ketel onderhoud waardeloos

Een ketel onderhoudscontract genomen zodat we indien nodig meteen geholpen zouden worden. Nou mensen doe het niet want je betaald je suf en als je ketel stuk is laten ze je gewoon 4 dagen zonder ketel zitten. Gisteren(zondag ochtend) gebeld na 4x bellen kwam er uiteindelijk een monteur maar daar moesten we al wel de nodige klachten voor op internet zetten voordat de monteur kwam. Bleek de ketel op dat moment niet gemaakt te kunnen worden. Vandaag(maandag) weer 4x moeten bellen om vervolgens te horen te krijgen dat je pas woensdag geholpen kan worden. En het mooie van alles is dat je zelf de monteur moet bellen want dat doet Eneco ook niet eens voor zijn klanten.

Kortom zodra onze ketel gemaakt is zeggen wij het onderhoudscontract per direct op.

Chantal
22-06-2019

24/7 service

Zaterdag avond ketel lekt. Bel om19.00 opdatmijn ketel lekt, antwoors vang jet maar op in een bakje en trek de stekker eruit. Als je warm water wilt moet je de atekker er maar in doen. Betaal elke maand € 12,10 voor 24/7 service maar helaas de monteurs zitten vol morgen ben je de eerste. Schande!

Jaco
20-06-2019

Servicecontract en een lekkende en sissende cv-ketel > maandag komen we langs

Jaren heb ik Eneco goed betaald voor een jaarlijkse controle van mijn CV-ketel.

Kortgeleden had scheurde er iets in mijn CV-ketel. Hierdoor lekte er water uit(een liter per uur) en had ik een soort sprinklerinstallatie op mijn zolder. Ik heb tot drie keer toe contact gehad met Eneco(waar ik een contract had), maar in het weekend kwamen ze niet voor lekkage's(de eerste dame adviseerde me om er een bak onder te zetten.)

Van zaterdag tot maandag zou ik moeten wachten tot er een monteur zou komen.

Gelukkig was er een andere partij die binnen 2 uur ter plaatse was om te helpen(maar met hen had ik geen contract, dus moest stevig betalen)

Vervolgens heb ik een klacht ingediend. Daarna hoorde ik niets, dus heb ik weer contact opgenomen. Toen kreeg ik een excuus voor de late reactie(een excuus voor alle narigheid en nalatigheid van Eneco heb ik nooit gehad).

Mijn contract per direct stoppen was niet mogelijk. Ik moest nóg een maand betalen.

25-04-2019

Bedrogen door Eneco

Ik werd gebeld door een firma die zei namensEneco te bellen, met een aanbieding om over te stappen naar energieleverancier Eneco Zakelijk en daardoor fors te gaan besparen. Bij de bevestiging per e-mail stond "zie de voorwaarden in de bijlage" maar er was geen bijlage.

Nu blijk ik ruim 1300 per jaar duurder uit te zijn dan voorheen. En Eneco zegt telefonisch dat ze hier niets aan kunnen doen, en dat opnieuw overstappen een enorme boete oplevert.

Grof schandalig van Eneco dat ze samenwerken met zulke klantenwervers!

Henk Stark Waddinxveen

Aernoud
19-04-2019

Probleem met Toon en schandalige eerste behandeling

Vandaag 19 april 2019 probleem met Toon (overigens een probleem wat al lang speelt).

Eindelijk de tijd genomen om Eneco eens te bellen.

Het begint al met het zoeken naar een telefoon nummer: eerste wat verschijnt is een nummer waar je 1 euro per minuut voor moet betalen. Dat is al niet netjes.

Verder zoeken geeft een 088 nummer.

Het probleem: Toon kan geen enkele wifi verbinding vinden. Alles gereset, meerdere malen zoals op de eneco site is aangegeven. Vanmorgen eerst maar terug naar fabrieks instellingen.Helaas probleem niet opgelost.

In eerste instantie keurig geholpen, echter geen oplossing. Medewerkster van eneco gaf aan dat ze contact op zou nemen met de leverancier van Toon en dat ik daarna weer een telefoontje zou krijgen. Gevraagd of er niet een monteur met een nieuwe Toon kon komen, maar daar kwam meteen een verhaal van € 75 voorrij kosten. Pardon? Jullie hebben een Toon aan mij verkocht en nu die het niet doet moet de klant betalen? Ok als het aan mijn verbinding ligt begrijp ik het, maar dat betwijfel ik. Ow ja, Toon is uit 2014, dus de garantie is voorbij van 2 jaar. Lekker dan, wat er ook gaat gebeuren, ik ga dus betalen als klant!?!? BOOS!

Dus gevraagd met wie ik gesproken heb. Antwoord: met Chantal. En de achternaam? Chantal is genoeg want er zit er hier maar 1. Pardon?

Ik werk zelf bij een bedrijf die ook een grote servicedesk heeft. Ook daar gaan zaken fout, zeker als er een boze ontevreden klant is. Maar niet je volledige naam geven, dat is heel onprofessioneel!

Ik mag echt hopen dat er een goede kostenloze oplossing komt, anders ben ik per direct weg bij Eneco en zal ik het verhaal overal opinternet plaatsen.

05-04-2019

Spookrekening

Eindafrekening eneco 2018: even afgerond betalen bedrag van euro 1095,- incl. Nieuw maandvoorschot van euro 263,-. Hebben in 2018 7700kwh verbruikt?

Hoezo 7700kwh?, wij zijn maar een gezin van twee personen, heb geen wietplantage op zolder, dus hoe kan dit verbruik zo hoog liggen. Hebben niets meer of minder als een ander gezin en eneco maar zeggen dat hun ook niet weten hoe dit hoge verbruik is ontstaan. Slimme meter (stedin) laten ijken wat ons euro 100,- heeft gekost, wel een afwijking geconstateerd maar dat valt binnen de normen wat de meter mag aangeven. Het gemiddelde verbruik wat eneco aangeeft voor een gezijn van 5 personen ligt op 3500kwh p/jr, en wij hebben meer als het dubbele ''verbruikt''. Nu geeft mijn eneco app al aan dat wij nu in 2019 al 76% meer stroom hebben verbruikt als in 2018, hoe kan dit? ben benieuwd wat het percentage gaat aangeven over 1 of 2 maanden. Niemand ook bij eneco niet die hierop een antwoord kan geven, maar we moeten wel betalen.

Als je stedin belt verwijzen ze je naar de enco en die op hun beurt zeggen je moet bij de netbeheerder zijn,

Ja zo lust ik er nog wel een paar, verantwoording op elkaar afschuiven en wij als consument die er tussen zitten. Denk dat ik maar overstap naar een betere leverancier, eneco of stedin willen hun verantwoording niet geven, en wij als consument hebben geen recht van spreken, waardeloos gewoon.

Thom
01-04-2019

Dieven

De titel zegt genoeg. Meerdere keren contact met ze gehad. Wij hadden eerst andere leverancier maar zijn overgenomen door Eneco. Sindsdien alleen maar problemen. Om ze bereiken via telefoon moet je eerst minimaal 25 minuten wachten.

Hebben na de overname zelfstandig en ZONDER overleg met ons het contract veranderd van 3 jaar en vaste tarieven naar 1 jaar met variabele tarieven. Scheelde per maand ruim € 140!

Gesproken met klantenservice: zouden het rechtzetten. Niet dus!

Laura
26-03-2019

Misleidende informatie

Helaas geen goede ervaringen met Toon en toont misleidende informatie. Eneco is niet aan te bevelen.

Edwin
22-03-2019

Bellen ongevraagd ondanks bel me niet register registratie

Werd gebeld door verborgen nummer.

Was Eneco met poging ketelonderhoud aan te smeren maar heb haar het verhaal niet laten afmaken.

Ik sta gerigstreerd bij bel me niet register.

Heb wel energie van Eneco, (nog wel, nog even wachten tot jaar voorbij is).

Belachelijk dat ze je bellen om iets anders te verkopen.

Mijn telefoonnummer hebben ze voor het geval er iets is dat te maken heeft met energieleveringscontract, maar dat ze je dan ook ‘s avonds gaan bellen om iets amders aan te smeren is belachelijk.

Daarvoor geld gewoon de bel me niet register, net als voor ieder ander.

Saskia
21-03-2019

ZEER SLECHT

Sinds November al bezig met het inplannen van een onderhoudsafspraak en we zitten nu in Maart!

Ik ben zeer teleurgesteld in de service van Eneco. Er is veel verwarring ontstaan omtrent mijn onderhoudsafspraak, sinds dat ik dit in November 2018 netjes via de mail heb verzet.

Ten eerste duurde het twee weken voordat ik antwoord had gekregen op mijn mail (na een herinnerings mail vanuit mij kant).

Ten tweede stond er in Januari in jullie systeem dat er onderhoud bij mij is uitgevoerd terwijl dit nooit is gebeurd.

Dit heb ik met bewijsstukken, meerdere malen uit moeten leggen.

Vervolgens stond er eindelijk weer een onderhoudsafspraak met mij ingepland op 7 februari tussen 11:00 en 14:00 en komt niemand opdagen (helaas ook zonder berichtgeving). Ik heb afspraken verzet om thuis te blijven, helemaal voor niks.

Ondertussen krijg ik thuis twee brieven om een afspraak in te plannen terwijl er al een afspraak ingepland stond.

Na 7 februari was de eerst volgende mogelijkheid pas op 14 Maart tussen 11:00 en 14:00. Weer afspraken verzet om thuis te blijven. Krijg ik om 13:30 een mail dat het is uitgevallen!

Weer gebeld. Dit keer een afspraak op 21 Maart tussen 8:00 en 11:00. Bel ik om 10:55, krijg ik te horen dat er helemaal geen afspraak staat in het systeem!

Eneco, ik ben HE-LE-MAAL klaar met jullie!

Saskia Maria

18-03-2019

Belofte niet nagekomen

Ik heb een flexibel contract overgezet naar een vast.

Als beloning kreeg ik 2 kaartjes voor diergaarde Blijdorp. Toen ik wilde gaan bleken ze al verlopen te zijn ,ze waren nog maar 2 maanden na ontvangst geldig.Na gebeld te hebben werden mij 8 ebooks aangeboden ter compensatie van de kaartjes want die aktie was inmiddels afgesloten.Je raadt het al na 2 maanden nog niets ontvangen.Een bedrijf dus waar je op kan bouwen.

Dvj
07-03-2019

Het recht zal zegevieren!

Van alles beloven in hun mooie advertentie en acties, maar vervolgens niet nakomen.

Wacht al maanden op mijn Hue pakket van Philips maar deze heb ik nooit ontvangen.

Ik ga uiteraard net zo lang door tot ik dit pakket wel heb ontvangen en zal daarom flink wat negatieve reviews uitbrengen.

Het recht zal zegevieren!

Charlotte
06-03-2019

Eneco stuurt extra rekeningen en reageert niet bij contact.

750 euro extra betaald in 7 maanden tijd!

Wat een verschrikkelijk bedrijf! Nooit meer Eneco

Jack
07-02-2019

Stadsverwarming

Eneco heeft de unit voor stadsverwarming in de meterkast vervangen. Sindsdien werkt de thermostaat niet goed. Nu mag ik het defecte onderdeel zelf later vervangen door een CV installateur. De kosten zijn voor mij. SCHANDALIG!

07-02-2019

Eindafrekening

Na de jaarnota die helder en acceptabel was, nu een eindafrekening ontvangen over een periode van 3 weken. Wij zijn ontzettend geschrokken van de hoogte van het bedrag; we moeten meer als het dubbele betalen en ook nog eens voor 3 weken ipv een maand. We voelen ons behoorlijk belazerd door Eneco. Nooit meer!

Help andere bezoekers bij het vinden van de meest nuttige beoordelingen.

Was bovenstaande beoordeling nuttig

06-02-2019

Oplichting

Na twee keer de klantenservice uit gelegd te hebben dat er niets klopt van de afrekening sins zij Eon overgenomen hebben kan ik beter tegen mijn hond zeggen dat het niet klopt want ik weet zeker dat er niets van klopt en zij blijven vol houden dat zij het goed doen en ik er niets van snap terwijl ik 50 jaar weet wat ik per maand verbruik Frans Koster Valkenswaard

RT
01-02-2019

Bereikbaar van 08.00 uur tot 18.00 uur?

Niet dus! Om 17.10 uur gebeld en doorverbonden omdat we (na 10 minuten wachttijd) niet bij het juiste adres zaten. Vervolgens doorverbonden naar de juiste afdeling, althans dat denken we want om 18.00 uur werd de verbinden automatisch verbroken. We hebben dus 50 minuten aan de lijn gezeten, helaas voor nop. Maandag maar weer eens proberen.

Krista
01-02-2019

Dramatisch!

Het begint erg vervelend te worden de klantenservice van Eneco. Als een klant contact opneemt verwacht je dat ze je fatsoenlijk wat laten weten maar dat blijft al weken uit. Als je ze belt omdat hun gezorgd hebben dat de betalingen verkeerd zijn gelopen en of in eens even te veel geld willen afschrijven wat niet af is gesproken wat vermeld staat in een mail word je onbeschoft behandeld en continu maar in hun eigen belang verdraaid. Zou erg fijn als ze hun klachten eens normaal in behandeling nemen en er tijdig iets mee doen. Wand door deze manier brengen ze hun klantrn in extra onkosten. Uiteindelijk word dit een rechtsbijstand zaakje en snel overstappen als ze niks normaal regelen