HEMA reviews

3.1

Claudia
06-12-2018

Bij de Hema op de locatie Oldenzaal en Enschede geprobeerd punten in te wisselen voor Hema producten. De producten waren niet leverbaar met als gevolg dat ik mijn punten kwijt ben en geen producten heb ontvangen.

Marcus
15-11-2018

Hema Scooterverzekering

2jaar geleden een scooterverzekering afgesloten voor mijn Malaguti scooter voor 6 euro per maand.

Dit jaar kocht ik een 2e Malaguti scooter erbij, precies hetzelfde model, nu is de premie daarvoor 13 euro.

Als ik aan Hema vraag hoe dat kan met mijn stapelkorting en schadevrije jaren (heb nog nooit een korting mogen ontvangen voor beide betaal maandelijks 19 euro), dan krijg ik als antwoord dat er meer schademeldingen zijn (Quote" Helaas is het aantal schades in de afgelopen jaren toegenomen. En niet alleen het aantal schades is toegenomen, ook het gemiddelde schadebedrag is gestegen. Bij HEMA Verzekeringen kijken we continu of de premie die we vragen voor een nieuwe verzekering nog wel past bij het risico. Als dat niet meer klopt, dan passen we de premie voor nieuw af te sluiten verzekeringen aan. Dit kan ook een reden zijn waarom de premie voor een nieuwe verzekering soms hoger is dan die u nu betaalt. Daar komt bij dat premies net als bijvoorbeeld benzineprijzen, energieprijzen, prijzen voor mobiele telefonie abonnementen, vliegtickets etc. dynamisch zijn en per dag kunnen wisselen. ")

Dat snap ik wel, maar een 106% prijsstijging in 2 jaar? Sorry, maar dat gaat er bij de burger niet in, ik heb dus ook direct beide verzekeringen geannuleerd en voor 6 euro (jawel!) mijn verzekering afgesloten bij Centraal Beheer.

Geld teruggeven van die paar maanden doen ze niet want als zij een prijsje bepaald hebben (die ze even snel uit hun duim zuigen) is dat blijkbaar wettelijk gewoon toegestaan.

Maurits
10-11-2018

Slechte afhandeling klacht

Fietszadel Hema.

Kom met een klacht bij Hema Zevenaar.Over een fietszadel dat plooit als je er op gaat zitten.Uiteindelijk gaat dit scheuren.De verpakking zit er niet bij meld de medewerkster.Mogen hem niet ruilen of mijn geld terug geven.Want zo kunnen ze het reeds gehavende zadel niet terug hangen in de winkel wordt mij gemeld.Na overleg met meerdere medewerkers mag ik het zadel toch ruilen. Alle andere zadels hebben hetzelfde probleem meld ik hun na dat ben gaan kijken.Ondertussen heb ik reeds 20 klanten achter mij zien verdwijnen (echt Hema) vervolgens mag ik een retour bon invullen en verdwijn ik zonder zadel en zonder geld uit de winkel.Ze bellen me wel een keer,wordt mij gemeld. Snap dat de medewerksters een procedure moeten volgen.Maar dit sloeg aan alle kanten bij mij de plank mis.Als het zo moet dan kom ik er helemaal niet meer bij de Hema nog niet meer voor een rookworst of een Tompouce.

Liesbeth
06-11-2018

Slecht geregeld!

Al vanaf het begin dat ik een Hemapas heb, ontvang ik nooit geen mails over acties en aanbiedingen. Ik moet er dus maar net over horen! Al zeker viermaal hier over gebeld, maar niemand onderzoekt eens goed waarom er niks via het internet binnenkomt. Door deze haperende communicatie was ik bijvoorbeeld te laat voor de 3+1 actie. Heel jammer, want ik had het een en ander willen aanschaffen.

19-10-2018

Sint juttemis

15 sept via webshop 8 flessen wijn besteld. er werden er 2 geleverd omdat een doosje van 6 stuks kennelijk beschadigd was of flessen stuk. email contact met klantenservice: u krijgt het geld van de 6 flessen terug. STILTE. telefonisch contact met klantenservice via een mevrouw die vanwege dialect amper te verstaan was. zeer moeizaam bankrekening doorgegeven en er zou werk van worden gemaakt. STILTE. 2de maal telefonisch contact met andere medewerker die 'zag' dat het geld onderweg was. STILTE. Weer een klachtenmail gestuurd (we nemen zo snel mogelijk contact met u op). STILTE. inmiddels zijn we weer een week verder. en sint juttemis kijkt lachend toe.

Alessi
18-10-2018

Boxershort zeer slecht kwaliteit

Ik bestel al zeker 10 jaar boxershorts bij de hema. Vorig weer een grote bestelling 24 stuks gedaan. Helaas is de kwaliteit dit keer zeer slecht en zijn de meeste boxershorts na 1 x dragen zo kapot dat je ze alleen nog weg kan gooien. Heb de klacht bij de Hema neergelegd, maar de enige reactie die ik krijg is dat ze het vervelend vinden. Als ik aangeef hier niet veel aan te hebben, dan moet ik maar terug naar de winkel. In de winkel word ik weggestuurd, omdat het een online bestelling betreft. De online recensies van dit product zijn om te huilen, maar hier heeft de Hema een slim trucje op. Om het half haar geven ze de boxers net een ander artikelnummer, waardoor de slechte recensies verdwijnen. Heel teleurstellend.

Anita
10-10-2018

Dramatisch!

Ook wij zeggen onze autoverzekering op. Alleen per mail bereikbaar! Aan schade verhalen wanneer je WA of beperkt casco verzekerd bent doen ze niet, terwijl de tegenpartij 100% aansprakelijk is en dit ook erkent. Blijkbaar alleen als je allrisk verzekerd bent? Wij moeten dus zelf een brief schrijven naar de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij. Goede service Hema, maar niet heus!

Harjan
08-10-2018

Prepaid-opgelicht

Ondanks 3 Hema-opwaarderingen afgelopen jaar is mijn simkaart administratief afgesloten en kan ik nu niet meer inloggen op facebook. De 'service-medewerker' van de 'helpdesk' van Hema wilde me niet helpen. Omdat ik daarom boos werd en bleef aandringen, 'gooide hij de haak op de hoorn'. Ik voel me opgelicht door de Hema. ' Penny wise, pound foolish'. Wees verstandig en koop niets meer bij dit bedrijf. Het is nooit goed geweest en het zal nooit iets worden.

Amber
14-09-2018

Slechte ervaring bij de kassa

Ik ging vandaag met mijn vriendinnen lekker lunchen bij de Hema. Staat er een mevrouw achter de kassa die aan mijn vriendin vraagt of ze nig iets wilt, mijn vriendin denkt dat ze het tegen iemand anders heeft. De mevrouw vraagt nog een keer ‘wil je nog wat?’ Mn vriendin zei ‘nee.’ Daarna zegt die vrouw nogmaals tegen mijn vriendin: ‘wat zit je me nou schaapachtig aan te kijken’ ik moest een beetje lachen dus die mevrouw werd helemaal boos op mij omdat ik een beetje moest lachen. Daarna hebben ik en mijn vriendinnen snel afgerekend want we waren een beetje verward en een beetje Zovan we zijn wel klanten hoor. Zo mag je toch niet tegen je klanten praten?

Ben
08-09-2018

Walgelijke worstebroodje

Ik wou een broodje halve warme in Enschede centrum. Mevrouw was bezig met van allesin de winkel toen ik binnen kwam en ging bezig met mijn bestelling zonder handen wassen. Dit gebeurde door met de nagels in het broodje te graven en het open te scheuren. Vol ongeloof pak ik het broodje aan dat ook nog eens meer leek op een blok beton dan brood. NOOIT maar dan ook NOOIT weer!

Maria
07-09-2018

Hema levert niet

Op 23 augustus een waterkoker besteld, zou binnen 2-3 dagen af te halen zijn in de winkel. Op 31 augustus gebeld. Vreemd, zei de medewerkster, de koker is verstuurd maar (nog) niet aangekomen. Zij zou een mailtje erover aan DHL sturen. Oo 6 september weer gebeld. Nu kreeg ik de mededeling dat de order niet binnengekomen was door een storing (?). Ik moest de koker maar opnieuw bestellen. In de loop van de dag kreeg ik nog een mail met de vraag of ik een beoordeling van de koker wilde geven. Toen ik vervolgens mijn frustratie van mij afschreef, kreeg ik de mededeling dat mijn beoordeling niet zou worden geplaatst, voldeed niet aan de eisen. Nu maar een waterkoker van de Blokker

Gert Jan
27-08-2018

Zeer slechte verzekering

Na een schademelding kreeg ik te weten dat de schade gedekt was en dat ik geen premie verhoging kreeg. Dit bleek een vergissing van de medewerker te zijn. Het bleek ook nog eens dat bij mijn gegevens het verkeerde adres stond, ik heb dit netjes aangepast en kreeg meteen een premie verhoging van 20 euro, notabene een verhuizing binnen een stad. Met de schade herstel zou mijn premie van 42 naar 72 stijgen. Verder is er geen mogelijkheid voor telefonische hulp, alles gaat via de mail. Hele foute bedoeling daar bij hema. Pure zakkevullerei, verzekeri g van niets. Mijn advies is nooit een verzekering afsluiten daar! tenzij je het fijn vind om genaait te worden.

Astrid
10-08-2018

De HEMA moet blijven

De HEMA is niet weg te denk uit het winkelaanbod. Een prima winkel waar je vaak en voor een zacht prijsje datgene vindt dat een ander niet (meer) verkoopt. Blij met de HEMA!

Evelien
29-07-2018

Goede service

Altijd vriendelijk personeel, denken met je mee en kijken met je mee. Als producten niet op voorraad zijn. Prettige winkel om te winkelen.

Anneke
19-07-2018

Fout bij hema maar ik draai er voor op

Gordijnen bij de hema gekocht. Alleen raam maat door gegeven de rest wisten zij. NIET DUS. Ik in goed vertrouwen getekend en niet gedacht dat gordijnrail 1,34 niet klopte want ik hoef helemaal geen gordijnrail. Toen ik er achterkwam werd er excuse aangeboden en zouden zij dit op lossen. Geweldig! maar. te voreg gejuigd. 2 dagen later belt de bedrijfsleider dat ik zelf getekend heb dus ik zelf voor nieuwe gordijnen op mag draaien en dat dit voor 1 raam was? 4 stukken van 1,24 voor een raam van 2 m. Zij hadden de plooi gewoon niet meegerekend. Ik boos natuurlijk helemaal omdat de mw in kwestie haar excuse al had aangeboden en gezegd had dat dit haar fout is Vervolgens een heel drama daarna, met niet nagekomen afspraken, weer weken wachten gelijk moeten betalen terwijl dit niet de afspraak is. Wat een naar/vervelend bedrijf. En dan zeg ik het netjes!

Hylke
13-06-2018

Gezeik mijn Hema

Vreemde klantenpas en service: Laatst bij Hema geweest, kassa juffrouw gaf aan dat we een aantal punten op de pas hebben die we konden gebruiken (een pas die je nota bene moet kopen!). Bij afrekenen zei ze dat we dan eerst wel op de site van de Hema een voucher moesten gebruiken en de punten dan in te wisselen waren. Erg omslachtig want ik had geen internet voor handen. Dus zou ik eerst thuis moeten aanmelden wat ik wil kopen, dan de voucher aanklikken en dan terugkomen voor het product. De kassière beaamde dit. Waarom spaar ik dan punten op een pas als het zo ingewikkeld moet zijn.

Daarnaast moest mijn hoogzwangere vrouw naar het toilet. Deze Hema had geen klantentoilet maar omdat ze plots hoge nood had, toch gevraagd bij de balie. Men verwees ons naar een winkel 500 meter verderop. Mijn vrouw gaf aan dat ze dit waarschijnlijk niet vol zou houden. Kassière bleef erbij dat het toilet niet gebruikt kan worden ook niet voor zwangere vrouwen. Hierop werd mijn broue pissig en heeft het gelukkig net gered tot de Albert Hein. Hier was dit geen enkel probleem en spraken zij ook van een schande hoe de Hema haar de weg had gewezen.

Voor ons even geen Hema meer.

Tonnie
28-05-2018

Al 8 jaar een reisverzekering en nu heb ik een annulering en betalen niet uit

De nacht voordat ik op vakantie ging kreeg ik een hevige netelroos aanval waardoor ik niet kon vliegen ik heb die nacht gebeld naar de alarmcentrale en deze man zou zorgen dat ik teruggebeld zou worden. Niet gebeurt, daarna heb ik het hele verhaal op mijn site bij de hema geplaatst, twee dagen later kreeg ik te horen dat de annuleringsverzekering de schade niet dekt. Ik vraag mij werkelijk af waar ik dan voor verzekerd ben. Groot nadeel is ook dat alles per mail gaat en je niks kunt uitleggen per telefoon ik had nota bene een doktersverklaring van mijn huisarts. Waardeloze verzekering niet doen nog nooit zoiets onpersoonlijks meegemaakt ga natuurlijk gelijk opzeggen en ieder die het horen wil zeggen dat Hema verzekeringen waardeloos is en onprofessioneel.

Sanne
26-05-2018

Ijskoffie

Kwartier in de rij voor 2 ijskoffie, eenmaal bij de kassa was het op

Hazel
22-05-2018

Nog steeds een fijne winkel

Al zijn de tijden moeilijk, word er veel rommel de wereld ingeslingerd en houdt niet iedereen het hoofd boven water, de HEMA is er nog steeds.

Personeel vriendelijk, hele goeie service, goedkope produkten die ( over het algemeen) goed zijn voor hun prijs.

Nog steeds mijn favo winkel, al 40 jaar.

Harma boer
20-05-2018

ECHT HEMA

Hema (hollandsche eenheidsprijzen maatschappij amsterdam.) Wat is er hollands aan deze winkel.? De naam hema alleen al is voldoende om te weten dat je belazerd word. Bij gebrek aan beter heb ik er een aantal jaren gewerkt en kan niet anders concluderen dan dat deze winkel het niet verdiend om hollands te worden genoemd