Ikea.nl reviews

Vic
15-08-2023

Wacht als 1.5 maand op mijn retour bedrag op creditcard na het retour brengen van kasten. Vandaag weer 3 uur mee bezig geweest. Wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Verschillende medewerkers aan de lijn gehad. Verschillende uitleg van de situatie gehad. Uiteindeljk een zeer onsympathiek dame met weinig begrip van de vestiging duiven aan lijn. Het komt erop neer ik moet het maar uitzoeken. IKEA zegt betaald te hebben. Niks te zien op mijn creditcard. Ook onderzoek van bank laat zien dat er niks gestort is. Schandelijk Ikea is mij 277 euro schuldig en zegt er alles aan gedaan te hebben.

Ik deel nooit negatieve ervaringen maar voel mij nu geroepen het wel te doen.

Dit is zo slecht dat het eigenlijk niet te geloven is.

Marijke
04-08-2023

Vorige week gebeld voor een tuigje voor in de kinderstoel. Vandaag gratis geleverd vie de post! 👌👌

Amber
26-07-2023

Eten is zeer slecht!

Koude patat en groenten is niet onbekend bij ze.

Klein stukje zalm of kip en dan de hoofdprijs vragen en dan was de zalm niet.eens vers.

Ik eet nooit meer daar!

09-05-2023

Mijn moeder is slecht ter been, wij misten een korte route om sneller naar de kassa te gaan en omdat we de hele route moesten afleggen raakte mijn moeder daardoor oververmoeid.

Ook vonden we het jammer dat er een kast compleet met deur stond en en achteraf te horen kregen dat er geen deur bij zat maar wel scharnieren.

Eenzelfde was een kast die in de winkel stond met gouden knoppen maar die knoppen hoorden er achteraf niet bij en moesten we apart bijbestellen.

Na betaling bij de kassa aangekomen bij de worstenbroodjes en ijsjes, was een vervelende ervaring gezien eer je een ijsje kon nuttigen moest er heel wat selfservice aan te pas komen, wat niet echt klantvriendelijk overkwam.

Al met al een dikke onvoldoende voor hoe jullie het doen.

Met vriendelijke groet,

21-02-2023

Beste Lieve Mensen

Kijk uit met het kopen van een Ikea Matras.

Waarom ze adverteren met 25 jaar garantie maar nu komt het.

Door loslaten stiksel een gaatje in het matras.

Daar deze vrouw moest zoeken naar de bon en factuur is het gaatje groter geworden.

Zo blij als een kleinkind de bon gevonden.

Wat krijg je als excuus u heeft te lang gewacht met het indienen van de klacht.

Mijn inziens logisch als je een gaatje treft er tijd over heen gaat omdat je zo eerlijk bent door te zeggen dat de bon zoek was het gat groter word want waar moet je anders op slapen.

Zonder pardon word je afgeduwd u heeft te lang gewacht.

Dus mensen het is een grote grap 25 jaar garantie op een matras.

Groet Karin Wijker

20-02-2023

Het liefst zou ik Ikea een vette nul geven. Het cijfer 1 is al veel te veel. Mijn ervaringen met dit bedrijf zijn slecht. Afspraken worden niet nagekomen, bestelde spullen verkeerd geleverd en vervolgens pas na weken omgeruild.

Ikea stelt vervolgens compensatie voor, eerst beloofd in geld, later in digitale cadeaukaart. Na een maand wachten nog steeds niks binnen. Elke keer weer bellen met de vraag waar de beloofde compensatie blijft. Ikea wacht tot je afhaakt.

Gert
01-02-2023

Ben net bij hun filiaal in Amersfoort geweest. Had uit een bak met pluchen husky honden, een gehaald. Dit was zo'n 10 meter voor de zelfscankassa. Bij de kassa afgerekend. Bon werd geprint. Toen pas zag ik dat de husky hond vuil was aan de onderkant. De zelfscan medewerkster weigerde om een nieuwe uit de bak te halen, want dat kon en mocht gewoon niet. Er stond ook totaal geen rij. Nee we moesten naar de klantenservice en dan weer opnieuw door de winkel. Heb mijn geld teruggehaald. Kom zeker terug om een nieuwe husky te halen, want het is bijna dierenmishandeling om zo'n pluchen beest daar in die geelblauwe doos te laten zitten.

Rene
04-01-2023

Voor de kerst aangegeven dat het matras dat ik 6 maanden daarvoor heb aangeschaft een kuil vertoont

Foto's opgestuurd, daarna wederom Foto's gevraagd en opgestuurd, daarna gevraagd een plank in de breedte over die kuil te plaatsen en een foto te maken?

Volgens mij is een kuil een kuil die er niet hoort te zitten na 6 maanden?

31-12-2022

Bank gekocht en laten bezorgen 1e datum geen bank bellen bellen bellen nee helaas andere datum . 2e datum geen bank bellen bellen bellen . 3e datum weer geen bank.elke x een andere fout elke x een ander excuus geen enkele x een sorry meneer gehoort . klaar mee ergens anders wat kopen .

Merel
14-12-2022

Ik koop nooit meer iets van Ikea. Heb een matras besteld dat bezorgd werd. Ik was in de veronderstelling dat het opgerold was. Bleek recht te zijn. Paste niet in mijn huis. Totaal ongeïnteresseerde bezorgers. Als ze het weer meenamen kosten het me 50 euro. Dus ik heb zelf met 4 man het loodzware matras naar 3 hoog gehezen. Ben ik de halve dag mee bezig geweest. Net een klacht geprobeerd in te dienen. Wederom klantonvriendelijkheid en betweterig te woord gestaan door patroeska van Ikea. Had altijd een positief beeld bij IKEA’s maar dat is weg. Wat een afknapper dit bedrijf…

AK
25-11-2022

Van een klantvriendelijk naar een klantonvriendelijk bedrijf. Een paar weken geleden een kookplaat voor mijn keuken gekocht voor 1699,00 €.

Ik had hem nog niet nodig, maar op advies van de verkoper toch alvast aangeschaft, "want je weet maar nooit met de leveringen tegenwoordig!"

Zo gezegd zo gedaan, zie ik dat diezelfde kookplaat nu te koop staat voor 1499,00 €.

Ben dit bij de klantenservice gaan melden, maar helaas: "prijzen fluctueren en hier doen we niets mee, helaas voor u!".

Bij iedere andere winkel was dit prijsverschil terugbetaald, maar niet bij de Ikea!

Willy
19-11-2022

Lang niet bij Ikea geweest, deze week toch maar naar het restaurant, gratis koffie, appelgebak gekocht, het water van de diepvries lag op het schoteltje,en het gebak was niet ,wat je er van verwacht, jammer , dus nooit weer, ook niet voor de gratis koffie, was " vroeger" toch alles beter?

Gildor
31-10-2022

Weet niet of wij nou blij moeten zijn om te zien dat mensen ook erg slecht worden behandeld of juist moeten huilen. Het is gewoon gek dat een bedrijf als Amazon een vele betere klantenservice heeft als ikea, waarbij ze wel met de klant willen helpen en mee denken. Maar niet bij hun. Kom kopen en hou je mond dicht. En blijkbaar zijn er verschillende officiële Nederlandstalige website. Goed kijken welke jij op kijkt. Wij waren meerdere jaren klant, met voor ons grote uitgave. Een huis, 2 bedrijven en in de nabije toekomst een verhuizing. Ons geld gaat ergens anders naartoe. Het begint met 1 a 2.

Lisette
31-10-2022

Een lade voor in een Småstad-bank gekocht en in elkaar gezet. 'Pok' daar gaat zo'n houten pinnetje dwars door de voorzijde heen. Nog nooit zoiets gehad! Dus wij terug met dat ding, want ik had online gelezen dat dit onder de 'Oeps'-garantie valt.

In Utrecht (dus eerst kilometers rijden.) bleek dit niet zo, want dat was een Belgische Ikea-site. Had ik niet gezien.

Dus wilde ik aanspraak maken op de gewone productgarantie. Want bij het monteren hoort zo'n pinnetje niet door het materiaal heen te gaan. Heb ik in al die jaren ook nog nooit gehad of voor elkaar gekregen. Dus erg bijzonder.

Enfin. er was geen discussie mogelijk. Dus we zijn vertrokken.

Gelukkig deden we dit voor onze winkelronde, want we stonden op het punt voor ruim € 4.000 aan kasten en andere meubels te kopen, voor onze woonkamer (bibiliotheekwand) en ook voor ons bedrijf.

Met deze kwaliteit en ***service durven we dat niet meer aan. Dat doen we nu liever bij een gewone meubelwinkel.

Rose
12-10-2022

Kasten gekocht bij de IKEA.

Betaald voor het laten monteren. Geld terug ontvangen want ze waren overgestapt naar een ander klusbedrijf en daar moest ik zelf achter aan. Vervolgens een afspraak gemaakt bij ''Klusup''

Bij aankomst zeggen de mannen (2) al; ''hier zijn wij minimaal 8 uur mee bezig''. Ik heb dezelfde kasten als mijn zus en die waren in 5 uur in elkaar gezet maar oke. Na 30 minuten zegt 1 van de mannen; ik moet naar een andere klus en kom over 2 uur terug. Met spoed moest er iemand anders geregeld worden? Persoon was gearriveerd en gingen verder met de kasten in elkaar zetten. Andere meneer belt op en zegt dat die uitloopt op de andere klus. Eindstand: Meneer komt terug, kasten waren niet goed in elkaar gezet door de andere mannen en niet af dus moet een vervolgafspraak komen. Geen aanrader dit. Ongeregeld zooitje.

10-10-2022

2 jaar geleden een Gronlid hoekbank gekocht. Ikea biedt 10 jaar garantie. Na 2 jaar is de bank doorgezakt bij de leuning. Contact opgenomen met Ikea. Volgens Ikea ligt dit aan een foutieve montage. Ik heb de bank volledig volgens de beschrijving in elkaar gezet. Dus die garantie van 10 jaar stelt kennelijk weinig voor. Als er iets met de bank aan de hand is dan ligt dit altijd aan de klant en niet aan het product. Een soort schijngarantie dus. Ikea wilde ook op geen enkele manier ook maar iets tegemoet komen. Zeer teleurstellend.

Aj
08-10-2022

Vier eetkamer stoelen bij ikea besteld. Zien er op de website mooi uit en durfde de gok wel te nemen ivm hun 365dagen retour beleid.

Stoelen bleken dus van waardeloze kwaliteit, leken wel kinderstoeltjes. Poten staan hartstikke scheef en lijken elk moment te kunnen afbreken. (Ze zijn professioneel in elkaar gezet) Ik maakte me niet teveel zorgen, want 365dagen retour beleid.

Wordt mijn verzoek om te retourneren geweigerd, telefonisch en via de chat, omdat ik de verpakking (een dun laagje plastic en een beetje piepschuim) al had laten weggooien.

Ontzettend slechte service, ze voldoen niet eens aan hun eigen voorwaarden. Ik ben nog niet klaar met Ikea.

Marcus
03-10-2022

Zeer slechte service . Bed gekocht en in elkaar laten zetten . Bed was beschadigd , dus klantenservice gebeld . Klanten service was heel slecht bereikbaar via telefoon , dus moest via app . Je wordt van kastje naar de muur gestuurd en geen oplossingen aangeboden , want telkens krijg je iemand anders op de app , zonder enige ervaring hoe problemen , in het belang van de klant . Uiteindelijk na 2 maanden ,over en weer geapp ,geregeld dat ze het beschadigde bed op zouden komen halen en een nieuwe neer te zetten , namen ze het beschadigde bed niet mee omdat het niet uit elkaar was gehaald , terwijl ze dat wel hadden beloofd via de app . Ook al hadden we het zelf kunnen doen , had het nog niet gekund omdat zelf de originele doos hebben meegenomen en dus niet terug gestopt kon worden . Toch weer geprobeerd om te bellen en er werd opgenomen en ons verhaal, tegen weer iemand anders verteld , werd de hoorn erop gegooid . Weer teruggebeld , werd er weer niet opgenomen . Lieve mensen , koop aub n

21-09-2022

Kwamen bij de kassa zelfscan

Moet je eerst alles uitpakken en scannen dan de ikea kaart die niet werkte invoeren toen was de kassa stuk

Cassiere liep zich dood tussen 4 kassa s maar bleef vriendelijk

Kunnen de gewone kassa met cassiere niet terug wij hebben 15 min gewacht met betalen

Zeer klantonvriendelijk

Ikea verdient genoeg voor meer cassieres

20-09-2022

Telefonisch . een medewerker krijg ik aan de telefoon. die zoekt de informatie op de website. dat had ik zelf al gedaan. dat heeft geen nut. zij kon het antwoord ook niet vinden. nu bel ik het nummer van de door haar gegeven afdeling. 40 minuten later nog geen verbinding. geef uw medewerkers een goede opleiding zodat ze alle vragen makkelijk kunnen beantwoorden.