HEMA reviews

3.1

Timo
05-11-2015

Onbeschofte, agressieve hufters

Kreeg uiteindelijk na een jaar een behandelaar van de schade, die nota bene op derde te verhalen is, aan de telefoon. Ik kwam bijna niet aan het woord en werd behandeld als een crimineel. De behandelaar wilde zijn achternaam niet zeggen en was zeer onbeschoft. Toen ik wilde weten met wie ik te maken had zei hij zijn achternaam niet met de mededeling dat ik hem dan zou kunnen bedreigen via Facebook. Ik heb het gesprek opgenomen want het begon echt hilarisch te worden. Wat een tuig bij de hema verrekeningen. Wij hadden er drie auto's in de verzekering maar die zijn gisteren allemaal naar centraal beheer Achmea waar je normaal kunt bellen en hele vriendelijke vrouwen aan de telefoon krijgt, dus een aanrader.

Ik zal nooit meer iets afsluiten bij de Hema en adviseer dat een ander ook niet te doen

Gerrit
26-10-2015

5 weken geleden schade aan mijn caravan gemeld. Heb nog niets vernomen omtrent afhandeling of herstel schade. Reageren niet op mail en zijn telefonisch niet te bereiken. Ik ga zo snel mogelijk naar een andere verzekeraar.

Hugo van empelen
15-10-2015

Slegte verzekering

IK heb op 15 sep schade opgelopen met mijn scooter.

Twee dagen daarna is hij getraceerd.

Daarna niks meer gehoord meerde mail verstuurt totaal 7.

Dan zeggen ze bij de HEMA binnen5 werkdagen nemen we contact op.

Dat doen ze ook wel maar met het zelfde mailtje binnen 5 werkdagen hoor

je van ons en dat nu al 5x.

Het is nu een maand geleden en weet nog niks.

Mevr. Jansen
11-09-2015

Misleiding door HEMA Zorgverzekeraar

Ik heb vorig jaar een ingreep ondergaan welke volgens de voorwaarden van HEMA Zorgverzekeraar volledig vergoed zou worden door de aanvullende verzekering.

Een maand voor de ingreep heb ik voor de zekerheid HEMA nog een mail gestuurd met daarin nogmaals de vraag of ALLE kosten welke met de ingreep verband houden worden vergoed uit de aanvullende verzekering. Het antwoord was kort en krachtig. JA.

Nu viel er plots een rekening in de bus van HEMA. Het betreft zogenaamd eigen risico voor een tweetal nazorgconsulten. Deze had het ziekenhuis volgens HEMA te laat afgesloten waardoor deze consulten worden vergoed door de basisverzekering waardoor er eigen risico dient te worden betaald.

HEMA is er trots op dat ze niet de zogenaamde "kleine lettertjes" hebben in hun voorwaarden. Ik voel mij toch behoorlijk misleid. HEMA had mij veel duidelijker moeten informeren over bepaalde termijnen en andere afspraken en regelgeving. Nu moet ik toch kosten betalen welke ik niet dacht te maken. Misleiding dus. Ik kan het niet anders noemen.

Ik ben er niet meer verzekerd en kan deze zorgverzekeraar naar aanleiding van deze zeer nare ervaring dan ook niet aanbevelen bij anderen. Echt HEMA wordt absoluut niet waargemaakt. Je verwacht een veel sympathiekere verzekeraar, maar helaas.

Ze verschuilen zich achter de regelgeving van de NZA, maar diezelfde NZA geeft aan dat HEMA helemaal zelf bepaalt welke kosten door de basis en welke door de aanvullende verzekering worden vergoed. Ze zijn onvermurwbaar. Geen coulance, geen excuses, niets. Ik ga deze zaak dan ook doorzetten naar de SKGZ.

Anja
10-09-2015

Waardeloze verzekering!

Om kort te gaan, ik had waterschade (buiten mijn schuld) mijn schade was€780,-. Daar hebben ze een mannetje op gezet, want ik zou de boel kunnen besodemieteren. Die maakte van de schade € 350,-, want het beschimmelde tapijt was maar een hoek dus werd dat niet meegerekend. Ik kon het immers niet zien (?)

Vervolgens kreeg ik deze mail

Onlangs ontvingen wij het rapport van de expert.

Uit het rapport blijkt dat de schade is vastgesteld op € 350.00.

Omdat u de schade in eigen beheer gaat herstellen zullen wij geen eigen risico in mindering brengen op het schadebedrag.

Dit betekent dat u binnen enkele dagen een bedrag van € 100.00 op uw bankrekening kunt verwachten.

Wij hopen dat u tevreden bent met de afwikkeling van de schade en wij sluiten ons dossier.

Met vriendelijke groet,

schadeteam verzekerdbijHEMA.nl

Snapt iemand het nog? Nou ik niet en van de Hema krijg ik geen reactie. Ik zou m'n vijanden nog afraden bij deze oplichters een verzekering af te sluiten.

Ze zijn nog geen half sterretje waard.

J V d bant
02-09-2015

Kortlopende verzekering afgesloten en betaald.

Krijg ik ineens een rekening die niet berekend was op de website en sturen ze ook de volgende maanden rekeningen van een verzekering die ik niet heb.

Ze zijn niet telefonisch te bereiken.

Slechte service en administratie en ik zit met de gebakken peren

Het is dat ik verplicht ben om bij deze recensie iets van de sterren te laten zien, maar wat mij betreft verdienen ze nog geen halve ster!

Nicole
26-08-2015

Heb je ze eindelijk een keer nodig zijn ze er niet voor je

Na jarenlang verschillende verzekeringen te hebben bij de Hema wil ik nu gebruik maken van mijn rechtbijstand verzekering.

Heb mijn verzekering uitgebreid voor ontslag zaken enz.

Omdat ik dit in de periode heb gedaan dat ik ziek was geld het niet.

Ik snap er niks van maar het word tijd dat ik naar een andere verzekering uit kijk.

Alex
10-07-2015

Slechte communicatie wisselende premie

Ervaring van mij is dat de premie elke maand anders is , en als je erover belt dan zeggen ze , tja dat klopt niet we zoeken het uit en bellen u terug .... wanneer?

08-07-2015

Als je een autoverzekering afsluit kies dan geen hema verzekering

ik ben door een ander van achter aangereden formellier ingevuld de tegen partij wilde niet tekenen ter plekke hema opgebeld met de vraag wat nu krijg te horen maakt niet uit ze zijn niet verplicht te tekenen wat ik vreemd vind .de politie 6 x gebeld die kwamen ook niet ,na 4 maanden heb de tegen partij een ander verhaal ik zou ahteruit hebben gereden nu na 5 maanden het verhaal gekregen van de hema ja wij kunnen niets meer voor betekenen .en daar sta je dan na menig telefoontjes gepleegd want de hema neemt geen contacy met je op . Dus mensen neem alsjeblieft geen hema auto verzekering ze zijn daar niet kundig in .GOEDKOOP IS DUURKOOP (Hahaha ik moet ster kiezen dan maar een bruine ster voor baggerverzkering )

Dini
08-07-2015

Fantastisch

Onze dochter lag in een ziekenhuis in Bulgarije, en terwijl wij daar waren werden we gebeld door de brandweer dat het huis in de fik stond.

En heel erg nare situatie, die door het hema schadeteam heel fijn verlopen is. Bedankt voor alle steun, lieve woorden, en goede hulp bij de afhandeling.

Hopelijk gebeurd het nooit meer, maar het is een rustig gevoel dat het hema schadeteam zo goed helpt!

Toon
04-07-2015

Mijn 1e ervaring met Hema reis-annuleringsverzekering

Helaas, was genoodzaakt mijn reis te annuleren.

De reis reeds betaald maar dit bedrag terug ontvangen van de reisorganisatie volgens de normen van de ANVR minus 15%.

Dit bedrag gedeclareerd bij mijn gecombineerde Hema reis-annuleringsverzekering.

Binnen 2 dagen bericht terug met excuses dat het minimaal 5 dagen zou duren , vrijwel direct daarna een positief bericht terug met daarbij 1 dag later het bedrag reeds op mijn rekening.

Ik ben dus zeer tevreden en had ook alle vertrouwen in.

Eline
19-04-2015

Snelle afhandeling!

Oktober 2014 heb ik een aanrijding gehad met mijn scooter. Binnen een week tijd is de schade inspecteur bij de dealer langs gegaan om de dagwaarde te bepalen. Scooter was dus totalloss.. Uiteindelijk kreeg ik rond de €1400 terug! Dit was allemaal binnen 1,5 maand geregeld. Tot tegenstelling van alle andere reacties die ik hierboven lees was ik dus erg tevreden!

Nu bijna 6 maanden verder, is mijn (nieuwe) scooter gestolen..balen!

Dus gister de Hema ingelicht. Dus ik ben benieuwd hoe dit proces gaat lopen en of ik deze keer ook lang moet wachten.. Wat ik niet hoop uiteraadd!

N Nieuwenhuis
14-04-2015

Geen klachten over de service, want die hebben ze niet

Meest beroerde verzekeringsmaatschappij, geen service, slechts beperkte uitbetaling bij schade, geen follow-up, ondoorzichtige premie berekening, enz, enz.

Bagger

07-04-2015

Slechter dan dit kan niet

Ondanks juiste gebruikersnaam/wachtwoord combinatie (zelfs beide opnieuw opgevraagd) lukt het niet om in mijn online polismap te geraken.

Telefonisch onbereikbaar, enkel contact te krijgen via email en twitter ... serieus, hoe slecht is dat?

Email duurt enkele dagen, twitter heb ik niet.

Een goede verzekeraar hoor je toch 24/7 te kunnen bereiken via telefoon?

Naast deze ellende is het zo dat je elk jaar voor dezelfde verzekering, zonder enige schademelding, steeds meer gaat betalen.

Ik begon met zo´n 26 euro, mijn laatste online factuur liet me weten dat er 37 euro werd afgeschreven.

Naast slechte service ook oplichterij.

Ik zou zeggen, stop die HEMA worst maar lekker in je **** !

Dris
31-03-2015

Waardeloze klantenservice; onbereikbaar en traag

Ik probeer bijna twee weken contact met ze te krijgen over mijn Hema-autoverzekering. Ze hebben geen telefoonnummer en over de mail gaat het heel traag allemaal, waardoor problemen niet opgelost kunnen worden. Wat een contrast met hun winkels; daar hebben ze een goede klantenservice, maar bij autoverzekeringen is het werkelijk waardeloos. Slechter kan gewoon niet. Hema als je niet de service behorend bij een product kunt bieden, houdt het dan bij rookworsten!

ADVIES AAN CONSUMENTEN: BEGIN ER NIET AAN

JGF van Voorst
28-03-2015

Top verzekering

Ook de nazorg die ik nog had met mijn hond is allemaal netjes vergoed.

Ik ben zeer tevreden over deze dier verzekering en raad het ieder een aan voor zijn huisdier.

Wat er kan altijd iets onverwachts gebeuren met jou huisdier en dan is het fijn te weten dat

de Hema alles keurig afhandelt en vlot!

Alice
23-03-2015

Vreselijk

Ik kom niet eens bij onze polis! Geen telefonisch contact mogelijk! Van de ene loop in de andere. Echt frustrerend deze online verzekering. Ik raad een verzekering aan waarmee je kunt bellen (als bijvoorbeeld inloggen niet lukt)

S. Uiterwaarde
01-03-2015

Aantal schade vrije jaren niet elk jaar omhoog

Vorig jaar heb ik contact gezocht met Hema omdat het aantal schadevrije jaren niet automatisch met 1 jaar omhoog ging. Ze verontschuldigde zich hiervoor. Nu zijn we een schadevrij jaar verder. Ik kreeg een geautomatiseerde mail van Hema dat de premie niet omhoog ging wegens schadevrij rijden maar ook dit jaar is het aantal schadevrije jaren niet omhoog gegaan als ik inlog op de site. Voor een verzekeringsmaatschappij geeft dit weinig vertrouwen.

Najef
22-02-2015

Ik heb de hema zorgverzekering begin december opgezegt. Maar geld is zowel in januari als februari afgehaald. En nog niet terug gestort.

09-02-2015

Schade vrije jaren plotseling verdwenen

Ik heb onlangs een autoverzekering van de Hema afgesloten en heb hierbij ook de schade vrije jaren (7 jaar) meegenomen .. en betaalde hier €23,62 voor een All risk dekking.. een prima premie denk je zo...maar wat schets mijn verbazing na 3 maanden word er ineens €43,52 van mijn rekening afgeschreven.

Nadat ik mijn polis online had gecheckt zie ik dat mijn schade vrije jaren ineens op 0 jaar staat en betaal ik bijna het dubbele! Ik heb geen enkele schade gemeld of gereden. Is toch bizar! Wat is dit voor administratie bij de Hema... echt waardeloos.