17-11-2017

Top reisverzekering

In de vakantie in Frans ziekenhuis op intensive care beland. Werkelijk alles perfect geregeld door Eurocross alarmcentrale van FBTO. Vervangend verblijf voor mijn vrouw en kinderen dichter bij het ziekenhuis, vlucht naar Nederland, auto terug laten brengen, ziekenhuiscommunicatie, financieel regelen met ziekenhuis enz. Ik ga nooit meer zonder FBTO reisverzekering de grens over!

16-08-2017

Doorlopende reisverzekering

Door een onverwachte ziekenhuisopname heb ik een reis moeten annuleren. Door de helpdesk goed geholpen en de reissom is snel vergoed. Heel tevreden!

06-08-2017

Duurt het lang? Zaak gesloten

Beroofd in het buitenland. 'Verzekerd' bij FBTO. Ik bel ze direct. ' O ja, meneer, dit is uw eigen risico. En van cash geld vergoeden we niets' . Dank voor de instant hulp na een beroving, FBTO 'hulpdienst'.

Nu een aantal maanden verder, hebben ze de case automatisch laten sluiten omdat het kennelijk wat te lang duurt om alle bonnetjes en overheidsdiensten tijdig te laten reageren. En zonder mij daarvan te verwittigen.

Er is niets menselijks aan dit buraucratische bedrijf dat echt alle schijn van dienstverlening (uit het verleden) heeft laten verslonzen voor oridinair geldbejag. Het wantrouwen zit wederzijds zo diep dat je eigenlijk alleen nog maar kan spreken van potjes geld die heen en weer schuiven tussen consument en apparatsjiks met de heilige missie zo weinig mogelijk uit te keren.

Teunie
27-01-2017

De afschrijving klopt niet

Bij mijn fbto, de site waarin ik kan zien waarvoor ik verzekerd ben en wat ik er voor moet betalen komt niet overeen met de bankafschrijving. FBTO komt met allerlei doorzichtige smoesjes (ik zou het niet goed berekenen, maar de berekening maakt FBTO) de reisverzekering zou een dagprijs zijn en aan de hand daarvan berekend worden (maar elke maand halen ze 3 euro teveel van mijn rekening. Als ik er over bel wordt ik arrogant behandeld en per mail ronduit onbeschoft. Nee, voor ons geen FBTO meer

Georgette
21-12-2016

Reisverzekering

Na diefstal uit onze auto (personenbus, zonder de mogelijkheid van bagage opbergen in afgesloten bagageruimte, net te horen gekregen dat FBTO niets gaat vergoeden. Jaren lang (meer dan 20 jaar)een groot deel van onze verzekeringen bij FBTO ondergebracht, en behalve door overlijdensgeval en een val nooit iets hoeven te claimen, nu zo reactie! Iedereen zal snappen dat wij op zoek gaan naar een verzekeringsmaatschappij die meer biedt.

Lianne
16-02-2015

Onvolledig

Doorlopende reisverzekering afgesloten, me nog telefonisch laten adviseren of er nog addertjes onder t gras zaten, maar dat was ,volgens de vrouwelijke adviseuze aan de telefoon , niet aan de orde.

Ik ga 1 dag skien in Winterberg met mijn kinderen, zet speciaal nog de module wintersport aan, want daar gaan we voor.

Helaas val ik een beetje verkeerd en beschadig mijn bril en helm, kom ook via een ambunlance in het ziekenhuis terecht.

Gelukkig mag ik dezelfde dag weer weg en dezelfde dag kom ik weer thuis.

Volgende dag de FBTO gebeld, wat blijkt ik ben NIET verzekerd voor dagtrips!

Wat heb ik hier nu aan?

Hertjens
16-09-2014

Doorlopende reisverzekering

Fbto vergoedt snel, misschien wel te snel waardoor klanten even vergeten dat wat ze uitgekeerd krijgen niet in verhouding staat tot je schade. Als je bv meerdere schades hebt gehad op je vakantie bv rugzak van je kind nieuw ter waarde van 110,- krijg je volledig kapot van de bagage band en bv verlies van een camera 500,- in dezelfde vakantie wordt echter maar 20% van de nieuwwaarde - 100 eigen risico per onderdeel, dus in dit geval 2x 100,- in mindering gebracht en nog eens 20% van de waarde ? Dus krijg je 10,- terug voor je rugzak en 300,- voor de camera als schade bedrag vergoedt en dus in totaal 310,- van je 610,-

Dus snap bovenstaande berichten niet dat je weer een nieuwe camera of rugzak kan kopen, een camera in deze misschien wel maar dan een stuk goedkopere om van de rugzak maar niet te spreken. Tevens een beetje jammer dat voor elke vraag die je stelt een tijdspad van 10 werkdagen wordt gehanteerd die ook ten volste worden benut.

Felicha
27-09-2013

Ik heb een kortlopende reisverzekering afgesloten.

Mijn telefoon was kapot gegooit door kindje van vriendin van mij heb ik de telefoon van mijn schoonmoeder meegenomen zodat ik toch contact kon hebben thuis met mijn kindjes en man.

Telefoon gestolen en portomonee...

Dus ik bel op met een niet vriendelijke man en die verteld mij dus dat je voor contant geld niet verzekerd bent en ook niet voor de telefoon omdat die van mijn schoonmoeder is en niet van mijzelf...

Jacki
16-07-2013

Echt een top verzekering! Ik ben net terug van vakantie waar ik samen met mn vriendin was beroofd onderweg van het vliegveld naar ons hotel. Onze paspoorten, camera, galaxy s3 en portemonnee (incl inhoud) waren weg! Toen wij contact opnamen met fbto werd ik vriendelijk te woord gestaan door de meneer aan de telefoon. Niet alleen de woorden waren vriendelijke, ook de daden van fbto zijn echt geweldig. Fbto heeft onze reis die slecht begon een beetje goed gemaakt en wij konden de vakantie gewoon "afmaken". Ik zeg mijn reisverzekering bij fbto nooit te nimmer meer op!

30-03-2012

Wij werden in Spanje op de snelweg beroofd. In de handtas van mijn vrouw zaten persoonlijke zaken, pasjes, geld, medicijnen enz. Gelukkig hadden wij onze spullen gescheiden zodat onze vakantie gewoon door kon gaan. Na thuiskomst alles doorgegeven aan FBTO. Sommige zaken zelfs zonder factuur omdat deze invindbaar was. Binnen de kortste keren wordt alles vergoed behalve het contante geld. Ook de gemeentelijke boetes voor verlies van paspoort en rijbewijs werden vergoed. Klasse!

02-07-2011

Omdat ik meerdere malen per jaar op vakantie ga heb ik een doorlopende reisverzekering afgesloten bij de FBTO. Hierdoor ben ik in elk land het hele jaar door goed gedekt.

Ik kon gewoon bellen naar de helpdesk van de FBTO om deze verzekering af te sluiten. Omdat ik ermee instemde was ik direct verzekerd, al kreeg ik de polis wel later opgestuurd.

Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad in het buitenland (gelukkig!) dus aanspraak heb ik ook nog niet gedaan.

04-04-2011

Afgelopen maand ben ik op vakantie geweest naar Indonesie. Mooi land, mooi weer en aardige mensen. Maar 2 dagen voor wij weer naar huis gingen werd de tas van mijn verloofde gestolen op een moment dat we even niet aan het opletten waren. Gelukkig lag haar paspoort in het hotel maar onze portemonnee, camera (met alle fotos!!) en nieuwe iPhone waren weg.

Gelukkig hadden we een doorlopende reisverzekering afgesloten bij FBTO. Daarom ging ik mijn claim in dienen voor de gestolen goederen. Op de internet site van FBTo kon ik dat eenvoudig doen. En binnen -/ 10 werkdagen had ik mijn claim terugestort gekregen op mijn rekening. Alle fotos zijn we kwijt maar gelukkig kunnen we met het verzekeringsgeld weer een nieuwe camera en telefoon kopen.