Eneco reviews

Maarten
24-01-2022

Waardeloos bedrijf, men stuurt je van het kastje naar de muur, niemand neemt enige verantwoording of ownership. Klantenservice poeiert je gewoon af of gooit de hoorn erop nadat je een uur in de wacht hebt gestaan. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, hoop dat ze failliet gaan.

19-01-2022

Gebeld vanwege een CV storing. Ik zou door een onderhoudspartner terug worden gebeld. Na drie uur wachten weer eens gebeld. Ik kreeg een zwaar hijgende dame aan de lijn. Die zou nogmaals de service partner bellen. Geen enkel resultaat. Mijn CV ketel lekt via het overdrukventiel en is nu zonder water en niet bruikbaar. Het service bedrijf is niet te bereiken omdat het sms je niet beantwoord kan worden. Wat een kl.te service.

Marianne.
18-01-2022

Vandaag gebeld met de klantenservice,vrouw aan de lijn die bijna onverstaanbaar was,gillende kinderen op de achtergrond waar ze meer belangstelling voor had.Ze begreep het hele verhaal niet en puntje bij paaltje verbrak ze de verbinding.Wat een waardeloos gedoe.En dat als je al 51 jaar een goede klant bent.

Migy
18-01-2022

Slecht service, ze reageren niet per mail. per chat beloven ze van alles maar je krijgt nooit antwoord. kosten lopen hierdoor hoger en ik als klant zit ermee. met dreiging deurwaarder. ik probeer uitleg te krijgen over mijn factuur, maar krijg geen antwoord. bepaalde berekeningen kloppen niet.

Art
11-01-2022

Schandalige verrijking en korte termijn kikken. Overname klanten van Welkom energie was gedwongen winkelnering waarbij je zeker een dikke maand klant moest blijven en na 2 maanden 1000 euro moet betalen (je leest het goed, 1000 euro) terwijl we normaal 110 euro per maand betalen. Geen enkele communicatie of overleg, gewoon diefstal. Ik hoop dat Eneco hierdoor haar toekomstige klanten verliest, wij zijn alweer weg. Met zo'n bedrijf wil je niets te maken hebben!

Gert
06-01-2022

Ik ben als klant overgenomen van Welkom energie. totaal geen communicatie door Eneco, als ik het klantnummer wil bellen kost me dat €1 per minuut! ik heb voor €10,- in de wacht gestaan. schandalig. nu heb ik een eindafrekening gekregen van €675,- voor krap 2 maanden. (bij mijn vorige leveranciers betaalde ik €80,- pm en kreeg ik altijd geld terug). ze maken misbruik van de situatie op een schandalige, klantvijandige manier. nooit, maar dan ook nooit wil ik zaken met hen doen.

05-01-2022

Een bedrijf dat legale diefstal hoog in t vaandel heeft staan. Doe geen zaken met dit bedrijf!

Dondu
03-01-2022

Stelletje idioten die geen afspraken nakomen zit al 3 dagen inde kou zonder warm water en verwarming.plannen ze zonder overleg een afspraak die ze zomaar verzetten en vervolgens helemaal niet langs komen.

Amanda
30-12-2021

Een hele leuk bedrijf die laat een gezin met kinderen al 4 dagen zonder warm water! En sterker nog, gaat lang duren 😡😡😡

Olmo
24-12-2021

Wat een oplichters! Klantenservice zijn alleen maar hersenloze wezens die werkelijk niks begrijpen. Het is een schande!

21-12-2021

Valse beloftes, onkundig personeel, diep treurig.

Ik zeg, blijf hier weg!

Robin
20-12-2021

Schandalig wat Eneco doet! En dat kan blijkbaar zomaar allemaal? De klanten van Welkom Energie gewoon de tarieven laten betalen die gvd méér dan het dubbele zijn. Vuile oplichters!

Manon
18-12-2021

Net als veel anderen heb ik een maand gedwongen bij Eneco energie afgenomen. Het maandbedrag van 230 euro vond ik al absurd. (Bij Welkom Energie betaalde ik 100 euro per maand.)

Tot mijn schrik ontving ik na die ene maand bericht dat ik nog 175 euro moet bij betalen. Ruim 400 euro voor één maandje extra zuinig stoken! Schande!

17-12-2021

Nooit klant worden van dit bedrijf. Heb gedwongen 39 dagen stroom en gas af moeten nemen i.v.m. faillissement van Welkom Energie. Eneco brengt torenhoge tarieven in rekening, werkelijk overal kun je aanzienlijk goedkoper terecht. Klantenservice kent maar drie zinnen: 1) wat verveld voor u dat Welkom Energie failliet is gegaan, 2) wat vervelend dat u onze dienstverlening niet op prijs stelt en 3) nee, we kunnen niets voor u doen. Verder incasseren ze zonder toestemming, en laten ze ex-Welkom Energie klanten veel meer betalen dan bestaande klanten. Wat een misselijk bedrijf. Hier nooit zaken mee doen.

Mariette
16-12-2021

Ik ben helaas ook een "ex-Welkom-energie" klant en overgenomen door Eneco. Zojuist de eindafrekening van Eneco-energie ontvangen voor 40 dagen gas en stroom verbruik: € 699,-!

Wat een misselijkmakende "overname" door Eneco is dit!

Dit kan gewoon in Nederland!

Voor mij nooit geen Eneco meer.

Jelle
15-12-2021

Komen afspraken niet na.

Blij dat ik weg ben. Hellaas ben ik nog niet van ze af. Ik krijg nog een bedrag terug van de eindafrekenig. Dit bedrag had ik al moeten hebbeb, maar is tot op heden niet overgemaakt!

Jorg
15-12-2021

Energie is overgenomen vanuit welkomenergie. Dan zeggen ze: fijn dat je niet zonder stroom en gas komt te zitten! Maar ze rekenen meer dan het duurste tarief wat er is. Vlug weggaan en nooit meer terugkomen. Het zijn een stelletje dieven.

Brigitte
14-12-2021

We zijn overgenomen na het fallisement van welkom energie.

Ons maandbedrag is verdubbeld en de eindafrekening is schandalig.

Het komt neer op 785 euro voor 1 maand en 7 dagen.

Ze zijn niet bereikbaar. Het is schandalig dat dit kan in Nederland!

Johannes
14-12-2021

Alles aan dit bedrijf is slecht. Communicatie is erg slordig, veel fouten. Ze berekenen de hoofdprijs voor hun producten (stroom en gas werkelijk overal goedkoper). Klantenservice werkt niet, geluid is slecht, ze beloven terug te bellen, doen dat niet. Eindafrekeningen kloppen niet, er worden kosten dubbel berekend. We betalen € 43 per maand aan Netbeheerkosten, dit was € 5.

Het allerergste is, dat ze zichzelf bij het faillissement van Welkom Energie presenteerden als de grote held. We moesten zo blij zijn, dat zij bereid waren de klanten over te nemen.

Matthijs
10-12-2021

Ongelofelijk slechte communicatie, schandalige prijsstelling en ronduit ‘slecht’ bedrijf. Hoe kun je mensen zo oplichten en er mee wegkomen, ik had niet gedacht dat dit zomaar kon. Ook niet gedacht hier ooit zo boos over te kunnen zijn, dat ligt niet in mijn aard. Situaties kunnen ontstaan, bedrijven moeten keuzes maken maar hierbij is een beetje fatsoen toch wel mogelijk. Ik dacht mooie kans van Eneco om te laten zien hoe je klanten welkom heet….niet dus. Lesje hoe breek ik mijn eigen imago af.