Wat een spijt wat een spijt. dacht leuke kerstballen te hebben besteld, 3D, kerstman met mondkapje, voor mijn 2 dochters. Krijg ik, via Aliexpress, twee miniscule hangertjes, waarde nog geen 5 cent per hangertje. Kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik hier ben ingetuimd.
Mensen: het zijn oplichters, koop hier niets
Dit valt onder oplichting.
Op de site doen ze voorkomen dat je een kerstbal kerstman met mondkapje koopt. Na ontvangst van de zogenaamde kerstbal ontvang je een plastic minuscuul kersthangertje van plastic. Ook pretenderen ze dat het een Nederlands bedrijf is maar het is gewoon AliExpress of Wish. NOOIT NOOIT iets kopen daar. Oplichting
Zonder dat dit eerlijk vermeld wordt, levert dit bedrijf artikelen van AliExpress met een flinke prijsverhoging. Hierdoor heb ik een maand (!) op mijn bestelde artikel moeten wachten.
Aangezien de productie van artikelen die via AliExpress worden geleverd niet gereguleerd wordt, kan ik het bestelde product niet gebruiken aangezien je er eten mee bereid. Ik wilde het retourneren, maar omdat het bij mij al beschadigd aankwam (de verzendverpakking was een plastic zakje), durf ik de gok niet te wagen - op de website staat dat alleen bij nette verzending ze de retour zullen accepteren. Ook komen de verzendkosten sowieso voor rekening van de koper. Jammer, ongebruikt de prullenbak in en geld kwijt.
Inmiddels wacht ik al twee maanden op mijn bestelling. Eline van de klantenservice typt braaf een reactie dat het de schuld van post NL is als ik weer eens vraag waar mijn bestelling blijft. Mocht de bestelling ooit aankomen (en dat betwijfel ik zeer) dan gaat deze uiteraard weer direct retour. Het bedrijf is op geen enkele manier van plan dit probleem op te lossen. Dit is gewoon oplichting. Jammer dat dit soort bedrijven hun gang kunnen gaan in Nederland.
Ruim een maand geleden besteld, maar niets geleverd. Genoeg beloftes en levertijden op de site, hier niets kopen!
Wat je ziet en krijgt is een wereld van verschil.
Hele lange wacht tijd komt namelijk van china.
Geen reactie van hun klantendienst, 1 boodschap niet aankopen!
Ook mijn bestelling is 'vertraagd' volgens de 'track and trace' krijg veel standaard berichten en nieuwsbrieven, kortingsacties etc. Bedrijf is op facebook en instagram niet meer actief sinds 2019. Geen telefoonnummer, creditcard logo op site vermeld, maar bij betaling kan dat uiteindelijk niet, kvk nummer zit in Goirle bij bedrijvengebouw dat ook virtueel ruimte levert. Bankrekeningnummer komt uit bij meerdere vage bedrijven, ook in Duitsland. De prijs met kortingcode die 10 procent korting zou leveren kwam hoger uit dan zonder code! Had ik dit nu maar vantevoren gecheckt. Ik ben altijd achterdochtig maar had nu haast. Dit Sinterklaas cadeautje komt niet of niet op tijd. Stom, klein bedrag misschien kwijt, maar ik baal dat ik erin gestonken ben. Als het pakje inderdaad niet komt na contact per mail, zal ik aangifte doen bij de politie. Alleen zo kunnen we anderen beschermen.
24 september bestelling gedaan nog steeds niets ontvangen. Leverings datum wordt steeds opgeschoven! Voel me echt belazerd!
Oplichters. Geld is weg!
Ga niet met dit bedrijf in zee. Ik heb iets besteld en tot op heden niets ontvangen.
Meerdere mails gestuurd waar mijn bestelling blijft. Na 30 dagen Huis en tuin deals in gebreke gesteld en mijn betaalde bedrag terug gevraagd. Nu zeggen ze dat mijn bestelling op 10 september geleverd is en dat ik het niet opgehaald heb bij het depot. En dat mijn bestelling retour gezonden is. Raar, ik heb van hun een mailtje van 20 september dat mijn bestelling nog onderweg is! Als het geld niet retour komt dan zal ik aangifte doen en juridische stappen ondernemen. Oplichting maar gelukkig bewijsbaar!
Meestal doe ik eerst wat onderzoek op het web voordat ik iets bij een voor mij nieuwe webwinkel koop. Nu helaas niet. Mijn vrouw had een leuk item gezien en wilde dat ik dat kocht. Levering wordt steeds uitgesteld. Kan ook niet anders, want moet uit China komen en daar is de gemiddelde levertijd zo'n 35 dagen. Heb een aantal artikelen bekeken en komen zo bij Aliexpress vandaan alleen tegen een veel hogere prijs dan wanneer je ze zelf daar besteld.
Aantal vragen natuurlijk; Hoe zit het met de veiligheid (en CE-keur) van deze producten en wie is daar voor verantwoordelijk. Draagt dit bedrijf BTW af over de door hen "Verkochte" producten?
Helaas had ik niet de recensies opgezocht. Had ik het maar gedaan. Je krijgt eerst te zien tussen welke data je je pakketje kan verwachten. Dan moet je 2 weken wachten voordat je contact kan opnemen volgens de voorwaarden. Dan mail je ze, krijg je dezelfde soort mail met een link voor informatie levering en hebben ze de levertijd aangepast. Nu weer een week erbij. En dan zeker weer 2 weken wachten voordat je weer contact op kan nemen. Het gaat toch nog om een bestelling van €76. Ik ben benieuwd dus.
Update van 24/09/2020:Pakket blijkt van AliExpress af te komen. Kan je beter via AliExpress zelf bestellen. Mag dat wel zo'n webshop in Nederland?
Deze webshop houd zich niet aan zijn afspraken, wij wachten al 2 maanden op onze bestelling, volgens Eline is het een week of 3 voor de 2e maal besteld voor ons. Wees verstandig en koop hier niet.
Lange levertijd en je krijgt rotzooi van de AliExpress die ze voor veel meer geld te koop aanbieden
Op 25 mei een bestelling gedaan voor een product (Bubble ball). Gisteren (22-07-2020) eindelijk binnen gekomen. Wat blijkt, het product wijkt gigantisch af van wat er getoond wordt op de website. De bal zou volgens de website 80 cm moeten zijn, maar komt daar bij lange na niet aan!
Voor een zelfde product betaal je in een normale speelgoedwinkel ongeveer 2 euro per stuk voor, en niet 15 euro.
Dit bedrijf wordt gerund door een stel oplichters! Dus koop hier niets!
Op vrijdag 12 juni een betaling gedaan betreffende speciale broekriemen, maar al wat ze beloven schuiven ze af op het COVID gebeuren waarbij ze blijven liegen en bedriegen over de levertijd van mijn bestelling. Helaas wist ik niets van deze pagina maar ik zie nu zelfs op hun facebook pagina dat tientallen mensen worden opgelicht door deze bedriegers!
12 juni bestelling geplaatst, 8 juli nog niks ontvangen. Zit al over maximaal aantal dagen van 25 heen. Word ook niet op de hoogte gehouden van status bestelling. Bij knop “bestelling volgen” komt melding dat dit nummer niet wordt herkend. Misschien hoopt men dat je de bestelling “vergeet”.
Geeft me gevoel opgelicht te zijn
Ze doen net alsof ze geen mails hebben ontvangen, het beste is gezamenlijk aangifte doen.Koop hier niets.
12 mei wat besteld en nooit ontvangen en amper antwoord op mijn mail en als je antwoord krijgt zeggen ze als u t deze niet hebt moet u contact opnemen gedaan maar antwoord ho maar 😡😡😡😡