HEMA reviews

3.1

22-02-2021

Slechte producten

Lang geleden stond HEMA bekend om zijn uitstekende kwaliteit voor lage prijzen. Helaas is dat geen bedrijfspolicy meer. Ik bestelde 2 sets van drie onderbroeken, samen € 18,-. Na passen bleek dit wel zo ongeveer het slechtst denkbare product. De band past goed, maar de onderkant hangt slap om het lichaam, pijpjes veel te wijd, nauwelijks elastiek. Op de website staan bij dit product ca. 30 reviews met ongeveer dezelfde strekking als deze. Maar HEMA blijft ze verkopen en prijst ze bovendien aan als "goede koop". Eerder kocht ik sokken, die na twee keer dragen vol gaten zaten. En een kookwekker die het na enkele maanden niet meer deed. Conclusie: ik koop niets meer bij HEMA.

Dana
12-02-2021

Geen communicatie.

In december heb ik een foto bestelling geplaatst voor de kerst. Ze bieden niet de mogelijkheid om de bestelling om te zetten naar verzenden. Nu de winkels weer open zijn geven ze nog aan dat de foto bestellingen nog niet opgehaald kunnen worden. Ik word niet te woord gestaan. Wanneer ze reageren in de mail gaan ze er vanuit dat ik al verder geholpen ben. Alleen dat ben ik niet. Ik heb ze via alle kanalen bericht en krijg geen antwoorden. Ik snap dat er door corona dingen anders gaan. Alleen dit is echt belachelijk. Het is om te huilen hoe jullie hier mee om gaan. We zijn inmiddels meer dan 2 maanden verder. Dat zou genoeg moeten zijn om een oplossing te bedenken.

Laetitia
05-02-2021

Klacht niet opgelost. Geen emailadres, contactformulier of klachtenprocedure.

Ik heb een klacht over een Hema vouwgordijn en nu ook over de klachtbehandeling.

Het gordijn heb ik cadeau gekregen en over de factuur beschik ik niet, die is door de gulle gever niet bewaard.

Het gordijn is prachtig en kostbaar. (Een paar honderd euro). Echter het gebrek is een wel haast koopvernietigend gebrek. Het bedieningskoord is veel te kort, zo kort dat ik het, staande op de vloer, wel kan aanraken, maar niet kan bedienen. Ik kan niet hoog aan het koord reiken en het naar beneden trekken, waardoor het gordijn dan omhoog open gaat. De bediening is ver boven mijn macht, terwijl ik beslist niet klein ben (175), en niet lichamelijk beperkt; veel andere mensen kunnen het ook niet bedienen.

In de winkel is het me niet gelukt om voet aan de grond te krijgen en de klacht in behandeling te laten nemen. Ook telefonisch is het me niet gelukt om klacht te deponeren en die behandeld te krijgen.

Of ik er een bericht over kan sturen, dat is mij een raadsel: een emailadres heb ik niet kunnen vinden en een contactformulier evenmin.

- Van ieder bedrijf op de Nederlandse markt mag je, dacht ik toch, verwachten dat het goede en goedwerkende spullen levert, en een goeie klacht afhandeling waarborgt.

- Van grote keten-consumenten-bedrijven mag je zeker verwachten, dacht ik, dat ze een klantgerichte, meedenkende klantenservice hebben en een formele klachtenprocedure.

1. Ik verwacht van de kant van de Hema dat ze een goed gordijn leveren, en dat is gelukt.

2. Ik verwacht ook van de Hema dat het gordijn goed bediend kan worden en dat is niet gelukt.!

3. Ik verwacht van de Hema, dat ze mij een voorstel zullen doen, over hoe zij mij zullen helpen aan een koord dat wel door mij bediend kan worden.

4. Ik verwacht van de Hema een dat zij op hun website en op andere relevante plaatsen hun klachtenprocedure kenbaar zullen maken.

De kwestie die ik zojuist geschetst heb, die zit me verschrikkelijk dwars.

Beoordeling: Als ik alleen afga op mijn ervaring met deze kwestie, dan zou mijn cijfer lager uitvallen. Omdat ik een opening wil laten voor de Hema om een oplossing te bieden voor mijn probleem en omdat ik in het algemeen tevreden ben met spullen die de Hema aan mij verkoopt, kom ik nu uit op een cijfer 5.

04-02-2021

HEMA Levert verkeerd product

Slechtste ervaring ooit met online bestellen! Niet alleen hoge kosten maar ook verkeerde producten geleverd. Omdat je verpakkingen hebt geopend kan er niet worden geruild/ teruggestuurd. Klantentevredenheid en Service kent de HEMA online in ieder geval niet

Mieke
29-01-2021

Wie kent Hema niet?

Ik ben opgegroeid met Hema worst en ondergoed/kleding van de Hema, dus voor relevante spullen ga ik naar de Hema oerdegelijke kwaliteit. Ik heb voor het eerst een miskoop gehad, ik kocht 10 blauwgroene handdoeken met zigzag patroon maar die blijven helaas zo hard als schuurpapier niet echt prettig dus. Maar dat is de enigste slechte ervaring

Anne
05-01-2021

Kerstkaarten

Eerst plaatste ik een bestelling voor foto-kerstkaarten. Deze hadden inmiddels het Hemafiliaal bereikt maar door de lockdown konden deze niet worden afgehaald noch opgestuurd. Na 19 januari zou ik deze af kunnen halen (.) Bij de klantenservice krijg ik enkel standaardantwoorden.

Daarom plaatste ik, nog ruim voor de kerst, opnieuw een bestelling, ditmaal voor nieuwjaarskaarten. Maar nu, 6 januari zijn deze nog steeds niet geleverd en is inmiddels ook niet meer leuk om te sturen. Dit jaar blijf ik met 80 kaarten zitten. Voor mij geen Hema fotobestelling meer.

MV
18-12-2020

Verzendkosten hoog

Belachelijk dat hema in lockdown 5,- bezorgkosten rekent. Optie om product op te halen in de winkel is er nu toch niet? Lullig voor mensen met een kleine portemonnee

17-12-2020

Klantenservice slecht

Heb je een vraag bel de klantenservice, zorg wel voor voldoende beltegoed. Duurt immers heel lang voordat je iemand aan de lijn krijgt.

Bianca
14-12-2020

Super slechte service

Ik had een te kleine pyjama gekocht omdat ze de juiste maat niet meer hadden,Nu had een vriendin bij Hema bij hun in de buurt nog wel de juiste maat!

Super fijn natuurlijk.ik breng pyjama terug maar was mijn bon helaas kwijt maar had wel het pinafschrift van de pyjama.

Lijkt me een kleine moeite om het dan terug te nemen maar de cassiere wilde geen kant op!

Alles zat nog netjes in de verpakking en er staat met grote letters Hema op.

Ik kom altijd bij de Hema maar vanaf nu dus echt nooit meer.wat een slechte service zeg!

06-12-2020

Zij maken fout, betichten je van oplichting

3 taarten besteld, 1 verkeerde geleverd (16 ipv 24) kan gebeuren. Gemeld via mail met foto. Krijg als antwoord: te laat gereageerd (op vrijdagavond laat opgehaald voor zondag), je eigen fout met insinuatie dat wij de boel oplichten. Heel asociaal en klantonvriendelijk. Geen excuses later, klantenservice echt slecht. Kom hier nooit meer

Gonnie
04-12-2020

Kortingsvoucher weg na retournering artikelen

Ik heb 2 pyama;s online besteld omdat ze in de plaatselijke HEMA vestiging niet voorradig waren. Hierbij een kortingsvoucher ingezet. Artikelen waren net wat te klein. Bij retournering in de winkel werd me verteld dat de gespaarde punten die ik had ingeleverd om de kortingsvoucher te verkrijgen weer werden toegevoegd aan mijn tegoed. Dit is echter nog steeds niet gebeurd en de grotere maat pyama is inmiddels uitverkocht. Dan maar naar de concurrent. G.P.

Marize
16-10-2020

Wegwerp mondkapjes

Waardeloze mondkapjes.

Ze blijven niet goed zitten en de elastiekjes gaan snel kapot.

Deze kwaliteit ben ik niet van de Hema gewend.

Mw. Henriëtte
12-10-2020

Goed verpakt

Heb ik vandaag mijn bestelling mogen ontvangen. ( 17 oktober 1959. Ik bestel met mijn iPhone6S Safari Apple ID. Ik betaal er ook mee. Goed verpakt, maar ik zag dat de bezorger van DHL geen mondkapje droeg, dus heb ik hem gevraagd of hij het in de lift wilde zetten. Je bestelt niet voor niks online!? Een half uur eerder dan gepland.

Dank Hema! Ik kan weer vooruit met mijn 3 flacons vloeibare wasmiddel white, sponzen en afwasborstels.

Liefs, Mevrouw Henriëtte

Diana
07-10-2020

Geen geld retour

Internet bestelling gedaan en in filiaal opgehaald en betaald.

Kleding past niet maar stom, helaas bon kwijt. Wel factuur internet en bankafschrift aanwezig.Op factuur staat met bon of factuur geld terug.

In filiaal Bovenkarspel wordt gezegd , nee alleen met kassabon.op mijn vraag of ze dan een kopiebon wilen maken aan de hand van transactienr op bankafschrift willen ze niet ingaan. Ook klantenservice zegt dat dit nieuw beleid is.hoe klantvriendelijk is dit, gewoon absurd!

Het wrange is dat ik in mijn vorige bestelling 2 zelfde kledingstukken geleverd kreeg ipv de 1 bestelde.deze "gratis" 2e gewoon terug ingeleverd bij de winkel omdat het fout was gegaan , met de gedachte als het aan mijn kant fout gaat kom ik ook terug.nou mooi niet, ven helemaal klaar met de HEMA

Charlie
30-09-2020

Fijne verzekeraar

Goede service, snelle reactie, fijne manier van declareren, goede dekking, mooie prijs en als bonus ook nog 10% korting op al mijn aankopen!

Daan
26-09-2020

Onbeschoft en vies

Wat een onbeschoft personeel in het restaurant en wat is het er vies en vuil

Schoonmaken wordt haast niet gedaan.

Kortom ik ga info halen bij politie wegens fiesieke bedreiging van het personeel in het restaurant bij Hema Breda.

Er niet meer naar toegaan is de oplossing.

Linda
18-09-2020

Aanrader

Helaas hebben we vaak onze vakantie af moeten breken of helemaal niet kunnen gaan. Hema reisverzekering/annuleringsverzekering laat zien dat ze menselijkheid hoog in het vaandel hebben staan en handelen alles snel af. Aanrader

KW
28-08-2020

Verschrikkelijke klantenservice

Op de website stond vermeldt dat het de volgende dag bezorgd gaan worden. Dit was ook zo vermeldt in de bestellingsbevestiging. Volgende dag niets ontvangen en dag later maar een email gestuurd. Geen antwoord. Vervolgens de dag erna naar klantenservice gebeld die me vertelde dat er iets was misgegaan met de order maar wel kon bevestigen dat ik betaald had en dat ik de order niet meer kon annuleren. Een andere afdeling zou uitzoeken wat er gebeurd was en ik zou terug gebeld worden. Werd niet gebeld. De Volgende dag weer klantenservice gebeld en toen werd me doodleuk verteld dat Hema de order annuleert. Twee uur later werd ik ineens gebeld door Hema dat de order toch geleverd ging worden, maar ze konden mij geen leveringsdatum opgeven. Tot op heden nog steeds geen tracking no. mogen ontvangen. Hema is echt een drama

Indigerdaberta
28-08-2020

Onbeleefd personeel en slecht kwaliteit

Berta, gerda en ik waren bij de hema en we hadden iets gekocht wat stuk ging dus ging ik met berta en gerda het terug brengen ik had het bonnetje ook mee ik ging het ruilen en ze zeiden dat dat niet kon, berta ging helemaal flippen en gerda ging helemaal over het randje dit was echt een slechte ervaring en uiteindleijk zeiden ze dat we het konden krijgen maar ik moest wel extra betalen gellukkig zijn mijn vriendinnen gerda en berta zo lief dat ze allebei 1% betaaldde

Elke
14-08-2020

Klantenservice niet behulpzaam

Nu 4x telefonisch, via de mail en chat contact gezocht met Hema. Het lukt me niet om mijn bestelling te plaatsen via de site of app van Hema. Krijg continu de foutmelding dat mijn geselecteerde bezorg datum verstreken is. Personeel lost probleem niet op. Weet het zelf ook niet, komen afspraken niet na en reageren nu helemaal niet meer. Waardeloos en teleurstellend. Had de 13 artikelen graag besteld en ontvangen.