Energiedirect.nl reviews

2.4

20-10-2020

Energiedirect.nl houdt zich niet aan afspraken!

Ik ben al een aantal keren klant bij Energiedirect.nl geweest en momenteel ook nog. De relatie met ze beviel me altijd goed. Tot aan begin vorige week. het contract moet binnenkort weer verlengd worden en dan ga je diverse energieleveranciers vergelijken. Ik wilde Energiedirect.nl ook graag een kans geven en heb ze ook voor een offerte benaderd. Offertes geven ze niet meer per mail (vreemd eigenlijk) en ik moest ze maar gaan bellen was hun reactie of kijken op de app (die overigens vaak ook niet naar behoren werkt). Uiteindelijk werd ik teruggebeld door een medewerkster. Zij gaf aan dat ze een scherpe aanbieding voor me had. Dit klopte inderdaad, was nog wat voordeliger dan nieuwe de vele kennismakingsaanbiedingen van andere leveranciers. Ik heb met haar het geschatte jaarverbruik en de totale kosten incl. BTW per jaar besproken. Goed. Ik ben akkoord gegaan met dit fijne aanbod en kreeg direct de bevestiging.Tot mijn grote verbazing werd er alleen met de tarieven per kWh en m3 bevestigd en het bedrag van de cashback en kreeg ik wederom geen totaaloverzicht van de jaarkosten per mail. Heb toen zelf maar een berekening in Excel gemaakt. en wat bleek de totale kosten kwamen veel hoger uit dan de bedragen die mij tijdens 2 telefoongesprekken waren bevestigd. Zelfs nog een check gedaan op gaslicht.com maar het grote verschil bleef bestaan. Kreeg ik later nog een vreemd overzicht met allerlei cijfers door elkaar op de mail.

Belt vandaag andere medewerkster mij op en geeft aan dat ze niet akkoord kan gaan met het voorstel dat andere medewerkster mij heeft gedaan. Ze geeft aan dat de desbetreffende medewerkster een foute berekening heeft gemaakt en nu moet alles maar geannuleerd worden. Vreemde manier hoe ze met klanten omgaan.de medewerkster maakt de fout en de klant wordt er de dupe van. Heb haar verteld teleurgesteld te zijn in de hele gang van zaken en dat ik dan zeker ga overstappen naar een andere hopelijk eerlijke energieleverancier. Dit is inmiddels gebeurd. Energiedirect. "bezint eer je er als klant aan begint.

JS
22-08-2020

Controleer goed de overeenkomst en de jaar- of eindnota!

Ik kijk regelmatig diverse nota's en overeenkomsten na van energieleveranciers. Het valt mij op, dat Energiedirect aan het vogelen is met de maandelijkse vastrechtbedragen. Er zijn contracten op dezelfde dag afgesloten en er zit een fors verschil in de maandelijkse vastrechtbedragen, per jaar meer dan 100 euro! En dat niet alleen, ook was de gasprijs 2 cent hoger! Maar . wat nog veel kwalijker is, is dat men bij 3 jaarnota's en 1 eindnota vergeten is de post "vermindering energiebelasting" toe te passen. Vanaf 1 januari 2020 gaat het op 527,17 euro op jaarbasis! Ik heb een medewerker hierop aangesproken en hij zei: "het is de verantwoordelijkheid van de klant de nota goed na te kijken". Ik zei: er blijken nogal wat mensen te zijn, die niet weten, dat ze recht op deze belastingvermindering hebben, hoe kan men dan de nota goed nakijken?

Mijn advies aan een ieder die bij Energiedirect is of is geweest, kijk (alsnog) goed de nota na en neem contact met hen op als de nota niet klopt.

JC
06-08-2020

Een echte afrader !

Ooit één jaar klant geweest van energiedirect.

Na het opzeggen worden wij steeds opnieuw ongevraagd gebeld door één van de medewerkers met een mooi aanbod. meteen zeggen wij overduidelijk dat we niet geïnteresseerd zijn maar steeds weer worden we gebeld.

Wanneer houdt dat eens op?

Brian
08-07-2020

Wordt opgehangen in mijn oor!

Ik heb contact gehad met ene Mark van Energiedirect. Over het vergoeden van mijn boete. Ik kwam hier niet met hem uit en hij bleef vasthouden aan de website. Terwijl ik door de telefoon overgehaald ben over te stappen. Nu krijg ik de vergoeding niet en wordt er in mijn oor opgehangen. Schandalig!

Do
26-06-2020

Voorgelogen over voorwaarden

Omdat ik overgestapt ben binnen het termijn zou ik een overstapboete krijgen. Energiedirect gaf aan dat dat allemaal betaald zou worden. Voor mij was het een voorwaarde dat ik wel weer terug wilde komen als klant indien er geen extra kosten bij zouden komen waaronder de opzegvergoeding. Helaas is het afgewezen bij het declareren. Ik ben hierover gebeld door een medewerker die zei dat ik een korting had gekregen van 100 euro die aan het einde van het jaar uitgekeerd zou worden. Dit zou dan de kosten dekken. Dit is niet te afspraak geweest. Als ik dit van te voren had geweten, was ik nooit over gestapt. Zodra het jaar voorbij is, ben ik weg! Jammer Energiedirect! Ik zal jullie zeker niet meer aanraden door deze fratsen!

Nienke
17-06-2020

Agressieve telefonische verkoop

Zojuist gebeld door energiedirect. Ze boden een zakelijke korting van 15 tot 20% op de vaste energiekosten. Duidelijk gezegd dat we hier geen interesse hebben. Vervolgens vraagt hij of hij onze gegevens uit het systeem moet halen. Daarop antwoord ik ja. Volgende vraag: welk voorschotbedrag wilt u. Nogmaals duidelijk gezegd dat we geen voorschotbedrag willen. Hij bleef daarna nog steeds aanhouden. Boos gereageerd en opgehangen.

Erwin
11-06-2020

Blijf weg bij energiedirect

De klacht

Ben overgestapt naar energiedirect. Energiedirect heeft het contract te vroeg in laten gaan. Met als gevolg dat ik een boete van 100 euro moest betalen aan mijn vorige energieleverancier.

Intussen weer contact gehad en ja hoor zoals verwacht krijgt de klant altijd de schuld. Hebben geen service.

Had aangegeven bij energiedirect alvorens mijn contract was ingegaan dat ik dan niet zou overstappen naar energiedirect. Energiedirect had mij beloofd dat zij de boete zouden betalen. Nu heb ik intussen wel met 10 verschillende mensen van energiedirect contact gehad maar de boete moet ik gewoon zelf betalen. Tenslotte is de nieuwe klant al binnen gehaald. Dus blijf weg bij energiedirect.

De oplossing

Heeft geen zin, zijn net pitbulls en zullen. Zullen nooit hun fouten toegeven

Petra
07-05-2020

Behulpzame telefonische service

Zojuist belde ik voor mijn dochter met de klantenservice van energiedirect. Ik heb slechte ervaringen met energieleveranciers, vooral als het gaat om service verlenen bij problemen. Ik kreeg meerdere mensen aan de telefoon vanwege een probleem in de centrale daar, maar allemaal even behulpzaam en geruststellend. Ik kreeg goede tips waarmee me verder kunnen en het meest belangrijk: we worden geloofd. Mijn dochter kreeg een naheffing van een paar duizend euro en ook energiedirect vond dat zeer onwaarschijnlijk en boden uitstel van betaling zodat het probleem in de tussentijd opgelost kan worden (meter waarschijnlijk stuk)

Even een positief geluid dus tussen alle mindere ervaringen.

Ferdie
17-04-2020

Gelukkig eerst de ervaringen van anderen bekeken.

Stond vandaag op het punt om over te stappen naar Energiedirect. Dit omdat ik volgens de vergelijkingssite's bij Energiedirect circa 600 euro zou besparen per woning en ik heb er 3, dus een totaal verschil van circa 1800 euro per jaar. Toch een leuk zakcentje! Echter na het lezen van ervaringen van andere klanten ben ik maar wat blij dit niet gedaan te hebben. Heb mijn huidige leverancier waar ik al ruim 10 jaar zit opgebeld en gevraagd of hun nog een interessante voorstel voor mij hadden. Zodoende zijn mijn kosten per woning met circa 400 euro verminderd. Verschil met Energiedirect is alsnog 200 euro per jaar ofwel 16.60 euro per maand, hetgeen ik voor lief neem. Ik weet namelijk dat mijn huidige leverancier wel transparant is en ook daadwerkelijk de tijd voor je nemen en je fatsoenlijk aan de telefoon behandelen. Ook kloppen de voorschoten met het verbruik op jaarbasis.

PS. Ik doe vaak research, maar zoveel klachten, ook erg veel recente klachten voor een bedrijf, in dit geval Energiedirect, ben ik vrijwel nog nooit tegengekomen, alleen bij oplichters.

Charlotte
13-04-2020

Raar bedrijf

In Augustus 2019 ben ik verkeerd geïnformeerd door een energie direct medewerker die aan mijn deur is gekomen. Ik heb toen binnen 14 dagen mijn contract geannuleerd met de mededeling dat ik met andere informatie mijn contract ben aangegaan. Ik had namelijk aangegeven dat ik waarschijnlijk over een jaar zou gaan onderhuren. De werknemer van Energie direct zei doodleuk dat ik dan geen boete voor contractbreuk zou krijgen. En dat ik dus gewoon een 3 jarig contract kon afsluiten. Nou dat is niet waar, als ik dat had gedaan was ik 250 euro armer. Nu bellen ze op tweede paasdag op (2020) met de opmerking dat mijn contract nog steeds loopt? Na 15 minuten wordt er uiteindelijk toegegeven door de telefonist dat hij niet kan inzien of het contract geannuleerd is?! Persoonlijk vind ik het belachelijk dat ik eerst ben voorgelogen, daarna een klein excuus is gegeven en ik nu nog een keer gestoord word omdat ze hun gegevens niet op orde hebben.

Brenda
16-02-2020

Wat een boevenbende daar

Nooit maar dan ook nooit meer naar eneegiedirect .

Wij dachten een goede stap te hebben gezet. Kregen wij een eindafrekekening van 1036 of we ff konden betalen. Terwijl onze maandpremie 150 was.

Volgende berekeningen. Liepen wij heel goed qua maandpremie en verbruik .Maar toch een rekening van 1036.we hadden een nieuwe meter gekregen .en dat was niet goed gegaan qua opname.en ze konden mij de eindstanden niet doorgeven . Ik heb stad en land afgebeld weken lang. En we hebben een synchroon mrt gehad voor controle. En ons verbruik was heel netjes zei stedin ook hun vonden het appart. Maar als consument trek je toch aan het kortste end .en daarom hebben wij besloten om toch maar te betalen. Om van al dat gezeik af te zijn . Dus daarom zeg ik never nooit meer naar deze leverancier

Barbara
10-02-2020

Blijven je bellen

Wordt gek van ze wordt achter elkaar gebeld. Gezegd niet meer op dat adres te wonen en geen energiecontract wil. Blijven doordrammen en zeer onvriendelijk nog nooit meegemaakt. Als je zo aan je klanten moet komen klopt er iets niet.

Aydin
02-02-2020

Tarieven en jaar nota klopt niks van!

Als jij denkt dat ze goedkoper is. Dan kom je pas achter eind van het jaar dat ze niet goedkoper is!.

Volgens de contract tarieven voor gas 0,67euro per m3 (inc. belasting en ect.)

en jaar afrekening 0,90 euro per m3 uitkomen .

niet meer energydirect! ook als ze goedkoopte uitziet!

Roberto
18-12-2019

Inhalige bende

Ik had iets over het hoofd gezien, herinneringsmail was in de spambox terecht gekomen en nog geen maand later, krijg je een aanmaning met 25 euro aanmaningskosten. Als ik nu iemand was die liet zien, dat hij niet bereid was te betalen,dan begrijp ik dat je aanmaningskosten berekent. Maar dit vind ik gewoon inhaligheid, van een bedrijf die zijn inkomsten wil opkrikken.

06-12-2019

Servicehouse.nl criminele organisatie?

Energiedirect is failliet. eindafrekening is opgesteld door servicehouse.nl. curator is wijnenstael.nl

wat is er nu aan de hand?

eindafrekening is opgesteld door servicehouse.nl; bij openen van dit document wordt er een virus geblokkeerd! tevens wordt er data gelekt: de gegevens zijn bekend bij criminelen die alles van je weten en sms-jes versturen in naam van een incassobureau met de mededeling dat er nog geld betaald moet worden.

lijkt met sterk dat er data gelekt wordt door een curator. kortom: servicehouse.nl is gewoon een criminele bende.

Fouzia
18-11-2019

Geen aanrader!

Een belachelijk hoge jaarafrekening!

Bedrag van 640 euro en ik woon op mezelf met geen ander medebewoner?

Ik vertelde ze dat de meter gewisseld zijn en dat er een nieuwe opgezet is. RaRa de oude meter had geen meterstanden en er was niks op te lezen. Nou ik heb wel 4 keer achter hun aan moeten gaan, omdat hun steeds hun afspraken niet nakwamen. Erg vermoeiend! En je raakt het zat als er beloofd word dat er gebeld word of dat er een mail verzonden word en eindstand word er niks gedaan!

Uiteindelijk advocaat moeten inschakelen en daar ben ik nu nog steeds mee bezig!

Anwar
10-08-2019

MISLEIDING van de eerste orde.

Belooft 70 euro korting bij tanken.

geeft een prijs van 65 cent per m3 af. en zegt dan dat in het contract wat anders staat en dat dat leidend is!

Robin
23-07-2019

Misleidend aanbod, geen compensatie

Wij hebben een persoon aan de deur gehad die ons een aanbod deed wat uit kwam op 76 euro per maand. Wat een stuk goedkoper was dan ons dan lopende contract van 103 euro per maand.

Een jaar later krijgen wij een jaarrekening waarop wij even 548 euro bij willen betalen. Na controle blijken wij vrijwel exact verbruikt te hebben wat verwacht was. Alleen bleek het aanbod wat Energiedirect ons aan de deur had gedaan gebaseerd op een veel lager verbruik! wat op geen enkele manier te verantwoorden is. Resultaat is dus dat wij een duurder contract hebben bij energiedirect dan we hadden bij de vorige aanbieder.

Energiedirect geeft aan geen enkele vergoeding aan te bieden hiervoor. Aangezien we dan zelf het berekende verbruik maar hadden moeten controleren.

Op een misleidende manier klanten binnenhalen en vervolgens een dikke rekening sturen. dat is wat energiedirect doet!

Ones
09-05-2019

Fraude

We houden van besparen en daarmee worden we gelokt. Ik zou dus 183 eu betalen ipv 220 bij Energiedirect, maar ze hebben veels te laag het ingeschat waardoor ik een mooie eind afrekening heb gekregen van enkele honderen euro. Precies 742 euro.

Mooi besparing hoor!

Sheena
23-03-2019

Onterecht eindafrekening Energie direct en oxxio

Ik wou overstappen naar oxxio.

Na een waarschuwing van een kennis, die uiteindelijk naar de rechter moest, heb ik in diezelfde week de overstap geannuleerd.

Volgens de wet, regels en eigen voorwaardens.

Nu bleek dat oxxio toch 9 dagen ontrecht stroom heeft geleverd en de overstap door heeft gezet.

Om een heel lang verhaal, van nu al maanden kort te maken, oxxio en energie direct hebben meerdere malen hun fout toe gegeven.

Dit heb ik zwart op wit.

Nu blijft engergie direct om een eindafrekening eisen van bijna €500 euro, vanwege opzegvergoeding ect.

Nogmaals, zowel oxxio en energie direct geven hun fout toe, toch moet ik opdraaien voor de eindafrekening.

Dit is geheel onterecht omdat ik nooit ben overstapt.

Een eindafrekening krijg je alleen als je te vroeg binnen je contract over stapt.

"Wij kunnen dit helaas niet aanpassen, zie dit als een tussen tijdse rekening ", terwijl ik alles netjes betaald heb, ook een bizzar hoge jaar afrekening van bijna €600euro.

Ik twijfel nog steeds of dit überhaupt wel klopt.

Ik ben verhuisd, betaal al meer premie en heb zo'n hoge rekening.?

Hoezo niet kunnen aanpassen terwijl het mijn fout niet is en beide partijen hun eigen fout toe geven?

Hoezo een "tussen tijdse rekening "?

Ik ga niet betalen.

Ik ga nu wel overal op internet deze klacht plaatsen.

Ze zetten me onder druk, proberen me in de war te maken met steeds een ander niet te begrijpen verhaal.

Ik sta in mijn recht, ik laat me niet bang of gek maken, wel krijgen ze mijn irritatie level omhoog.

Ik betaal deze ontrechte rekening niet, en zie engergie direct wel voor de rechter mochten ze incasso bureaus gaan inzetten.

Ik vindt het wel dom van ze om stug vol te houden, terwijl ik alle bewijs op papier heb, en zij weten dat ik gelijk heb en dit dus ook gewoon dood leuk toe geven.

Stap ook niet over naar oxxio!

Grote kans dat als je met hun een probleem krijgt, je voor de rechter beland.

Laat je niet bang maken als je weet dat je in je recht staat. Laat je niet onder druk zetten door incasso bureau's. Verzamel alle bewijs en geef aan dat je ze wel in de rechtbank ziet.

Betaal wel ondertussen de terechte rekeningen zoals premies. Dan heb jij niks fout gedaan.