Energiedirect.nl reviews

2.4

Nella
06-03-2019

Frauduleuze praktijken

Nadat ik verhuisde en weg wilde bij Energiedirect, hebben zij mijn huidige contract bij United Consumers voor mijn nieuwe woning gewoon ff opgezegd! Illegaal en strafbaar volgens mij.

Vervolgens hebben ze de oude meterstanden van mijn oude woning, uitgelezen middels de slimme meter, 2 weken vóór ik de sleutel inleverde. En rara, die meterstand van hun was hoger dan de opgenomen meterstand 2 weken later!

4 telefoontjes, tig mailtjes en ik kom daar maar niet weg. Wat een vreselijk bedrijf! Nooit mee in zee gaan!

Marieke
27-02-2019

Snel geholpen via chat

Sinds kort ben ik klant bij Energiedirect en ik wilde graag de incassodatum verschuiven. Via de chat in de app kon dit direct worden geregeld! Bedankt Floris

26-12-2018

Zeer goede en betrouwbare energie leverancier

Ik zie steeds weer dat ze voor ons de goedkoopste zijn

Alex
20-08-2018

Misleidende verkopers

Opdringerige verkopers die mij een contract aansmeerden en beloofden dat het goedkoper zou zijn dan mijn huidige contract. Het maandbedrag was inderdaad lager, maar dit was blijkbaar gebaseerd op een lager verbruik dan mijn echte verbruik. Ze zeiden dat de vaste kosten lager waren bij hun, maar toen ik dit later checkte bleek dit niet waar, en was ik duurder uit voor mijn huidige verbruik. Ze liegen om je binnen te krijgen! Toen ik hier over klaagde werdt mijn contract geannuleerd zonder excuses, echt belachelijk.

Bo
17-08-2017

Liegen over opzegvergoeding

Energiedirect liegt over de termijn terugbetaling van de opzegvergoeding. Ik kreeg een gestandaardiseerde geautomatiseerde bevestigingsmail dat ik mijn opzegvergoeding uiterlijk binnen 3 maanden na ingang contract op mijn rekening kreeg gestort. Gezien de 3 maanden verstreken waren maar nog geen bedrag had gestort stuurde ik een mail. Daarop werd ik teruggebeld en werd mij gezegd dat het bedrag wordt teruggestort 3 maanden na goedkeuring aanvraag opzegvergoeding. Dit stond niet in de mail zei ik. Dat had een medewerker verkeerd overgenomen werd mij verteld. Grote onzin, het is een standaardmail en het staat duidelijk op hun eigen website. Er wordt dus bewust gelogen, schandalig en schofterig! Ik stap weer over! Jammer, maar eerlijkheid durft echt het langst!

Ba
22-05-2017

Berekening termijn bedrag klopt niet

Het termijn bedrag klopte niet, bij aangaan van het contract leek energiedirect het goedkoopste. Achteraf moet er bijbetaald worden.

Redelijk misleidend als ze op die manier boven aan de lijst komen te staan.

Schtroumpfs
16-11-2016

Walgelijk bedrijf.

Nooit mee in zee gaan.

Erica
03-09-2016

Oplichters!

Wij hadden door omstandigheden een betalingsachterstanden wij bellen met ED. Er was zogenaamd begrip voor de situatie maar er kon verder geen regeling getroffen worden. Inmiddels alles betaald moet er wel even bij zeggen dat er 2 keer 25 euro berekend werd plus nog 2 keer 15 euro! Nog erger is dat ik ondanks ik betaald heb afgesloten wordt maar ze waren wel zo aardig om erbij te zeggen dat ik wel klant bij hun mag blijven als ik even 600! Euro waarborg betaal. Oplichters!

Timothy
02-06-2016

Af te raden

Administratief gaat er het nodige mis bij Energiedirect.

Zodra er iets mis gaat met het normale betalingsverkeer loop je het risico dat Energiedirect je direct bestempelt als wanbetaler (zelfs al heb je altijd netjes betaald) en je verplicht een borgsom te betalen om "klant te mogen blijven bij energiedirect."

De telefoniste die ik bereikte was heel begripvol en legde duidelijk uit welke koers van actie ik moest ondernemen.

De reactie die ik daarop ontving van de administratieve afdeling was beledigend, kleinerend en ongepast.

Per direct overgestapt, en ik ga *nooit* meer terug naar Energiedirect

Eddie
10-02-2016

Energiedirect service

Ik ben zeer tevreden had ff een probleempje direct met hun gebeld en direct alles goed geregeld en super klantvriendelijk!

Dikke prima

Jody
09-12-2015

Prima ervaringen

Ik ben een jaar geleden overgestapt en tot op heden zeer tevreden.

De klantenservice is goed bereikbaar, vriendelijk en hulpvaardig.

Als ik geen goedkopere energieleverancier vindt, blijf ik nog een jaartje.

Oletta
05-10-2015

Nooit meer energiedirect

Ben dit bedrijf meer dan zat, boeken betalingen te laat en verkeerd af waardoor je onterechte aanmaankosten nu al 2x 25 euro) aan je broek krijgt, als je dan vervolgens belt wordt je onbeschoft te woord gestaan, er wordt niet meegedacht en ook een oplossing kunnen ze niet bieden. Dit maakt het voor mij minder erg dat ik ook nog een overstap boete moet betalen, die betaal ik graag, als ik maar nooit meer het woord energiedirect hoef te horen!

Wat mij nog het meeste stoort is dat er totaal niet aan klantgericht handelen of denken wordt gedaan en al helemaal niet als de fout niet bij mij, de klant ligt, maar bij de administratie van het bedrijf.

Alex
09-09-2015

Nooit zaken mee doen, riekt naar oplichting!

ik zou maar snel overstappen naar een wel capabele leverancier want administratief is het een zooitje daar en als het mis gaat laten ze je voor de incassokosten opdraaien en maken misbruik van de machtspositie.

En de klantenservice, je wordt behandeld als een klein kind, WALGELIJK!

Ehj
26-08-2015

MISLEIDING by overstap contract !

My nooit vertelt Dat myn contract nog doorlipe by myn oude levrancier < Vindt Dat MISLEIDING , heb nu een boete te betalen by myn Oude leverancier van 100 Euro !

Sef
09-01-2015

Misleid door Energiedirect

Ik heb slechte ervaring met Energiedirect, zij hebben mij misleid bij het aangaan van een nieuwe verlening van mijn contract.

Ik had namelijk een mooie aanbieding van een ander energiebedrijf ontvangen maar door Energiedirect zijn truc van verkoop en misleiding van dat zij het zelfde aanbod konden doen om als vaste klant te blijven en te belonen heb ik ingestemd. Nu heel er veel spijt ! Want er klopt niks van.

Mijn klacht bij Energie direct is ook niet serieus genomen. want natuurlijk mij hebben ze al dus waarom veel moeite doen.

Kort samen gevat mensen :

Trap er nooit in als Energie direct u een beter aanbod of het zelfde aanbod doet, bij hun klopt er niks van ! U voelt zich later ook niet opgelicht !

Mijn advies is dan ook :

- Vind u bij een andere energiemaatschappij een goede aanbod na dat u op internet een vergelijking heeft gemaakt bij het verstrijken van uw contract ? Doe het dan want deze klopt gewoon !

- Bij Energiedirect doen ze je optillen als vaste klant. Ze doen zich voor dat ze je graag als vaste klant willen behouden maar je krijgt een onaangename verrassing op je rekening !

LET OP DUS MET ENERGIEDIRECT MENSEN !

Johan En Elise
17-08-2013

Prima geholpen!

overstappen snel en eenvoudig... overigens korte wachttijd bij helpdesk en prima geholpen met uitgebreid antwoord!..

28-03-2013

Erg goed en goede service

08-01-2012

40 euro extra korting

Nu mijn jaarcontact bij Energiedirect was afgelopen ben ik gaan uitzoeken welke energie leverancier ik het beste kon nemen.

Toen heb ik ook gebeld met mijn huidige leverancier, Energiedirect en kreeg toen een goedkopere prijs voor stroom dan op internet.

Ook kreeg ik nog eens 40 euro extra korting.

Kortom bellen heeft wel eens zin.