Eneco reviews

Ger
02-01-2023

Sinds 2e kerstdag 2022 werkt Toon niet meer. Gevolg is dat ik sinds die tijd mijn huis niet meer kan verwarmen. Ik bel dagelijks meerdere keren met Eneco en krijg telkens te horen dat ze een spoed opdracht mail hebben uitgestuurd richting de monteur. Volgens Eneco betekent dit dat er binnen 1 dag contact met mij opgenomen wordt om een afspraak voor reparatie in te plannen. Tot op heden is er geen contact met mij opgenomen en nul actie vanuit Eneco om dit probleem op te lossen. Ik word al een week door ze met valse beloftes aan het lijntje gehouden! Ze laten mij en mijn gezin letterlijk en figuurlijk in de kou zitten. Ik ben helemaal klaar met dit pruts bedrij!

Guus
29-12-2022

In januari werd mijn termijnbedrag verhoogd door de #eneco. Omdat ik over 2021 bij moest betalen.

Dit jaar met het nieuwe bedrag voor 2022, kreeg ik ruim € 700.- terug ( verminderd met het vernieuwde bedrag vanaf december 2022!).

Dit was de mail van 9 december j.l.

En aangezien #eneco melde dat : "We storten het bedrag van € 389,31 uiterlijk 19 december 2022 terug op uw rekening NL********031"!

Dus ik dacht, dat is lekker voor de kerst.

Ik heb contact opgenomen, maar ze konden het niet asap overmaken.

Weet je #Eneco, verstuur dan geen mail

Nic
23-12-2022

Wij hebben sinds januari een energie neutraal huis en zouden geld terug krijgen. Per brief doorgekregen dat dit 16/12 uiterlijk zou gebeuren. Dat werd 23/12. Nu ligt er een intern verzoek tot uitbetaling. Helaas lees ik dat er meerdere klanten deze ervaring ook hebben. Wij stappen gelukkig per 1/2 over! Wat een waardeloze organisatie Eneco.

JJ
20-12-2022

46 jaar klant van Eneco. Wij zijn verhuist, vorige bewoner verbruikte super veel. Vanaf mei t/m dec al voor hele jaarverbruik betaald. Nu verschil standaard termijn en plafond termijn, 41,=! Eneco gebeld om te kijken naar mijn verbruik en termijn aan te passen. Nul medewerking. Krijg straks veel geld terug, maar lees dat ze daar heel traag mee zijn. Tijd om over te stappen, zo snel mogelijk.

René
19-12-2022

Zit al een maand te wachten op terugbetaling na de jaarnota. Boel praatjes maar geen actie. Krijg fors bedrag terug, dit moet eerst gecontroleerd worden? Ik heb een slimme meter. Gaan ze bij Eneco terug naar de middeleeuwen? Zodra ik kan ben ik er weg. Prutsers!

Ben
14-12-2022

Veel contact gehad over de jaarnota die op 20 november j.l. betaald zou zijn , niets overgemaakt. Toezeggingen worden niet nagekomen niet via de chatbot (wat een gedrocht) noch via email noch telefonisch. Treurigheid alom.

Il
08-12-2022

Zoals wel meerdere mensen hier en op andere review sites, krijg ik het geld dat ik terug moet krijgen conform de jaarnota maar niet gestort. Ondanks herhaaldelijke toezeggingen, tekst op hun website, etc. Belachelijk.

05-12-2022

Eneco zegt dat ze teveel betaald voorschot 14 dagen na de jaarrekening terug betalen. Ik zit al meer dan 3 weken te wachten na diverse telefoontjes en chats kreeg ik vandaag te horen dat bedragen boven de 1000 euro eerst door een controle moeten en dat kan nog wel even duren. Een jaar lang op hun advies een te hoog voorschot betaald en nu het geld langer dan de afspraak vasthouden. Let dus op met te veel voorschot betalen.

Munsski
02-12-2022

Geldkloppers. **** maar lekker in jullie gas.

18-11-2022

Er zijn zonnepanelen geplaatst , heb in de afgelopen week een klacht ingediend, en uren in de wacht gestaan en elke keer werd ik weer doorverbonden met verkeerde afdelingen, probleem is ik heb een conventioneel meter die oploopt, bij het klantencontactcentrum wordt aangegeven u heeft een aflopende meter, daarom staat het ook niet in de jaarnota verwerkt, uit een ingesteld onderzoek uitgevoerd door enexis beheer degene die de meter heeft geplaatst geven aan dat het een oplopende meter is en dat is bekend bij eneco.wordt keihard terug verwezen naar enexis beheer schandalig .werken niet mee aan een oplossing

Jacqueline
17-11-2022

Wetende dat een review geen enkele zin heeft, moet mij dit toch even van het hart.

Vreselijke graaiers bij Eneco. Mijn moeder van 92 zou €1100 per maand moeten gaan betalen aan gas en stroom. Als dit zo doorgaat kan ze niet eens meer in haar appartement blijven wonen.

Jullie duwen burgers en mensen met een bedrijf zonder enige vorm van medemenselijkheid en zonder rancune de afgrond in. Eneco zou zich de ogen uit de kop moeten schamen. Dat geldt overigens ook voor andere energie reuzen.

Double
16-11-2022

Oplichters

Klacht wordt niet serieus opgepakt

Edwin
07-11-2022

Toon vastgelopen door stroomstoring en wat doe je dan? Het nummer bellen maar da meer dan 15 minuten in de wacht nog steeds dat iriteerent muziekje. kom de klant tegemoet ipv nagels lakken

Joop
27-10-2022

Zonder enige vorm van overleg en/of afstemming heeft Eneco mijn contract met mijn huidige energieleverancier overgenomen. Daarmee ben ik het zeer oneens. Daar ze nagenoeg onbereikbaar zijn (hun chatbox begrijpt niets, een mailadres hebben ze niet en telefonisch kun je uren wachten) heb ik een klacht ingediend met het verzoek het contract met terugwerkende kracht te herstellen. Na een telefoontje van een medewerkster heb ik een e-mail ontvangen waarop ik kon reageren. Inmiddels heb ik tot tweemaal toe mijn standpunt toegelicht, maar ik ontvang tot heden geen reactie meer. Het ongewenste contract met Eneco blijft gehandhaafd en de torenhoge nota’s blijven binnenkomen. Wat kun je doen als zo’n mistige onbereikbare organisatie zich bedient van mistige praktijken door klanten die geen klanten van hen willen zijn te gijzelen? Zij moeten de fout herstellen omdat de netbeheerder dat vereist. Piraterij noem ik dit. Geduldig wacht ik tot zich een oplossing aandient.

Michel
18-10-2022

Eneco grootste oplichters van Nederland!zeker nu de prijzen omlaag gaan van inkoop maar nauwelijks bij hun aan hun klanten .

08-10-2022

Wat ik niet snap is dat een bedrijf als Eneco dat pretendeert dat het altijd 100% groene stroom, opgewekt in Nederlandse wind- en zonneparken levert, nu een van de duurste KWH prijs van Nederland heeft. Windmolens en zonneparken hebben geen gas nodig zou je zeggen. En dat terwijl je hun reclame dagelijks hoort en ziet, ik zou zeggen gebruik dat geld om de tarieven op het niveau van andere energie leveranciers te brengen.

Folk
02-10-2022

Jaren trouwe klant geweest. Maar de arrogantie doe ze nu laten zien valt echt verkeerd.

Wouter
01-10-2022

Ergens klopt er hier iets niet.

Eneco heeft om bijbetaling te voorkomen wederom ons termijn bedrag verhoogd van € 338,- / € 500,- naar € 657,- en waarschijnlijk zal dit nog verder gaan oplopen de komende maanden.

Echter de afgelopen jaren hebben we alle apparaten vervangen voor energie zuinige, de verlichting is LED, geïsoleerd en we koken al jaren op inductie. Het verbruik blijft echter hoog.

n.l. in Augustus 414 kWh stroom en 30m3 aan gas.

Het gemiddelde verbruik aan stroom is nog meer dan bij een vrijstaande woning met een 5 persoons huishouden (315 kWh stroom en 34 m3 aan) gas, terwijl wij slechts met 3 personen wonen in een hoekwoning.

Ergens klopt er dus iets niet. Rara hoe kan dit?

Graag uw ervaringen en reacties.

Niek
29-09-2022

K ben nu 40 jaar klant van Eneco. Tot een jaar geleden waren zij betrouwbaar. Helaas heb ik nu wel hele slechte ervaringen. Op 1 juni kwam een einde aan mijn 4-jarig vast contract. Gelijk moet ik de hoofdprijs betalen. Geen overgangsregeling voor vaste klanten. Teruglevergoeding van stroom is met 80% verminderd. Verder zijn zij niet bereikbaar. Klachten kun je alleen per post versturen.

Suzanne
25-09-2022

Wij maken gebruik van de slimme meter, ik heb de afgelopen maanden de standen goed bijgehouden en tot mijn stomme verbazing zie ik dat de prijs met terugwerkende kracht is aangepast.

B.v de datum 9 september, elektra was eerst 1,61 euro en ik kijk vanavond naar dezelfde 9 september en zie dat de elektra die dag ineens 5,20 is?

Slaan ze alvast hun slag want je kan het maar vast binnen harken.

We kunnen nu helaas niet wisselen maar ik voel me behoorlijk opgelicht.

Mooie regeling overheid, goed bedoeld maar weer een regeling die op grote schaal misbruikt gaat worden.