HEMA reviews

3.1

19-11-2013

Kostenbewust zijn met verzekeringen kan geen kwaad, maar kies dan geen Hema, is mijn ervaring. Het is bagger. Het kost alleen geld.

Gerrie
12-11-2013

Ik heb een aantal jaren een doorlopende reisverzekering GEHAD bij de Hema. Prijstechnisch was dit een prima verzekering, vandaar nog een 1 als beoordeling. Ik heb nooit eerder een claim ingediend. Begin oktober 2013 hadden wij, mijn vrouw, mijn dochter en ik, een vlucht geboekt voor een stedentrip naar Spanje via airport Brussel. Die morgen was het volgens de Belgische verkeersinformatie extreem druk op de weg. Dit bleek volgens de verkeersinformatie onderweg. De reistijd via de routeplanner was 2 uur naar het vliegveld. Wij vetrokken uit voorzorg 4 uur voor einde inchecktijd. Voor vertrek gaf de Belgische teletekst geen filemeldingen of werkzaamheden aan. Aankomst op het vliegveld was 5,5 uur later door een lange file van ongeveer 50 km voor Antwerpen tot de afslag vliegveld. Wij waren zodoende te laat voor onze vlucht, zoals meerdere reizigers uit Nederland (ong. 16) en konden deze omboeken naar een latere vlucht die dag. Extra kosten 360,00 euro (120,00 pp). Ik had een annuleringsverzekering afgesloten bij het reisbureau. Zelf hadden we een doorlopende reisverzekering bij de HEMA en mijn dochter had een kortlopende reisverzekering bij de ANWB afgesloten. Bij thuiskomst heb ik contact opgenomen met de annuleringsverzekeraar. Deze gaf echter aan dat deze bijzondere uitgaven niet onder hun verzekering vielen, maar onder hun reisverzekering. Hier was ik niet bij aangesloten. Mijn dochter heeft haar kosten geclaimd bij haar reisverzekering (ANWB).. Binnen enkele dagen had zij haar extra onkosten op haar rekening staan. Ik heb mijn onkosten telefonisch gemeld bij de HEMA. Een vriendelijke dame stond mij te woord en gaf aan dat ik een schadeformulier kreeg toegezonden en dit kon invullen met daarin hetgeen er gebeurd was. Echter 2 dagen daarna werden wij telefonisch benaderd dat dit niet onder de bijzondere voorwaarden viel en niets vergoed kregen. Ik heb niet eens een schadeformulier gehad waarin ik iets kon uitleggen. Vervolgens heb ik dit per mail gedaan om te kijken of er toch mogelijk iets vergoed kon worden. Hier had ik na 10 dagen nog geen reactie op. Na een tweede mail kreeg ik alsnog een antwoord dat dit niet onder de polisvoorwaarden viel. Waarom vergoeden andere maatschappijen dit wel en de Hema niet

Slogan HEMA: Kwaliteit voor een goede prijs. Dat is echt HEMA.

Echt niet. Vandaag mijn verzekering opgezegd.

07-11-2013

de ziektekostenverzekering is gewoon van Menzis.

Deze verzekeraar heeft worst aan klant, zorgverlener en medewerker.

Annelies
29-10-2013

Ik heb ook geen goede ervaringen met Hema (auto) verzekering. Daarom ben ik ook overgegaan naar een andere verzekeraar. Een verzekeraar waar je wél naartoe kan bellen. Alleen...inmiddels 1 maand na opzegging zijn mijn schadevrije jaren nog stééds niet gemeld bij Roy-data waardoor mijn nieuwe verzekeraar mijn schadevrije jaren niet kan overnemen. Dus maar weer een email gestuurd.....ze zijn dacht ik wettelijk verplicht om het binnen 1 maand na beëindiging te melden bij Roy-data. Nu zit ik met een hoge premie van 0 schadevrije jaren.

Bert-smeenge
25-10-2013

contact is er niet bij alles per polis map maar als de HEMA deze veranderd kan je er niet meer in ik ben al ongeveer een jaar bezig.nu wil ik de verzekering opzeggen gaat niet kan namelijk de polis map niet in en kan ook niet bellen enz. alles per pc wat een nervus van de HEMA bah ben al eens naar het hooft kantoor geweest en met de dir daar gepraat en die belt dan en alles kan ineens heb het maar per mail gedaan hoop dat het geregeld word wil ook de automatische incasso stop zetten gaat wel maar weet niet welke staan geen polis nummers bij makkelijk.

dus als allees werkt is het goed maar als het niet werkt sta je met lege handen daar je niemand kan spreken

Anneke Dekker
17-10-2013

De verzekering van de Hema heeft, na een inbraak in mijn woning, de waarde van mijn gestolen spullen zonder enige discussie betaald, Chapeau! Toch wil ik een klein minpuntje vermelden: ze zijn telefonisch niet bereikbaar en ik kreeg geen bericht dat mijn claim was goedgekeurd, dat zag ik pas toen ik mijn bankrekening nakeek.

01-10-2013

Na afwijzing op ingediende annuleringsverzekering te hebben gekregen, kreeg ik na een paar dagen toch een positief bericht.

Na nader inziien had HEMA toch besloten om uit te keren.TOP dat men dit achteraf zelf aangaf!

30-09-2013

ik heb nog nooit schade gehad en na 17 jaar heb ik een kleine schade

alles netjes doorgegeven,zit ik na 4 weken nog steeds te wachten op mijn geld ,als ik uberhaupt al wat krijg

je hoort niks meer van hun, wel goedkoop maar je moet niks opgeven

ook al tig mailtjkes gestuurd klachtenmailtjes niks helpt

Desiree en Robbie van Kooten
16-09-2013

Wij hebben een doorlopende reis en annuleringsverzekering bij de HEMA lopen en moesten dit jaar voor het eerst sinds jaren een beroep op onze annuleringsverzekering doen.

We hebben 4 weken geleden onze reis geannuleerd ivm ziekte van mijn moeder omdat ze heel hard achteruit ging en wij geen risico wilden lopen om tijdens onze reis naar Florida gebeld te worden dat we terug moesten komen vanwege haar overlijden :-(

Wij hebben,nadat we bij het reisbureau waren geweest, meteen de HEMA aangeschreven hierover en deze nam vrij snel contact op om ook door te geven wat ze precies nodig hadden om de annuleringskosten uit te kunnen keren.

Dit gesprek was uitermate prettig en ze waren zeer begripvol,wenste ons ook veel sterkte.

Nadat wij de benodigde stukken hadden door gemaild en uitleg hadden gegeven betreft de annulering,kregen wij na 1,5 week netjes een mail dat ze tot uitkering over gingen van het gehele bedrag.

Dit zou binnen 10 werkdagen op de rekening bijgeschreven worden, echter hadden wij het er vandaag al op staan! (vrijdag een mail en vandaag,maandag, op de rekening)

Kortom super!!

Onze eerste ervaring met de HEMA schadeverzekeringen zijn dan ook vol lof!

Niet meer en niet minder...

HEMA, dank je wel!

Desiree en Robbie van Kooten

M.D.
06-09-2013

Al jaren een doorlopende reisverzekering bij de HEMA. Gingen altijd met een gerust hart op vakantie. Naar nu blijkt was

dat zeer onterecht. Deze zomer zijn we in Duitsland bestolen, camera, lenzen alles weg. Dan zit je met een enorme kater

als je zoiets overkomt, vooral omdat je al je vakantiefoto's kwijt bent. Verzekerd zijn is dan in iedergeval nog een troost.

Maar niet bij de HEMA. Daar zetten ze er een mannetje op die alles op alles zet om je verhaal onderuit te halen. Hij komt

langs, neemt alle orginele bonnen mee, blijft maar bellen met nog meer vragen, van alles moet je foto's tonen (!). Hij

gaat net zo lang door tot dat hij iets heeft gevonden waardoor ze niet uit hoeven betalen. Bij de HEMA is dat dat je niet

hebt opgelet. Je bent namelijk bestolen en dat is dus je eigen schuld.

Deze flauwe truc van de HEMA heeft ons heel veel geld gekost en ook nog eens jaren premie voor niets betaald.

Pure oplichterij. Ik heb deze verzekering vandaag opgezegd.

Manon
04-09-2013

Zeer slechte verzekering, bij schade kun je alleen de schade telefonisch melden. Wanneer je vragen hebt over de afhandeling van je dossier kun je alleen via email contact leggen. Je raad het al na het heen en weer gemail duurt de afhandeling alleen maar langer en langer, totdat je er op een gegeven moment spug zat van bent. Ze komen ook met de idiootste dingen op de proppen, betaalbewijzen of email contact van 5 of 6 jaar geleden willen ze hebben om ook maar iets uit te kunnen keren, terwijl er officiele schade raporten ingeleverd zijn. En foto's van het ongeval zijn ook bijgevoegd. Ze doen er alles maar ook alles aan om zo weinig mogelijk uit te hoeven keren. Sneu dat je de meeste bonnnetjes wat je aanschaft na de garantie periode wegdoet. Misschien moeten ze bij HEMA verzekeringen dit duidelijk vermelden, dat wanneer je iets laat verzekeren bonnen moet hebben anders geen uitkering. ECHT HEMA ..... hoop dat iedereen zich bedenkt voor je een verzekering afsluit. Ik heb inmiddels een andere verzekering waar je wel goed geholpen word.

Roy
30-08-2013

SLECHT, SLECHT SLECHT in alles. Vooral in communicatie. Geen schade vrije jaren in het Roy-data systeem geplaatst, waardoor premie bij nieuwe verzekeraar veel duurder uitvalt.

W. van den oeter
12-08-2013

Ontzettend slechte service als je gewoon een simpel vraagje hebt over een emailadres. zo sturen ze wel doodleuk een mailtje met een factuur maar als je in wilt loggen met je mailadres wordt deze niet herkent.. ja lekkere service hoor HEMA, NOT!! .. en dat vrouwke aan de telefoon alleen maar zeggen : "Nee u kan daar geen vraag over stellen dat heeft met verzekeringen te maken en dat kunt u alleen via de mail doen. Echt triest dat zo'n simpel vraagje niet even aan de telefoon kan worden beantwoord.

Mike
09-08-2013

Slecht heel slecht. geen ractie op mail of klachten, maar wel plots een mail dat er een achterstand is zonder ooit ook maar 1 bericht

28-07-2013

Absoluut niet doen: voorwaarden zijn misleidend en worden in hun belang geïnterpreteerd. Heb 2,5 jaar een all risk verzekering gehad met no-claim protectie. Kon 'zorgeloos' 1 schade per jaar maken zonder premieverhoging. Tenzij je overstapt: dan blijken je schadevrijejaren ineens wel verlaagd. Inmiddels staat dat duidelijk op de site, maar in de voorwaarden van 2009 staat dat anders. Zeggen ze: u valt onder huidige voorwaarden omdat u klant bent gebleven toen we de voorwaarden hebben aangepast. Ik heb 1 kras laten repareren (400 euro) en door hen afgehandeld. Nu betaal ik de komende 10 jaar elke maand 10 euro meer. Kan niet meer worden teruggedraaid. Schandalig. Neem een andere verzekeraar!!!

René
14-07-2013

Hallo, ik kijk er van op over de negatieve ervaringen met HEMA autoverzekering. Zelf heb ik 2 jaar geleden schade gehad en die is keurig betaald. En ja, ik ging van 80% naar 75% no-claim korting, vervelend maar zo zijn de spelregels. Ik begrijp er dus helemaal niets van deze negatieve reacties. Ik heb de HEMA gekozen omdat de premies goedkoop zijn en via HEMA ben je gewoon bij Achmea verzekerd. De polissen zijn prima. De communicatie verloopt via e-mail en dat is misschien lastig en langzaam, maar daarvoor betaal ik ook een lekkere lage premie! Ik heb geen aardige verzekeringsagent nodig hoor ;-)

Jacqy
05-07-2013

mijn ouder gingen 15 dagen naar gran canaria de tweede dag werd mijn vader met de ambulance opgehaald hij heeft 11 dagen in het ziekenhuis gelegen mijn moeder ging 2 keer per dag op bezoek moest veel bellen naar nederland ,nu vergoed de hema een gedeelte voor mijn vader omdat hij 3 dagen nog in het hotel had gezeten maar hij moest die laatste 2 dagen in het ziekenhuis zijn dus genoten van het hotel heeft hij niet en mijn moeder krijgt helemaal niets vergoed zelfs geen telefoonkosten triest eigenlijk zij heeft ook niks aan de vakantie gehad ...nou hema bedankt ze zijn al jaren klant en dankzij jullie niet meer

25-06-2013

Potje aceton omgegooid over de antieke tafel van mijn dochter, erfstuk van opa. Binnen drie weken geregeld en zij krijgt alles vergoed via mijn aansprakelijkheidsver. Van hema. Geweldig. Al de derde keer dat ik in twee jasr tijd schade meldt en het wordt binnen zeer korte tijd opgelost en uitbetaald. Alle lof !

25-06-2013

Bij Hema van 9 naar 0 schadevrije jaren gegaan na een ongeval.

Het betrof een kapotte kentekenplaat die ik zelf wilde betalen. In eerste instantie gaf Hema aan hier 439,- voor aan de tegenpartij te hebben betaald. Onlangs kreeg ik een mail dat ze voor 779,- aan de tegenpartij hebben betaald.

De communicatie verloopt erg stroef of helemaal niet.

Is er toevallig geen consumentenprogramma met dit onderwerp bezig. Of zijn er geen gedupeerden die zich op de een of andere wijze verenigd hebben?

18-06-2013

Alles opgezegd

WAARDELOOS!!! ALLES OPGEZEGD, NIET DOEN!!!

Opstal: Had ik vorig jaar eindelijk eens schade, i.d.g. ruitschade en moet ik dit via de website melden. Daar wordt het schade bedrag gevraagd. Dus laat ik een Glaszetter komen. Die maakt offerte en deze ingediend. Enfin, na 3 weken gebeld (was gelukkig bovenraam en niet inbraakgevoelig). Wat krijg ik te horen? "We hebben onze eigen Glaszetters, die komen repareren". Deze moest opnieuw inmeten, anders waren meetfouten mijn risico. Dus weer een tussenstap. En wat blijkt, mijn offerte was goedkoper; immers een Glaszetter om de hoek heeft nauwelijks voorrijkosten, zeker niet 2 keer.

Reisverzekering: Mijn dochter is recentelijk beroofd in Turkije. In de kleine lettertjes staat dat veel niet verzekerd is. De afschrijving op wel verzekerde zaken is extreem hoog plus je eigen risico. Heb je geen bon meer, dan tellen ze 1 jaar ouderdom op bij je opgave (zoals de waard is.....). En dan, het gezeik over een bril: Wat je Zorgverzekeraar vergoedt? OK, terechte vraag, maar dan, wanneer je je limiet bereikt hebt dan is dat nog niet voldoende. Hoeveel krijg je volgend jaar En er moet een datum op de brief van je Zorgverzekraar staan; dus de verklaring met 2013 géén vergoeding volstaat nog niet. Steeds weer nieuwe eisen. En, wij kunnen niet in een register staan met vreemde Schadeclaims want we hebben nooit iets, zelfs 70% no-claim op de auto's. En vervolgens, kunnen ze geen pdf-filetjes ontvangen. Hun virus scanner gooit die van ons er uit, of dan zijn ze weer te groot. Steeds weer iets anders.

Daarnet weer 40 minuten met hen aan de lijn gehangen omdat mijn dochter het ondertussen zat is. Het kost meer tijd dan dat het in geldwaarde opbrengt. Maar, wij hebben nooit schade, behalve nu, daarnaast ben ik van 'de oude stempel' en nu helemaal pist of en wil dan echt mijn laatste cent terug zien.

De HEMA moet het bij worsten houden, daar zijn ze goed in. Dit is een regelrechte aanfluiting.

NIET DOEN! OF OPZEGGEN VOOR JE SCHADE HEBT!