Eneco reviews

Suzanne
25-09-2022

Wij maken gebruik van de slimme meter, ik heb de afgelopen maanden de standen goed bijgehouden en tot mijn stomme verbazing zie ik dat de prijs met terugwerkende kracht is aangepast.

B.v de datum 9 september, elektra was eerst 1,61 euro en ik kijk vanavond naar dezelfde 9 september en zie dat de elektra die dag ineens 5,20 is?

Slaan ze alvast hun slag want je kan het maar vast binnen harken.

We kunnen nu helaas niet wisselen maar ik voel me behoorlijk opgelicht.

Mooie regeling overheid, goed bedoeld maar weer een regeling die op grote schaal misbruikt gaat worden.

Lasgo
24-09-2022

Walgelijk. Energiemaatschappijen als Eneco verdienen miljoenen aan het gas. Waren het eerst de oliemaatschappijen die lekker liepen te graaien uit de zakken van de automobilist, Eneco en consorten gaan nog een stapje verder. Met andere woorden, wat Shell kan, kan Eneco nog veel beter. Ging het bij Shell om enkele tientallen eurocenten, bij Eneco gaat het om honderden euro's. Stelletje oplichters! Witte boorden criminelen zijn het. Miljoenen verdienen over de ruggen van de burgers in Nederland. Ik hoop dat die energiemaatschappijen allemaal omdonderen stuk voor stuk en dan gewoon weer één staatsbedrijf, zoals je vroeger dus het G.E.B. had, Gemeentelijk Energie Bedrijf. Al die grote jongens moesten er komen om te concurreren qua prijs. Het enige dat ze doen, zijn de prijzen KUNSTMATIG HOOG houden. De oplichters!

Ed
23-09-2022

Deze mensen beloven je eerst dat je een warmtepomp kan laten instaleren rond oktober maar na contract getekend te hebben laten ze niets meer van zich horen. En als je ze er over mailt zeggen ze weer contact optenen maar doen ze dat niet. Puntje bij paaltje zeggen ze dat je pech hebt en dat je liegt. Pas op met afspraken met deze mensen wandt die kunnen ze niet waar maken

Jacco
20-09-2022

Zowel ik zelf als mijn maat gaan vanaf 1-10-2022 een nieuw tarief betalen. Ik ca € 3,30 voor een m3 gas en mijn maat € 2,70.

Hoe dan?

Wat is het verschil tussen variabel en variabel vrij, andere kleur gas?

Ik heb het idee dat er ergens iets niet klopt als iedereen zogezegd een variabel contract krijgt waar dan het verschil vandaan komt.

20-09-2022

Krijg 3 maanden terug de jaarafrekening. En zou op uiterlijk 25 juli de afrekening op mijn bank ontvangen. Niks ontvangen. Paar dagen extra gewacht en gaan bellen. Moet ik ineens weer mijn standen doorgeven. Na dat gedaan te hebben paar weken gewacht, niks. Weer bellen, willen ze ineens foto’s van de standen. Gedaan, en maar weer wachten. 4 september krijg ik een correctie nota, waarop staat dat het uiterlijk 11 september op mijn rekening staat. Uiteraard weer niks. Weer gebeld op de 13de. Krijg ik te horen dat die datum niet klopt, en dat het de 18de uiterlijk op mijn rekening staat. U kunt het raden, weer niks. Ga net weer bellen, krijg ik te horen dat het uiterlijk 29 september op me rekening staat. Wat een ongelofelijk slecht bedrijf. En de klantenservice is om te janken. Vraag me af wat ik de 29ste weer voor smoes ga krijgen.

Ferry
17-09-2022

Eneco licht klanten op. Ze passen eenzijdig zonder iets te laten weten je contractvoorwaarden aan zodat je nog maar een fractie krijg van de stroom die je zonnepanelen opwekken. Vervolgens verkopen ze de stroom door aan je buren voor een veelvoud van de prijs. Dit bedrijf moet snel gestopt worden en de vele gedupeerden schadeloos gesteld worden.

Door deze oplichtingspraktijken loop ik (mede doordat je niet direct kan overstappen) meer dan 300 euro mis. Dit bedrijf komt bij mij op de zwarte lijst en ik hoop dat de ACM ze stevig aanpakt!

15-09-2022

Had al gemeld dat de tussenstand op de app niet juist is wat Eneco ook bevestigd heeft. Dit heeft Eneco er niet van weerhouden om gewoon zonder overleg het termijnbedrag aan te passen op basis van foutieve standen. Wij kunnen dit gelukkig betalen en krijgen straks een bak geld terug. Dit geldt helaas niet voor veel mensen die nu een veel te hoog termijn bedrag moeten betalen. Probleem is dat maanden die al voorbij zijn worden herrekend met een nieuw tarief waarop het nieuwe termijn bedrag wordt gebaseerd.

Japie
08-09-2022

Malafide bedrijf welke steelt van eign klanten door stilletjes contractbreuk te plegen, en de vergoeding voor electriciteit van panelen terugschroeft tot 10% van hetgeen zij zelf ervoor terug ontvangen. Dit alles in de hoop dat je er pas achter komt bij het einde contract, zodat ze hun zakken illegaal over jouw rug hebben gevuld. Aan de schandpaal met dit bedrijf! Overheid, ACM, grijp in!

Sjaak
25-08-2022

Ineens wordt cv onderhoudscontract opgezegd vanwege ‘personeelsgebrek’ . Heb bijna 2 jaar betaal a 10,95 . Riekt naar oplichterij en pik het ook niet. Zeer slecht bedrijf.

08-08-2022

Kan er wel een boek over schrijven. Maar kortweg gezegd. Heb al drie maanden een probleem met Toon van Eneco en een oplossing is nog niet in zicht.

Blij dat ik niet voor zo’n kloten bedrijf werk want zou me kapot schamen. Wat een ontzettende bende amateurs🤮

Bernd
05-08-2022

Na verschillende pogingen in de telefonische wachtrij (2 uur!) toch maar opgegeven en online een contract afgesloten. Vorige bewoner was voor stadswarmte €25 p/m kwijt. Ik moet minimala een contract afsluiten van €60 per maand. Lager kan niet. aangezien zij de enige zijn die op mijn adres stadswarmte leveren, dwingen ze je in een ongewenst contract zonder overleg. Dit heet misbruik van een machtspositie.

Lisette
02-08-2022

Ik heb sinds kort de Eneco app.In maand juli moet ik al 839,00 bijbetalen en nu ineens in augustus 1630,00.In maart 2023 pas de eindafrekening.What the f***

Teunie
02-08-2022

Zit je op de monteur te wachten kregen een uur vantevoren nog een sms dat het warm was en we moesten zorgen dat het koel op de werkplaats was ,wat schertst onze verbazing 20 minuten vantevoren een telefoontje de monteur komt niet hij is ziek nou dat kan maar wist je dat vanmorgen vroeg nog niet dan?had ik

1: niet thuis hoeven blijven

2 :de werkplek niet vrij te hoeven maken

3:niet mezelf zo boos hoeven te maken heel slecht voor mijn hart!

Elisabeth
29-07-2022

Verbruik juli stuk minder dan geschat door Eneco, vlgs app zou ik ca €220 bij moeten betalen, aldus info gisteren. Overigens komt jaarnota pas per mei 2023.

Vanmorgen is dit bedrag opgekrikt naar €614,54. Hoe dat zo ineens?

Angelique
28-07-2022

Tot nu toe slechte ervaringen. Onbeschoft personeel, afspraak maken voor onderhoud tussen juli en augustus maar al vol. Dus nog 6 weken wachten, als je belt vinden zij het geen spoed. Snap het personeel te kort. Maar beloof niet wat je niet waar kan maken!

Laurens
27-07-2022

Vreselijke slechte ervaring

Slimme meter al sinds 2020 stuk en ze schatten ons gewoon

Geen antwoorden op mails en de voorschotten maar verhogen

Als je telefonisch contact hebt word je van het kastje naar de muur gestuurd

Nog nooit zo iets mee gemaakt

Ze bestelen je gewoon

Ene dikke ellende hebben we er van!

Denise
11-07-2022

Klantenservice is extreem slecht, mensen die geen Nederlands kunne spreken of verstaan, hebben geen respect voor hun klanten of situatie en laat me maar niet beginnen over die wachttijden, heb je eindelijk iemand aan de telefoon, zit je weer uren in de wacht om even ‘snel’ wat te bespreken. Verschrikkelijk.

Niet voor Eneco kiezen AUB

Reint
15-06-2022

Werkelijk fascinerend is de vraag, wie de software voor de Chatservice van Eneco heeft ontworpen of wie er voor verantwoordelijk is.

Absoluut afstotelijk. Dat er bedrijven zijn waar de klanten niet gillend weg lopen zoals bij Eneco is een wonder.

De

tijdverspilling

is

om

te kotsen.

Yasar
01-06-2022

Ook al vertel je de eigenaars/aandeelhouders dat ze moreel tot de laagste soort horen ,dan nog zullen ze je in je gezicht uitlachen, want zij bereiken hun doel elke jaar,zoveel mogelijk geld verdienen. Tenkoste van alles

Alie
16-05-2022

Vandaag telefonische contact ivm nieuwe cv en wtw/ventilatie systeem, schoonmaken ventilatiekanalen. Gevraagd om persoonlijk advies ook ivm zonnepanelen. Dame(studente) volgt netjes het systeem waar dan wat uitrolt om te laten instaleren. Aangegeven graag een persoonlijk advies thuis te willen. Dit was niet mogelijk. Ben al meer dan 20 jaar eneco klant. Gelukkig bied de concurrent Feenstra verwarming deze klantvriendelijke mogelijkheid wel.