Britni
02-01-2017

Ik raad FBTO sterk af

Ik ben ik 2016 overgestapt naar FBTO zorgverzekering. Sinds dag 1 heb ik alleen ellende met FBTO gehad. Eerst waren ze veel te laat met afschreven van mijn premie waardoor ik een achterstand hebt opgelopen. Ik heb de klantenservice gebeld om te vragen wat daar aan de hand was en kreeg ik antwoord dat het geld al lang afgeschreven was en geen zorgen maken. In maart nog geen geld van mijn bank afgeschreven. Weer gebeld en ja idd daar was een fout opgetreden waardoor ik gevraagd hebt over een acceptgiro. Nee dat kon niet daarom waren ze zo goedkoop en door de achterstand moest ik 10 euro extra betalen door de fouten van FBTO. Ik zei dat kom 2017 stap ik naar een ander. Jammer zei ze. Augustus 2016 heb ik een gezamenlijkerekening met mijn man. Ik gaaf dit door en alles ging goed dacht ik. Ik had ook een betaalregeling over mijn eigenrisco en dat was ook geen probleem. Daarna schreven ze mijn premie af via mijn nieuwe rekening maar niet de bedrag van mijn eigenrisico. Vreemd vond ik. De maand daarna wel 15 euro en ook mijn premie. November kreeg ik in eens een brief dat is moest alles in een keer betalen omdat ik niet aan mijn belofte hield en dat ze het geld niet konden afschreven. Huh? Oké. December ging ik naar mijn oude zorgverzekering terug CZ had nooit moet weg gaan daar. CZ zeggen mijn verzekering op bij FBTO. Ok goed dan. Nu vandaag is er ineens geld van mijn bank afgeschreven van FBTO en zonder iets te zeggen of mij op de hoogte te brengen dat daar ook ineens 10 euro bovenop is gekomen op mijn premie. Bij alle andere verzekeringen kreeg je netjes een brief met de medeling dat jouw premie is om hoog gegaan. Niet FBTO ze denken alleen aan geld en geen brieven of geen email om u als klant op te hoogte te brengen als daar een verandering. Helemaal niks! Slechte bedrijf en ik zie meer klachten dan goede dingen over FBTO en ze zijn trots op zichzelf. Jullie moeten schamen over jullie gedrag en jullie verdienen geen beste zorgverzekering of zo echt niet. Bah! Ik ben woeden op FBTO. De klant is niet eerste plaats bij FBTO. Jullie moet naar een klantenservice training. Dat meen ik echt.

Nieuwegein
13-12-2016

Gewoon goed

Ik heb al mijn verzekeringen looen via de FBTO en nooit hinder ondervonden. Schade is goed en snel beoordeeld en behandeld, declaraties gaan snel via de app. Ook ik had me een 2 jaar terug niet goed ingelezen ovet de voorwaarden van het aan en uit zetten van modules maar dat heb ik toch echt zelf verkeerd gedaan. Vind dat er veel mensen klagen over feiten die ze zelf van te voren konden weten. Je bent zelf verantwoordelijk voor het kiezen van een zorgverzekering die bij je past en ook de voorwaarden. Zaken die buiten je aanvullende verzekeringen gaan betaal je bijna altijd eigen risico. Dus als je van de tandarts doorgestuurd wordt naar de kaakchirurg betekent dat eigen bijdrage. Dat is nou eenmaal niet anders.

Mevrouwtje
09-12-2016

Ik ben nog nooit zo blij geweest met mijn zorgverzekering

Ik ben serieus nog nooit zo blij geweest met mijn zorgverzekering. Je kan hem zelf passend maken door pakketten aan of uit te zetten. Ik word altijd heel goed geholpen als ik telefonisch contact heb wat niet bij ieder bedrijf het geval is. Ik zou iedereen fbto aanraden!

03-12-2016

FBTO is duur, onpersoonlijk en vergoed niet alles!

Ik heb een zorgverzekering al 2 jaar bij FBTO gehad. Mijn ervaring is niet positief, omdat niet alles vergoed wordt bij hun. Pas geleden had ik een behandeling nodig, die door de chirurg uitgevoerd moest worden. FBTO wil dit niet vergoeden. Ook al had ik een verwijsbrief van de huisarts willen zij dit niet vergoeden. Ik heb bezwaar gemaakt tegen de beslissing maar FBTO wil de behandeling niet vergoeden!

Als klant ben ik zeer teleurgesteld met FBTO en vindt dat ze heel onvriendelijk en onpersoonlijk zijn tegen de klant. Het enige wat ze wel vergoeden zijn mijn tandarts kosten met aanvulde tand verzekering, maar dit vind ik niet genoeg.

In 2017, vervalt mijn collectiviteitskorting en moet ik €117 euro gaan betaling voor mijn premie. Dit vind ik te duur voor een zorgverzekering, die niet alles wil dekken en dus stap ik over!

Van waveren
30-11-2016

PAS OP!

Pas op als je met het hele gezin op een polis staat, als je een aanvullende verzekering aanzet voor een persoom bv orthodontie voor een van je kinderen. Dan betaal je daarvoor dubbele premie! (Ze rekenen voor twee volwassenen). Je kan beter zorgen dat je je gezin splitst op twee polissen. Bv vader een polis en moeder met de kinderen op een andere. Ik ben hier per ongeluk achter gekomen. FBTO Maakt liever geen slapende honden wakker, onze zoon heeft 3 jaar beugel gehad en daarna andere dochter nu ook al 2 jaar. op een gezins polis kostte dat 40 euro per maand extra. Als we twee polissen hadden zou het maar 20 euro per maand zijn geweest. Voor exact dezelfde dekking dus. Heb het even uitgerekend en ben voor ruim 1400 euro opgelicht. (Sorry Kan het niet anders noemen!) mensen pas dus op! FBTO maakt nergens melding van dit feit, is niet in de polis of op internet terug te vinden. Echt schandalig!

08-08-2016

Tot nu toe goed

Ik heb FBTo zorgverzekering. Ik had aangegeven dat ik per jaar wenste te betalen. In eerste instantie hadden ze de maandelijks bedrag geincasseerd, maar na 1 telefoontje werd dit snel opgelost.

Nog niks hoeven te claimen, dus weet niet hoe dit afgehandeld wordt.

Sandra
24-07-2016

Fbto

in principe ben ik wel tevreden, ook wat de prijs betreft ze zijn een van de goedkoopste zorgverzekeringen die er zijn, maar met verschillende dingen moet je toch uit kijken want soms moet je toch bij betalen.

Ria
19-07-2016

Zeer slecht behandeld

Vandaag geïnformeerd waarom een digitaal ingediende declaratie niet is vergoed. Daarbij werd ik onbeschoft behandeld door een medewerkster die maar bleef praten en mij niet de gelegenheid gaf om een en ander toe te lichten. Ik ben zeer kwaad op notabene mijn werkgever en ben van plan om alle verzekeringen op te zeggen.

Ingrid
16-05-2016

WAARDELOOS

Heb per abuis een verkeerde module aangevinkt ipv ""Tandzorg"heb ik "Gezichtszorg en Orthodontie" aangezet,kost me ff €200 voor iets waar ik niets aan heb,tussentijds uitzetten gaat niet,had maar beter op moeten letten was hun reactie ,foutje maken is toch menselijk,maar de FBTO is niet te vermurwen ,knap WAARDELOOS en een makkelijke manier om geld binnen te harken

Deuter
29-03-2016

Na ongeval, toch veel zelf betalen.

Ik ben drie jaar geleden overgestapt naar FBTO, vanwege het modulaire karakter. In de eerste twee jaar heb ik geen gebruik gemaakt van het tussentijds aanzetten van de modules, maar het leek me een mooi concept.

Onlangs (2016) heb ik helaas een ernstig motorongeluk gehad, waarvan ik moet revalideren. Omdat ik me bewust ben van het verhoogd risico van motorrijden heb ik een aantal modules standaard aanstaan.

Even mijn modules langs:

Zorg en Herstel; Hoewel de titel anders doet vermoeden, betekent deze module werkelijk helemaal niets voor iemand in een revalidatietraject na een ongeval. Jammer, verkeerde keuze.

Ongevallen; Gelukkig niet nodig gehad. Deze module keert eenmalig een bedrag uit bij blijvende invaliditeit of overlijden.

Tand ongeval - heb ik standaard aanstaan. Tijdens de valpartij is een stuk tand afgebroken, maar hierover heeft het ambulance personeel en het ziekenhuis geen melding gemaakt bij de initiële opname. Ik kwam er zelf ook pas een paar dagen later achter. Bij melding bij FBTO worden er eerst een hoop barrières opgeworpen; aanvankelijk accepteerden ze alleen een rapport van de kaakchirurg. (WTF?!) Er is maar een klein stukje afgebroken, dit kan mijn eigen tandarts tzt ook verzorgen. Maar goed; ik hierover ben nog in overleg, ik zie het echter somber in. Dus deze rekening zal waarschijnlijk voor mezelf komen. (standaard tandverzekering, ik heb een goed gebit).

Spieren & Gewrichten; Dit is een mooie. In deze module valt fysiotherapie. In eerdere jaren (2014/2015) was het mogelijk om tussentijds deze module te activeren. Er was dan wel een limiet op de uitkering. Dit verzekeringsjaar heeft FBTO in al haar gierigheid besloten om tussentijdse activatie niet meer toe te staan. Eindresultaat: Mijn revalidatie heeft een langdurige indicatie. Dit betekent dat vanaf de 20ste fysiotherapie sessie, de verzekering pas uitkeert. De eerste twintig sessies (620,-) komen geheel voor mijn rekening. Zowel de fysiotherapeut als het ziekenhuis waren onaangenaam verrast. In mijn regio zien ze veel VGZ en CZ en deze verzekeraars hebben fysio blijkbaar veel beter geregeld.

Kortom; volgend jaar weer terug naar VGZ of CZ.

Carlijn
15-03-2016

Fbto is ok

Je kunt bij fbto paketten aanzetten.

Dit heeft als voordeel dat je nooit betaald voor zorg dat je niet nodig bent.

Het nadeel is dat wanneer je bijvoorbeeld plotseling fysiotherapie nodig bent dat je eerst je paket aan moet zetten. Je kunt er dan gebruik van maken in de eerst volgende maand. Dit kan soms erg vervelend zijn.

Vervolgens betaal je het hele jaar voor dat paket.

In het nieuwe jaar vervalt dit paket weer en betaal je alleen voor het basis paket.

Mocht je gebruik maken van bijvoorbeel fysiotherapie dan moet je er goed om denken dat je je paket opnieuw aanzet.

Verder kun je op internet veel informatie vinden over de paketten, de kosten e.d

Sabine
09-03-2016

Hoezo module aanzetten voor 1-1-2016?!

FBTO maakt reclame over de modules die je tussentijds aan kunt zetten, dit is de reden geweest dat ik vorig jaar ben overgestapt. Nu heb ik fysiotherapie nodig en nu is die module niet aan te zetten na 1-1-2016...

En ga ik dus voor alle kosten zelf opdraaien.

Laatste jaar FBTO voor ons!

J.J.
01-03-2016

PAS OP MET FBTO

Ik wilde graag weten of de Roosevelt kliniek, die bekend staat met de beste zorg voor een bepaalde klacht, vergoedt gaat worden door FBTO. Wanneer je de klantenservice belt kunnen ze je niet meer vertellen dan wat er op de website staat en blijkt ook nog eens dat ze maar 75% vergoeden en geen overeenkomst hebben met de Roosevelt kliniek en veel gerespecteerde zorginstellingen. Ze kunnen je niet eens een alternatief aanbieden. Het is toch te absurd, ik betaal 130 euro per maand en kan niet de zorg krijgen die nodig is.

Francis
21-02-2016

Klantvriendelijk

De werknemers van FBTO zijn zeer klantvriendelijk. Ze nemen rustig de tijd om vragen van de klant uit te zoeken. Ik heb geen enkel moment het gevoel gehad dat ze gehaast waren.

Isa
19-02-2016

TOP ZORGVERZEKERAAR

FBTO is zeker aan te raden, wij hebben er veel plezier van

Brandan
15-02-2016

Fijn die modules

Onverwacht geopereerd aan mijn schouder.

Dus niet voor 1 januari de module fisiotherapie aangezet. Nu dus onverwacht wel fisiotherapie nodig alleen minder dan 20 behandelingen.

Ik betaal genoeg aan deze onzin en oplichterij en nu word er doodleuk gezegd we kunnen niks voor u betekenen u zal het zelf moeten betalen.

Prima aankomend jaar met 5 man maar overstappen ookal zal hun dat niks interesseren.

Meaghan
07-02-2016

FBTO site

Het declareren gaat super makkelijk en snel. Alles staat ook duidelijk aangegeven en kan je dus alles overzichtelijk zien

Ankie
02-02-2016

Fbto

Vorig jaar was ik klant bij de fbto zorgverzekeraar en dat was vooral vanwege inzetbare modules. Daar heb ik ontzettend profijt van gehad ook mijn gezin want de tandverzekering die normaliter erg prijzig is kon ik nu later inzetten en de module aanzetten was gemakkelijk en alles is verder goed afgehandeld. Omdat de modules er in dit jaar 2016 uitgingen ben ik toch overgestapt ivm net iets voordeliger polis voor mijn volwassen zoon die thuiswoont. Maar ik was tevreden over de fbto.

Natas
26-01-2016

Erg sloom

ingediende facturen worden op slakkengang verwerkt wat ik nogal jammer vind.

betaal namelijk genoeg aan deze onzin verzekering die je nog verplicht bent ook.

en het mooiste van alles is altijd als je zelf te laat betaal. 2 dagen later ligt er dan al iets binnen.

dus zo zie je maar weer waar ze de meeste tijd in stoppen.

Karen
24-01-2016

Ik bepaal zelf wat en hoe ik verzekerd wil zijn.

Te oud voor kraampakket en fysio bepaal ik aan hand

van mijn klachten, hoeveel ik denk nodig te hebben per jaar. Zijn mijn lasten/ klachten minder neem ik ook minder.