HEMA reviews

3.1

17-06-2013

Wij hadden medicijnen in het buitenland nodig. Rekening naar onze ziektekosten verzekering gestuurd We kregen een gedeelte vergoed, de rest ging van ons eigen risico af. We hebben de kopieën naar onze reisverzekering gestuurd en na twee dagen kregen we een mail dat alles vergoed werd, zelfs ons eigen risico.

Hema bedankt! Zo kan het dus ook.

22-05-2013

zeer slecht, drie keer gebeld, alles op de mail gezet.schade badmeubel etc direct foto,s bij gedaan gemeld op 04-03-2013.

tot op heden ,geen bericht terug gekregen.waar heb ik een verzekering voor

15-05-2013

dit jaar op 12-04-2013 schade gemeld aan de caravan bij Hemaverzekeringen.

Een week later stond de expert bij de caravan in belgie en nam de schade op.

Dit zou 10 dagen duren eer hema het rapport kreeg.

Gisteren op 14-5-2013 werd mij door hema mede gedeeld dat het schade bedrag aan mij wordt overgemaakt.

Nou is alles netjes afgehandeld in een zeer snelle tijd veel lof grt maurice

11-05-2013

Hema verzekeringen is feitelijk niet echt hema. Het is gewoon een white label verzekering van AON waar dan een hema sticker op geplakt zit. Maw hema krijgt per afgesloten verzekering een bedrag van AON betaald en daarna hoeft hema nooit meer iets te doen voor de verzekerde. De klantenservice etc zit allemaal bij AON in Rotterdam. En AON staat niet bekend als de meest vriendelijke partij. Schande dat hema haar naam zo makkelijk uit leent..

02-05-2013

Ik sluit mij helemaal aan bij onderstaande mail. Helaas moesten ook wij de reis annuleren. Wat een service. Geweldig gewoon. Papieren op gestuurd donderdag voor Koninginnedag en vandaag staat het op onze rekening. Hema krijgt van mij de warme douche.

26-04-2013

Van ons niks als lof voor Hema reisverzekering!! Moest vanwege gezondheidsproblemen onze reis annuleren, gemeld bij de Hema, binnen 3dagen de papieren via de email gehad, alles ingevuld, bewijzen erbij, opgestuurd op dinsdag jl,op donderdag al bericht via de email dat alles terug gestort wordt,het is nu vrijdag en het staat al op onze rekening, klasse!!!

Waren nog niet zo lang klant, en las de revieuws pas nadat we klant waren geworden, dus dacht......waar zijn we aan begonnen, goedkope verzekering, maar best wel veel negatieve reacties, maar hebben ons onnodig ongerust gemaakt.

Zijn en veel goedkoper uit, en 1e ervaring, zeer positief!

Mario
08-04-2013

Wat een bedrijf! Ik verkoop mijn brommer eind februari 2010. Door wat administratief gedoe kan ik de verzekering niet opzeggen volgens hema, totdat 12 maanden om zijn, dus 6 maanden voor niks te betalen vanaf die datum!

Ik verkoop mijn auto in begin december 2010. Ik zeg de verzekering op. Anno april 2013 ontvang ik een brief van EDR dat ik nog 3 maanden aan verzekering moet betalen voor de brommer en auto.

Data:

augustus, september en november 2011?

Na contact te hebben gehad met Hema sturen zij mij door naar EDR.

EDR wilt betaalbewijzen zien, die heb ik dus niet, want destijds had ik de verzekering al bijna een jaar niet meer.

Door de verhuizing zijn er enkele papieren verloren gegaan, Helaas! Nu moet ik 450 euro betalen?!

Voor mij nooit meer Hema, zelfs hun winkel nog niet meer!

03-04-2013

Afrader. Ben zelf aangereden door een H-verzekerde. Hema doet er vervolgens alles aan om onder betaling uit te komen. Dat gaf me een boel hinder en extra kosten. Hema zelf is onbereikbaar, reageert niet, geen aanspreekpunt. geen naam van kontaktpersoon daar, alleen "het Team". Het telefoonnummer hoef je ook niet te bellen. Een verzekeraar die niet communiceert, krijgt bij mij een 2. Al mijn producten van Achmea (verantwoordelijk want Hema is gewoon Achmea) gaan er bij mij uit.

03-04-2013

Ik heb ook ontzettend slechte ervaringen met de Hema. Heb een paar jaar geleden mijn hond verzekerd. Dan krijg je 2 maanden wachttijd. Na die 2 maanden had mijn hond een ongelukje gekregen waarbij ze haar poot brak. Een operatie van €700,-. Toen ik mijn declaratie inleverde, gingen ze eerst uitzoeken of ze dit niet al eerder had opgelopen, tijdens de wachttijd. Wat een idioten!! je laat een hond toch geen weken met een gebroken poot rondlopen!!! Na een hoop gezeik heen en weer zonder dat je idd iemand te spreken kreeg, kreeg ik dus mijn geld niet terug omdat ze een stagiaire van de dierenarts hadden gesproken en zij had gezegd dat onze hond deze klachten dus al langer had. Maar mijn dierenarts had ze nog op een briefje geschreven dat dit dus absoluut niet klopte. Dus dan geloven ze een onervaren ding van nog geen 20 jaar eerder dan een ervaren dierenarts.

Mijn 2e verhaal is dat ik mijn declaraties opspaarde omdat ik anders mijn eigen risico moest betalen. Dus na bijna een jaar gewacht, had ik alles opgestuurd. Zijn ze veranderd van verzekeringsmaatschappij? Dus de 1e declaraties waren voor de Hema, de anderen voor die nieuwe. Dus na aftrek van alle eigen risico's kreeg ik alweer niks terug.

Helaas is de Hema voor deze hond nog steeds het goedkoopste, anders was ik allang weggegaan. Maar ja, zit er eigenlijk aan te denken om toch te stoppen met die verzekering aangezien ze bijna niks meer vergoeden.

Heb sinds kort nog een hondje, die heb ik bij het Kruidvat verzekerd. Ben heel benieuwd...............

02-04-2013

Nu ik zelf tegen een probleem met HEMA Autoverzekering aanloop eens gegoogled op dit item.

Je schrikt je dood!

Bij aangaan van mijn verzekering blijken de schadevrije jaren niet overgenomen uit Roy Data, dus simpelweg op 0 gezet.

Wel had men de juiste bonus/malustrede toegekend.

Maar als ik nu mijn auto vervang ben ik in middels de 14 (oude) schadejaren kwijt.

Dit gaat niet meer goed komen tussen mij en de HEMA.

In de reacties op mijn mail geven ze er keer op keer blijk van hun eigen verzekeringsvoorwaarden niet goed gelezen te hebben.

Zonde van zo'n tot op heden betrouwbaar lijkende onderneming.

Goede Raad: HEMA, zorg voor een goed bereikbaar telefoonnummer, met capabele krachten die weten waar het over gaat.

Dan was deze hele klachtenlijst op Google er niet geweest!

27-03-2013

Ik heb werkelijk geen enkel goed woord over voor alle verzekeringen van HEMA! Er is totaal geen contact te krijgen met ze! Schandalig gewoon! Ik raad iedereen af je verzekering bij HEMA af te sluiten. Je wordt op alle fronten keihard opgelicht! ECHT HEMA!

Helaas kan ik niet het cijfer 0 geven anders hadden ze die dik verdiend.

Heb al mijn verzekeringen per direct stop gezet, dat is het enige positieve punt wat bij hun wel mogelijk is...

24-03-2013

We hebben een doorlopende reisverzekering (incl. annuleringsverz.) van de Hema. Mijn schoonmoeder uit Canada zou in april naar nederland komen en we wilden met haar op vakantie naar de ardennen. De vakantie werd geboekt en we moesten een voorschot betalen van 30%. Helaas bleek mijn schoonmoeder hartproblemen te hebben en mocht ze niet reizen. De vakantie hebben we dus moeten annuleren. Die 30% kregen we niet terug van de verhuurder omdat de annuleringskosten ook 30% waren. We hebben het gedeclareerd bij de Hema. Op maandag heb ik alle papieren opgestuurd en 3 dagen later kregen we al bericht van de Hema dat het bedrag binnen 10 dagen gestort zou worden! Goede service van de Hema!!!

15-03-2013

Heb een zeer slechte ervaring met HEMA autoverzekeringen. Na een ongeval ontstond er een probleem bij het betalen van de schade. Blijkens de groene kaart had Hema de verzekering ondergebrach DIT jaar bij InShared.(vorig jaar Achmea) De schade werd opgenomen door een taxateur van de DEKRA. Ook het wrak werd door bemiddeling van de Dekra ,na mijn goedkeuring, verkocht.Tot nu liep alles naar wens Inshare, Dekra PRIMA. Tevreden met het schadebedrag en de restwaarde van de verkoop wrak. Bleek plotseling dat HEMA op mijn bankrekening 2000,= euro minder had overgemaakt dan wat was afgesproken!!!!!!!! Bij tel. Info deelde een medewerker van Hema verzekeringen mede dat zij daar geen boodschap aan hadden en hun eigen voorwaarden hadden mbt schade uitkering. !!! Door een goede bemiddeling van DEKRA en Inshared werd , net voor ik mijn rechtsbijstand wilde inschakelen, alsnog het resterende bedrag aan mij betaald.

Ondanks dat de totaalschade aan Hema was gemeld bleven zij de premie automatisch innen ( auto was reeds door verzekering verkocht ) Zelfs na alsnog opzegging werd een maand daar na weer getracht de premie van een niet meer bestraande auto te innen. Gelukkig was alles geblokkeerd.

N O O I T meer HEMA verzekeringen. Volgende auto verzekering loopt reeds bij INSHARED..

22-02-2013

Hema is inderdaad slecht bereikbaar, en doet totaal niets voor je. En als het op uitbetalen aankomt laten ze je gewoon barsten. Maar het fijne is dat je in je polismap per dag direct je verzekeringen kan opzeggen

22-02-2013

Via een incassobureau EDR werd mij gesommeerd een bedrag van 5, 40 met kosten 76.83 over te maken. Met bijvermelding rapportage bij krediet verstrekking, mobile telefoon en incasso bureaus bedrijven te gaan gebruiken. Het is een gotspe. HEMA VOOR MIJN EEN DIKKE 0, met bijvermelding dat er niet meer van de HEMA in mijn huis komt.

22-02-2013

Via de EDRA incasso ben ik gesommeerd over 3 maanden premie van 1,71 over een reisverzekering van de Hema. Die te betalen met bijkomende kosten totaal 76 euro. geen begindatum bekend, zonder data's ze doen maar wat. Dreigen met als dit bedrag niet betaald wordt met rapportage bij kredietverlening, mobile telefonie (geef nooit zomaar je mobiele nummer) en incasso's. In 2007 gratis een verzekering gehad, en nu komen ze geld halen en dreigen. Dus HEMA voor mij zijn jullie afgeschreven. Geen enkel artikel komt er meer in mijn huis.

18-02-2013

Laat je niet leiden door een iets lagere premie, want je komt bedrogen uit. HEMA is zeer slecht bereikbaar, communiceren niet en reageren niet op mail. Wijzigen voorwaarden en zoeken allerlei redenen om niet uit te keren bij schade. Een verzekering waar je dus niets aan hebt. Hier geldt goedkoop = duurkoop. Niet doen dus.

13-02-2013

Vooraf......ik heb met de HEMA-verzekering helemaal niets, maar lees hier nogal wat negatieve HEMA-berichten. Nu is de HEMA zélf weer ondergebracht bij Achmea........op wie wordt hier dan uiteindelijk gescholden? Neemt de HEMA de telefoon niet op? Wikkelt InShared/Achmea de correspondentie slecht af? Krijgen hier soms goede en welwillende medewerkers een "fout'-imago toegewezen?

11-02-2013

Een hema (auto) verzekering is het slechtste wat we ooit hebben meegemaakt! We hadden onze auto verkocht en telefonisch contact opgenomen met hema om onze verzekering stop te zetten. Na 15 min wachten werd er eindelijk opgenomen en werden we van het kastje naar de muur gestuurd. Ook hebben we tig keer een kopie van het vrijwaringsbewijs opgestuurd incl brief met de mededeling dat per verkoopdatum van onze auto de verzekering moet worden stopgezet. Echter werd er nog 5 mnd na verkoop van onze auto het verzekeringsbedrag van onze rekening afgeschreven! Ook kunnen we nu naar ons 5 mnd teveel verzekeringgeld fluiten want hema doet niet aan restitutie! Beste mensen, denk goed na voordat u dezelfde fout maakt als ons !Je kan net zo goed je geld door het toilet spoelen als je een vezekering bij hema afsluit! Doe het niet! Zeer slechte ervaring!

11-02-2013

Vorig jaar is bij ons ingebroken. De schade aan het woonhuis was aanzienlijk en de waarde van de gestolen spullen was groot.

De afhandeling hiervan is tot onze grote tevredenheid gebeurd. Alles is vergoed en ook nog heel snel!

Als ik hiervoor een cijfer moet geven dan is het een dikke 10.