GLS reviews

Ria
25-01-2021

Leugenachtige informatie

Ik zou op dinsdag een pakket ontvangen en was de hele dag thuis. Ik heb gebeld met het bedrijf en kreeg als antwoord dat het pakket afgetekend en geleverd was. Naar 2 dagen zonder pakketje heb ik schriftelijk contact gehad en het verhaal voor gelegd. Een dag later kwam het pakket alsnog maar werd geleverd door DHL. Wat schets mijn verbazing ontvang ik hetzelfde antwoord als de tel, reactie , terwijl ik vrijdag al gemeld had het pakje te hebben ontvangen.

Totaal onbetrouwbaar

Jacq
21-01-2021

Geen reactie na klacht op aanrijding, vernieling en opgestoken middelvinger.

14 Januari 2021: De bezorger reed als een snelheidsduivel over een wandelpad in de duinen. Nadat hij verzocht werd toch langzamer te rijden stak hij zijn middelvinger op en scheurde met een extra dot gas stuivend weg. Hij belandde hierop, een 100 meter, verder tegen een boom. Auto total loss maar de glas- en bumperscherven liet hij in de berm liggen, alsmede de rotzooi-inhoud van zijn bestelbusje (lege waterflesjes etc.) : 2x gemaild, 3x gebeld: tot nu toe geen enkele reactie van GLS op mijn klacht en eis tot schadevergoeding. Hoe ver moet je voor je recht gaan.? Ver dus. Wordt vervolgd.

Vivian
20-01-2021

Respectloos bedrijf

Eerst ons zogenaamd gemist en een briefje achter gelaten, maar er is niet aangebeld en geen briefje achtergelaten. Klacht werd niet serieus genomen en nieuwe afspraak werd gemaakt met een neerbuigende toon vanuit de klantenservice.

Tweede poging een melding dat het bezorgd was? Zijn we in de straat gaan navragen bleek het bij een fout adres op de mat gedumpt te zijn nog voordat zij open konden doen. En de klantenservice? Lekker in de wacht laten staan om half 6 om vervolgens al dicht te zijn terwijl openingstijden aangeven tot 18.00.

Benne
15-01-2021

Leugens en niet-levering

15:47 Het pakket kon niet geleverd worden omdat de bestemmeling afwezig was. België Habay

Dus, je wacht thuis een ganse dag, de kinderen komen van school om 15.45 en dan deze leugens.Ik heb vanuit mijn bureel aan de straatkant volledig zicht op de straat, een GLS voertuig is zelfs niet voorbijgereden. Geen business meer van mij, gewoon schandalig. Dus zij verkopen leugens, om toch maar business te houden van de verkopers.

Gabi

GLS Amsterdam

Ze hebben het pakket beschadigd. Het leek alsof iemand eroverheen was gerend. Ze hebben me niet op de hoogte gebracht van de terugkeer naar de afzender. Service en klantbenadering zoals in derdewereldlande

Tanisja

Pakket Kwijt!

Zou 2 dagen terug een pakket geleverd zijn. Maar niks! Gebeld en zeggen ze dat ze de coureur niet kunnen bereiken. Daarnet weer gebeld. Pakket kwijt! Hoe kan je een bureaustoel kwijtraken?! Over de €100!

Sarina

Pakketje is zoek

Mijn pakketje zou geleverd worden,maar niemand gezien.

savonds staat op de GLs site afgeleverd en getekend

maar niks getekend niks ontvangen, geen briefje geen mail waar mn pakketje dan is.

Mail gestuurd, ze gaan het onderzoeken.

GVD is een pakket met waarde over de 100 euro, ik wil gewoon mijn pakket stelletje prutsers

13-01-2021

Snel maar daar is bijna alles mee gezegd.

Pakketje uit Duitsland was in 2 dagen gearriveerd dus daar zal je me niet over horen klagen. Ik was echter niet thuis en geen briefje in de bus. Bij parcel tracking stond alleen 'Delivered'. Oh ja? Waar dan? Wat later besloot ik de GLS site wat nader te bekijken en ik klikte op 'Detailed shipment tracking' en daar stond 'The parcel has been delivered at the neighbour´s (see signature) '. Signature? Waar dan? Oh, daar moet je dan weer verder naar onder voor scrollen. PC invullen en vergeet niet de letters in hoofdletters te typen anders werkt het weer niet. (Pffff, luie programmeur kennelijk.) En ja, nu kwam het verlossende antwoord: De buren op nr. 41 dus. Moeilijk hè? Een briefje in de bus doen met nr. 41 erop. Grrrrr.

Maarten
08-01-2021

Slechtste koerierbedrijf van allemaal !

Ik verzend jaarlijks zo'n 3000 pakjes en ik heb nu zo'n 100 pakjes met GLS verzonden en zal dit NOOIT meer doen.

Van al die verzendingen zijn er eigenlijk maar een tweetal afgeleverd zoals het hoort, de rest werd te traag, fout of niet geleverd, of de tracking klopte niet.

- Veel verzendingen gaan verloren (tijdelijk én definitief).

- Ongeveer 95% van alle zendingen werd niet binnen een redelijke termijn geleverd. Ze beweren zelf om binnen 24-96u alles af te leveren. Bij mij was de gemiddelde leveringstijd zo'n 10-14 dagen. Opmerkingen hierover worden genegeerd.

- Op mails naar de klantenservice wordt niet of zeer traag gereageerd (meer dan een week wachten).

- Telefoneren met de klantendienst is moeilijk: ze zijn niet bereikbaar wegens Corona-maatregelen (en ik die dacht dat telefoneren vrij coronaproof was).

Als je ze wel kan bereiken krijg je meestal geen of onnuttige informatie. Als de vragen te moeilijk of te direct worden, verbreken ze gewoon de verbinding.

- De track & trace opvolging trekt echt op niks, voornamelijk omdat de chauffeurs en andere medewerkers zéér onzorgvuldig te werk gaan.

- Alle medewerkers gaan uit van het principe "een medewerker van GLS kan geen fouten maken". Dus als je een probleem/ fout meldt, dan is het volgens hun niet waar, je bent aan het liegen, dat zal de ontvanger wel zeggen, .

Conclusie: van alle koerierbedrijven waar ik ooit mee heb samengewerkt (en dat zijn ongeveer alle bekende namen) is GLS met zéér veel voorsprong de slechtse. En hun klantendienst verdient toch echt wel de prijs van slechtste klantendienst waar ik ooit mee in contact gekomen ben.

MIJN TIP: Zie dat je geen klant wordt bij GLS, zo zorg je er voor dat je nooit met hun klantendienst in aanraking komt.

AC
08-01-2021

Abominabel slecht bedrijf

Mijn pakket (cadeau voor mijn moeder die na 30 jaar haar winkel sluit) tot 5 keer toe onderweg om bezorgd te worden, 5 keer voor thuis gebleven, 5 keer niet bezorgd! Bellen met GLS kost €1 per minuut, ga ze geen stuiver meer geven dus maar een klacht via email, kreeg ik wel snelle reactie op maar geen excuses alleen dat mijn pakketje vandaag onderweg is voor bezorging!

Tot op heden nog steeds geen pakket, geen reactie, en de winkel van mijn moeder is inmiddels al een week dicht zonder mooi afscheidscadeau.

Wat een verschrikkelijk bedrijf

Raymond
05-01-2021

Kort houdbare planten.

Ik heb speciale aquarium planten besteld die niet lang onderweg mogen zijn.

Dit zou ik normaal niet bestellen maar de winkel kon niet anders door corona.

Nu stond er in een keer bij de tracking info dat het weer terug afzender gaat na meer dan 2 weken te hebben gewacht.

De planten zullen we al kapot zijn zoals mijn portemonnee en krijg dus waarschijnlijk ook mijn geld niet terug van de winkel.

Dit snap ik omdat hun er natuurlijk niks aan kunnen doen.

Verschrikkelijke zaak die gls.

04-01-2021

GLS levert niet af

Voor de kerst zou er een pakket uit Engeland worden afgeleverd. De hele dag gewacht terwijl er niemand langs kwam. Ik heb 's avond op de site van GLS gekeken en er stond dat ons bedrijf gesloten was en pakket retour afzender (Naar Engeland dus) ging.

Ik heb direct een klachtenformulier ingevuld. Geen reaktie op gehad, maar zag op de website dat het pakket 2 dagen erna wederom werd aangeboden bij ons. Weer de hele dag zitten wachten, maar helaas, ook 's avonds stond weer dat het pakket retour ging. Het GLS servicepunt bij ons ca 2km afstand was ook gewoon open.

Oftewel, GLS doet de moeite niet om langs te rijden of af te geven op het servicepunt maar laat het pakket gewoon in de bus staan richting depot.

Ik ben blij dat ik zelf geen zaken doe met GLS, waardeloze pakketdienst!

29-12-2020

Verlakkerij

1ste ervaring: een pakketje uit Engeland is volgens de T&T bij mij afgeleverd en door mij ondertekend. Na verschillende keren bellen (de chauffeur zou bij me langskomen: is niet gekomen) een onderzoek omdat het pakket zoek is. Uitkomst onderzoek: 'het pakket is zoek'.

2de ervaring: volgens T&T afgeleverd en door mij ondertekend. De werkelijkheid: het ligt in de brievenbus bij de overburen. Wel op hetzelfde nummer maar een andere postcode.

Susan
28-12-2020

Komt niet afleveren!

GLS komt niet in ons dorp afleveren als ze een stukje moeten lopen, hoeft niet van de baas? moet met de auto voor de deur kunnen komen. Dat kan bij ons niet.

Dus. pakket wordt niet geleverd, u was niet thuis of pakket is terg gestuurd.

Dan vraag ik aan de serviceafdeling wat te doen? Mijn pakketje ligt ergens in?

Mevrouw wilt u het thuis bezorgd of op een depot.

Graag thuisbezorgd maar dat doet de chauffeur dus niet. Mevrouw thuis bezorgd of op een depot.

nou dan houd het wel even op. Waardeloos bezorgbedrijf!

Danuta
23-12-2020

Mijn grote verdriet ! Mijn pakket terug naar Polen

Hallo, ik ben Danuta , i wacht op mijn pakket uit Polen! Mijn pakket was vanaf 18 december 2020 in Utrecht. Ik heb regelmatig gebeld met GLS over de status van mijn pakket , op de track en trace dat ik mijm pakket op maandag zou krijgen daarna op dinsdag omdat het erg druk was. Op dinsdag was mijn pakket nog niet! Ik heb weer gebeld naar de klantenservice waar mijn pakket bleef en toen vertelde hij dat mijn pakket terug is gestuurd naar Polen . Hoe kan dat?

In dit pakket zaten kerst cadeautje voor mijn kinderen en ook voor mijn kleinkinderen!

Mijn Kerstdagen zijn kapot, bedankt GLS! Hoe kunnen jullie zo met jullie klanten omgaan?

En zo veel verdriet veroorzaken!

Danuta

22-12-2020

TT-Assen parkour uitgebreid voor GLS Chauffeurs?

Ik sta verbaasd over het gemak waarmee de GLS chauffeurs bij ons over de het Oranjekanaal noordzijde in Zwiggelte rijden. Blijkbaar hebben ze veel geoefend op het TT citcuit hier vlakbij. Snelheden van 80 tot 100 km plus zijn eerder regel dan uitzondering, en dat met zo'n grote bak.

Ronnie
14-12-2020

Pakket voor de lift gedumpt

De koerier heeft aangebeld, mijn moeder was in de veronderstelling dat hij het pakket kwam afleveren. (Zoals alle andere koeriers die pakketjes bij haar komen leveren). Ze heeft de schuifdeur geopend van de hal, beneden bij de liften, om de koerier binnen te laten. Toen de koerier niet bij haar aan de deur op de 8e verdieping verscheen, is ze zelf naar beneden gegaan om de koerier te zoeken. Die was weg, en het pakketje ook.

Wat bezielt GLS om op deze manier met pakketjes om te gaan? Andere koeriersdiensten leveren aan de deur af, zoals het hoort. GLS, je moet geen pakketjes in de hal bij de liften dumpen, waar dagelijks honderden mensen in en uit lopen.

De koerier heeft getekend voor mijn moeder, wat ik begrijp in coronatijd. Maar het is gewoon ronduit HUFTERIG om te tekenen als je het pakketje niet persoonlijk hebt overhandigd.

GLS is een echte AFRADER!

Tim
14-12-2020

Verloren pakket

Wel, volgens T&T code is mijn pakket al enkele dagen 'in levering', dus ik maar wachten.

Contact met GLS verloopt amateuristisch. Kennis van de Nederlandse taal hebben ze niet. Blijkt dus dat ze mijn pakket 'niet kunnen vinden' en dat ik contact met de afzender moet opnemen.

Met andere woorden (wat ik opmaak na andere reacties te lezen): hebben ze mn pakket gestolen of gewoon ergens weggeknald. Bende op geld beluste, amateuristische randdebielen.

11-12-2020

Vreselijk

Komt NOOIT op tijd, wat een verschrikkelijk slecht bedrijf!

Jack
10-12-2020

Ik heb het in de lift gezet.

Wonen in een flat met lift en galerij, dus meerdere bewoners.

Chauffeur belt beneden aan en zegt woont hier ene .

Oke dan leg ik je pakket in de lift.

Kan je zelf naar de lift lopen en hopen dat niet ondertussen het pakket verdwenen is.

Geen goede manier van afleveren aan de klant.