HEMA reviews

3.1

M.Spaansen
15-05-2014

Snelle afhandeling annulering reis

Wij hebben de geboekte reis moeten annuleren omdat ik mijn been heb gebroken.

Dinsdagochtend schadeformulier ingevuld en via internet verzonden.

's Middags eerst een mail gehad dat het in behandeling wordt genomen en dat er binnen 5 werkdagen gereageerd zou worden. Eind van dezelfde middag mail ontvangen dat het bedrag wat wij hebben geclaimd is overgemaakt. De volgende dag stond het inderdaad op onze rekening.

Supersnelle afhandeling!

Henk P
18-03-2014

Waardeloos en oplichters

Afgelopen jaren een All-risk verzekering gehad met no-claimbescherming, door 2 schades veroorzaakt door kinderen ben ik gezakt tot -5 schadevrije jaren. Hier kom je alleen achter als je overstapt naar een andere verzekeraar. Het zijn gewoon oplichters. Ik adviseer om iedereen om GEEN verzekering af te sluiten bij HEMA.

09-03-2014

Halen af en toe meer premie van je rekening

Zo nu en dan wordt er een hogere maand premie ingehouden dan normaal

Norbert
03-03-2014

Ik krijg net een bericht dat de verzekeringspremie omhoog gaat aangezien er meer claims zijn ingediend dan ze verwacht hadden.De premie wordt met 30% verhoogd. Ze lokken je dus met een lage premie maar binnen de kortste keren verhogen ze de premie. Erg onbetrouwbaar dus en verwacht je niet van HEMA. Voor mij nooit meer een verzekering bij HEMA en de winkel laat ik nu ook links liggen.

03-03-2014

Hemaverzekeringen lokt je met lage premies maar die verhogen ze stelselmatig nadat je een polis afgesloten hebt. Zo kruipen ze langzaam naar een duidelijk hogere premie dan welke ik op de markt kan krijgen. Voor de goede orde ik heb de afgelopen twintig jaar geen schade gehad, dus dat is de reden niet.

In het begin ben ik maanden bezig geweest om het juiste aantal schadevrije jaren geregistreerd te krijgen.

Later koop ik een twede auto. Nu staan mijn schadevrije jaren op mijn tweede auto, en de nieuw opgebouwde jaren op mijn eerste. Ik ben al meer dan een jaar bezig dit gecorrigeerd te krijgen!.

Premie technisch doet dit nu niks, maar als je over wli naar een andere verzekering is dat een hinderpaal van jewelste. Nu verhoogt hema haar premies weer met 20 %!! En ondertussen wordt ik gegijzeld door hun administratieve fouten en inactieviteit. Dit lijkt sterk op moedwil.

Conclusie nooit aan beginnen

Linda baas
19-02-2014

Sluit hier NOOIT een verzekering af. Ik blijk 4 jaar teveel verzekeringspremie (autoverzekering) betaald te hebben door een fout van Hema, ze hadden ''even'' niet goed in Roy-data gekeken en daardoor 0 schadevrije jaren doorberekend in mijn verzekeringspremie ipv 8. Ik kwam erachter doordat ik het aantal schadevrije jaren opvroeg, toen was het antw 4 en pas toen ik daarop doorging omdat dat niet kon kloppen was het Oeps, zou op dit moment 12 moeten zijn. Inmiddels ben ik al een paar weken bezig het teveel betaalde bedrag terug te krijgen, en nu het allermooiste; omdat ze per juli 2011 naar een andere risicodrager overgestapt zijn moet ik zelf het teveel betaalde bedrag vanaf januari 2010 tm juni 2011 maar terug zien te krijgen. Belachelijk!! En als je daar dan een mailtje over stuurt naar de zogenaamde KLANTENSERVICE van Hema, is het antwoord wat ik krijg: Sorry dat we geen leuker bericht voor u hebben maar u zult daar toch echt zelf achteraan moeten. Echt Hema !!!! ;-)

17-02-2014

hema verzekering mensen trap er niet in schade van juli 2013 word niet uit betaald jaren verzekert nog nooit ook maar 1 schade gemeld in 22 jaar nu breken ze bij ons in , en zouden wij bewust hogere bedragen opgegeven hebben . wij moeten nu de onderzoek kosten gaan betalen en krijgen daar een deurwaarder voor aan de deur . dit word dus een rechtzaak tegen de hema want dit slaat helemaal nergens op er staat in de aangifte alles eerlijk en er kwamen zelf 2 dingen bij waarvan de hema zei te laat staat niet in schade rapport u krijgt niks . dus mensen begin er nooit aan en de dekra mensen die zijn helemaal nog gekker dan dat ze eruit zien . dus wees gewaarschuwd ik zou alles onmiddellijk stokken en 1 of 2 euro meer uit geven dan als hond behandeld te worden zoals de hema doet ,

Larissa
04-02-2014

Nooit bij Hema verzekeren

Ga nooit bij Hema verzekeren!

Ik ben verzekerd en ben nu al meer dan twee maanden bezig om geld te krijgen.

zoals ik lees duurt het alleen maar langer.

ik ben zelf goed verzekerd tegen diefstal. mijn scooter is gestolen en door de politie terug gevonden.

Ik moest met moeite een expertise langs laten komen en pas na 4 weken is hij eindelijk langs geweest met veel bel koste. ook kreeg ik geen uitslag en heb via de dealer bericht gehad hoe of wat. erg slecht.

uiteindelijk de Hema gebeld. en hun zeiden dat ze nog uitslag moet krijgen.

uiteindelijk kreeg ik te horen en me scooter was totaallos dus zou de dag waarde terug krijgen dit kwam uit op 700,- maar 3 weken later nog niks gehoord of ontvangen. kreeg ik pas van de week een mail dat ze een scooter slot nummer moeten hebben want je moet je slot bepaalde waarde voldoen. ook dit heb ik maar ik heb hem particulier gekocht dus ik heb de bon niet. Terwijl er bij mijn aangifte duidelijk erbij staat vermeld dat mijn scooter slot open is gebroken en ook die schade heeft. de expertise had hier ook na moeten kijken. en had dus veel wachten verloren gegaan. met al dussss doe het niet want ze hebben elke x wel weer iets nieuws en je kunt denk ik naar je geld fluiten.

Zelf als het me niet lukt ga ik hier een rechtzaak op spannen en ik denk dat veel mensen die hier verzekerd zijn dat die dat ook moeten doen. want we hebben niks voor niks goed verzekerd.

HEMA 1DING : zo ga je niet met klanten om.

2 je bent veel geld kwijt aan bellen - allemaal ingesprek moet je 1 min en 17 seconde wachten hang je gewoon 20 min aan de telefoon.

2 veel tijd aan kwijt. om het allemaal af te handelen.

3 je verzekering loopt gewoon nog door.

4 als je geen vervoer hebt loopt het geld ook nog is op.

BIJ HEMA NIET VERZEKEREN IS ALLEEN GOED OM ROOKWORST TE HALEN!

MAAR MEER OOK NIET!!!!!!!!!

Ea
30-01-2014

WA verzekering van Hema.

Goedkoop, maar je krijgt ook niks.

Waardeloos hoor.

Kun je misschien toch beter iets meer betalen

30-01-2014

Hema discrimineert bij afsluiten autoverzekering i.v.m. leeftijd.

Volgens Telegraaf zou dit door Hema opgelost zijn maar helaas!!!!!!!!!!

Advies aan Hema is gelijke monniken gelijke kappen geen verzekering mogelijk dan ook geen

aankopen doen bij HEMA filialen en dit ook verbieden.

08-01-2014

De hema doet aan leeftijdsdiscriminatie ik ben 70j met 24 schadevrije jaren maar ik krijg geen autoverzekering ,maar nu ik al deze klachten lees zou ik dat ook niet meer willen.

ze kunnen zich beter met hun rookworsten bezighouden die zijn ook al niet meer te eten.

Beryl
07-01-2014

Geld afklopperij. Pure diefstal. Vorig jaar begin van het jaar rare deden ze vreemde bedragen afschrijven en nu weer! Ben erachteraan gegaan en heb met veel moeite de teveel afgeschreven bedragen terug gekregen, want "daar doen ze eigenlijk niet aan". Na maart elke maand dezelfde premie betaald / afgeschreven, niets aan de hand.

Nu januari, is de hoogte van de premie bijna verdubbeld! Waarom, geen idee.

Wordt ook niet op de hoogte gesteld over het hoe wat en waarom.

Enkel een mail zoals elke maand, een premie overzicht. Het wordt me dus gewoon door mijn strot geduwd.

En als klap op de vuurpijl hebben ze me ineens ingeschaald in negatieve schadevrije jaren.

Dus wil ik overstappen na deze absurde verhoging, zal dat niet eens zomaar gaan!

Echt, Hema, WTF.

Fam.Swaneveld
06-01-2014

Grote honden zoals onze Newfoundlanders zijn niet te verzekeren bij de Hema.

J. Heuts
06-01-2014

Ga NIET in zee met Hema verzekeringen. Hebben in juni 2013 een claim ingediend, heeft ik weet niet hoeveel papier en schrijfwerk opgeleverd en het eind van het liedje is, dat ze de claim nu pas begin 2014 afwijzen. Hema en Alarmcentrale hebben schromelijk nagelaten ons fatsoenlijk voor te lichten/te instrueren toen we hen nodig hadden in juni 2013 en beroepen zich nu op het feit, dat wij zonder hen te kennen zelfstandig actie hebben ondernomen.

23-12-2013

Pas op!! Hema wijzigt de polisvoorwaarden zonder melding hiervan. Smartphones, tablets en computers zijn NIET meer verzekerd. Goedkoop is blijkbaar duurkoop....

Kim
16-12-2013

Hema belooft vazallen maar komt beloftes niet na.

Ik ben nu als ruim drie weken bezig om geld terug te krijgen dat ik van hema tegoed heb. Ze beloven keer op keer terug te bellen, maar doen dit niet. Ze beloven dat het binnen een bepaalde termijn geregeld is, maar doen dit wederom niet. Daarnaast zijn ze ook nog eens slecht bereikbaar!!!

Sarah
09-12-2013

ONBEREIKBAAR!!!! Ik ben gedupeerd door een bij Hema-verzekerde (lees; ik ben aangereden door iemand met een Hema verzekering). Ik probeer al 3 weken contact te krijgen, maar kan telefonisch niemand bereiken omdat alles per email gaat (DAAR HEB IK NIET VOOR GEKOZEN!!!!!). Ik vind het werkelijk onbeschoft hoe er met gedupeerden van Hema-verzekerden wordt omgesprongen. Daarin is NIETS zichtbaar van de Hema waarden waar ik bekend mee ben vanuit hun winkelconcept. Heel jammer en begint voor mij het winkelen bij Hema ook te beïnvloeden (lees: ik kom er zo min mogelijk en dat terwijl ik hoogzwanger ben en groot fan van de baby-afdeling was). Zelfs herhaaldelijke verzoeken tot contact leveren niets op. En via de telefoon wordt je naar een contactformulier op de website verwezen!

Anand
04-12-2013

16 november 2013 een autoverzekering(WA) bij de Hema afgesloten. 5 december autoverzekering stop gezet aangezien de service er totaal niet is. als je vragen hebt, duurt het minimaal 2 dagen voor er een reactie komt. Telefonisch contact kan je vergeten want daar doet de Hema niet aan.

De kosten per maand zou €119,80 zijn, vandaag een factuur ontvangen met een bedrag van €168,68. Vervolgens wil je bellen om te vragen waarom het bedrag zou hoog is. Dit gaat lastig omdat er geen telefonisch contact bestaat. Dus weer wachten op een reactie terug als deze ooit komt.

Dit bij elkaar opgeteld nog geen maand verzekerd en nu al veel problemen .

Lieve mensen ik zou u geen Hema verzekering aanraden.

Vera
28-11-2013

Nooit een autoverzekering afsluiten bij de HEMA! Ben je er al verzekerd? Stap dan snel over. Ik betaal maar liefst 132 euro per maand all risk. Nu heb ik schade door een ander (die is doorgereden) en wacht al 4 maanden op mijn geld. Ik heb gebeld en gemaild, aan de tel wordt je aan het lijntje gehouden en op je mails reageren ze niet eens. Krijg ik twee weken geleden een mail dat ze niet eens in bezit zijn van het schaderapport van 4 maanden geleden! Maar er is nu wel een mail naar het bedrijf gestuurd! o, wat fijn, na 4 maanden wachten! ik wacht nu dus alweer twee weken. ECHT NOOIT AAN BEGINNEN!!!

HansvdG
26-11-2013

Eerst was ik tevreden, redelijk goedkoop, maar pas op! Het staat niet in de algemene voorwaarden van de autoverzekering van HEMA, maar bij 1 schade verloor ik maar liefst 12 (!) van mijn 20 schadevrije jaren en sta ik plotseling op 8. Op de website van Independer staat dat de gemiddelde terugval bij 1 schade 4-6 jaar is! Niet bij Hema dus.

Weliswaar zie je dat niet, want je zakt van bonus-malusschaal 20 naar trede 15. Pas bij het wisselen van verzekeraar wordt dit duidelijk! Dit is eigenlijk een soort oplichterij van Hema. Want bij het wisselen van verzekeraar wordt niet gekeken naar je bonus-malustrede, maar uitsluitend naar schade vrije jaren.

Op mijn klachten wordt gereageerd met: u mag bij 0 schadevrije jaren instappen op B/M trede 7, daarom zakt u bij een schade 5 + 7 = 12 jaar. Dit staat niet in de voorwaarden en mag volgens mij dan juridisch ook niet. Ik ga daar nog mee verder.

Wees gewaarschuwd!