FBTO reviews

4.1

17-12-2015

Uitstekende, degelijke en betrouwbare zorgverzekeraar

Fbto denkt met je mee zonder het popie jopie gedoe alsof ze je beste vriend zijn maar je ondertussen je rekening plunderen.

Gewoon betroubaar en de beloftes nakomen, waar voor je geld.

Tamara

Prima verzekering

Was 6 jaar bij FBTO verzekerd en verder nooit problemen bij zee gehad. Ben nu alleen overgestapt vanwege de maandelijkse premie. Hoop dat de nieuwe verzekering net zo goed is.

Ankie

Fbto

Dit jaar zijn we naar de FBTO zorgverzekeraar overgestapt en dat was ik niet van plan. Maar de inzetbare modules trok ons over de streep en ik heb er geen spijt van gehad. Ook de declaraties die ik indien zijn vlot overgemaakt zodat ik ook de zorgverlener weer kan betalen en zo niets hoef voor te schieten. Al met al tevreden.

Rita

Goed contact!

Ik heb in het verleden en nog steeds een goed contact met FBTO zowel telefonisch als via de mail. Ik kan FBTO zeker aanraden voor die mensen die zoekende zijn!

Susa
12-12-2015

Fbto

goede zorgverzekering, goede voorwaarders en goede aanvullende verzekeringen en makelijk aan uit te zetten. redelijk snel met vergoedingen uitkeren!

Phoebe

Ze doen niks voor je!

Ze belove dat bepaalde medicatie vergoed word, als de apotheek je laat betalen; ga ik er dan van uit dat ik na opsturen van rekening geld terug krijg.

Maar nee, het is schuld van apotheek dat ik niet vergoed krijg; afschuifsysteem. Als je fbto nodig hebt belove ze van alles maar helpen je niet!

Ba

FBTO is top

Erg tevreden, altijd behulpzaam!

Paula

Modulen 2016

in 2015 kon je de modulen aanvullende verzekering therapieën en tandartsverzekering aanzetten wanneer je ze nodig had, wat verbaasd me voor 2016 kan je nu deze twee modulen alleen per 1 januari 2016 aanzetten en dus voor een jaar betalen.

Tim

Prima verzekering

Zelf heb ik twee jaar bij FBTO gezeten. Geen klachten (maar ook geen bijzondere medische klachten ;-))

Voordeel in 2014 vond ik de mogelijkheid om tijdens het jaar nog modules - bijvoorbeeld voor het buitenland - aan te zetten. Die mogelijkheid verdwijnt volgens mij helaas in 2016. Dan moet je aan het begin van het jaar meteen bedenken welke aanvullende modules je wilt.

Kim

Makkelijke zorgverzekering

Bij FBTO kun je de verschillende extra pakketen aanzetten wanneer je wilt. Helaas geldt dat dit jaar niet meer voor de tandartsverzekering. Je kunt kiezen om je premie per maand te betalen waardoor je 3% korting krijgt. Alle beetjes helpen toch....

Erik Arentz
22-11-2015

Spontane woonhuis schade niet verzekerd

FBTO woonverzekering

Op een donderdag in oktober werd ik wakker en ging naar de badkamer om mij aan te kleden en te douchen. Ik vond aldaar mijn badkamer vol met stukjes glas. Mijn glazendouche deur (veiligheidsglas, 450 euro zonder installatie) gebroken. Totaal versplintert, een groot gedeelte zat nog in de deur, de rest zoals geschreven lag in de badkamer en de douche bak. Geen idee van de oorzaak.

Nou zou je denken, ik ben verzekerd bij FBTO tegen dit soort schades. De dame aan de telefoon vond van niet, want de oorzaak stond niet in het rijtje oorzaken waarvan schade wordt vergoed. Daarop heb k de voorwaarden eens bekeken. Er staat toch dat “onvoorziene gebeurtenissen zijn verzekerd”

Daarop een mail naar FBTO geschreven. En wat schetst mijn verbazing? Ik krijg het volgende antwoord van FBTO:

“Het gaat om schade aan uw douchedeur door spontane breuk. U bent niet verzekerd voor deze schade. De voorwaarden die u noemt in uw melding hoort bij de algemene voorwaarden. De bijzondere voorwaarden zoals genoemd in de woonhuisverzekering beschrijven echter de verzekerde gebeurtenissen. De oorzaak van uw schade staat daar niet bij”

Waterschade door plotselinge breuk van een aquarium (meestal glas) wordt hierbij wel vergoed. Het omvallen van bomen of brand en ontploffing zonder verdere oorzaak worden ook vergoed.

Merkwaardig allemaal en ik begrijp dit soort zaken niet. Waar heb je nou een woonverzekering voor? “Zo van ja meneer u heeft wel een verzekering tegen brand, maar die verzekering hebben we allen zo genoemd omdat het zo lekker bekt.” Er staat wel in dat u voor brand bent verzekerd maar dat geldt niet voor brand waar vlammen bij komen kijken”

Volgens mij is een verzekering bedoeld om dit soort schades te verzekeren en kan je nooit het aantal oorzaken limiteren want er is geen oorzaak exact hetzelfde.

FBTO zet zich zelf behoorlijk te kijk door de schade niet te vergoeden en te verwijzen naar de kleine lettertjes en daar een interpretatie aan te geven in hun eigen voordeel. Daar ga ik dus niet al te lang meer mee door om voor een dergelijke verzekering te betalen.

Wendy
06-11-2015

Prima geregeld!

Ik ben zeer tevreden over de afhandeling. wij moesten helaas onze vakantie annuleren en zonder moeilijk te doen is het hele bedrag binnen een week op onze rekening gestort.

echt zoals je hoopt dat het gaat als je het zelf al moeilijk genoeg hebt.

Cindyenroy
13-09-2015

Dik tevreden met fbto!

ik ben iemand de best kritisch is op bedrijven waarbij ik klant ben.

Maar FBTO is voor ons een top verzekering.

Sowieso begint het al bij het afsluiten van de auto verzekering dit ging vlot en gelijk zonder problemen goed.

In tussen dat we al jaren ik denk zo jaar of 7 a 8 al klant zijn,

ben ik ook al 2x van auto veranderd alle wijzigingen en omzetting hiervan gingen goed.

en gaan nog steeds goed.

Op het begin dat ik klant werd heb ik door de tijd heen alle verzekering op alleen de zorgverzekering na omgezet naar FBTO.

Waarom als een bedrijf doet wat het zegt en beloofd ben ik erg tevreden .

FBTO beloofd en komt haar afspraken keurig netjes na.

1x beroep moeten doen op mijn woonverzekering dit is erg snel en vooral vlot afgehandeld door FBTO.

in 8 jaar heb ik slecht 1x een klein euveltje gehad dit heeft FBTO dan ook snel en keurig opgelost met ons.

Ik weet dat waar mensen werken en bedrijven zijn ook fouten gemaakt worden.

maar FBTO is er 1 die dit dan ook gelijk aanpak dan wel oplos thans dit gebeurd bij ons zo.

ik begrijp dat er jammer genoeg ook dingen mis gaan Bij FBTO, als ik zo ook deze review page ziet.

mijn advies is dan ook aan FBTO dat zij deze klachten sowieso bekijken en aanpassen in hun systeem wand FBTO is geen slecht bedrijf

en doet goede dingen voor hun klanten mijn ervaring is dan ook alleen maar goed en praat altijd vol lof over deze verzekerings-maatschappij.

ook iedereen die ons vraagd welke verzekering top is adviseren mijn brouw en ik FBTO.

tot slot ik heb geen flauw idee of de pakketten te duur of voordelig zijn. i.v.m. het maand bedrag mijn vrouw en ik niet kunnen boeien.

zolang er maar service geboden word.

dit is dan bij tele2 niet het geval die hebben geen klanten service

en we zijn hier ook zwaar teleur gesteld in geraakt.

De klantenservice van FBTO is dus top! en hier kunnen vele andere bedrijven een zwaar goed voorbeeld aan nemen.

waar alle bedrijven in te kort schieten!

Doet FBTO dan wel voor haar klanten erg goede maatschappij in mijn ogen zelfs de BESTE!

Nogmaals ik kijk erg kritisch naar bedrijven maar ik kan simpelweg geen fout vinden hoe FBTO ons als klant heeft en behandeld.

Shin
21-07-2015

Slecht , slecht, slecht.

Ik ben jaren trouw client. Ik heb in nov 2014 mijn zorgverzekering opgezegd. Maar FBTO blijft mij een brief sturen dat ik de premie zorgverzekering over jan 2015 moet betalen! En ze blijven ook incasso brieven sturen! Wat is dit? Maffe zorgverzekering !

27-05-2015

Geweldig

2 x pech gehad met me auto en geweldig geholpen, echt een top service binnen een half uur was vervangend vervoer geregeld en de vakantie kon gewoon verder gaan, de mensen daar bij de alarm centrale stellen je op je gemak en maken er werk van . Bedankt fbto medewerkers jullie zijn toppers. mvg 77-fl-lv

Imatta
23-04-2015

Addertje onder het gras

Ik heb de inboedel en aanspraakelijkheids verzekering genomen bij FBTO op advies van hun omdat ik me goed wilde dekken vooral omdat ik 2 kinderen heb.

Nou heeft mijn jongste zoon van 2 onze gloed nieuwe laptop van 3 weken oud laten vallen en is volledig stuk.

Ik belde met FBTO en ik kreeg meteen te horen dat ik daarvoor niet verzekerd was, alles wat stuk gaat door een familie lid in je eigen huis is niet verzekerd.

Dat terwijl ik juist bij hun ben gegaan voor dit soort acties.

Dit is echt jammer.

Ingrid
06-03-2015

FBTO? Daar ligt de paarse krokodil.. Leuker kunnen ze het niet voor je maken..

Gisteravond werd mijn man, rijdend in de auto, gebeld door een medewerker van FBTO met de mededeling dat de auto per direct niet meer verzekerd was omdat de rekening van januari niet betaald was. De rekeningen van februari en maart waren wel betaald. FBTO verklaarde brieven te hebben verzonden die wij heel zeker niet hebben ontvangen. Bleek dat er door overstappen naar een andere bank eea mis was gegaan. Mijn man probeerde uit te leggen dat het een misverstand was en wilde ergens parkeren om gelijk te betalen. Dat kon volgens die FBTO medewerker niet. Dat moest de volgende dag geregeld en dan zou het 24 uur duren voordat de auto weer verzekerd was. Mijn man reed dus op de snelweg van werk naar huis opeens onverzekerd rond! Hoe onklantvriendelijk is dat. Had even 2 dagen van tevoren gebeld dan had was hij ervan op d'r hoogte geweest en hadden wij het geregeld! Ik heb vanaf huis nog geprobeerd eea te regelen maar ook ik werd zeer onbeschoft te woord gestaan, alsof ik een notoire wanbetaler was...Wij zijn al ruim 15 jaar klant bij FBTO en hebben daar bijna al onze verzekeringen lopen. Nog nooit hebben wij een rekening niet betaald of problemen gemaakt voor de verzekeraar. En dan opeens wordt je zo behandeld. En dan verschuilen zij zich ook nog eens achter brieven die wij nooit hebben gekregen en hun regels... Onzin dat het 24 uur moet duren voordat de auto weer verzekerd kan zijn. 3 weken geleden hebben wij nog een nieuwe auto bij hen in de verzekering gedaan. Kostte 1 telefoontje en nog geen premie voor die nieuwe auto betaald maar die konden ze wel gelijk verzekeren...Ik ervaar dit echt als een pesterij/straf van hun kant... Ik ben zeer boos en teleurgesteld in FBTO.. Ik kreeg het gevoel dat ik met ambtenaren van de Belastingdienst aan de telefoon zat. Zoveel onbegrip, onflexibel, star, zich verschuilen achter regeltjes, niet kijken naar de klanthistorie... De paarse krokodil ligt bij FBTO.... Nee, leuker kunnen ze het daar niet maken...

Lianne
16-02-2015

Onvolledig

Doorlopende reisverzekering afgesloten, me nog telefonisch laten adviseren of er nog addertjes onder t gras zaten, maar dat was ,volgens de vrouwelijke adviseuze aan de telefoon , niet aan de orde.

Ik ga 1 dag skien in Winterberg met mijn kinderen, zet speciaal nog de module wintersport aan, want daar gaan we voor.

Helaas val ik een beetje verkeerd en beschadig mijn bril en helm, kom ook via een ambunlance in het ziekenhuis terecht.

Gelukkig mag ik dezelfde dag weer weg en dezelfde dag kom ik weer thuis.

Volgende dag de FBTO gebeld, wat blijkt ik ben NIET verzekerd voor dagtrips!

Wat heb ik hier nu aan?

05-02-2015

Alweer supersnel geholpen

Nu al 4 x gebruik gemaakt van rechtsbijstand, 4x supersnel geholpen en afgewikkeld. Accuraat en duidelijk!

Leon
29-01-2015

Slecht Bedrijf

De klant is geen koning noch een belangrijk persoon. Alleen winst willen boeken met de kleine lettertjes. Altijd het gevoel aan de telefoon dat ze denken dat je hun wil oplichten. Ik bel ze ook niet voor me plezier.

Ik heb het gehad met dit bedrijf jammer dat je de zorgverzekering niet kan beëindigen in het jaar anders had ik die ook nog weg getrokken.