FBTO reviews

4.1

Peet
03-06-2021

Fijn contact en goed geholpen

Ik ben al jaren klant en heb regelmatig contact,liefst telefonisch. Dit ivm een auto die we jaarlijks voor een half jaar schorsen. Ik word keer op keer heel vriendelijk geholpen en na mijn laatste contact werd er zelfs een bloemetje bezorgd als dank voor ons jarenlange vertrouwen in FBTO.

Fijn contact met een verzekeraar kan dus ook.

Michiel
27-05-2021

NOOIT MEER

15 jaar klant geweest, ziektekostenverzekering, woon verzekering, autoverzekering, alles. Drie jaar geleden voor mijn werk naar buitenland uitgezonden, huis verhuurd, aan FBTO doorgegeven ivm opstal verzekering, het was geen probleem.

Zojuist per chat contact gezocht omdat ik een polis opgave nodig heb voor de hypotheek verstrekker. Krijg ik te horen dat de voorwaarden zijn gewijzigd en dat voor expats zoals ik het niet meer mogelijk is een verzekering aan te houden. Per direct is de verzekering eenzijdig door FBTO opgezegd.

Ik was met stomheid geslagen.

Lieve mensen, doe met dit bedrijf geen zaken, een bedrijf dat op deze manier met haar klanten omgaat is in mijn opinie diep en diep triest. Ik wil niets meer met FBTO te maken hebben, zo ga je niet met mensen om.

Lieve

Renee
22-05-2021

Niet informeren beëindigen autoverzekering

Door een gemiste incasso die niet afgeschreven kon worden is opeens mijn autoverzekering stop gezet. Opeens? Ja opeens. Ik heb geen herinnerings brief of mail gehad. Ben niet gebeld. En naast dat ook niet geïnformeerd dat mijn auto blijkbaar al een maand niet verzekerd is en ik dus zonder dat ik hier van op de hoogte ben gesteld al een maand met 2 kinderen onverzekerd rond rij. Daar kom ik met een ontzettend hoge boete van het rdw net achter. Door werkzaamheden kunnen ze niet inzien of er brieven zijn verstuurd en hoe het met de betaling staat. Ik wil gewoon betalen, geen enkel probleem want dit was een misverstand. Maar nee de verzekering is stop gezet en ik sta nu als wanbetaler geregistreerd. Met andere woorden: succes!

Albert
11-05-2021

Hele slechte verzekering voor wat dan ook

Fbto doet moeilijk over uitbetalen en als je problemen hebt, omdat zij hun dingen niet op orde hebben, ja dan laten zij je hangen. Als belt dan willen ze geen moeite doen en ze behandelen je ook nog is als een stuk stront.

Ik raad mensen aan om gewoon bij de anwb of een andere verzekering te gaan die deugd, voor het geval je in de problemen komt,fbto heeft schijt aan jou! En heel waarschijnlijk neemt fbto elke flapdrol aan om te komen werken bij hun!

07-05-2021

Vreselijk bedrijf

Houden zich heel strak aan de regeltjes, voldoe je op een klein onderdeel dan geven ze niet thuis en zeggen zoek het maar uit!

07-02-2021

Super geholpen!

Met het koude weer van afgelopen dagen was mijn handrem kabel bevroren. (Dom van mij) Pechhulpdienst gebeld van FBTO. Bleek achteraf geen pechhulpdienst afgesloten te hebben in mijn pakket. Uiteindelijk toch nog iemand gekomen als service. Rekening €0 Super geholpen!

Femmie
25-01-2021

Geen emailadres = geen verzekering

Fbto vraagt alle verzekerden om een emailadres. De generatie waar mijn moeder toe behoort (95 jaar), heeft geen internet en geen emailadres. Zij wil dit ook niet. Na bijna 70 jaar verzekeren bij fbto wordt er gezegd :' tja dan kunt u niet meer bij ons verzekerd zijn'. Netjes dit

12-01-2021

Wanbetaler word ik genoemd

Jaren ben ik klant van FBTO. onder nr 001629309. Omdat ik veel in het buitenland buiten Europa werkzaam ben, kon ik vaak niet op tijd hun papieren facturen inzien. Ik was dus blij dat ze overgingen op het versturen van de facturen naar mijn emailadres. Zodoende kon ik iedere maand op tijd betalen met vermelding van het betaalkenmerk, wat alleen op de factuur is te zien. Daar is men bij FBTO mee gestopt en zodoende kreeg ik de papieren factuur niet op tijd in handen. Een half jaar geleden heb ik verzocht om dit weer te gaan doen via email. Op 9 Oktober is mij verzekerd dat het geregeld was. Ik zou alles per email krijgen. Tot op heden geen enkele factuur per email ontvangen. Wel herinneringen met 10 of 25 euro verhoging. En nu de klap op de vuurpijl - hoewel alles net betaald was - een brief met de vermelding dat ik een wanbetaler ben omdat ik 2 maanden achter zou zijn met betalen. Wat niet correct is want de factuur van Januari mag betaald worden tot 15 Januari. En de brief was van 8 Januari. Maar de eigenlijke oorzaak van de late betaling is, dat ik de factuur niet op tijd krijg via de email. En ook de herinneringen niet. Maar daar doen ze dus niets aan , want dan kunnen ze extra blijven incasseren bij een latere betaling.

Dus nu ben ik een wanbetaler. En in al die jaren is FBTO geen cent aan mij tekort gekomen. Integendeel, ik heb facturen in het buitenland uit eigen zak betaald.

Dit doet mij erg denken aan de mentaliteit van de incasseerders in de toeslag affaire , die zoveel politieke stof heeft doen opwaaien.

Ik zou 31 Maart 2020 terugkeren uit het buitenland naar Nederland, maar dat ging niet door door de uitbraak van het Corona virus. Op voorhand had ik een afspraak gemaakt bij een neuroloog, omdat ik af en toe last kreeg van epileptische aanvallen en dat wilde ik laten onderzoeken. Ik kon dus niet naar de nederlandse neuroloog, maar kreeg wel een rekening te betalen aan het FBTO omdat mijn eigen risico niet verbruikt was. Ik was zelfs niet in Nederland geweest! en toch een rekening ontvangen! Zo misbruikt FBTO zijn klanten terwijl ze zelf intern hun zaken niet afhandelen zoals met de klant afgesproken is.

Madelon
12-01-2021

Slechte communicatie

Dacht dat ik eindelijk van ze af was en had mijn zorgverzekering bij een ander bedrijf geregeld. werd er alsnog geld van mn rekening afgeschreven. maar de site is zo onduidelijk dat ik nergens kon terug zien waarvoor dat was. Dus heb hierover navraag gedaan. maar kreeg in een gesprek contact met meerdere personen en hij ging een discussie aan over het feit dat ik hun site onduidelijk vond. hij had mij ook netjes mjin gegevens kunnen vragen en vertellen waarvoor ik had betaald. maar inplaats daarvan heeft hij mij geen uitleg gegeven en alleen gediscussierd. terwijl ik duidelijk aangaf dat ik niet meer verzekerd wilde zijn omdat ik niet tevreden was. nu ben ik nog veel minder tevreden dan dat ik al was.

Fred
08-01-2021

Heel erg slecht

Per ongeluk een gaat geboord in de waterleiding om een lamp op te hangen bij mijn moeder van 87 ,de schade was 450 ,00 euro ,doorgegeven aan Fbto ,maar wimpelde me eerst af om mijn moeder van 87 jaar maar aansprakelijk te stellen ,niet gedaan en nu zeggen ze dat ze niet uitbetalen omdat ik het niet expres heb gedaan ,kon niet weten dat er een waterleiding liep ,verzekeringen hebben 2 doelen veel geld verdienen en zo min mogelijk uitbetalen ,wat een drama dat Fbto ,heel heel erg slecht ,en daar hebben ze 2 maanden over gedaan ,een hele slechte verzekeringsmaatschappij,

Hubert
04-01-2021

Slecht klantenservice, medewerkers schreeuwt naar telefoon/ mensen, kan helemaal niks regelen met hun.

Is ook niet klopt dat jouw autoverzekering is binnen 5 minuten afgesluiten, moet jij zo wie zo wachten tot 5 werkdagen en na deze tijd hoor jij dat jij kan toch niet bei hun verzekering afsluiten.

Goed koopste is alleen voor jij vraag maar niet voor kopen.

Crista
12-12-2020

Geen vergoeding na waterschade

Door een lekkende radiator kraan heeft m’n laminaat waterschade. Omdat het laminaat 7 jaar ligt is het bij FBTO al afgeschreven. Een nieuwe vloer, incl onder vloer en plinten bedraagt ruim 900Euro. Kon 180 Euro krijgen. Ik ben ruim 24 jaar verzekerd en nog nooit ergens aanspraak op gemaakt en dat dit. Echt zo teleurgesteld, zit nu met beschadigde vloer maar kan niks. Echt zo teleurgesteld. Alleen geld innen maar niks terug naar een trouwe klant.

11-12-2020

Absolute afrader !

Plus punten geen

minpunten te duur!

zeer slechte afhandeling declaratie werd onterecht afgewezen

Klantenservice zeer slecht

aanbeveling niet doen zoek verder!

Marjolijn
23-11-2020

Verschrikkelijk

Van het kastje naar de muur gestuurd met mijn lekkage. Uiteindelijk niks vergoed gekregen omdat het scheurtje in de muur zat en niet in het dak. Ben heel slecht geholpen en ze lieten me eerst alles aanleveren terwijl ze al wisten dat dit blijkbaar niet onder de premie viel. Heb uiteindelijk niks vergoed gekregen terwijl ik al

jaren hier een verzekering heb en nooit eerder iets heb geclaimd.

Denis
09-11-2020

FBTO-een pot blubber

Het is een verzekeraar met een negatieve tendentie: ben je iemand die schoon is en veel van jou kunnen profiteren of moeten we jou eerst bloot stellen om jou als klant te kunnen accepteren. Je voelt gelijk de negatieve gevoelens die zij hebben als je hun belt.

Reken maar 1 weet uit voordat je binnen kunt komen en als je binnen bent en je hebt ze nodig dan ben je 3 weken verder totdat ze alles hebben uitgezocht en komen direct met een negatieve verhaal.

Je zult zeker je geld kwijt zijn voor niets. Bij hun beheerst een bureaucratie.

04-11-2020

Fbto HOOFDPIJN DOSSIER

Had een blokkade op incasso (beveiliging) betaal ik alsnog 1 dag erna, krijg ik het geld weer terug gestort, kunnen ze het niet zien. Nou ik screenshot van betaling gestuurd via App, drama drama allemaal

Meneer Erwin Leeuwerink
09-09-2020

Duidelijke Website maar lange wachttijden bij de telefonische klantenservice

Overzichtelijke website en heel duidelijk, maar aan de telefoon met de callcenter van de klantenservice zijn wel hele lange wachttijden voor dat je daadwerkelijk iemand aan de telefoon krijgt.

Niels
04-09-2020

Kastje naar de muur verzekeraar

Kastje naar de muur verzekeraar!

We hebben een reisverzekering bij FBTO afgesloten, deze dekt kennelijk niets. Ik heb brandwonden tijdens mijn vakantie op Sicilië opgelopen doordat een thermostaat van de douche niet goed werkte en ik kokend water over me heen kreeg. Aantal uren op EHBO van ziekenhuis verbleven. Medische kosten gemaakt. Ik mag niet meer in de zon of alcohol nuttigen terwijl ik nog 10 dagen hier verblijf. Helemaal niets wordt vergoed. Waarom heb je dan een verzekering afgesloten, vragen wij ons hardop af. Medische kosten? Regel maar met je zorgverzekeraar. Misgelopen vakantieplezier? Had je maar een annuleringsverzekering moeten afsluiten. Aansprakelijk stellen van de lokatie waar we verbleven? Had je maar een rechtsbijstandsverzekering moeten afsluiten. Wat een trieste bende zeg, dat FBTO. Nooit meer dit amateurclubje voor ons.

Dave
02-09-2020

Goedkoop is duurkoop

FBTO is een van de slechtste verzekeraars die ik heb meegemaakt, als je schade hebt wordt je vanaf het begin behandeld als ongedierte die ze willen uitroeien. De volgende keer maar een paar euro extra betalen voor een andere verzekeraar, dan krijg je tenminste mensen aan de lijn die vriendelijk zijn en met je meedenken.

Chantal
11-08-2020

Weinig coulance

Een coulance regeling of een deel terugbetalen bij een dubbele reisverzekering wordt door bijv CB en Reaal wel gedaan. Bij FBTO heb ik in 1 week tijd meerdere vervelende reacties gekregen op mijn vraag hierover.

Fbto heeft stilzwijgend steeds de verzekering verlengd met een verhoging van 90% in een paar jaar tijd! Tereijl in de eerste mail in 2016 stond dat dit voor 1 jaar werd afgesloten!

Bij het inloggen is onduidelijk dat er eerst een activeringscode moet komen, ook dit maakte dat het onduidelijk was of ik bij fbto verzekerd was. Kortom, er zijn helderdere verzekeringen net meer klantvriendelijkheid.

C h Houten