Mien
04-08-2023

Ronduit 1 woord: oplichters!

De offerte wordt goedgekeurd voor reparatie maar uiteindelijk wordt er zonder tekst en uitleg gewoon minder uitbetaald. En je raadt het al: niet bereikbaar en op emails wordt niet gereageerd. Nog nooit zo'n slechte verzekering gehad in de afgelopen 40 jaar.

Osman
15-01-2020

Brommer Verzekering

Wil mijn brommer verzekeren bij hema, maar ik kan maar geen contact met ze opleggen.

Ze hebben geen telefonisch contactlijn alleen maar via email en wie weet hoelang je op een mail moet wachten en of je de juiste antwoorden zal krijgen die je nodig hebt?

Tot nu toe geen fijne ervaring gehad.

Marcus
15-11-2018

Hema Scooterverzekering

2jaar geleden een scooterverzekering afgesloten voor mijn Malaguti scooter voor 6 euro per maand.

Dit jaar kocht ik een 2e Malaguti scooter erbij, precies hetzelfde model, nu is de premie daarvoor 13 euro.

Als ik aan Hema vraag hoe dat kan met mijn stapelkorting en schadevrije jaren (heb nog nooit een korting mogen ontvangen voor beide betaal maandelijks 19 euro), dan krijg ik als antwoord dat er meer schademeldingen zijn (Quote" Helaas is het aantal schades in de afgelopen jaren toegenomen. En niet alleen het aantal schades is toegenomen, ook het gemiddelde schadebedrag is gestegen. Bij HEMA Verzekeringen kijken we continu of de premie die we vragen voor een nieuwe verzekering nog wel past bij het risico. Als dat niet meer klopt, dan passen we de premie voor nieuw af te sluiten verzekeringen aan. Dit kan ook een reden zijn waarom de premie voor een nieuwe verzekering soms hoger is dan die u nu betaalt. Daar komt bij dat premies net als bijvoorbeeld benzineprijzen, energieprijzen, prijzen voor mobiele telefonie abonnementen, vliegtickets etc. dynamisch zijn en per dag kunnen wisselen. ")

Dat snap ik wel, maar een 106% prijsstijging in 2 jaar? Sorry, maar dat gaat er bij de burger niet in, ik heb dus ook direct beide verzekeringen geannuleerd en voor 6 euro (jawel!) mijn verzekering afgesloten bij Centraal Beheer.

Geld teruggeven van die paar maanden doen ze niet want als zij een prijsje bepaald hebben (die ze even snel uit hun duim zuigen) is dat blijkbaar wettelijk gewoon toegestaan.

Ilse
02-01-2018

Drama

Verzekering was duurder dan op site. Daar kwam ik pas achter na eerste factuur. Direct opgezegd, maar blijven facturen sturen en betaal herinneringen. Telefonisch zijn ze voor bromfiets verzekering niet bereikbaar. Heb alle afdelingen gesproken maar niemand kan mij verder helpen. Echt verschikkelijk. Niet bij Hema verzekeren.

Quin
16-09-2017

Scooter verzekering

Belachelijk verzekerings bedrijf ben all risk verzekerd nu is mijn scooter door de storm omgevallen En heb ik 300 € schade en ga ik gelijk 25€ per maand meer betalen doe hier nooit geen zaken mee ik heb mijn verzekering per direct opgezegd oplichters

Kristen
21-06-2017

Brommer verzekering

Een aanrijding gehad, hierbij niet mijn schuld dus ik zou schadeloos gesteld moeten worden. Volgens de regels van de Hema krijg ik alleen de dagwaarde van mijn brommer als ik hem aan hun afsta.

Heel vreemd dat dit de enige verzekeringsmaatschappij is die dit op deze vreemde manier regelt. Ik heb de verzekering per direct op gezegd helaas geen Hema meer voor mij!

Alexander
02-06-2016

Scooter "verzekering"

Weinig goeds te melden over Hema verzekeringen. Heb al jaren mijn brommer en scooterverzekeringen bij ze lopen. Onlangs is mijn scooter gestolen. Gelukkig is hij weer teruggevonden maar met schade. Uit de polisvoorwaarden blijkt dat je 150 euro eigen risico hebt. Met andere woorden: 15 euro per maand verzekering + 150 eigen risico = een hoop zelf betalen en Hema helpt 0 mee. Prima natuurlijk als dat duidelijk gecommuniceerd wordt, maar ik stel voor om je eens aan te melden via de site van Hema. Dan zie je een hoop groene vinkjes voor schades en hoge bedragen waarvoor je zogenaamd voor verzekerd bent, maar nergens iets over een eigen risico. Uiteraard staat dat ergens netjes weggestopt zodat zij er altijd op terug kunnen vallen, maar dat kom je pas tegen als je daadwerkelijk schade hebt. Ik heb 8 jaar schadevrij gereden, nu heb ik een keer hulp nodig, geen gehoor. Waardeloze afhandeling, zou het niemand adviseren.

Hugo van empelen
15-10-2015

Slegte verzekering

IK heb op 15 sep schade opgelopen met mijn scooter.

Twee dagen daarna is hij getraceerd.

Daarna niks meer gehoord meerde mail verstuurt totaal 7.

Dan zeggen ze bij de HEMA binnen5 werkdagen nemen we contact op.

Dat doen ze ook wel maar met het zelfde mailtje binnen 5 werkdagen hoor

je van ons en dat nu al 5x.

Het is nu een maand geleden en weet nog niks.

Eline
19-04-2015

Snelle afhandeling!

Oktober 2014 heb ik een aanrijding gehad met mijn scooter. Binnen een week tijd is de schade inspecteur bij de dealer langs gegaan om de dagwaarde te bepalen. Scooter was dus totalloss.. Uiteindelijk kreeg ik rond de €1400 terug! Dit was allemaal binnen 1,5 maand geregeld. Tot tegenstelling van alle andere reacties die ik hierboven lees was ik dus erg tevreden!

Nu bijna 6 maanden verder, is mijn (nieuwe) scooter gestolen..balen!

Dus gister de Hema ingelicht. Dus ik ben benieuwd hoe dit proces gaat lopen en of ik deze keer ook lang moet wachten.. Wat ik niet hoop uiteraadd!

Anita
10-07-2014

Wat een bagger bedrijf voor scooterverzekering

Sinds 23 maart j.l. scooter gestolen in de stad.

1 maand wachten voor over gaan op uitbetalen.

Tussen tijds Waarde bepaald en alle politierapporten, verzekeringsformulieren, sleutels etc. naar hema toegestuurd.

Nu 4 maanden verder, meerdere malen gebeld, gemaild de afgelopen maanden.

Bel sinds deze week dagelijks met Hema. Er wordt voor u een een terugbel verzoek genoteerd?

Ja...... wanneer wordt ik dan teruggebeld?

Nog steeds in afwachting...... wat een K .. Hema

Bagger bedrijf

09-07-2014

Oplichters

Na al 3 jaar lang mijn retro snorscootertje verzekerd te hebben er achter gekomen dat er niet veel pluis is met deze verzekering. Tussendoor al 2 verhogingen gehad met als reden: meer schademeldingen. Achja het gaat maar om een euro of 2 per maand.

Afgelopen maand een melding gekregen dat ik weer een schadevrij jaar had opgebouwd. Nooit eerder deze mail gehad volgens mij dus ik krijg mijn polis online na en wat zie ik: "schadevrije jaren: 1" Heb echter nooit schade gehad dus zou al 3 moeten hebben nu. Meteen gemaild als reactie kreeg ik terug: "Klopt was een visuele fout, korting is wel altijd toegepast."

Na dit voorval toch eens verder gaan kijken, tot mijn verbazing zou ik bij opnieuw afsluiten bij de HEMA mijn scootertje voor €9,- per maand kunnen verzekeren ipv de 11,90 die ik betaalde! Hierover ook maar gemaild.. Als reactie kreeg ik terug: "U heeft een type xxx-A en als u opnieuw afsluit kunt u alleen kiezen voor xxx-B. Dit is heel hele andere scooter en misschien wordt die wat u nu heeft vaker gestolen?" ..Ronduit te belachelijk voor worden, typenummers A vsB is geen verschil betreft soort van versie van motorblokje wat eronder zit. Andere verzekeraars zien dit verschil niet ook de RDW maakt geen onderscheidt.. Heel snel maar mijn verzekering beeindigd en overgestapt naar de ANWB voor nog een paar euro minder! Het gaat maar om een paar tientjes op jaarbasis maar toch!

Kortom: Oplichters, proberen je gewoon een poot uit te trekken en de vaste klanten meer geld af te troggelen, bij klachten komen ze met rare antwoorden die nergens op slaan!

Larissa
04-02-2014

Nooit bij Hema verzekeren

Ga nooit bij Hema verzekeren!

Ik ben verzekerd en ben nu al meer dan twee maanden bezig om geld te krijgen.

zoals ik lees duurt het alleen maar langer.

ik ben zelf goed verzekerd tegen diefstal. mijn scooter is gestolen en door de politie terug gevonden.

Ik moest met moeite een expertise langs laten komen en pas na 4 weken is hij eindelijk langs geweest met veel bel koste. ook kreeg ik geen uitslag en heb via de dealer bericht gehad hoe of wat. erg slecht.

uiteindelijk de Hema gebeld. en hun zeiden dat ze nog uitslag moet krijgen.

uiteindelijk kreeg ik te horen en me scooter was totaallos dus zou de dag waarde terug krijgen dit kwam uit op 700,- maar 3 weken later nog niks gehoord of ontvangen. kreeg ik pas van de week een mail dat ze een scooter slot nummer moeten hebben want je moet je slot bepaalde waarde voldoen. ook dit heb ik maar ik heb hem particulier gekocht dus ik heb de bon niet. Terwijl er bij mijn aangifte duidelijk erbij staat vermeld dat mijn scooter slot open is gebroken en ook die schade heeft. de expertise had hier ook na moeten kijken. en had dus veel wachten verloren gegaan. met al dussss doe het niet want ze hebben elke x wel weer iets nieuws en je kunt denk ik naar je geld fluiten.

Zelf als het me niet lukt ga ik hier een rechtzaak op spannen en ik denk dat veel mensen die hier verzekerd zijn dat die dat ook moeten doen. want we hebben niks voor niks goed verzekerd.

HEMA 1DING : zo ga je niet met klanten om.

2 je bent veel geld kwijt aan bellen - allemaal ingesprek moet je 1 min en 17 seconde wachten hang je gewoon 20 min aan de telefoon.

2 veel tijd aan kwijt. om het allemaal af te handelen.

3 je verzekering loopt gewoon nog door.

4 als je geen vervoer hebt loopt het geld ook nog is op.

BIJ HEMA NIET VERZEKEREN IS ALLEEN GOED OM ROOKWORST TE HALEN!

MAAR MEER OOK NIET!!!!!!!!!

Mario
08-04-2013

Wat een bedrijf! Ik verkoop mijn brommer eind februari 2010. Door wat administratief gedoe kan ik de verzekering niet opzeggen volgens hema, totdat 12 maanden om zijn, dus 6 maanden voor niks te betalen vanaf die datum!

Ik verkoop mijn auto in begin december 2010. Ik zeg de verzekering op. Anno april 2013 ontvang ik een brief van EDR dat ik nog 3 maanden aan verzekering moet betalen voor de brommer en auto.

Data:

augustus, september en november 2011?

Na contact te hebben gehad met Hema sturen zij mij door naar EDR.

EDR wilt betaalbewijzen zien, die heb ik dus niet, want destijds had ik de verzekering al bijna een jaar niet meer.

Door de verhuizing zijn er enkele papieren verloren gegaan, Helaas! Nu moet ik 450 euro betalen?!

Voor mij nooit meer Hema, zelfs hun winkel nog niet meer!

28-01-2013

De Hema is niet telefonisch bereikbaar voor klachten. Mijn klant loopt al meer al 1 jaar en het wordt maar niet opgelost. Zelf het veranderen van een e-mails is ze na een jaar nog steeds niet gelukt. En dus krijg ik een incassobureau op mijn nek. Alles zou in mei 2012 opgelost zijn geweest. Ik had telefonisch contact gehad met mevrouw H****** het was allemaal opgelost ik moest me niet meer druk maken het was goed zo. Ja dat zeg ik vorige week ontving ik een incasso brief hoe klantonvriendelijk kun je zijn. En hoe schadelijk is dit voor een HEMA imago. Ik koop er al een jaar niets meer. Slecht slecht en super slecht. Zo behandel je klanten niet en zeker niet als de opzegging komt doordat je een internet verzekering wordt en wij gewoon mensen willen kunnen spreken als we een vraag hebben. Zo moeilijk is dat niet.

14-11-2012

Bijna een jaar geleden een schade gemeld. Na meerdere herinneringen en veel geduld kwam er eindelijk een schade-expert. Helaas had deze geen verstand van brommers want deze was een schade-expert van auto's. De schadetaxatie was dan ook veel te laag en de brommer kon niet gerepareerd worden. Rechtbijstand ingezet maar ook deze krijgt iedere keer heel laat reactie van de Hema.

Schade is nog steeds niet betaald en de Hema reageert geheel niet meer. Behalve om premie te innen.

SLUIT NOOIT EEN VERZEKERING AF BIJ DE HEMA! Niet voor mij maar voor uzelf. Als u ooit schade oploopt, vergeet het dan maar want de Hema geeft niet thuis.

01-07-2012

23-08-11 schade gemaakt heelaas door schuld,Werd vor 1 schade bonusmalus terug gezet van 14 naar 4 na haast 6 maanden eindelijk terecht teruggezet op bonusmalus 14 was zeer moeilijk te bgrijpen en probeerde het aftemaken met kunnen dat niet handmatig verhelpen ps na herberekening na die 6 maande recht gezet

27-01-2012

In juni 2011 mijn scooter verzekering gewijzigd, van WA met casco naar alleen WA. Begin jan. 2012 krijg ik een telefoontje van een callcentre die vertelt dat ik 5 mnd premie achterloop en of ik dat maar even snel wil betalen. Blijkt dat ze de oude en de nieuwe verzekering op 1 en dezelfde scooter hebben laten lopen. Iedere maand wordt per automaat keurig mijn premie voor de WA verz. afgeschreven. Niks achterstand dus. De juf aan de tel zei het te begrijpen en dat ze het zou doorgeven. Krijg ik 25 jan. jl een zeer onbeschofte brief dat ik wordt geroyeerd omdat ik de achterstand maar niet betaal !!!!! Alle vorige correspondentie hier over hadden ze ook nog eens naar een fout mail adres gestuurd en dus nooit bij mij gekomen.

Woest ben ik hierover en ga dus helemaal niets betalen. Meteen opgezegd en een andere verz. bij de Anwb afgesloten die ook nog eens de helft goedkoper is !!!!

Alleen bij de Hema, luidt de reclame......ja inderdaad dus ook nooit meer Hema !!