FBTO reviews

4.1

13-10-2012

Ik heb geen goed woord over voor FBTO. Omdat ik op mezelf ging wonen ben ik het één en andere gaan vergelijken qua verzekeringen. Gezien ik graag alles bij elkaar wou hebben, heb ik op basis van de premieberekeningen en het aanbod passend bij mij voor FBTO gekozen. Ik wou dat ik dat nooit had gedaan. Bij de premieberekening gaf men aan dat ik € 199,97 per maand moest gaan betalen. Eenmaal de verzekering afgesloten en kijkende in mijn FBTO was het bedrag voor de zorgverzekering ineens € 143,22. Ik heb dan ook direct al mijn verzekeringen bij de FBTO opgezegd en overgestapt naar collectiviteitsverzekering van mijn baas.

25-09-2012

Wat een ellende om aan informatie te komen bij deze verzekering, en dan ook nog de verkeerde informatie krijgen. Geweldig als de medewerkers niet eens weten hoe het zit en je dingen vertellen die niet eens waar zijn. Voor mij in ieder geval reden om met ingang van volgend jaar over te stappen.

06-09-2012

Mijn dochter werd op weg naar school aangereden. Tegenpartij nb. een leerkracht van haar school was overduidelijk fout maar deed moeilijk. Vervolgens rechtsbijstand gebeld. Uitermate vriendelijk behandeld en geadviseerd. Goede vervolg afspraken gemaakt. Had echt het idee dat er iemand aan mijn kant stond. Uiteindelijk was de schade aan haar fiets vastgesteld incl. bijkomende kosten die gemaakt waren en heeft FBTO zelf het bedrag betaald omdat een procedure opstarten veel meer geld zou kosten. Dat vond ik wel slim. En ik was snel geholpen.

06-04-2012

Ik heb gewoon een goed ervaring met fbto gehad. Bij vrienden had ik de deur per ongeluk te ver opengegooid waardoor het raam in de deur tegen de hoek van de kast wam. Gevolg was een kapot raam. De claim voor deze schade had ik ingediend bij fbto en mijn wa verzekering vergoede dit. Fbto heeft het snel en goed geregeld zoals het ook hoort naar mijn mening. Ben tevreden!

30-03-2012

Wij werden in Spanje op de snelweg beroofd. In de handtas van mijn vrouw zaten persoonlijke zaken, pasjes, geld, medicijnen enz. Gelukkig hadden wij onze spullen gescheiden zodat onze vakantie gewoon door kon gaan. Na thuiskomst alles doorgegeven aan FBTO. Sommige zaken zelfs zonder factuur omdat deze invindbaar was. Binnen de kortste keren wordt alles vergoed behalve het contante geld. Ook de gemeentelijke boetes voor verlies van paspoort en rijbewijs werden vergoed. Klasse!

29-03-2012

Mijn ervaring met de FBTO autoverzekering is goed. Al jaren ben ik bij de FBTO verzekerd met meerdere verzekeringen waaronder dus ook de autoverzekering. Nooit eerder moest ik een claim in dienen maar helaas was het laatst wel zover. Er was in onze auto ingebroken. De airbag, radio en tomtom waren gestolen. En een zijraam was ingetikt. De morgen waarop ik zag dat er was ingebroken heb ik direct aangifte gedaan. En die aangifte samen met de nodige formulieren verzonden naar FBTO. Op voorhand had ik al het vermoeden dat de tomtom niet verzekerd was omdat die gewoon los in het dashboardkastje lag en deze niet standaard bij de FBTO autoverzekering zijn meeverzekerd. Na bericht van de FBTO bleek dit inderdaad zo te zijn. Wel jammer maar helaas. De rest werd wel gewoon vergoed. De afhandeling ging ook redelijk vlot en inmiddels is mijn auto weer gemaakt. Mijn FBTo autoverzekering ervaring beoordeel ik met een 9. Dit om de vlotte afhandeling waarbij FBTO duidelijk zowel schriftelijk als telefonisch communiceerde en geen moment moeilijk deed.

08-07-2011

Voor mij de laagste premie

ik ben al jaren verzekerd bij de fbto. ik heb al tal van jaren geen schade gehad dus mijn premie is ook lekker laag. toen ik zojuist ging kijken of mijn autoverzekering goedkoper kon kwam ik erachter dat fbto voor mij de laagste premie heeft. de andere goedkoopste was alsnog 5 euro duurder dan fbto. niet overgestapt dus.

02-07-2011

Omdat ik meerdere malen per jaar op vakantie ga heb ik een doorlopende reisverzekering afgesloten bij de FBTO. Hierdoor ben ik in elk land het hele jaar door goed gedekt.

Ik kon gewoon bellen naar de helpdesk van de FBTO om deze verzekering af te sluiten. Omdat ik ermee instemde was ik direct verzekerd, al kreeg ik de polis wel later opgestuurd.

Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad in het buitenland (gelukkig!) dus aanspraak heb ik ook nog niet gedaan.

02-07-2011

Pakketkorting

Omdat ik zo'n beetje al mijn verzekeringen bij FBTO heb afgesloten ben ik sindskort ook met mijn woon en inboedelverzekering overgestapt naar FBTO. Omdat ik nu meerdere verzekeringen bij de FBTO heb uit staan krijg ik pakketkorting ofzoiets. In iedergeval scheelt dat mij weer een paar procenten. mijn fbto ervaring is dus alleen gebasseerd op afsluiten en niet claimen.

04-04-2011

Afgelopen maand ben ik op vakantie geweest naar Indonesie. Mooi land, mooi weer en aardige mensen. Maar 2 dagen voor wij weer naar huis gingen werd de tas van mijn verloofde gestolen op een moment dat we even niet aan het opletten waren. Gelukkig lag haar paspoort in het hotel maar onze portemonnee, camera (met alle fotos!!) en nieuwe iPhone waren weg.

Gelukkig hadden we een doorlopende reisverzekering afgesloten bij FBTO. Daarom ging ik mijn claim in dienen voor de gestolen goederen. Op de internet site van FBTo kon ik dat eenvoudig doen. En binnen -/ 10 werkdagen had ik mijn claim terugestort gekregen op mijn rekening. Alle fotos zijn we kwijt maar gelukkig kunnen we met het verzekeringsgeld weer een nieuwe camera en telefoon kopen.

Marlies
06-03-2011

Top afgehandeld

bijna al mijn verzekeringen heb ik bij fbto zitten omdat ik dan pakketkorting krijg ofzo. maar ik ging de inboedelverzekering berekene bij andere verzekeraars en die waren toch nog iets goedkoper. echter ben ik door luiheid niet overgestapt. toen er vorige week was ingebroken in de garage en mijn fiets weg was moest ik dus deze claim indienen bij foto. en ik moet zeggen: dit hebben zijn top afgehandeld. dus al met al ben ik blij dat ik niet ben overgestapt. dan maar een paar euro per maand meer, ik zit goed.

13-11-2010

Omdat de zorgverzekering volgend jaar een stuk duurder wordt besloot ik mijn verzekeringen door te spitten en te kijken of deze nog steeds actueel waren qua prijs. Al mijn verzekeringen waren wel zo'n beetje goed alleen mijn autoverzekering bij Interpolis was aan de dure kant. Toen heb ik wat rond gevraagd bij collega's vrienden ect. en die rade mij vooral centraal beheer en fbto aan.

Vanuit die adviezen heb ik mijn premie berekend bij de FBTO en kwam erachter dat ik veels te veel betaal! Want de premie bij fbto was 30euro per maand goedkoper! DUs sinds vorige week loopt mijn verzkeering bij de fbto omdat deze veel goedkoper is dan mijn huidige verzekering en ik hier meer positieven beoordelingen over vond op het internet ten op zichte van interpolis.

Ik had trouwens al een paar jaar een woonverzekering bij de fbto en nog nooit problemen gehad, dat speelde ook mee, ik heb vertrouwen in de fbto!

13-08-2010

Ik las recentelijk bij de consumentenbond dat de autoverzekering van de FBTO als beste eruit kwam. Dat bracht me tot nadenken over mijn autoverzekering waar ik eigenlijk nooit naar omkijk. Dus besloot ik mijn premie online te berekenen bij de FBTO en een paar andere verzekeraars.

Voordelen van FBTO: De premie die bij de FBTO eruit rolde was stukken lager dan mijn huidige autoverzekering. Ook was de premie lager dan de meeste andere verzekeraars. Omdat de consumentenbond de FBTO aanprijsde lijkt me dit wel een correcte verzekeringsmaatschappij. Daarom heb ik direct mijn oude autoverzekering opgezegt en heb mijn nieuwe verzekering online bij de FBTO afgesloten wat mij nog extra korting opleverde. Mijn ervaring met het afsluiten van een autoverzekering bij de FBTO is prima verlopen.

25-11-2009

Sinds dit jaar heb ik mijn ziektekosten verzekerd bij de FBTO. Dit bevalt mij eigenlijk prima, ik maak maandelijks wel is gebruike van mijn verzekering en dit gaat allemaal zonder problemen. De FBTO is misschien wel wat duurder, misschien 10 euro duurder dan de goedkoopste zorgverzekering die er te vinden is maar de zekerheid en goede klantenservice die de FBTO mij biedt vind ik meer waard.

Ook heb ik wel is contact opgenomen bij de klantenservice van FBTO en ik werd meteen geholpen. De mevrouw die ik aan de telefoon kreeg leek te weten waar ze over praten en dit maak ik niet vaak mee met die callcenters!

Nadelen van FBTO: Misschien iets duurder dan andere zorgverzekeraars.

02-11-2009

Betrouwbaar

Onlangs ben ik verhuist vanuit een rijtjeshuis naar een appartement. Hierdoor vond ik het hoogtijd om op zoek te gaan naar een nieuwe verzekering. Ik informeerde hiervoor bij mijn huidige verzekeraar ING die eigenlijk met een slecht aanbod kwam waarop ik besloot op zoek te gaan naar een nieuwe appertementverzekering bij een nieuwe verzekeraar. Bij de FBTO kwam ik uit. De boden mij wel een goed aanbod aan voor een huisverzekering. Via internet kreeg ik dit aanbod online te zien. Ik vulden mijn gegevens in en hups daar kwam de lage premie te voorschijn. Ik heb toen de verzekering maar meteen afgesloten omdat ik niet te veel tijd aan dit soort saaie dingen wil besteden. Maar toch om andere erop te wijzen dat de FBTO goedkoper kan zijn raad ik julie allemaal aan eerst daar ook jouw premie te bereken.

Voordelen van FBTO: Goed aanbod, en ook wel betrouwbaar naar mijn mening.

16-09-2009

Ik was verzekerd bij de Agis. Dit beviel mij niet omdat de communicatie tussen deze verzekeraar en mij niet goed verliep. Wanneer ik wat wilde claimde moest ik daar veel moeite voor doen. Iets wat niet hoort na mijn mening. Daarom ben ik overgestapt naar de FBTO. Omdat ik deze verzekeringsmaatschappij ook al gebruik voor mijn reisverzekering en daar erg tevreden over ben. Maar nu dus ook mijn zorgverzekering bij de FBTO. Het overstappen van de zorgverzekering van Agis naar FBTO is eigenlijk erg vlot verlopen. Net als de afhandeling van de FBTO. Bij hun kan ik iets eenvoudig claimen en krijg ik het geld snel gestort.

Nadelen van FBTO: Over de FBTO niks meer dan lof, dit is een goede verzekeraar. Agis daarin tegen vind ik een waardeloze verzekeraar!

06-07-2009

Meteen geholpen

Ik heb al een paar jaar een woonhuisverzekering bij de FBTO. Eigenlijk nooit problemen mee gehad en ook nog nooit beroep op gedaan tot anderhalve maand geleden. Ergens in mei was er een enorme hagelbui bij mij in Amsterdam Noord. Ik heb een platdak en deze was gedeeltelijk door de grote hagelstenen vernagelt. Ik had lekkage waardoor mijn vloer in de slaapkamer ook nat was geworden en mijn houten vloer was gaan uitzetten en was gaan breken.

Daarom deed ik beroep op mijn woonhuisverzekering. Een verzekering taxateur kwam direct de volgende dag langs en had de schade opgenomen. Mijn dak werd de zelfde week nog gerepareerd en ik kreeg na een maand een bedrag uitgekeerd om mijn vloer te vervangen.

Voordelen van FBTO: Toen ik schade had werd ik meteen geholpen en mijn lekkage werd snel gedicht. Snelle service dus.

Nadelen van FBTO: Ik moest vrij nemen van mijn werk om de taxateur te ontvangen, maar of dat nou echt een negatief punt is...

03-07-2009

Toen ik op mijzelf ging wonen moest ik natuurlijk ook een inboedelverzekering gaan afsluiten. Maar ik heb de ballen verstand van verzekeren dus moest ik advies vragen aan een verzekeringsadviseur. Deze maakte een lijstje van 4 verzekeraars die het beste bij mij wensen paste. Toen heb ik bij die 4 een offerte aangevraagd zodat ik kon kijken wie de goedkoopste was. En deze bleek de FBTO te zijn. Mijn vraag was eigenlijk een uitgebreide inboedelverzekering, en deze bood de FBTO me dus aan tegen een lage premie.

Het aanvragen ging heel erg eenvoudig online. Binnen een werkweek was mijn verzekering geregeld. Nu heb ik me verzekering een paar maanden en nog geen problemen gehad. Wat mij betreft is FBTO top.

19-06-2009

Omdat ik nu een paar maanden op mijn zelf woon vond ik het tijd dat ik ook mijn verzekeringen op orde ging maken. Mijn vader rade mij o.a. een rechtsbijstand verzekering aan en dus ging ik daar naar op zoek. Ik had al andere verzekeringen lopen bij Fbto en had daar eigenlijk nog nooit problemen mee ondervonden. Dus sloot ik ook een rechtsbijstand verzekering bij de Fbto af.

Eigenlijk ging het heel gemakkelijk. Op de website van fbto kon ik gewoon de gegevens invoeren zodat ik een offerte op maat kreeg die bij mijn wenste paste. De prijs was z'n beetje het zelfde als bij andere verzekeraars waar ik had gekeken maar bij de Fbto ben ik vertrouwd en heb nog nooit klachten gehad. Toen heb ik dus mijn rechtbijstand afgesloten bij Fbto. Dit was een maand geleden en tot zo ver heb ik nog geen klachten, de prima verzekering voor mij dus.

Voordelen van FBTO: Snel en makkelijk online je offerte aanvragen. Misschien ben je bij een andere verzekeraar een paar euro per maand goedkoper uit maar bij fbto weet je tenminste zeker dat je altijd geholpen wordt en dat het bedrijf niet failliet zal gaan in deze tijd omdat Fbto zo groot is.

Nadelen van FBTO: De letters op de website zijn er klein dus ik moest mijn leesbril gebruiken om het goed te kunnen lezen.

17-06-2009

Toen ik eind 2008 op zoek ging naar een nieuwe ziektekostenverzekering wou ik dit keer een goede dekking voor de tandarts omdat ik liever maandelijks iets extra's betaal dan dat ik een keer iets heb en ik ineens een vette rekening krijg. Toen zocht ik via google naar de verzekering met goedkope premie voor tandarts kosten. Ik kwam toen uit bij de fbto en had daar me premie uitgerekend en die was erg laag dus heb ik via daar me zorgverzekering afgesloten.

Ik kwam eigenlijk al snel via internet op fbto en nadat ik me premie daar berekend kwam ik tot de conclusie dat ze je snel kunnen informeren over hun aanbod.

Op hun site moest ik wel even zoeken naar de ziektekosten verzekering omdat er zo veel verzekering op staan.