ING Verzekeringen reviews

3.6

AJ
11-06-2020

Annuleren vanwege Corona

Een reis geboekt naar Noorwegen in januari van dit jaar. Corona was geheel niet in beeld. Toen kwam Corona, ok voorwaarden bekeken van doorlopende annuleringsverzekering en op site van ING.

Dit wordt er vermeld op de site: Je hebt de annuleringsverzekering vóór 12 maart 2020 bij ons afgesloten,

Je hebt de reis geboekt vóór 12 maart 2020,

Op het moment van het afsluiten van de annuleringsverzekering en/of van het boeken van de reis kon je niet zien aankomen dat je bestemming zou worden getroffen door het coronavirus,

Er een negatief reisadvies naar het betreffende gebied geldt van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Hiervan is sprake als er code rood of oranje geldt voor het gebied waar de reis naartoe gaat

Deze situatie geldt binnen 30 dagen voor vertrek, Er is sprake van aantoonbare gezondheidsrisico's voor jou of je medeverzekerden.

Alle voorwaarden waren voor ons van toepassing, dan dus claimformulier invullen. Tot 2 keer toe, en tot 2 keer toe de claim afwijzen. Als ze de kleine letters niet kunnen vinden dan maken ze deze nog wel ff tussendoor. Het beroemde afschuiven naar anderen is begonnen, Echt waardeloos

Sophie
08-04-2020

Netjes en snel

In oktober een patellaluxatie gehad in het buitenland. hoewel mijn eigen zorgverzekering en de ANWB veel heeft geregeld heeft de ING vervangend hotel en belkosten snel vergoed.

Sem
27-03-2020

Topverzekering

Tot twee keer toe lekkage gehad in mijn woning, beide keren netjes schade vergoed gekregen. Top service en afhandeling!

Carola
27-03-2020

Beoordelen en lezen van een Claim -> Iets wat ING niet doet.

Een 1 is eigenlijk nog te hoog, maar gezien je een 0 niet kan kiezen. Deze verzekering zou ik zeer zeker niet aanbevelen. Wij hebben vanwege de corona uitbraak de reis moeten annuleren, gezien het pretpark dicht ging. Dit een dag voor onze verwachte aankomstdatum. Wij dus netjes geannuleerd, ook in overleg met Center Parcs. En inderdaad een dag voor ons geplande vertrek heeft Center Parcs besloten om de parken in Frankrijk ook te sluiten, dit nog voordat er code oranje is afgegeven. Nu beroept ING zich op het feit dat er geen negatief reisadvies is gegeven. Nee dat klopt, maar ons verblijf en het doel van onze reis zijn gesloten. Dus dan kunnen we leuk naar Frankrijk rijden en voor een gesloten deur staan. Daarbij beroepen ze zich op negatief reisadvies (welke pas gegeven is op 17maart 2020). Ze doen er dus alles aan om trouwe en vaste klanten nergens mee te helpen. Zelfs hebben we aangegeven dat we de gekochte kaarten voor het park niet kunnen gebruiken omdat het dicht is, zelfs dat scharen ze onder negatief reisadvies. Je kan dus zeggen dat ze niet goed naar je claim kijken en ook niet met een klant om kunnen gaan. Daarentegen heeft de reisverzekering van onze andere reisgenoten wel netjes en snel gehandeld en het deel van hun reis wel vergoed. Want er was inderdaad sprake van rechtmatige annulering. ING, daar kunnen jullie nog wat van leren. De klant is voor een heel groot deel jullie bestaansrecht, ga daar dan ook netjes mee om!

Marloes
28-02-2020

ING opstalverzekering

Al jaren zijn we verzekerd bij de ING voor onze opstalverzekering.

We hebben nog nooit iets geclaimd, tot nu toe.

Nu bleek er in de kruipruimte een rioolbuis kapot te zijn gegaan, waardoor alles van de keuken (gootsteen en wasmachine) rechtstreek op de grond van de kruipruimte terecht kwam.

Niet iets waar je zelf iets aan kan doen, en ook geen zicht op hebt.

Dus je komt er altijd te laat achter.

Een rioolbedrijf ingehuurd om de boel weer te repareren en leeg te pompen.

Kosten, zo'n 1600 euro.

Geprobeerd de schade te verhalen op de opstalverzekering, maar omdat er geen betonnen vloer, maar een grond vloer in de kruipruimte ligt, wordt er bijna niks uitgekeerd.

Veel meer als een schamele 75 euro hoeven we niet te verwachten.

Als verzekeraar kun je blijkbaar allerlei kut regels bedenken waardoor je niks hoeft uit te keren! Wat een vieze tegenvaller.

Waar betalen we eigenlijk elke maand voor?

Wij gaan snel op zoek naar een andere opstalverzekering.

Rene
23-02-2020

Woonverzekering

Niet doen!

Heb net een huis gekocht, via ING

Daar valt niks over te zeggen. Dat is prima.

2 weken terug storm gehad, vervolgens sta ik in de woonkamer op de 1e verdieping en zie een water spoor op mijn plafond.

Ik de verzekering gebeld.

“Help help water op de 1e Verdieping, moet er een expert komen?”

Het antwoord is nee, eerst een lekdetectie bedrijf laten komen, hij stelt een rapport op wat naar de verzekering gaat.

Ok, ik dat lekdetectie bedrijf gebeld.

Zij zeggen: “ Eerst een loodgieter laten komen”

*grom* ok, loodgieter laten komen.

Kon niks vinden want keek een kwartier rond en kon niks vinden.

Dus dat lekdetectie bedrijf weer gebeld.

Toen zijn ze wel gekomen, super netjes.

Dat rapport heb ik naar de ING verstuurd.

Waarop de knul van dat lekdetectie bedrijf zei: “oh dat komt wel goed hoor. Vorige week ook zo’n case gehad bij een andere woning. En hij kreeg het gewoon vergoed”

Dat hielp

Tot mijn enorme ergernis heeft de ING gereageerd dat uit het rapport bleek dat, buiten dat mijn plafond een scheur van heb ik jou daar heeft, een kozijn een kitrand heeft.

“De kitrand hoorde er niet en dat valt onder slecht onderhoud” “al het andere zijn voorziene zaken”

“Wij vergoeden uw geleden schade niet”

Nu dus een huis gekocht om een dak boven mijn hoofd te hebben, maar waarom eigenlijk.

Als het er toch binnen regent en ik bij elke regenbui kranten moet plaatsen.

Top service ING.

Ooit overkomt het jou, en dan baal je

Md
13-01-2020

Super slechte verzekering!

Ik ben bestolen, overal goed voor verzekerd. Maar ING/NN wilt ons niet tegemoet komen. Super slechte service! Hier betaal je dan maandelijks voor ??‍♀️ Ik raad niemand deze verzekering aan.

Våhìd
09-12-2019

Leugenaars!

3x problemen tegen gekomen en nooit wat vergoed en komen ze met een nieuwe voorwaarden. De laatste keer zouden ze een tv die mijn zoon kapot gemaakt €63 ??? vergoeden terwijl die tv was €1200 op de markt. Ik heb 3x fout gemaakt dat ik nog steeds bij ing verzekering gebleven. Per direct gestopt en overstapt naar andere verzekering. Mensen als je mij veraagt nooit bij ING verzekeren ?.

Jurgita
28-10-2019

Nooit meer verzekering bij ING / NN

Schade claim op mijn reisverzekering van ING gedaan. Is op 15 September geweest. Expert van CED begin oktober langs geweest om de schade vast te stellen.8 oktober heeft deze expert zijn afhandeling per e-mail bevestigd, de hoogte van de schade bepaald en zal alles stukken doorzetten naar de verzekeraar ter uitbetaling. Vandaag is 28 oktober. Ik ben 2 e-mails naar ING, 5 telefoontjes waar ik 10 min in de rij stond en maar op gaf, verder. Geen reactie van ING, geen antwoord, geen schade uitkering! En het gaat om heel hoog bedrag voor mij.

Triest, schandalig.heb geen woorden.

Cynthia
02-10-2019

Reisverzekering

Ik heb al jaren en jaren de ING reisverzekering en dacht dat ik daarmee goed verzekerd was voor gebeurtenissen op/tijdens de reis. Immers: een annuleringsverzekering is voor vóórdat je op vakantie gaat en een reisverzekering voor tijdens je vakantie. Ik heb kanker gehad en door de behandeling ervan schade opgelopen. Dus durf niet meer naar het buitenland op vakantie, ook omdat ik daardoor in de rolstoel terecht gekomen ben. Ook ben ik door afkeuring financiël flink achteruit gegaan. Van mijn eerste vakantiegeld had ik dan ook een huisje van landal in Nederland gehuurd. Zodat ik er toch even uit kon, helaas echter val ik en loop daarbij een gecompliceerde bovenbeen breuk op.

Ik heb dit direct gemeld bij ING. Ik ben opgenomen in ziekenhuis en geopereerd. En moest al heel snel het ziekenhuis weer uit. Omdat ik in Den Haag geen mantelzorg, noch geen verzorging had voor mijn 2 honden kon ik niet naar huis. Het ging om 10 dagen voordat mijn mantelzorger ook weer thuis zou zijn. Gelukkig zijn mijn honden en ik opgenomen door kennissen welke nu vrienden zijn geworden.

Eenmaal weer thuis in Den Haag alles opgestuurd naar de verzekering. Behalve een beetje benzinekosten krijg ik niks terug! Nee mevrouw dan had u maar een annuleringsverzekering moeten nemen. .

Ik: maar dat is toch een verzekering die je afsluit voor als je vakantie niet doorgaat?

Nee mevrouw, u heeft gewoon geen recht op teruggave, helaas pech

Geen coulance, gewoon helemaal niks.

En de openingszin was deze: ik moet u erop wijzen dat dit gesprek word opgenomen.

Wat een koude, kille en gevoelloze mensen werken er bij ING.

Mijn 1100 euro ben ik kwijt. Mijn vakantiegeld ben ik kwijt, maar vooral mijn vertrouwen in de mens ben ik kwijt.Als je denkt goed verzekerd te zijn en je hebt niks

Laura
15-08-2019

En/of rekening

Ruim 1 maand geleden naar ING kantoor houten geweest voor het aanvragen van een gezamenlijke rekening. Keurig geholpen door deze medewerker.

Ruim 2.5 week later ben ik toch gaan bellen gezien het enige spoed had en de passen binnen 5 werkdagen in de brievenbus hadden moeten liggen.

Ondertussen de klantenservice aan de lijn gehad die alleen maar onbeschoft doen, je uitlachen, zelfs liegen dat de pasjes onderweg zijn! En gewoon ophangen nadat je de vraag stelt! . En ze ook allemaal nog andere antwoorden geven.

Toen met enige spoed naar het ING kantoor Culemborg geweest, hier aantal uur vrij voor moeten nemen. Deze medewerker begreep mij volkomen en heeft mij uitstekend geholpen! Zelfs een bosje bloemen nagestuurd!. We hoefde ons nu geen zorgen meer te maken want nu was alles geregeld.

Maarja, we zijn ondertussen weer 1.5 week verder. en je raad het al: nog niks ontvangen!

Dus maar weer de klantenservice bellen, eindelijk na 4 mensen, iemand aan de lijn gekregen die mij een soort van wou/kon helpen. Hij zou het desbetreffende kantoor bellen voor de huidige status van de aanvraag en zou mij diezelfde dag terugbellen, wat uiteraard nooit gebeurd is!

De volgende dag begon ik mijn geduld te verliezen na al dit gedoe en onbeschofte medewerkers die nog te simpel zijn om serieus werk te leveren lijkt mij?. Hierop heb ik weer gebeld, weer het zelfde verhaaltje als bovenstaand, en weer niet gebeld!

Vandaag wederom weer 3 keer gebeld, elke medewerker zegt wat anders. Uiteindelijk een aardige mevrouw aan de telefoon gehad en zij gaf aan dat ze nu 'echt'zijn aangevraagd en binnen 5 dagen binnen zijn. Ik ben erg benieuwd of dit ook gaat gebeuren.

Ik vind dit tegenover een nieuwe klant echt schandalig en totaal geen reclame. Ik zou de ING nooit aanraden!

Wes
01-08-2019

Niets dan goed

Tweemaal een probleem gehad:

- Blessure bij het wintersporten

Binnen een aantal dagen kreeg ik de kosten van één dag terug op mijn rekening.

- Mobiel en iPod gestolen in Vietnam

Door de Vietnamese regelgeving kon ik geen aangifte doen. Door een brief te laten schrijven vanuit het hotel dat ik werkelijk beroofd ben, werd het bedrag toch gestort op mijn rekening.

Ik zie ING als een zeer betrouwbare partij, die naar een oplossing zoekt.

Elena
30-07-2019

Geen vergoeding

Niet blij met me verzekering van 20€ per maand die ik al 2 jaar betaal, me iPhone van 1500€ hebben mijn kindjes op de grond gegooid en is kapot en dat vergoeden zij niet, mijn kast valt plotseling uit elkaar, willen ze ook niet vergoeden, ik vraag me af voor wat ik deze verzekering heb, als ik een keer een claim heb dan willen ze er niks mee doen, je inboedel is zogenaamd verzekerd, maar pas op de kleine lettertjes ? ik ga hem gelijk eindigen en een betere verzekering nemen.

Memo
23-05-2019

Inboedelverzekering

Voor het eerst beroep willen doen op de inboedelverzekering ivm waterschade.

ervaring:

slechtste inboedelverzekering wat je kan hebben. houden je weken bezig en vervolgens met een rotsmoes niet betalen. heb meteen alle verzekeringen en rekeningnummer opgezegd

Karel
28-01-2019

Woonpakket verzekering

Al meer dan 10jr verzekerd bij ING (voorheen Postbank) vorig jaar is ING overgegaan naar een nieuw systeem maar mijn woonpakket is niet overgezet en daardoor is de verzekering niet meer geldig. Ondanks dat het hun fout is geven ze niet thuis bij een waterschade aan het pakket. Beloven veel maar terugbellen/uitzoeken ho maar. Ben nu weg naar een maatschappij die wel overal antwoord op geeft als ze dat beloven.

Truus
07-08-2018

Nep verzekering, begin er niet aan

Na 13 jaar trouw elke maand een betaling aan de ing voor de doorlopende reisverzekering. Hadden we deze vakantie pech en werd er een ruit ingetikt van onze huurauto en werd de strandtas uit de kofferbak gestolen. Dit alles bij een lookoutpoint op curaçao.we stonden er heel dicht bij maar hebben het echt niet gemerkt. Na 7 weken is de ing eruit, je mag geen kostbaarheden in de auto achterlaten en reader fototoestelletje en bleutoothboxje zijn kostbaarheden dus worden niet vergoed. Basta, en verder graag even bonnen overleggen voor de badkleding, badlakens etc. Ja , zo weet je zeker dat je niet hoeft uit te betalen???. Na heen en weer gebel uiteindelijk 100 euro en een beetje als schadeloosstelling ontvangen en dat na 13 jaar trouw betalen en nooit ook maar iets geclaimd te hebben. Dus meteen opgezegd en aangezien mond tot mond reclame waardevol is hierbij.ing weg ermee!

Nikie
12-06-2018

Waterschade

3 jaar geleden hebben wij een lekkage gehad door een gebarste waterleiding in het plafond van de benedenverdieping. De keiding was gebarstenop 3 plaatsen en Het kwam zowel in de toilet, in de hal en in de woonkamer met bakken naar beneden. Om de lekkage op te sporen en te verhelpen is door de spoedloodgieter de badkamervloer open gebroken, gigantische gaten in de muren geboord in de slaapkamer en wasruimte en op diversen plekken in de vloeren van de slaapkamers. De lekkage was verholpen en de ravage gigantisch. ING gebeld om de schade te melden en we jregen direct toestemming om een nooddouche te laten plaatsen door een aannemer. Een week later is er een schademanager langs geweest en we hebben alle kosten van de schade en van alle aangetastte schade vergoedt gekregen. Dit was een nieuwe badkamer, nieuwe toiletvloer, nieuw parket in de slaapkamers, nieuwe laminaatvloer op de complete bendenverdieping, stukadoorswerk en schilderwerk en de kosten van de loodgieter en alle kosten van de aannemer inclusief afvalcontainer. De vergiedung is binnen 3 weken na de schade al vergoedt. Zeer tevreden met de service. Wij hebben de schade telefonisch gemeld.

Mar
13-02-2018

ING Reisverzekering

Op de site adverteert ING met 15 euro korting op de reisverzekering met rentepunten. Ik klik op het logo en kom in het programma afsluiten verzekering. Ik doorloop het hele programma en de verzekering wordt afgesloten. Nergens wordt iets vermeld over de korting. Ik denk: dat zal wel automatisch gaan. Aan het eind blijkt dat ik de verzekering heb afgesloten en geen korting heb gekregen. Ik ga bellen met ING en dan blijkt dat ik zelf had moeten bedenken om naar de ING rentepuntenwinkel te gaan en daar een voucher aan te vragen en die erna in te vullen en te retourneren aan ING waarna ik 15 euro korting retour krijg op mijn rekening. Wanneer ik hierover een klacht indien zegt de klantenservice: Wij gaan ervan uit dat iedereen wel weet hoe het werkt met de rentepunten en korting. Ik zeg dat ik het schandalig vindt maar de klantenservice blijft volhouden dat het helemaal ok is op deze manier. Ze zullen het intern doorgeven dat ik er niet blij mee ben en het niet begreep. Kortom de verantwoordelijkheid voor hun frauduleuze gedrag wordt bij mij neergelegd. Ik ga mijn rekening opheffen bij ING. Het alsnog verzilveren van de rentepunten was bijna een half uur werk met alles wat ik ervoor moest doen. Reclame Code Commissie bestaan jullie nog? Consumentenrechtenorganisaties?

13-10-2017

Ing reisverzekering afgeraden

Tijdens onze vakantie op de Canarische eilanden is onze huurauto leeg gehaald, er was geen braak schade en wij vermoeden dat het autoverhuurbedrijf hier wat mee te maken heeft gehad.

Omdat er geen braakschade was vergoed de ING reisverzekering helemaal niks, onze vakantie was dus zowel tijdens als na een grote hel.

Met deze reisverzekering ben je voor niets verzekerd en zou ik dus zeker niet afsluiten, wij hebben hem ook per direct opgezegd.

10-10-2017

Ing reisverzekering zeer slechte ervaring!

Tijdens mijn vakantie in portugal is er ingebroken in mijn camper en zijn er spullen gestolen twv 3500 euro. deze worden niet vergoed door ING omdat in de polisvoorwaarde vermeld wordt dat diefstal van kostbaarheden, geld en reisdocumenten die zich in of rondom een motorvoertuig, caravan of aanhanger bevonden uitgesloten worden. dit houdt in dat alles wat je als kostbaarheden meeneemt zoals laptop, iphone, navigatie, horloges,sireaden ed, of terwijl zo'n beetje alles NIET VERZEKERD ZIJN!

- de bagage was opgeborgen in een afgesloten bagageruimte, en - er verder geen bagage van buitenaf zichtbaar was, en - u of de verzekerde aantoont dat braakschade aan het motorrijtuig, de caravan of aanhanger aanwezig was.

ondanks dit zegt ING aan het eind van het artikel 11: Diefstal van kostbaarheden, geld en reisdocumenten blijft in alle in artikel 11 genoemde situaties uitgesloten.

samengevat: je sluit als consument een reisverzekering af om je kostbaarheden teverzekeren terwijl je in feite niets verzekerd! belachelijke gang van zaken die gang naar de rechter wat mij betreft legetimeert.