Essent reviews

Berryl
19-04-2022

De klacht is opgelost omdat we ipv het standaard klachtentraject rechtstreeks het bestuur van Essent hebben aangeschreven. Hierdoor is de klacht correct en snel opgelost maar er valt nog veel te verbeteren in de communicatie van Essent.

Automatische incasso van € 1089 gekregen. Zonder vooraankondiging, zonder toelichting. Ons vaste voorschot (we hebben vast tarief) is € 79 per maand. We hebben gedurende 1,5 maand tijdelijk een appartement op onze naam met nihil verbruik. Voor dit appartement zouden we tijdelijk € 20 extra per maand betalen, staat op papier. We hebben met Essent gebeld maar die zegt dat het systeem nou eenmaal zo werkt, we moeten het bedrag van € 1089 maar voorschieten.Uiteraard hebben we deze incasso gestorneerd in afwachring van een juiste/reële factuur. Als reactie heeft Essent ons nu een aanmaning gestuurd voor het bedrag van € 1.089. #trosradar #consumentenbond #ombudsmanenergie #essent

Marion
13-03-2022

Zeeeeeer goede service wil nooit een andere meer,leuke aanbiedingen,goede contracten,vriendelijk👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊

Jojo
04-03-2022

Zeer opdringerige verkoper aan de deur géén intresse is blijkbaar niet té verstaan voor deze man Essent jullie zijn echt té ver gegegaan Lul verhalen over dat de héle buurt Essent heeft tuurlijk. oplichting dat is het julie móeten onmiddellijk stoppen mensen zo te intimideren door een agressief mannetje vóór dé deur te zetten bij mensen

03-03-2022

Had van de week een hele opdringerige verkoper aan de deur. Hij sprak geen goed nederlands denk ik want het woord nee en geen intresse verstond hij niet. 3 jaar geleden ook al een van essent die op zn tablet kon zien wat mijn verbruik was. Lekker dat onbekende mensen dat zonder toestemming kunnen inzien. Volgende keer maar op een andere manier duidelijk maken wat ik met nee bedoel.

Gonnie
17-02-2022

Komen net thuis. Staat een auto met draaiende meter voor onze oprit. Stapt iemand uit met witte jas. Als we 1 minuut binnen zijn, staat een colporteur van Essent aan de deur met de mededeling dat we nog geen klant zijn. Aangegeven dat ik het vreemd vind dat hij ‘s avonds laat in het donker bij mensen langs gaat. Vertelt dat we geen interesse hebben. Hij blijft vriendelijk en vertrekt

Roel
16-02-2022

Zojuist om 20:00 uur een colporteur van essent aan de deur. Kinderen wakker door deurbel. Ik gaf aan geen interesse te hebben, mijnheer bleef doorvragen/aandringen. Na npgmaals uitgesproken te hebben geen interesse te hebben de deur gesloten. @Essent: deze corm van colportage maakt dat ik uit principe geen klant van jullie ga worden.

Liliane
15-02-2022

Een medewerker aan de deur. Zei dat ik op de lijst sta en dat ik klant ben. Zei hem dat ik sinds al langere tijd geen klant meer was van Essent en heel tevreden ben met mijn huidige energieleverancier. Na dit enkele keren gezegd te hebben bleek ik dus op de lijst van oudklanten te staan. (Mag dit gezien AVG?)De Essent-colporteur bleef doorgaan. Na hem gegroet te hebben deur gewoon dicht gedaan.

Raymond
15-02-2022

Irritante verkoper aan de deur, vertelde hem geen interesse te hebben maar bleef maar aandringen uiteindelijk de deur maar dicht gedaan.

10-02-2022

Ik ben al jaren klant bij Essent, hebt daar ook een leveringscontract tot en met april 2022.

Kreeg van de week (9 februari 2022) opeens een email betreffende beeindiging energiecontract.

Ik wist echt van niets en hebt Essent gebeld om opheldering, volgens Essent zou ik zijn overgestapt naar energieleverancier Inova (nooit van gehoord)

Ik tegen Essent gezegd dat ik niet weg wilde gaan bij hun en dat ze het moeten herstellen betreffende het contract.

De medewerker zei dat hij contact ging opnemen met Inova, en zei dat hij het misverstand direct zouden herstellen.

Ik zelf ook nog met Inova gebeld, en Inova zei dat ik wel had gebeld om me aan te melden, want mijn naan was volgens Inova heer de Wit, nou zo heet ik echt niet en me buren ook niet, trouwens de medewerkster zei ook nog even leuk dat ik gewoon moest betalen (wat denk je zelf?) Ik vind hier een vies luchtje aan zitten, ik heb het vermoeden dat ze de boel proberen te flessen,

08-02-2022

Constant opdringere deurverkopers met onzin smoesjes.

Aangifte gedaan bij de polite, ben het helemaal spuugzat ermee

Catharina
19-01-2022

Colportage in de avond op een appartement waar alleen oudere mensen wonen.

Stond ineens voor de deur in plaats van beneden bij de entree (intercom) aan te bellen zoals het hoort.

Uitgelegd dat dit niet oké is en dat ik dit niet wil.

Wouter
08-01-2022

Eind dec door Essent gebeld met tariefvoorstel (flex) om per1 jan 2022 naar ze over te stappen. Akkoord gegaan en de (tarief)afspraken zijn door Essent daarna schriftelijk bevestigd.

Op de dag dat de levering in ging kreeg ik zomaar bericht dat de tarieven toch anders, veel hoger, waren. Als ik dat geweten had was ik nooit overgestapt.

Dat moest dus een vergissing zijn of anders is het misleiding/fraude. Dus navraag gedaan bij Essent en bezwaar gemaakt (onmiddellijke correctie met terugwerkende kracht). Het bezwaar is doorgegeven en nu moet ik 4 weken wachten op antwoord.

Ik ben overgestapt naar Essent omdat ik het juist zo’n betrouwbare leverancier vond (ben tot een jaar geleden altijd klant geweest bij Essent), ik kan dit dan ook niet geloven. Het is zeer frustrerend om dit mee te maken.

W. de Wijn, Oirsbeek

18-11-2021

Op 29-09-'21 colporteur van Essent, geweigerd. Onrechtmatige manier, gekleed in een wit bovenstuk. logo Essent zich toegang weten te verschaffen. In de lift aangesproken en sommeerde onmiddellijk het gebouw te verlaten. In de hal begon hij verbaal, ben jij de eigenaar. Duidelijk gemaakt dat ik een van de eigenaren ben. Voorde 2de keer sommeerde het gebouw te verlaten, wederom geweigerd. Hij gebruikte zijn laptop om duwend tegen mijn borst het gebouw te betreden. Ik zei hem daar niet van gediend was, begon hij te schelden, jouw kankerhoer, moeder en vader. 3 Jaar geleden onze dochter aan deze vreselijke ziekte verloren, hem bij zijn arm gepakt en het gebouw uitgezet. Buiten is hij meerdere keren dreigend met slaande bewegingen op mij afgekomen. Essent hierover benaderd, die mij vroeg of hier getuigen van waren, ja. Ook vroeg hij of er camera beelden van waren, ja en veiliggesteld. Medewerker heeft mijn 06 en e-mail, Bestuur schriftelijke klacht gestuurd naar Essent, geen enkele REACTIE!

13-10-2021

Totaal onbereikbaar zowel telefonisch als via chat.

Als je met die chatbot in gesprek gaat dan sta je eigenlijk totaal voor schut, serieus zeg. het is gewoon een manier om een niet willende klantenservice af te schermen. Telefonisch hetzelfde verhaal na een half uur te wachten en aan gerobotiseerde menu's te hebben voldaan, eindigt het gerobotiseerde menu het gesprek, zonder dat je maar een medewerker gesproken hebt.

12-10-2021

Na plaatsing slimme meter stroomverbruik 5x hoger gedurende eerste 4 maanden, Essent stuurt navordering en wuift verzoek om uitleg heel ongeinteresseerd weg. Na tussenkomst Liander volgt mailcontact met klachtenafdeling, die vervolgens niet meer reageert. Telefonisch of via chat onbereikbaar. Essent doet dus niet aan enige klantenservice.

Faris
05-10-2021

Ik had essent aangemeld bij BCC.Je kon daar een kortingsbon krijgen van 175,- als je bij hun energieabbonement aansluit. Maar vanwege een storing konden ze dat kortingbon niet meteen verwerken en zou dat bedrag naar mijn rekening gestort worden binnen 14 dagen. Ik heb na 14 dagen nog steeds niks ontvangen. Klantenservice geeft aan dat het kortingsbon all verwerkt is bij BCC terwijl ik niks heb gekregen. Je wordt misleid met hun kortingsbon.

Marlon
17-09-2021

Eergisteren stond er iemand van Essent aan de deur, echt letterlijk tegen de drempel aan. Ik voelde me direct geïntimideerd.

Hij ging oud klanten langs en wou weten waarom ik als klant weg was gegaan. Ik zeg netjes dat ik niet weg ben gegaan, maar hier net een aantal maanden woon. Ow, oké! En bij welke leverancier zit u en hoeveel jaar bent u daar al bij? Ik zeg nog een keer netjes… ik woon hier net een paar maanden. Begon hij over een aanbieding zus en goedkoper zo… Ik zeg dat ik geen interesse heb en tevreden ben bij mijn huidige leverancier. Ja… maar… dit is een goede aanbieding, u kunt maandelijks veel geld besparen. Dus ik zeg nogmaals dat ik geen interesse heb en ik het gesprek wil beëindigen. Hij bleef maar doorzeuren… ik heb toen de deur dicht gedaan, en zelfs tóen bleef hij door ratelen.

Vervelende, opdringerige jongen die totaal niet luisterde. Geen interesse = geen interesse!

Rick
15-09-2021

Afgelopen weekend kwam er een deurverkoper van Essent langs, met een mooie aanbieding voor oud klanten, ons adres stond bij hun in het systeem (bleek van de vorige bewoners te zijn).

na dat ik de deur opende werd er gelijk de vraag afgevuurd waarom ik in godsnaam weg ben gegaan bij Essent. Hij deed zich niet voor stellen, maar droeg wel een pasje van Essent bij zich. Na het een en ander uitgelegd te hebben. Begon dus deze meneer met zijn verhaal. Na dat hij mij vertelde een speciale aanbieding te hebben, goedkoopste van het goedkoopste. (liet tijdens zijn verhaal vergelijkingen en een bericht van Nu.nl zien met de prijsstijgingen). Gaf ik al snel aan dat ik hier niet in geïnteresseerd ben. Toen werd deze man heel opdringerig, dit zou de beste kans van mijn leven zijn. ook begon hij mijn prive leven erbij betrekking. Toen ik aangaf van zijn houding niet gediend te zijn, ging meneer weg. Er kon alleen geen 'fijne dag' meer af.

Wil
09-09-2021

Vervelende verkopers aan de deur die niet van ophouden weten

Net weer een vervelende verkoper van Essent aan de deur, netjes gezegd dat ik aan de deur niets kocht en ook geen contracten afsloot. Dit hielp niet echt want hij bleef doorratelen dat ze hadden berekend hoeveel ik wel goedkoper uit zou zijn en dat ik welkoms bonus zou krijgen. Nadat ik voor de derde keer nee dank u had gezegd en meneer nog bleef doorgaan de deur maar voor zijn neus dicht gedaan, waarna hij het het presteerde nog een keer aan te bellen. Hierna maar even de bel afgezet

Audrey
09-09-2021

Herhaaldelijke verkoop aan deur

Iedere zoveel maanden staat Essent voor de deur. Jong popie jopie gast. Geven aan niet voor verkoop te komen, steekt dan zijn verhaal af en blijkt dan toch voor verkoop te komen. Hoe vaak moet ik zeggen, dag ik NIET over wil stappen.

STOP met lastigvallen.