Eneco reviews

Alex
04-10-2021

Gebeld n.a.v. een nieuw contract wat men even door de mail er doorheen wil duwen.

35 minuten in de wacht gestaan en vervolgens doodleuk weggedrukt of een zogenaamde slechte ontvangst.

Wat een k.bedrijf!

Lizette
22-09-2021

Gebeld door Eneco dat ze mijn man willen spreken. Verteld aan de heer dat hij het ook tegen mij kan zeggen. Hij zegt dat we in het verleden klant zijn geweest en dat hij mijn man graag terug wilt. Vertelt dat we voorlopig niet willen veranderen van leverancier omdat we zonnepanelen nemen en tevreden zijn met onze huidige leverancier. Ik was nog aan het praten maar die "vriendelijke" heer had de verbinding al verbroken zonder nog iets te zeggen. Erg onbeschoft om mensen niet uit te laten praten alleen omdat ze niet willen ingaan op je aanbieding.

03-08-2021

Cv onderhoud via contract is zeer slecht

Heden storing aan de cv ketel gemeld ( welke al vaker is voor gekomen) Eneco wil echter niet komen! Ik moet eerst van Intergas een bewijs hebben dat het probleem in de ketel zit. Ook dit heeft eerder plaatsgevonden! Intergas heeft toen maar zelf een service monteur gestuurd.

Zeer slechte ervaring met het service contract van Eneco!

22-07-2021

OM TE KOTSEN

84 emails , 100den vragen verder en geen enkele normale reactie gehad.

Wel een dreigbrief met aanmaning en deurwaarder en afsluiting

Jaarfacturen 2018 tot nu zijn ineens allemaal herzien door eneco en moeten in 1 keer betaald worden.

Wij hebben aangegeven dat niet ineens te kunnen betalen en hebben verzocht om een regeling.

Geen 1 antwoord op gehad dan gewoon binnen 5 dagen alles betalen anders sluiten we je af?

Voor mij nooit geen eneco meer en dit verhaal is nog veel langer maar daarmee gaan we naar de rechtsbijstand.

Als een stuk vuil zijn we behandeld.

Hebben nu geld moeten lenen om de door hun gemaakte puinhoop van 2018 tot nu te kunnen betalen. Echt grote smeerlappen eneco

Arnold
15-07-2021

Contract uit het niets beëindigd

Gewoon teveel om hier neer te pennen.

Wel wat steekwoorden.

Beloftes die niet nagekomen worden. oa terugbellen.

Zelfs niet bij bel bevestigen via mail.

Afspraken die niet nagekomen worden.

Het is te schofterig voor woorden.

Indien u spreekt met Marjan Stienstra en Ilona Rakers, Hang op en klamp een collega vast.

Loze beloftes en bellen zeker niet terug.

Zover dat Stedin kwam, om af te sluiten, wat ze gelukkig niet hebben gedaan.

Arnold zakelijke ex-klant

Ric
08-07-2021

Geen enkele service bij problemen

Als zij iets fout doen, heeft een klacht indienen of contact met klantenservice geen enkele zin; ze luisteren niet eens en doen niet wat je hebt afgesproken.

Geschillencommissie of rechtbank is je enige optie.

Stop onmiddelijk met betalen en ga naar engie of vattenvall ofzo

Niet reageren op betaaldwang; wacht bericht van een echte gerechtsdeurwaarder af; die kan je adviseren om je recht te halen.

Arie
07-07-2021

Je betaald je eigen korting.

Vandaag contact gehad met Eneco over eventuele trouwe klanten korting omdat we al 35 jaar bij hun afnemen. Ja hoor natuurlijk gaan we u belonen, nieuw 3 jarig contract met 250 euro cashback, zo zo dat is fijn. Maaaar per maand 7 euro meer gaan betalen, dus 36 maanden maal 7 euro is 252 euro.

Echt een stelletje oplichters.

05-07-2021

Ketelcomfort is een lege huls

Na 9 maanden nog steeds geen eerste afspraak staan. Monteurs komen niet opdagen, Eneco kan geen nieuwe afspraak maken. Wat een gedoe is dit. Ik raad echt iedereen af om je ketel te laten onderhouden door Eneco. Zoek een lokale partij, want Eneco houdt zich gewoonweg niet aan afspraken. Ik betaal er wel voor, voor uhm, tjah, niks he.

EV
03-07-2021

Zelf nooit problemen gehad en inzichtelijke verbruiksinformatie

Even een positief bericht. Ik zit al ruim 10 jaar bij Eneco. In deze periode heb ik veel profijt gehad van de inzichtelijke jaarafrekeningen, waar ook altijd een terugblijk in verwerkt is tot 3 jaar terug.

het is me bijna elk jaar gelukt minder energie te verbruiken. Momenteel betaal ik 55 euro terwijl ik met meer dan 100 euro per maand begonnen ben. Ok ik lever er wat luxe voor in (standaard geen verwarming aan) maar hou zo wel wat extra geld over.

Teruggave van kosten bij te hoog termijn bedrag is altijd netjes gedaan.

De duidelijke info in de jaarrekeningen en netjes terugbetaalde termijnoverschotten hebben mij gemotiveerd om steeds weer iets te doen om het energieverbruik lager te krijgen.

Nu wil ik overstappen naar een groenere leverancier. Hopelijk zal dat probleemloos gaan verlopen. Zo niet dan schrijf ik hier een update van dit review.

Overigens opmerkelijk dat op deze website geen recensies staan van Pure Energie.

30-06-2021

Begin nooit aan toon

Zeer slecht met alles kom niks ook als ze fout ziten begin nooit met toon je heb er niks aan werkniet zon op toon enstads ver warming en nu zijn ze boos om dat 5monteur de toon niet kunnen maaken nou heben de bazendat demonteur niet meer mogen komen knap he zo gaan mensen van eneco met klante om 30 jaar klant vindje het gek als ikze weg trapmonteurs dien niks kunnen geenvastand van toon

Ellen
20-06-2021

Door incasseren terwijl je hebt opgezegd

Zeer slecht. Slecht bereikbaar via de telefoon. Zeggen dat ze terugbellen maar dat gebeurd nooit. Als je opzegt krijg je een belachelijk hoge rekening, waar ze geen duidelijkheid over willen geven waar dit vandaan komt en als je dan eindelijk van ze af bent, wordt je door een of andere contract checker gebeld die doet alsof je nog lid bent om ze een nieuw contract aan te smeren. Nu 2jr later kom ik er achter dat ze zonder toestemming al 4 maanden bijna €100,- pmnd afschrijven!

Hermen
16-06-2021

1803 nummer

Eneco geeft geen telefoonnummer om telefonisch contact met hun te hebben. Ze laten je naar een zeer duur 1803 nummer bellen. Die verbinden je dan door met Eneco voor een hoge prijs per minuut. Krijgt Eneco hier soms een vorstelijk bedrag van? Misselijke streek van Eneco.

Pascal
10-06-2021

CV onderhoud termijn niet nakomen.

Mijn CV onderhoudsabonnement zou er voor zorgen dat de CV-ketel om de twee jaar onderhouden zou worden. Helaas heb ik ondertussen het vermoeden dat er een tactiek van uitgesteld onderhoud wordt toegepast ten behoeve van financieel gewin. Immers niet uitgevoerd onderhoud hoeft niet betaalt te worden. Om per mail te zorgen dat Eneco, conform afspraak, om de twee jaar je ketel onderhoud heeft voor mij op niets uitgelopen. Nadat enige ergernis was er een afspraak maar zegt de (onder aangenomen) monteur drie dagen van te voren af en biedt een alternatieve datum die een maand verder ligt. Hopeloos.mijn advies aan de consument: sluit geen onderhoudscontract af met Eneco maar bel zelf om de 2 jaar een ZZP ketelmonteur voor onderhoud. schilt aardig wat geld en ergernis (moderne ketels gaan nauwelijks kapot in de tussengelegen periode).

Advies voor Eneco: Indien Eneco zich wilt profielen als een onbetrouwbare pseudo professionele organisatie dan moet je je huidige handelen bestendigen zoniet dan heb ik wel wat serieuze voorstellen.

08-06-2021

Telefoonterroristen

Na beëindigen contract blijven ze maar bellen, paar keer per dag, ondanks dat ik gezegd heb geen belangstelling te hebben. Is nummer 0850296455.

Hoogst irritant.

Hanno
07-06-2021

Eneco zegt op

Al jaren trouwe klant. Bij regulier onderhoud opeens 300 euro kosten voor vervangen leiding die er al 20 jaar zit. Met monteur afgesproken dat ik even mocht nadenken omdat ketel qua leeftijd al jaren aan vervanging toe is. Amper 12 uur later al mail van Eneco dat ze alles opzeggen omdat ik ‘aanwijzingen monteur niet opvolg’?! Daar betaal je dan 25 jaar trouw voor. Waardeloos bedrijf.

Jar
03-06-2021

Blijft de maand april incasseren terwijl ik geen klant meer ben

Echt. dit bedrijf kan je niks mee. Klantenservice zit in het verre buitenland. Ik ben al zo veel tijd kwijt met correspondentie met dit bedrijf. Ik kan niet meer. Ik ben echt op. haha wat een shitshow Denk dat ik maar naar de geschillen commissie moet.

Eindfactuur brengen ze april in rekening contract is opgezegd in maart dus het laatste termijn is onterecht geïncasseerd. Maar dat snappen ze niet.

Cees
03-06-2021

Afspraken worden niet nagekomen

Overgestapt van Vattenfall naar Eneco met de belofte dat Eneco de overstap boete zou betalen ( Tot max € 250,- )

Telefonisch is dit mede gedeeld , we moesten niets ondernemen , dit zou automatisch gaan .

Nu wil Eneco dit niet betalen, omdat dit binnen 6 maanden gedeclareerd had moeten worden ( is nu 9 maanden geleden )

De telefonische toezegging dat dit automatisch zou gaan kunnen ze niets mee

Shar
31-05-2021

Laten zelfs kleine kinderen vallen.

Wij zijn sinds 31-07 in onze nieuwe woning. De vorige bewoners huurde een c.v. ketel bij eneco, en wij hebben het contract overgenomen. Let wel op, c.v. ketel is inmiddels 15 jaar oud. Nu zijn wij 7 weken geleden bevallen van een kleine meid. Maar door de storingen aan de c.v. ketel, kan ik niet eens badje op de juiste temperatuur of tijdens douche is het stromend water ineens koud. Wij hebben onze ervaringen bij Eneco zelf neergelegd en wederom stuurde ze een monteur (al de 4e of 5e keer) Hij heeft de c.v. gereset en gaf daarna de schuld aan het leiding werk. Serieus?! Er is nergens een lekkage in onze nieuw, opgeknapte incl grotendeels nieuw aangelegde leiding werk. het is echt onmenselijk dat ze een baby van 7 weken en een peuter van 2 kou laten lijden.

26-05-2021

Top service

Nou ik wil hierbij de aardige meneer aan de telefoon {weet zijn naam} niet een dikke pluim geven voor de zeer vriendelijke en nette hulp aan de telefoon.

24-05-2021

Eind nota

Wacht al 6 maanden op eind afrekening er wordt van alles beloofd maar er gebeurd niets.

Er moet terug betaald worden maar ze geven niet thuis .

Overweeg faillissement aan te vragen wie doet er mee?