Eneco reviews

Matthijs
10-12-2021

Ongelofelijk slechte communicatie, schandalige prijsstelling en ronduit ‘slecht’ bedrijf. Hoe kun je mensen zo oplichten en er mee wegkomen, ik had niet gedacht dat dit zomaar kon. Ook niet gedacht hier ooit zo boos over te kunnen zijn, dat ligt niet in mijn aard. Situaties kunnen ontstaan, bedrijven moeten keuzes maken maar hierbij is een beetje fatsoen toch wel mogelijk. Ik dacht mooie kans van Eneco om te laten zien hoe je klanten welkom heet….niet dus. Lesje hoe breek ik mijn eigen imago af.

Arianne
09-12-2021

Wij zijn helaas van Welkom Energie bij Eneco ondergebracht tegen woeker prijzen. Het maakt Eneco niet uit of de klant dit kan ophoesten of niet. Schandelijk hoe dit is afgehandeld. Wij zijn zo snel als mogelijk weggegaan bij Eneco en zullen ook nooit weer terug komen. Het is dat ik niet minder dan 1 ster kan geven want die ene ster is het bedrijf nog niet waard.

Denise
08-12-2021

Hoe Eneco met klanten omgaat. Al meer dan 13 jaar trouwe klant en wederom mijn contract verlengd. Telefonisch geregeld, want alleen dan kon in gebruik maken van het mooie voordeeltarief. Top, snel geregeld en alles per mail bevestigd. Fijn, want dan zitten we er weer goed bij dit jaar.

Oh nee, toch niet. Het contract wordt 2 weken later per post thuisbezorgd en daarop staan andere (veel hogere tarieven dan afgesproken). Nu al 2 (!) maanden bezig om dit aan te passen en deze week te horen gekregen dat de tarieven in de mail niet juist zijn. En een medewerker mag/kan dat helemaal niet per mail bevestigen, dat is niet rechtsgeldig. De tarieven in het contract worden gehanteerd en verder heb ik pech.

Schandalig, dit kan toch niet?! Ik heb zwart op wit staan wat ik heb afgesproken en toch komt Eneco dit niet na?!

Dit is in ieder geval 1 klant die nooit meer terugkomt en ik zal iedereen afraden klant te worden/blijven bij Eneco.

Wesley
06-12-2021

Wij ook gedwongen overstap van welkom energie naar eneco. Na het verlies van 500 euro aan voorschotten, 200 euro welkomstpremie en alle verloren teruggeleverde stroom met zonnepanelen gaan wij van 125 euro naar 530 per maand. Dit icm dreigementen vooral niet over te stappen om nog hogere rekeningen te voorkomen. Eneco heeft 2 miljoen betaald voor welkom energie klanten om deze vervolgens compleet uit te knijpen. Wat een corrupt bedrijf

Daan

BOEVENPRAKTIJKEN! BLOEDDORSTIGE GELDWOLVEN!

Jim
06-12-2021

Mijn ervaring met Eneco is slecht niet de levering van gas en licht maar het afhandelen van je eindafrekening krijg € 400 euro terug maar ja ze verdommen het over te maken elke keer maar een smoesje we hebben je rekening nummer niet . beetje gek zit al 5 jaar bij Eneco en ze hebben schrijven elke maand wel af . en dan bel je op een maandag morgen weer waar blijven me centen die jullie terug zouden storten , huh komen ze met een nieuwe smoes ik heb nog een achterstand van € 500 euro ( lacht ff ) en ja dat is niet bij Eneco zelf maar bij derde beetje vreemd maar ja ze weten elke keer maar de klanten tegen te spreken met dingen die volgens hun in het systeem staan .maar ik heb het nu uit handen gegeven , en ik zal ze leren me te beschuldigen van een achterstand die ik heb . laten ze maar eerst die klantenservers de juiste mensen er neer zetten .helft is slecht te verstaan ,

Ahmed
05-12-2021

Mensen blijf uit de buurt van Eneco ,wat een oplichterij.

Door faissement van Welkom energie, zijn we ondergebracht bij Eneco echter hanteren zij hogere prijzen voor welkom klanten dan voor bestaande klanten.

Mijn maandbedrag werd 400 euro , ben meteen overgestapt naar een andere leverancier en ik kreeg voor die ene maand dat ik bij eneco zat de eindnota.

Tot mijn verbazing moet ik nog 128 euro bijbetalen dus 1maand eneco heeft mij totaal 528euro gekost

Nick
02-12-2021

"Eneco kleedt slachtoffers faillissement verder uit"

Onbeschoft om heel flink slaatje uit een faillissement te slaan. Forceren dat klanten minimaal een maand bij ze blijven ondanks dat een andere partij ze direct over zou kunnen nemen. Dit, met veel hogere prijzen vergeleken hun concurrentie. Allemaal onder het mom van "we helpen jullie, want zo komen jullie nooit zonder gas/elektra te staan".

Het Wilde Westen van de Nederlandse energiemarkt.

"Hoewel het energiebedrijf claimt dat het geen gekke tarieven zijn, is inmiddels duidelijk dat ze tot de hoogste in de markt behoren. Grote concurrenten als Vattenfall en Essent hanteren beduidend lagere tarieven. Hetzelfde geldt voor veel andere energieleveranciers."

Dit is gigantisch misbruik maken van mensen die in een heel vervelende situatie zitten.

Blijf ver, ver weg van Eneco of haar Japanse eigenaar (Mitsubishi Corporation & Chubu Electric Power)

Reve
01-12-2021

Het is echt een schande hoe Eneco de klanten behandelen. Zelfs als je met de nieuwe energieprijzen van bij Eneco een contract afsluit ben je goedkoper uit dat de oudklanten van Welkom Eneegie moeten betalen. Het verbaast mij ook dat de regering hier niet tegen optreedt.

Direct contract opgezegd en ben nu 189 euro goedkoper. Al zijn zij in de toekomst goedkoper dan een andere leverancier ik zal nooit meer klant worden van Eneco. Oplichters zijn het.

Jaap
26-11-2021

Onbegrijpelijk dat Eneco een contract overneemt (Welkom) en je dan niet binnen een maand over laten sluiten naar andere leverancier. Ze berekenen het dubbele tarief in die maand, terwijl het variabele tarief voor Eneco klanten de helt is!

Korte rekensom: ze hebben 90.000 klanten gedwongen overgenomen, en daarvoor 2,1 miljoen betaalt. Als die klanten gemiddeld 200 euro (lage schatting) meer betalen dan normaal variabel tarief levert dat 18 miljoen op!

Goeie deal Eneco.

Erna
23-11-2021

Torenhoge tarieven voor klanten Welkom Energie.

Schandalig hoe ze deze klanten behandelen.

Gauw wegwezen

Daan
21-11-2021

Eneco forceert de overgenomen klanten van welkom energie naar hogere tarieven dan in de markt beschikbaar zijn. Daarnaast houden zij deze 'klanten' voor dat overstappen voor 1 december niet mogelijk is. Dit is niet waar. Overstappen naar lagere tarieven is per direct mogelijk. Walgelijk machtsmisbruik

21-11-2021

Grote graaiers over de ruggen van gedupeerde Welkom energie klanten. Ze worden letterlijk in de kou gezet door wurgcontracten met niet-marktconforme tarieven

De klant kan geen kant op.

Tinus
21-11-2021

Zeer slecht. Dit bedrijf heeft geen ziel en gaat uitsluitend voor het grote geld. Dit over de rug van gedupeerde welkom energie klanten. Walgelijke gieren. Nooit meer eneco

19-11-2021

Eneco moest zich schamen door ex klanten van welkom energie woekerprijzen te rekenen voor gas en electra. Ben verplicht klant van Eneco zonder overleg. Als de mogelijkheid er is ben ik ex klant van Eneco en zal ook nooit meer afnemen van Eneco.

Winnie
19-11-2021

Hoe kan Eneco de mensen van Welkom Energie zulke hoge tarieven laten betalen, terwijl mensen op dat moment bij andere leveranciers voor veel lagere tarieven een variabel contract konden afsluiten.

Het is echt schandalig. Ik zal nooit meer een klant van Eneco worden, uitbuiters zijn het. Profiteren van mensen die al de dupe zijn geworden door het faillissement en kunnen fluiten naar hun geld en vervolgens 1,80 per m3 en 0,49 kwh gedwongen moeten gaan betalen! Gelukkig kunnen veel mensen voor lagere tarieven overstappen naar o.a. Vattenfall en zelfs dan hanteren ze een opzegtermijn, terwijl niemand een contract met ze is aangegaan! Op die manier kunnen ze nog langer profiteren van de gedupeerde klanten. Ik begrijp hierheen de overheid niet. Dat dit in Nederland kan gebeuren is te triest voor woorden. Eneco jullie hebben hopelijk je eigen graf gegraven door dit op deze manier aan te pakken.

18-11-2021

Het bedrijf hanteert woekertarieven die in sommige gevallen bijna de helft hoger zijn dan die van andere leveranciers. Verder is de klantenservice abominabel slecht, diverse malen werd de verbinding bewust verbroken en toen er eenmaal contact was werden vragen bewust foutief beantwoord. Het doel hiervan was enkel verwarring creëren om overstappen naar een andere leverancier te bemoeilijken. Totaal geen fijne partij.

18-11-2021

Hoe jullie om zijn gegaan met de oud klanten van Welkom Energie is schandalig.

Ad
18-11-2021

Blijf ver weg van Eneco. Ze bieden contract aan tegen een bepaald tarief maar proberen op allerlei manieren onder het contract/tarieven uit te komen. Pure oplichterij.

Mike
17-11-2021

Maakt gebruik van faillisement Welkom energie om 90000 klanten over te nemen en op te zadelen met een meer dan dubbel hoge rekening voor energie.

Tarieven pas later bekend maken en gedwongen een maand blijven zitten.

Ordinaire diefstal.