M.Spaansen
15-05-2014

Snelle afhandeling annulering reis

Wij hebben de geboekte reis moeten annuleren omdat ik mijn been heb gebroken.

Dinsdagochtend schadeformulier ingevuld en via internet verzonden.

's Middags eerst een mail gehad dat het in behandeling wordt genomen en dat er binnen 5 werkdagen gereageerd zou worden. Eind van dezelfde middag mail ontvangen dat het bedrag wat wij hebben geclaimd is overgemaakt. De volgende dag stond het inderdaad op onze rekening.

Supersnelle afhandeling!

Norbert
03-03-2014

Ik krijg net een bericht dat de verzekeringspremie omhoog gaat aangezien er meer claims zijn ingediend dan ze verwacht hadden.De premie wordt met 30% verhoogd. Ze lokken je dus met een lage premie maar binnen de kortste keren verhogen ze de premie. Erg onbetrouwbaar dus en verwacht je niet van HEMA. Voor mij nooit meer een verzekering bij HEMA en de winkel laat ik nu ook links liggen.

J. Heuts
06-01-2014

Ga NIET in zee met Hema verzekeringen. Hebben in juni 2013 een claim ingediend, heeft ik weet niet hoeveel papier en schrijfwerk opgeleverd en het eind van het liedje is, dat ze de claim nu pas begin 2014 afwijzen. Hema en Alarmcentrale hebben schromelijk nagelaten ons fatsoenlijk voor te lichten/te instrueren toen we hen nodig hadden in juni 2013 en beroepen zich nu op het feit, dat wij zonder hen te kennen zelfstandig actie hebben ondernomen.

23-12-2013

Pas op!! Hema wijzigt de polisvoorwaarden zonder melding hiervan. Smartphones, tablets en computers zijn NIET meer verzekerd. Goedkoop is blijkbaar duurkoop....

Kim
16-12-2013

Hema belooft vazallen maar komt beloftes niet na.

Ik ben nu als ruim drie weken bezig om geld terug te krijgen dat ik van hema tegoed heb. Ze beloven keer op keer terug te bellen, maar doen dit niet. Ze beloven dat het binnen een bepaalde termijn geregeld is, maar doen dit wederom niet. Daarnaast zijn ze ook nog eens slecht bereikbaar!!!

Gerrie
12-11-2013

Ik heb een aantal jaren een doorlopende reisverzekering GEHAD bij de Hema. Prijstechnisch was dit een prima verzekering, vandaar nog een 1 als beoordeling. Ik heb nooit eerder een claim ingediend. Begin oktober 2013 hadden wij, mijn vrouw, mijn dochter en ik, een vlucht geboekt voor een stedentrip naar Spanje via airport Brussel. Die morgen was het volgens de Belgische verkeersinformatie extreem druk op de weg. Dit bleek volgens de verkeersinformatie onderweg. De reistijd via de routeplanner was 2 uur naar het vliegveld. Wij vetrokken uit voorzorg 4 uur voor einde inchecktijd. Voor vertrek gaf de Belgische teletekst geen filemeldingen of werkzaamheden aan. Aankomst op het vliegveld was 5,5 uur later door een lange file van ongeveer 50 km voor Antwerpen tot de afslag vliegveld. Wij waren zodoende te laat voor onze vlucht, zoals meerdere reizigers uit Nederland (ong. 16) en konden deze omboeken naar een latere vlucht die dag. Extra kosten 360,00 euro (120,00 pp). Ik had een annuleringsverzekering afgesloten bij het reisbureau. Zelf hadden we een doorlopende reisverzekering bij de HEMA en mijn dochter had een kortlopende reisverzekering bij de ANWB afgesloten. Bij thuiskomst heb ik contact opgenomen met de annuleringsverzekeraar. Deze gaf echter aan dat deze bijzondere uitgaven niet onder hun verzekering vielen, maar onder hun reisverzekering. Hier was ik niet bij aangesloten. Mijn dochter heeft haar kosten geclaimd bij haar reisverzekering (ANWB).. Binnen enkele dagen had zij haar extra onkosten op haar rekening staan. Ik heb mijn onkosten telefonisch gemeld bij de HEMA. Een vriendelijke dame stond mij te woord en gaf aan dat ik een schadeformulier kreeg toegezonden en dit kon invullen met daarin hetgeen er gebeurd was. Echter 2 dagen daarna werden wij telefonisch benaderd dat dit niet onder de bijzondere voorwaarden viel en niets vergoed kregen. Ik heb niet eens een schadeformulier gehad waarin ik iets kon uitleggen. Vervolgens heb ik dit per mail gedaan om te kijken of er toch mogelijk iets vergoed kon worden. Hier had ik na 10 dagen nog geen reactie op. Na een tweede mail kreeg ik alsnog een antwoord dat dit niet onder de polisvoorwaarden viel. Waarom vergoeden andere maatschappijen dit wel en de Hema niet

Slogan HEMA: Kwaliteit voor een goede prijs. Dat is echt HEMA.

Echt niet. Vandaag mijn verzekering opgezegd.

01-10-2013

Na afwijzing op ingediende annuleringsverzekering te hebben gekregen, kreeg ik na een paar dagen toch een positief bericht.

Na nader inziien had HEMA toch besloten om uit te keren.TOP dat men dit achteraf zelf aangaf!

Desiree en Robbie van Kooten
16-09-2013

Wij hebben een doorlopende reis en annuleringsverzekering bij de HEMA lopen en moesten dit jaar voor het eerst sinds jaren een beroep op onze annuleringsverzekering doen.

We hebben 4 weken geleden onze reis geannuleerd ivm ziekte van mijn moeder omdat ze heel hard achteruit ging en wij geen risico wilden lopen om tijdens onze reis naar Florida gebeld te worden dat we terug moesten komen vanwege haar overlijden :-(

Wij hebben,nadat we bij het reisbureau waren geweest, meteen de HEMA aangeschreven hierover en deze nam vrij snel contact op om ook door te geven wat ze precies nodig hadden om de annuleringskosten uit te kunnen keren.

Dit gesprek was uitermate prettig en ze waren zeer begripvol,wenste ons ook veel sterkte.

Nadat wij de benodigde stukken hadden door gemaild en uitleg hadden gegeven betreft de annulering,kregen wij na 1,5 week netjes een mail dat ze tot uitkering over gingen van het gehele bedrag.

Dit zou binnen 10 werkdagen op de rekening bijgeschreven worden, echter hadden wij het er vandaag al op staan! (vrijdag een mail en vandaag,maandag, op de rekening)

Kortom super!!

Onze eerste ervaring met de HEMA schadeverzekeringen zijn dan ook vol lof!

Niet meer en niet minder...

HEMA, dank je wel!

Desiree en Robbie van Kooten

M.D.
06-09-2013

Al jaren een doorlopende reisverzekering bij de HEMA. Gingen altijd met een gerust hart op vakantie. Naar nu blijkt was

dat zeer onterecht. Deze zomer zijn we in Duitsland bestolen, camera, lenzen alles weg. Dan zit je met een enorme kater

als je zoiets overkomt, vooral omdat je al je vakantiefoto's kwijt bent. Verzekerd zijn is dan in iedergeval nog een troost.

Maar niet bij de HEMA. Daar zetten ze er een mannetje op die alles op alles zet om je verhaal onderuit te halen. Hij komt

langs, neemt alle orginele bonnen mee, blijft maar bellen met nog meer vragen, van alles moet je foto's tonen (!). Hij

gaat net zo lang door tot dat hij iets heeft gevonden waardoor ze niet uit hoeven betalen. Bij de HEMA is dat dat je niet

hebt opgelet. Je bent namelijk bestolen en dat is dus je eigen schuld.

Deze flauwe truc van de HEMA heeft ons heel veel geld gekost en ook nog eens jaren premie voor niets betaald.

Pure oplichterij. Ik heb deze verzekering vandaag opgezegd.

Manon
04-09-2013

Zeer slechte verzekering, bij schade kun je alleen de schade telefonisch melden. Wanneer je vragen hebt over de afhandeling van je dossier kun je alleen via email contact leggen. Je raad het al na het heen en weer gemail duurt de afhandeling alleen maar langer en langer, totdat je er op een gegeven moment spug zat van bent. Ze komen ook met de idiootste dingen op de proppen, betaalbewijzen of email contact van 5 of 6 jaar geleden willen ze hebben om ook maar iets uit te kunnen keren, terwijl er officiele schade raporten ingeleverd zijn. En foto's van het ongeval zijn ook bijgevoegd. Ze doen er alles maar ook alles aan om zo weinig mogelijk uit te hoeven keren. Sneu dat je de meeste bonnnetjes wat je aanschaft na de garantie periode wegdoet. Misschien moeten ze bij HEMA verzekeringen dit duidelijk vermelden, dat wanneer je iets laat verzekeren bonnen moet hebben anders geen uitkering. ECHT HEMA ..... hoop dat iedereen zich bedenkt voor je een verzekering afsluit. Ik heb inmiddels een andere verzekering waar je wel goed geholpen word.

W. van den oeter
12-08-2013

Ontzettend slechte service als je gewoon een simpel vraagje hebt over een emailadres. zo sturen ze wel doodleuk een mailtje met een factuur maar als je in wilt loggen met je mailadres wordt deze niet herkent.. ja lekkere service hoor HEMA, NOT!! .. en dat vrouwke aan de telefoon alleen maar zeggen : "Nee u kan daar geen vraag over stellen dat heeft met verzekeringen te maken en dat kunt u alleen via de mail doen. Echt triest dat zo'n simpel vraagje niet even aan de telefoon kan worden beantwoord.

Jacqy
05-07-2013

mijn ouder gingen 15 dagen naar gran canaria de tweede dag werd mijn vader met de ambulance opgehaald hij heeft 11 dagen in het ziekenhuis gelegen mijn moeder ging 2 keer per dag op bezoek moest veel bellen naar nederland ,nu vergoed de hema een gedeelte voor mijn vader omdat hij 3 dagen nog in het hotel had gezeten maar hij moest die laatste 2 dagen in het ziekenhuis zijn dus genoten van het hotel heeft hij niet en mijn moeder krijgt helemaal niets vergoed zelfs geen telefoonkosten triest eigenlijk zij heeft ook niks aan de vakantie gehad ...nou hema bedankt ze zijn al jaren klant en dankzij jullie niet meer

17-06-2013

Wij hadden medicijnen in het buitenland nodig. Rekening naar onze ziektekosten verzekering gestuurd We kregen een gedeelte vergoed, de rest ging van ons eigen risico af. We hebben de kopieën naar onze reisverzekering gestuurd en na twee dagen kregen we een mail dat alles vergoed werd, zelfs ons eigen risico.

Hema bedankt! Zo kan het dus ook.

02-05-2013

Ik sluit mij helemaal aan bij onderstaande mail. Helaas moesten ook wij de reis annuleren. Wat een service. Geweldig gewoon. Papieren op gestuurd donderdag voor Koninginnedag en vandaag staat het op onze rekening. Hema krijgt van mij de warme douche.

26-04-2013

Van ons niks als lof voor Hema reisverzekering!! Moest vanwege gezondheidsproblemen onze reis annuleren, gemeld bij de Hema, binnen 3dagen de papieren via de email gehad, alles ingevuld, bewijzen erbij, opgestuurd op dinsdag jl,op donderdag al bericht via de email dat alles terug gestort wordt,het is nu vrijdag en het staat al op onze rekening, klasse!!!

Waren nog niet zo lang klant, en las de revieuws pas nadat we klant waren geworden, dus dacht......waar zijn we aan begonnen, goedkope verzekering, maar best wel veel negatieve reacties, maar hebben ons onnodig ongerust gemaakt.

Zijn en veel goedkoper uit, en 1e ervaring, zeer positief!

24-03-2013

We hebben een doorlopende reisverzekering (incl. annuleringsverz.) van de Hema. Mijn schoonmoeder uit Canada zou in april naar nederland komen en we wilden met haar op vakantie naar de ardennen. De vakantie werd geboekt en we moesten een voorschot betalen van 30%. Helaas bleek mijn schoonmoeder hartproblemen te hebben en mocht ze niet reizen. De vakantie hebben we dus moeten annuleren. Die 30% kregen we niet terug van de verhuurder omdat de annuleringskosten ook 30% waren. We hebben het gedeclareerd bij de Hema. Op maandag heb ik alle papieren opgestuurd en 3 dagen later kregen we al bericht van de Hema dat het bedrag binnen 10 dagen gestort zou worden! Goede service van de Hema!!!

22-02-2013

Hema is inderdaad slecht bereikbaar, en doet totaal niets voor je. En als het op uitbetalen aankomt laten ze je gewoon barsten. Maar het fijne is dat je in je polismap per dag direct je verzekeringen kan opzeggen

22-02-2013

Via een incassobureau EDR werd mij gesommeerd een bedrag van 5, 40 met kosten 76.83 over te maken. Met bijvermelding rapportage bij krediet verstrekking, mobile telefoon en incasso bureaus bedrijven te gaan gebruiken. Het is een gotspe. HEMA VOOR MIJN EEN DIKKE 0, met bijvermelding dat er niet meer van de HEMA in mijn huis komt.

22-02-2013

Via de EDRA incasso ben ik gesommeerd over 3 maanden premie van 1,71 over een reisverzekering van de Hema. Die te betalen met bijkomende kosten totaal 76 euro. geen begindatum bekend, zonder data's ze doen maar wat. Dreigen met als dit bedrag niet betaald wordt met rapportage bij kredietverlening, mobile telefonie (geef nooit zomaar je mobiele nummer) en incasso's. In 2007 gratis een verzekering gehad, en nu komen ze geld halen en dreigen. Dus HEMA voor mij zijn jullie afgeschreven. Geen enkel artikel komt er meer in mijn huis.

18-02-2013

Laat je niet leiden door een iets lagere premie, want je komt bedrogen uit. HEMA is zeer slecht bereikbaar, communiceren niet en reageren niet op mail. Wijzigen voorwaarden en zoeken allerlei redenen om niet uit te keren bij schade. Een verzekering waar je dus niets aan hebt. Hier geldt goedkoop = duurkoop. Niet doen dus.