FBTO reviews

4.1

Jasmina
29-12-2017

Slechtste service ever!

Probeer al 3 jaar over te stappen, er is altijd wel wat, wat FBTO verzint waardoor het niet lukt.

Opzeggen gaat moeilijk en iedereen zegt wat anders.

Iemand anders machtigen gaat ook erg moeilijk blijkbaar, geen 1 medewerker zit op 1 lijn. Was hiermee 4 maanden bezig om het geregeld te krijgen en alsnog krijg ik soms te horen: je bent niet gemachtigd. Kom nou.

Hoop dat ik nu eindelijk kan overstappen na 3 jaar, pff helemaal klaar met FBTO. Nooit meer!

Ray
19-12-2017

Geeft rekening eigen risco voor niet geleverde zorg

FBTO weigert de rekening van een zorgverlener aan te tonen. Ook meerdere verzoeken van mijn kant. Vanuit de wetgever zijn ze wel degelijk verplicht een declaratie van een zorgverlener na te trekken. Ik word wel onterecht belast met het eigen risco. Aangezien jij als consument geen mogelijkheid hebt ondanks dat wij mij zijn alle de basisverzekering betalen een valse rekening terug te vorderen en FBTO dit in alle toonaarder weigerd adviseer ik geen zaken te doen met FBTO of achmea want ook daar heb ik geklaagt en zij sturen de klacht door naar de beklaagde . Dus geen zaken met FBTO doen.

18-12-2017

Valse voorlichting!

Jaren trouwe klant.We hebben telefonisch contact opgenomen over vergoeding tanden de codes doorgegeven meneer het word volledig vergoed vervolgens ligt er een rekening in de bus of we €129,30 willen betalen.VALSE VOORLICHTING!Je kunt klachten per e.mail/telefoon melden maar ze schepen je gewoon af.schandalig!Hadden we dit geweten had ik uiteraard de behandeling in het nieuwe jaar laten doen ook snel modules veranderen de laatste week v.h jaar snel een andere zorgverzekeraar zoeken voor ons geen f.b.t.o meer!

Daniel
08-12-2017

Inboedel verzekering FBTO / Inbraakschade

Toen ik op vakantie was, is er bij mij ingebroken. Heel veel kleding gestolen en apparatuur. Nu heb ik een inboedelverzekering van FBTO. Ik heb dus direct hun opgebeld en 2 weken later kwam er een schade-expert. Schadebedrag was ongeveer 20.000 euro. Ik heb dus heel veel recensies gelezen en was best geschrokken van de reacties. Ik las dat FBTO heel moeilijk was met uitbetalen. Ik heb dus voor de zekerheid een Contraschade-expertise ingeschakeld. Dit houdt in dat hun alles voor mij gaan regelen en dat het contact vanaf dan alleen maar tussen schade-expert en Contraschade-expertise is. Ik werd wel op de hoogte gehouden door de schade-expert per mail. Ik heb heel wat bonnetjes ingeleverd en waar ik geen bon van had kreeg ik de dagwaarde. Nu is het zo dat ik na 6 weken ongeveer 16.000 euro kreeg van FBTO. Dus mensen die lopen te klagen, ik weet het niet hoor. Of die betalen niet netjes hun verzekeringsgeld of er is wat anders mee. Ik was heel negatief toen ik alle recensies las, maar niks is minder waar. FBTO is een top verzekering, sowieso de woon en inboedelverzekering. Dus niet alles geloven wat je leest. Ik ben ieder geval blij dat FBTO mij goed heeft geholpen. Een dikke 10 van mij!

Jo
22-11-2017

Onbereikbaarheid

Om gek van te worden. De systemen van de fbto liggen er voordurend uit. Geen reactie via app (zoals de site beloofd), geen mail optie op de site, telefonisch is de afdeling verkoop onbereikbaar vanwege technische problemen. Het uitzetten van een module voordat het jaar voorbij is begint een onmogelijke opgave te worden. FBTO denkt dat ik niets anders te doen heb dan dagelijks pogingen te doen om mijn verzekering aan te passen. En dat nadat de FBTO eerst maandenlang (geen grap) technische problemen had mbt het uploaden van declaraties.

17-11-2017

Top reisverzekering

In de vakantie in Frans ziekenhuis op intensive care beland. Werkelijk alles perfect geregeld door Eurocross alarmcentrale van FBTO. Vervangend verblijf voor mijn vrouw en kinderen dichter bij het ziekenhuis, vlucht naar Nederland, auto terug laten brengen, ziekenhuiscommunicatie, financieel regelen met ziekenhuis enz. Ik ga nooit meer zonder FBTO reisverzekering de grens over!

15-11-2017

Ze doen maar waar ze zelf zin in hebben.

Ondanks dat je niet schuldig bent vinden zij dat toch anders. Kost je heel veel schade vrije jaren. Wij zijn weggegaan en hebben nu een voordeliger autoverzekering.

08-11-2017

Onbeschoft (niet klantvriendelijk.) behandeld.!

Zojuist contact gehad met FBTO waar ik anders altijd netjes wordt behandeld en er in oplossingen word meegedacht is het dit keer tegenovergesteld.

Het probleem is het volgende ik heb wegens omstandigheden een stono op de zorgkosten van mijn vrouw en mij nu vraag ik om met mij mee te denken en vraag of ze de tweede poging na de 15 willen afschrijven maar meneer kan niks beloven zo zijn de regels .ben al jaren klant en heb al vele familie leden deze zorgaanbieder aanbevolen.bij alles wat ik zij wist hij me wel het tegenovergestelde te zeggen wat een naar persoon.

Claudia
06-11-2017

Autoverzekering was een drama

Eind 2015 heb ik een autoverzekering afgesloten bij FBTO. Wat een spijt heb ik nog elke dag daarvan. Ik heb in Januari 2016 een kleine schade bij mijn buurman gereden wat uiteindelijk 1.300,- euro kostte. Ik heb het aangegeven bij mijn verzekeraar. Daarna heb ik NIKS meer gehoord. Ik heb ze ongeveer 10x gebeld en verschillende mails gestuurd waar ik nooit reactie op heb ontvangen. Uiteindelijk heb ik het in Oktober 2016 nog een keer gevraagd en pas toen kreeg ik een reactie op mijn mail dat de schade voldaan was. Zij hebben mij nooit de mogelijkheid geboden om de schade zelf te betalen, ze hebben mij 9 maanden lang niet eens verteld hoe hoog het schadebedrag was. Inmiddels sta ik op -5 schadevrije jaren en nu ik weer een nieuwe auto wil kopen kan dat niet omdat geen verzekeraar mij wil hebben en/of het gigantisch duur is. FBTO, jullie gaan echt gigantisch slecht met jullie klanten om en dat zal ik iedereen vertellen die het maar wil horen!

Met niet zo'n vriendelijke groet, Claudia

Tal
16-10-2017

2 jaar verzekerd met hele pakket, was 2 jaar teveel

Enkele keren dat ik schade had, werd het meteen afgescheept met "Uw schade wordt niet uitbetaald" Waarvoor betaal je nog premie ? ? Had je een klacht kon je dit zg. op hun vernieuwde website digitaal ingeven met daarop meteen een melding (Oeps, er is iets fout gegaan). Goedgelovig dat ik ben, proberen we het op de PC van mijn werk. Maar ik krijg de dezelfde melding. Dan maar de klacht per mail, ook geen bevestiging ? ? Dan maar per telefoon, er zijn nog 6 wachtenden voor u ? ? Sorry hoor, maar ben helemaal voor de digitale wereld, maar een beetje persoonlijk mag toch nog wel.

Voor mij één grote onbereikbare poppenkast.

Ik zeg FBTO, het is goed zo.

Voor mij nooit meer ! Fijn dank u

16-08-2017

Doorlopende reisverzekering

Door een onverwachte ziekenhuisopname heb ik een reis moeten annuleren. Door de helpdesk goed geholpen en de reissom is snel vergoed. Heel tevreden!

06-08-2017

Duurt het lang? Zaak gesloten

Beroofd in het buitenland. 'Verzekerd' bij FBTO. Ik bel ze direct. ' O ja, meneer, dit is uw eigen risico. En van cash geld vergoeden we niets' . Dank voor de instant hulp na een beroving, FBTO 'hulpdienst'.

Nu een aantal maanden verder, hebben ze de case automatisch laten sluiten omdat het kennelijk wat te lang duurt om alle bonnetjes en overheidsdiensten tijdig te laten reageren. En zonder mij daarvan te verwittigen.

Er is niets menselijks aan dit buraucratische bedrijf dat echt alle schijn van dienstverlening (uit het verleden) heeft laten verslonzen voor oridinair geldbejag. Het wantrouwen zit wederzijds zo diep dat je eigenlijk alleen nog maar kan spreken van potjes geld die heen en weer schuiven tussen consument en apparatsjiks met de heilige missie zo weinig mogelijk uit te keren.

Frieda
25-07-2017

Ik raad Fbto af

Zeer slechte ervaring

Ik betaalde per jaar 195 euro Voor niets

Inbraak in me schuur dure motorcrosser weg Kreeg het niet uitbetaald Werd gezegd omdat ik geen bon meer van had .Wel had ik van de crosser de sleutels.werd gezegd dat het niet genoeg bewijs was .Werd steeds door de klantenservice aan de lijntje gehouden en niet teruggebeld . Ben op zoek naar een andere inboedelverzekering.

J.K.H.
07-07-2017

Alles via Internet is NIET WAAR

FBTO is veranderd in een onbereikbaar bedrijf. Informatie op internet klopt niet.

Ik ga mijn verzekeringen ergens anders onderbrengen. Eens kijken of er ook bedrijven zijn die niet van Achmea zijn.

Charlotte
02-07-2017

Nooit meer

Ik heb een ruime zorgverzekering afgesloten voor behandeling van mijn schouder en bekken. Ik nam het aanvullende pakket 'spieren en gewichten' voor de maximale vergoeding, 1000 euro per jaar. Nu weigert FBTO de behandelingen te betalen, ik ben er nu achter dat FBTO alleen fysiotherapie betaald. Triggerpoint therapie (spieren) en chiropractie (gewrichten) word helemaal niks vergoed. Ik heb spijt dat ik weg ben gegaan bij de Friesland. Ik ging naar FBTO omdat de aanvullende verzekering iets goedkoper was, nu blijkt het duurkoop. Wel de premie vol betalen maar een vergoeding hoef je hier niet te verwachten. Zakkenvullers.

Erkam
28-06-2017

Geen communicatie mogelijk

Persoonlijk vind ik het bizarre dat ik na een 16, 13, en 8 minuten heb gewacht aan de telefoon nog steeds niet met een medewerker kan spreken. Het is ook heel belachelijk dat ik na een terugbelverzoek niet wordt teruggebelt!

Jammer! Goedkoop maar toch. İet aan te raden.

29-05-2017

Voorwaarden fysiotherapie

Ik had twee verschillende blessure's (een bij mijn schouder en en een bij mijn hamstring) hiervoor was ik bij twee fysiotherapeuten onder behandeling. Beiden behandelingen combineerde ik op maandag, omdat dit mijn vrije dag was. Nadat ik dit al 7 keer had gedaan kreeg ik te horen dat er maar max. 1 behandeling per dag vergoed zou worden.

Erg triest!

Brigitte
28-04-2017

Inbraak voorkomen geen vergoeding slot

Heb afgelopen woensdag een inbraak voorkomen bij een buurvrouw. Ik snelde naar buiten en de deur viel achter mij dicht. FBTO vergoed niets in buitensluiting ik voorkom dat de verzekering ergens anders moet vergoeden en ik draai zelf op voor honderden euro's schade. Tijd om een verzekeringsmaatschappij te zoeken die wat coulanter is.

Veerle
30-01-2017

Klantenservice serviceverlenend?

Ik belde over een vraagje over iets waarvan ik dacht dat er niet iets niet klopte in de module. Zonder dat er in eerste instantie werd meegekeken en goed geluisterd werd, werd de fout min of meer al naar mij gewezen. Na wat aandringen van mijn kant wilde de mevrouw van de klantenservice wel meekijken. Ze klonk geirritteerd en onvriendelijk,waardoor ik daar geen zin meer in had en me ongemakkelijk voelde. Vorig jaar werd ik met een vraag wel heel vriendelijk geholpen. En zo hoort het ook! Maar helaas 1 ervaring voor mij zoals dit is een reden om eind van het jaar over te stappen naar een andere verzekering.

Teunie
27-01-2017

De afschrijving klopt niet

Bij mijn fbto, de site waarin ik kan zien waarvoor ik verzekerd ben en wat ik er voor moet betalen komt niet overeen met de bankafschrijving. FBTO komt met allerlei doorzichtige smoesjes (ik zou het niet goed berekenen, maar de berekening maakt FBTO) de reisverzekering zou een dagprijs zijn en aan de hand daarvan berekend worden (maar elke maand halen ze 3 euro teveel van mijn rekening. Als ik er over bel wordt ik arrogant behandeld en per mail ronduit onbeschoft. Nee, voor ons geen FBTO meer