Freo reviews

3.4
Jam
02-02-2024

Zeer onbeleefd niet doen!

Freddy
17-10-2023

Ik kocht artikelen die nooit werden geleverd het eijn ern bende oplichters

Safi
29-03-2022

Ze gaan buiten hun boekje en vragen dingen die ze nergens mee te maken hebben. Het gaat echt heel ver. Elke detail moeten ze weten over je leven. Ze gaan zelfs vragen stellen over de arbeidsvoorwaarden en afspraken met de werkgever die buiten het salaris gaan. Ik vind dit een zeer slechte organisatie. We zijn meer dan twee weken verder, telkens meer vragen en we dachten nou nog dit even en het is goed. Nee hoor. Waardeloos, in 1 woord. Verspilling van tijd. Blijf ver weg bij dit louche bedrijf.

13-07-2021

Klant-onvriendelijk en

Natuurlijk begrijpen wij dat voor het uitlenen van geld zaken worden gecontroleerd. Met die zorgvuldigheid kunnen we prima leven

Maar Freo gaat verder.

Naast het standaard aan te leveren wil men meer en meer een kijkje in ons prive leven; what the f.

Alsof ze het monopolie hebben op dit gebied. Onze referenties, bankgegevens en documentatie is 110% ok. Goede intenties. Vaste banen bij de overheid. Wat een vreemde organisatie? Weg nu het kan! Run.

Tam
13-12-2020

Aankoop misgelopen door traag aanvraag proces

Wegens een grote aankoop FREO benaderd. Binnen 3 dagen zou alles rond zijn, vertelde de medewerker mij. Na het uploaden documenten heb ik contact gezocht om te verifiëren of alle papieren binnen waren, ja hoor dat was zo. Na 3 dagen werd ik gebeld voor aanvullende stukken. Daar gingen weer 3 dagen overheen. Daarna contact met back office die van alles vraagt over uitgaven en maandlasten ( die toch duidelijk om mijn overzicht staan? ). Inmiddels is de aanbieding verlopen helaas. Ik vind het aanvraag proces stroperig onnodig langzaam. Onnodige bemoeienis over uitgaven tevens, voorzichtigheid is prima maar dit gaat wel erg ver.

Sandra
12-11-2020

Traag en onkunde

Tijdens mijn aanvraag een student aan de telefoon, deze maakt een soort online omgeving open waar je de documenten moet uplaoden. En dan begint het wachten.na 5 dagen werd ik gebeld met de vraag of ik nog een extra rekening overzicht kan opsturen. Dan weer wachten. Ik heb 4 verschillende medewerkers ( studenten denk ik) gesproken die allemaal iets anders aan informatie gaven. Ik heb mijn aanvraag ingetrokken, bij de ABN was het binnen 4 dagen rond.

Communicatie ronduit slecht en een overvloed aan documenten moeten mailen, die vervolgens dus nu ergens bij Freo op kantoor ligt. Ik vind de werkwijze waarin de frontoffice het aanspreekpunt is nogal onprofessioneel wegens tekort aan kennis. De vragen die gesteld werden over mijn afschrijft gingen buitengewoon ver. Voor mij geen Freo, liever iets hogere rente betalen aan een bank met meer kennis in huis.

30-06-2020

Teleurstellend en wantrouwend

Veel documenten moeten uploaden. Daarin raakte zij eea kwijt. Veel vragen over inkomen en uitgaven die hen niets aan gaan. Ik heb iets doorgekrasd en kreeg daar een enorm verhoor over! Ze vragen een wijziging in het PDF en daardoor werden zij wantrouwend. Ik heb deze stukken wel tien maal doorgelezen maar echt niets te vinden want afwijkend zou kunnen zijn? Het zou ook een bestandsnaam kunnen zijn gaven zij aan. Aanvraag ingtrokken en daarna alsog het verzoek documenten te leveren om hun wantrouwen weg te nemen. Dat heb ik dus niet gedaan ,omdat ik geen klant van hen ben en geen stukken meer wil leveren, of zij nu mijn wantrouwen of niet. Was een tevreden klant maar nu niet meer.

Mats
10-01-2020

Domper

Eind 2019 persoonlijke lening aangevraagd. En omdat mijn partner in deze niet mee tekende hiervoor werd het te lenen bedrag iets verlaagd, daar kon ik mee leven. Door wat (medische) privé omstandigheden heb ik de aanvraag wat vertraagd waartoe ik eind 2019 dus 30 dec j.l. De aanvraag deed. Tussentijds werd ik meerdere keren gebeld, dat was allemaal geen probleem. Ondanks voldoende “vlees op de botten” en een boven modaal salaris inclusief vaste baan werd mij plots gisteren 10 januari verteld dat het niet mogelijk is wat te lenen omdat sinds 1 januari de regels zijn aangescherpt. ik kan plots zelfs geen €1000,- meer lenen met een salaris van €3.000,- en verder geen schulden. Ze bellen je dus elke week maar vertellen er niet bij tijdens die keren dat de situatie in januari zou gaan veranderen.

Danny
08-01-2020

Weinig meedenkend

Aanvraag gedaan voor een persoonlijke lening voor het overnemen van een doorlopend krediet en een aanvullend bedrag. 5 werkdagen later staat op je persoonlijke pagina dat je moet bellen of gebeld wordt voor "aanvullende informatie". Dus dan bel je ze en zeggen ze eigenlijk dat het is afgewezen, maar ze willen wel het doorlopend krediet overnemen, voor de rest geen andere opties/suggesties of wat dan ook die ze aandragen. Gewoon droog alles geweigerd wat de telefoniste vroeg en de offerte stopgezet, waardoor ze volgens mij een beetje van de wijs raakte, vriendelijk bedankt en opgehangen.

Misschien ook makkelijker als de persoon die je offerte beoordeelt contact met je opneemt ipv een telefoniste die nergens vanaf weet.

BBB
19-11-2019

Freo persoonlijke lening aanvraag

Bij een aanvraag bieden ze je 3,9 procent aan bij het werkelijke voorstel ligt de rente een heel stuk hoger.

Erg moeilijk en traag in het afhandelen van je aanvraag telefonisch contact is ook erg slecht de medewerkers weten stuk voor stuk niet waar ze over praten of hoe ze iets moeten regelen je kreeg constant als antwoord dat ze het even moet overleggen met een collega en al die het ook niet wist sloegen hun computers plotseling vast kortom

Waardeloos je kan beter bij je eigen bank informeren want freo ziet er marketing technisch top uit maar in werkelijkheid is het erg slecht

20-09-2019

Zeer slecht duurt heel lang en dan naar tig keer bellen wordt je zonder uitleg afgewezen

Party
25-07-2019

Duurt te lang

Pietje precies over documenten, maar inhoudelijk eerst de situatie en documenten goed beoordelen laat maar. Na 2 maanden communicatie wordt je afgewezen.

P Schr
09-06-2019

Zeer tevreden, veel online zelf doen

Ik ben zeer tevreden over Freo. Ik heb een doorlopend krediet bij hun. Ik regel alles online en dit gaat zonder problemen. Bij een verzoek om een bedrag uit te betalen wordt dit, wanneer ik de aanvraag in de ochtend doe, veelal dezelfde dag op mijn rekening gestort.

Bij het tussentijds extra aflossen heb ik ook nog nooit problemen ervaart.

De website is zeer duidelijk, overzichtelijk en makkelijk in gebruik,

Jsurfen
06-03-2018

Freo leningen

Zeer slechte ervaring met deze groep van leugenaars. Zeggen dat het mogelijk is en uiteindelijk naaien ze je door alles af te haken. Ze zouden doorlopen krediet overnemen dmv persoonlijke lening. Dat krediet zou iets te hoog zijn, maar als ik eventjes daarvan €3000,- zou inlossen zou het geen probleem zijn. Dus aan deze wensen van hun voldaan en opnieuw de 2de aanvraag ingedient. Alle gewenste documenten stukken en bewijzen aangeleverd. Alles zou in orde zijn. Ineens willen ze een extra loonstrook zien en wijzen alles af!

Gewoon 2 aanvragen met antwoord dat het mogelijk is! Slaat gewoon nergens op. Kunt veel beter bij je adviseur of je bank informeren, daar heb je meer mogelijkheden dan bij deze organisatie.

31-08-2012

Ik heb uitstekende ervaring met FREO. Vanaf het eerste moment (aanvraag via internet), het telefonische gesprek over de lening zelf, tot aan de betaling verliepen heel soepel. Ze waren eerlijk en helder over hun producten en de rente is gewoon heel erg laag. Ik vind FREO in ieder geval een aanrader. Ik wil het doorlopend krediet tussentijds versneld aflossen. Daar heb ik nog geen ervaringen mee, maar ga ervan uit dat dit ook soepel verloopt. Nogmaals: top!

25-11-2011

Een goede goedkope krediet verstrekker, aan het begin willen ze redelijk wat papieren zien. Maar na wat moeite te doen om alles netjes toe te sturen krijg je er ook wat voor terug. Ik heb een persoonlijke lening bij Freo lopen. Mijn vrouw en ik hadden al heel wat offertes gedaan. Toen wij zagen dat dit bedijf onderdeel is van de Rabobank. Dat wekte bij ons meteen vertrouwen ook omdat wij onze betaalrekeningen bij de rabobank hebben lopen. Ik betaal nu 5,9% rente, waar ik bij een andere krediet verstrekker al snel op de 8% zat. Toen wij de offerte plaatsen kregen we de volgende dag al een telefoontje van Freo. Erg snelle service, verder hebben wij nog niks met de klantenservice te maken gehad.

Voor een goede, goedkope, betrouwbare krediet verstrekker raad ik Freo aan!