HEMA reviews

3.1

10-09-2019

Niet transparant naar klanten

Erg bijzonder,

Ik had bij de #hema 2 fotolijsten online besteld. Helaas was bij ontvangst een van de lijsten het glas (ondanks dat het goed was ingepakt) gebroken. Snel terug naar de #hema en daar is het goed opgelost. De verkoopster vertelde mij dit dit wel vaker voorkomt. Ik denk dan doe daar dat wat aan.

En nu komt het,

Na een online bestelling bij de #hema krijg je een mail of je een beoordeling wil schrijven. De tekst is zoals hierboven heb ik als beoordeling ingestuurd.

Krijg ik een mail dat het is afgekeurd omdat het niet aan de richtlijnen voor het plaatsen van meningen op hun site voldoet.

Hoezo is #hema transparant naar hun klanten.

Sam
18-08-2019

Kwaliteit fotoboek prachtig

Maandag op de site van Hema fotoboek gemaakt.

Vlotte site,makkelijk fotoprogramma.

Vrijdag was fotoboek sl.in de winkel.

Het was hele mooie kwaliteit.

Mooi hoogglans papier,heldere kwaliteit.

Echt super!

14-08-2019

Simpele gordijen

Mijn vrouw en ik hebben 5 weken geleden gordijnen besteld bij de HEMA vestiging aan de Molslaan in Delft. Vorige week woensdag 7 augustus werden de gordijnen geleverd, dachten wij. Nee, één deel was in Delft en konden we meenemen, het andere deel was op onverklaarbare wijze bij een vestiging in Den Haag gekomen. Dat was al heel vreemd, maar het tweede deel zou nu een week later geleverd worden op woensdag 14 augustus. De vervoerder is inderdaad wel langs geweest, maar zonder het tweede deel van onze gordijnen. Afstand Den Haag - Delft is natuurlijk heel ver en het duurt uiteraard wel een paar weken voordat zo'n gordijn van een vestiging in Den Haag bij een vestiging in Delft terechtkomt. De gang van zaken bevreemdt mijn vrouw en mij zeer. Eerst die vergissing, tja, dat kan gebeuren, maar als een week later ons gordijn er nog steeds niet is, is dat heel vervelend en zijn we natuurlijk geïrriteerd over. En dan word je ook nog door zo'n nare irritante mevrouw geholpen, die totaal geen begrip heeft voor de situatie en ons zeer onbeschoft te woord staat. Kortom, nooit meer zaken doen bij de HEMA, dat is duidelijk. We zullen dit ook in onze omgeving melden. Zeer slechte service. Walgelijk.

Janneke
01-08-2019

Hema vergoed geen beschadigde cadeaubon ondanks overleggen aankoopbewijs

De cadeaubonnen van Hema zijn tegenwoordig van karton. Niks mis mee, maar helaas was ik zo dom om een cadeaukaart van 50 euro (stond nog ongeveer 22 euro op) mee te wassen in de wasmachine waardoor de kaart volledig onleesbaar is geworden.

Contact opgenomen met Hema klantenservice. Daar werd gereageerd met de vraag om een aankoopbewijs te overleggen. Die vraag snap ik, maar natuurlijk niet makkelijk als het gaat om een cadeaubon. Ik had echter het geluk dat ik de bon ontvangen heb van iemand die zeer minutieus zijn administratie bijhoudt en ja hoor ook de aankoopbon van de cadeaukaart nog in zijn bezit had. Ik heel blij dit aankoopbewijs naar Hema gestuurd. Kreeg daar heel lang geen reactie op. Een paar weken niet. Na meerdere reminders kreeg ik te horen excuses voor het lange wachten (het was heel druk bij de klantenservice.) maar we kunnen u niet helpen. Daar heb ik op gereageerd maar kreeg weer geen reactie. Na weer reminders kreeg ik uiteindelijk terug dat ze er vanwege gebrek aan bewijs niks aan konden doen. Het aankoopbewijs was blijkbaar weer zoek. Daarop heb ik nogmaals het aankoopbewijs toegestuurd. En toen werd ik verwezen naar de algemene voorwaarden op de website waar staat dat een beschadigde cadeaukaart niet vergoed wordt.

Van kastje naar muur gestuurd, verschillende antwoorden die zeer lang op zich lieten wachten. Naast het feit dat Hema het qua klantvriendelijkheid erg slecht doet dat ze klanten hier niet mee willen helpen. Ondanks een duidelijk aanschaf bewijs. Dit riekt naar oneerlijke verrijking door Hema d.m.v. de uitgifte van cadeaubonnen.

Hema kan op basis van het aankoopbewijs achterhalen hoeveel geld er op de cadeaukaart staat. Dit kunnen ze overmaken op mijn rekening of ze kunnen een nieuwe kaart verstrekken, maar dat willen ze gewoon niet.

Renemaria
30-07-2019

Iets nodig? STA en GA maar vlug naar moedertje heMA

Prima service, mooie spullen en nooit (te) duur. Kortom een mooi bedrijf die nog lang in Nederland DIENT Te blijven. Vr.Gr. Rene Maria Franciscus uit Wormer (p.s. Ik zou een 10 kunnen geven aan Hema en dat Verdienen zij zeker maar ik geef een 9 en 3 kwart omdat er heeeel, heeeel misschien toch een piepklein verbetetingetje ergens mogelijk en/of nodig is.

Hanny
29-07-2019

Inkcartridge heeft technisch defect

Inkcartridge doet niks. Heeft techn.defect. omruilen bij winkel zegt de site. krijg geen nieuwe omdat ik geen bon meer heb. Manden gekregen gekocht 2x kleur 2x zwart. Omdat de eerste 2 werkten heb ik bon weggegooid. Nu laatste 2 erin kleur doet het goed zwart geeft rood kruis. Doet niks. Gebeld gechat winkel geweest. Niets helpt. Wil gewoon een goede die het wel doet. Ook Zonder bon. Ik heb ze gekocht en dan moet t gewoon werken. Het is geen tv waarvan ik de bon bewaard. Vind dit geen service ik kan Hema cartridge ook nergens anders kopen dan bij de Hema.

Heleen
25-07-2019

Heren hemden ondergoed

Kwaliteit zeer slecht geworden Langs hals en armschaten is het elastiek gaan lubberen.

Gaat over 10 stuks Laten zien bij klantenservice

Geen klachten gehad van klanten gaan het ook niet onderzoeken. Ik Koop er nu geen ondergoed meer.

Leo
25-07-2019

Hema salade

Vandaag weer eens na vorige zomer een Hema maaltijd salade gehaald om dat deze meestal wel lekker waren. Maar wat een tegenvaller, heel veel harde stukken, waterig en er zat geen smaak aan de kip moest je echt zoeken.

Jammer was dus de laatste keer.

#Hema gaat achteruit met kwaliteit

Esra
17-07-2019

SLUIT NOOIT EEN AUTOVERZEKERING AF BIJ DE HEMA!

Bar en bar slecht! bij de hema heb je niets aan een all-risk verzekering! zeer slechte service! contact via email verloopt erg traag, en bij telefonisch contact wordt nergens een notitie van gemaakt! heb de auto ergens anders laten repareren dan bij het bedrijf waar de hema zit aangesloten. Voor calculatie moesten we perse naar het bedrijf waar zij zijn aangesloten. Auto niet eens op de brug gezet, maar wel een calculatie naar hema opgestuurd. Uiteindelijk was het verschil tussen de calculatie en herstel erg groot, maar krijg dit niet uitbetaald! heb zelf (voordat de schade werd hersteld) gebeld naar hema voor bevestiging dat het verschil uitbetaald zou worden. Ook het bedrijf waar de schade is hersteld had telefonisch contact opgenomen voor bevestiging. We kregen beide de bevestiging dat het verschil uitbetaald zou worden, maar hier is nooit een notitie van gemaakt. Met als gevolg dat ik het verschil niet krijg uitbetaald!

16-07-2019

Top met retouren

Altijd makkelijk met spullen ruilen of terugbrengen en verder leuke spulletjes

Phbh
08-07-2019

Snelle declaratie

Altijd snelle reacties op declaraties.

Klaas
01-07-2019

Onbereikbaar

Neem nooit een autoverzekering bij de hema tenzij u 100% zeker weet dat u nooit betrokken zult zijn bij een ongeval.

Op mails wordt niet gereageerd anders dan de mededeling dat het streven is om binnen 2 dagen te reageren.

Niemand van de organisatie is telefonisch te benaderen.

Astrid
01-07-2019

Fotoalbum klacht TOP afgehandeld

Ondanks dat de fout ook gedeeltelijk bij mijzwelf lag,toch een nieuw fotoalbum kunnen 'maken'vis hun site.

SUPER OPLOSSING van mijn klacht.

Richelle
22-06-2019

WA+ beperkt casco autoverzekering

Ik denk dat heel veel mensen dit niet weten/realiseren, maar als je geen All Risk verzekering hebt bij de HEMA, en je hebt een ongeval (dat niet jou schuld is) dan helpen ze je niet. Je claim (voor hulp, communicatie met de tegenpartij) word afgewezen.

Je moet er dus een aparte rechtsbijstand verzekering bijnemen om hulp te krijgen. Zij zeggen zelf dat dat bij heel veel bedrijven zo is, maar bij navraag bij "meer bekende auto verzekeringen" (zoals Ohra or Centraal Beheer) is dit absoluut niet het geval. Het is best ingewikkeld om alles zelf te regelen, en bijv. een politie rapport wat opgemaakt is word wel met verzekering-maatschappij gedeeld maar niet met burger.dus dat heb je dan ook nog. Een heel vervelende situatie. Je bent slachtoffer en word door de verzekering ook nog es benadeeld. Ik adviseer verzekeringen bij een bedrijf te regelen die hier ervaring mee hebben, dat is de HEMA niet.

Marieke
05-06-2019

Na 6 maanden nog geen oplossing.

In December 2018 een dekbed gekocht bij de Hema. Deze bleek af te geven. En niet alleen in bed, maar ook de droger. Wij blauw, bed blauw, onderlakens blauw en droger blauw. Fotos gemaakt en een klacht ingediend. Het lijkt mij niet moeilijk bied een nieuw dekbed aan en doe er uit coulantie een nieuw onderlaken bij. Dat die droger blauw is (nog steeds na 6maand) neem ik voor lief. Volgens mij ben ik dan nog best een makkelijke klant. Maar naar meerdere mailtjes van uit mij, belletjes hoe het er mee staat is er na 6maanden nog steeds geen oplossing. Het enige antwoord dat ik krijg: het probleem ligt bij een andere afdeling. Ik kan ze alleen weer een mailtje sturen zo snel mogelijk contact met u op te nemen. Als ik deze afdeling direct wil spreken. Dan kan dit niet, ze kunnen namelijk niet door verbinden. Ik geef het op. HEMA: jullie klantenservice is flut. Als jullie niet zo moeilijk doen met onderzoeken en verschillende afdelingen en klachten gewoon direct bam afhandelen houd je je klanten bij je. Dit is toch geen service?

03-06-2019

Klantservice afhandeling Hema, Hema klantonwaardig

In december sfeerkaarsen gekocht bij de Hema. Deze met de kerstdagen aangestoken. Na de kerstdagen viel het ons op dat de muren bij de radiatoren zwarte vegen hadden. Aangezien wij in een nieuwbouwhuis wonen, waren de muren net gestuct, en gewit. Na de kerstdagen bij de desbetreffende Hema winkel geweest, deze verwees ons naar de klantenservice van de Hema. Deze een mail gestuurd met de klacht. 6 weken later een herinneringsmail gestuurd. Na 2 maanden een telefoontje gekregen dat het erg druk was op de klantenservice, en of wij de desbetreffende kaarsen wilden opsturen. wij vertelde dat wij er nog maar 1 hadden van de 3 die wij kochten, dit was geen probleem. Na 5 weken maar weer is een mailtje gestuurd hoever het is met het onderzoek van de kaars. Het duurde uiteindelijk weer ruim 2 maanden voordat wij antwoord kregen: het lag niet aan de kaars, en er staan waarschuwingssymbolen op de kaars, maar uit coulance kregen wij een waardebon van maar liefst 5 euro . Maar helaas deze nog steeds niet gekregen ondanks een herinneringsmail van mij, waarop ik helemaal geen antwoord heb gekregen. Het is nu juni en ik heb de moed opgegeven nog iets van de Hema te horen of te zien.

Jammer dat de Hema zo met klanten omgaat!

Etab
24-05-2019

Zeer slecht.

Aangereden door een auto, de auto gaf geen voorrang. Alles opgestuurd naar de Hema en binnen 3 dagen een mailtje terug. Erg vervelend maar u heeft geen rechtsbijstandsverzekering bij ons en kunnen verder niets voor u doen.

Tony
05-05-2019

Bestelling nooit gekomen.

Een maand geleden 12 flessen wijn besteld en deze zijn nooit aangekomen, al diverse keren met de hema klantenservice gebeld, en iedere keer wij gaan het uitzoeken, maar tot op heden geen wijn en mijn geld wordt niet terug gestort.

Ertas
05-05-2019

Online geen taart bestellen !

Ik heb een taart besteld online en laten ophalen door mijn moeder voor mijn vriendin’s verjaardag. Later op de avond de taart gebracht naar haar doe ik de doos open opeens een heel ander taart dan dat ik heb besteld. Hoe kan het fout gaan ik was echt boos

Lotte
29-04-2019

Taart verjaardag dochter te laat geen geld terug

Enorm slechte service. Taart en feestspullen voor dochter te laat die online in bestelling zat en waar de betaling al voor was gedaan. Spullen uit filiaal meegekregen en daar ook moeten betalen. Na de verjaardag van mijn dochter de bestelling pas gekregen en geen geld terug.