ING Verzekeringen reviews

3.6

Kevin
16-05-2014

Opstal (woonhuis)

Ik heb op dit moment heb ik een claim lopen voor waterschade aan mijn vloer.

Eerder heb ik een lekkage aan mijn dak gehad omdat het complex was om de kosten te indexeren de ing de vraag neer gelegd of zij een schade expert wilde sturen omdat de omvang vrij groot was en ik anders 6 a 7 offertes op moest vragen waar bijv de keuken boer ook weer minimaal 150 euro voor wilde hebben want ja als ze vervolgens een andere hersteller in de arm namen hadden zij wel de kosten voor offerte gemaakt..

Dus de situatie bij ING voor gelegd er werd accuraat gereageerd de dag erna had ik al een schade expert op de stoep staan. dezelfde expert die mij wist te wijzen op verborgen schade wat achter ook bleek te zijn bijv rot houtwerk in de aanbouw keuken kastjes die uitzetten en wat ik zelf niet gezien had schade aan mijn aanrechtblad.. dus al met al was ik wel blij met de ING en ook de de schade expert.

Voor de claim die nu loopt gaat het tot zo ver prima alleen blijft men nu oneindig om stukken vragen, Foto's etc daardoor duurt het allemaal best wel lang.. terwijl het mijn inziens vrij simpele zaak is..

Maar tot nu ben ik prima tevreden over ING.

12-02-2014

ING is een afrader

Nou ik had een inboedel en aansprakelijkheid verzekering bij de ING afgesloten. Je werd met open armen ontvangen en het was een enorme warme welkom. TOTDAT er schade ontstond. Nu ruim een jaar verder en nog steeds geen hol opgeschoten. Als ik ze in de reclame mocht presenteren had ik ze als slechtste beoordeeld. ING is een afrader!

04-10-2013

ING woonverzekeringen al risk en weet ik wat nog meer

1.5 maand gelede. Is er in gebroken heel wat gestolen

Alles netjes opgestuurd en nu nog.niets terug gehoord

Lekker rekken kunnen ze

Als ik eind deze maand nog niets gehoord he. Haal ik er

Een advocaat bij want heb al 5x gebelt en telkens. Is het nog inbehandeling

Jjmjanssen15
20-09-2013

Niet klantvriendelijk

Vorige maand is er bij ons ingebroken.

Ze hebben diverse spullen meegenomen.

Als je geen laptops meer hebt, omdat ze zijn gestolen is het niet eenvoudig om schade te melden.

Alles gaat namelijk via internet. Het callcenter maakt in het weekend alleen een notitie dat er een schade is. Jammer dat je geen antwoord op je mails krijg. Ook het beloofde telefoontje niet gehad.

Er moest een expert komen. Die is maandag geweest. We zijn dus al een maand bezig om de schade vergoedt te krijgen.

Niet klantvriendelijk.

30-06-2013

Vooruit een 2 in plaats van een 1. En dat komt alleen omdat de tv wel redelijk is. Beter dan upc in ieder geval, want dat hadden we een jaar geleden opgezegd vanwege de dramatisch slechte decoders die telkens storing hadden. Een ander verhaal is internet. Die was echt prima bij upc, maar bij telfort is het dra-ma-tisch. Zo ongelooflijk slecht dat het niet leuk meer is. Een abo die we dus zeker niet gaan verlengen.

Iedereen is bij deze gewaarschuwd. Wil je goed internet, ga dan zeker niet in zee met telfort, want zo slecht heb ik het nog nooit meegemaakt. En dat heeft niks te maken met afstand tot centrales of wat dan ook, want eerder werkte wel alles prima bij andere bedrijven. Al dat geleuter van de bedrijven dat je je kabeltjes moet controleren en meer van die debiele standaard helpdesk onzin is om je dood te lachen, wat een zielloze stumpers zijn dat allemaal.

Op naar de volgende!!! En meteen ook maar mijn mobiel van telfort weggedaan. Dat werkte wel aardig, maar goed, de naam telfort ben ik wel klaar mee, daar gaan geen centjes meer naar toe.

29-05-2013

ING klachten

Ben van plan een website te maken omdat ik als individu niet geholpen word door de ING met storingen waardoor mijn vakantie in duigen is gevallen . Zoals vele grote bedrijven worden individuele stukken niet of slecht afgehandeld. Dit tot grote frustratie van iedere klant. ING staat wat mij betreft dus voor Individueel Niet Geholpen. Misschien reageert ING wel als we een vuist maken.

We hebben het hier over een bank die door mismanagement enkele jaren geleden door de staat ( u en ik) geholpen zijn. Dat moest snel maar als ze zelf iets snel en goed moeten oplossen lukt dat schijnbaar niet.

Mijn ervaring:

Allereerst ben ik al ruim 30 jaar lid bij de ING ( voorheen Postbank)

Na maanden van storingen bij www.ing.nl waarbij betalingen soms dagen op zich lieten wachten zag ik eind april per toeval dat je aan de ING moet melden als je buiten Europa op vakantie gaat. Een organisatie die zich wereldbank noemt en miljoenen in allerlei internationale evenementen stopt moet weten als je buiten Europa gaat omdat ze dan wat extra beveiligingen moeten doorvoeren. Eind april zijn wij met ons gezin naar Orlando gegaan. Wij dachten 2 weken heerlijk te kunnen genieten van zon, winkels en natuurlijk Disney en andere pretparken. Vanaf de eerste dag weigerde mijn creditcard van de ING bepaalde betalingen. Dat gebeurde willekeurig en bij grote zaken als Starbucks, Macy’s, Abercrombie, Michael Kors en andere zaken. Toppunt was een restaurant waar wij ’s avonds hadden gegeten en waar de kaart wederom niet werkte zodat ik mijn vrouw en dochters moest laten zitten en zelf ergens in de buurt geld moest gaan halen om te kunnen betalen. Iets wat je niet wil als e lekker ontspannen op vakantie gaat. Na een aantal dagen gebeld met d eservicedesk van de ING maar die verwezen mij naar de technische afdeling. Zij wisten mij te vertellen dat ze grote problemen hadden met de beveiliging en daarom diverse nummers geblokkeerd hadden. Op mijn vraag wat nu te doen vroegen ze mij een mailtje te sturen naar hun service desk. Nog diezelfde avond gedaan maar tot op heden niets gehoord. Nu moest ik noodgedwongen iedere dag $ 400,- pinnen. Dat is het maximale en niet op iedere hoek van de straat kun je met een buitenlandse pas pinnen in Amerika. Dagelijks een ritje van een kleine 20 km te rijden naar de dichtstbijzijnde automaat.

Daarnaast is met een gezin van 4 waarbij je dagelijks 3 keer moet eten $ 400,- niks dus met een beetje oppassen helden we $ 100,- per dag over om vrij te besteden. Een kaartje pretpark kost $75,- p.p.p.d. dus daar is niets van gekomen. Je was dus de hele dag bezig geld te verzamelen en voorzichtig uit te geven.

Conclusie: door ING heb ben wij de vakantie niet kunnen vieren die wij wilden en zijn wij genoodzaakt nog een keertje terug te gaan. Een reis van € 6.000,- is door ING verspest.

Bij terugkomst direct naar het filiaal van de ING gegaan en verteld wat er was gebeurd. Heel begripvol en zij hebben direct een mailtje gestuurd. Na 2 weken nog geen enkele reactie te hebben gehad nog maar een keertje langsgegaan en nogmaals een mailtje gestuurd. Vanaf mijn eerste mailtje op 6 mei jl nog niets vernomen.

25-04-2013

zo slecht niet te geloven! ik betaal al 15 jaar premie, en nog nooit eerder aanspraak gemaakt op deze verzekering.

Nu had ik brand in mijn droogtrommel, alle inhoud verbrand, direct de verzekering gebeld, eindresultaat: Ing betaald niet uit! En bedankt ING!

19-10-2012

Ik heb iets raars meegemaakt nadat ik bij ING een claim had ingediend na een inbraak tijdens vakantie. in de polisvoorwaarden van ING staat dat je 'alle aanwijzingen van ING moet opvolgen'. Nadat ik een keurig omschreven claim op de reisverzekering ingediend, waarbij alle informatie die nodig was werd vertrekt, stuurt ING ineens een expert van Vidi Expertise en die wil per sé bij mij thuis komen. Ik hoef geen mensen bij mij thuis en helemaal niet van Vidi, dus ik stel een andere locatie voor. Nee hoor, dat kan niet, het moet bij mij huis zijn of vlak daarbij. Ik heb geprotesteerd, tot 3 x toe, maar toen zei Vidi: we zijn je terwille geweest maar je wilt niet meewerken, nu geven we de zaak terug aan ING en dan hoor je wel weer. Terwille geweest Ze willen nog niet eens een afspraak elders maken!! Toen kreeg ik nadat ik bij ING ook weer 3x (jawel,) had geprotesteerd een brief dat ik hun aanwijzingen op moest volgen. Flauwekul natuurlijk, als een expertisebureau landelijk werkt en je zou dan nog niet eens een andere locatie kunnen afspreken. Ik heb nu de zaak bij het Kifid voorgelegd, want dit soort manipulatie van ING moet gestopt worden. Ik wil de mensen die bij ING een verzekering hebben waarschuwen om je daar nog te verzekeren, want als je bij hun een claim indient maken ze op een rare manier misbruik van deze bepaling in de voorwaarden. Je moet hun aanwijzingen opvolgen, anders krijg je niks! Straks zegt de expert nog: Mevrouw, ik wil dat u mij de slaapkamer aanwijst, u moet de aanwijzing opvolgen! En dan durven ze nog te stellen dat ze je terwille zijn geweest. Zo lust er ik ook wel een paar....

J.B.A.Denneman-Driessen
10-02-2012

we hebben een inboedelverzekering we wonnen in een flat met berging ING zegde dus wij dachten de berging is me verzekerd ja voor maar 250 euro dat krijg ik uitbetaald terwijl er een laptop en plasma tv uit de berging weg zijn genomen en om dat ik in huwelijkse voorwaarden getouwd ben en de spullen mijn man toe behoren wille ze maar 250 euro betalen terwijl de warden 1055.00 euro schade is mijn man is een benaldelde

nee zegde de ING u woont toch samen ja maar in huwelijkse voorwaarden staat wat van hem is is van hen en wat van mij is is van mij daar begrijpen ze het niet ik mijn man is de benaldelde en het moet op zijn rekening en niet van mijn en dan nog 250 euro dat is geen vet pot op zijn spullen ga nooit met ING verzekeringen in zee op lichters

27-11-2011

Wij hebben een Persoonlijke lening (PL) bij de ING lopen. Wij zijn erg tevreden over deze lening. Inmiddels bijna klaar en dan hoop ik geen rode cijfers meer te hebben. De PL is bij de ING wel duur vergeleken met andere krediet verstrekkers. Maar ik betaal liever meer voor service dan dat ik straks met een nog groter probleem zit. Wij hebben ervoor gekozen om de PL in 60 maanden af te lossen. Wij hebben 10,3% aan rente betaald. Geen problemen gehad met de ING, en alles gaat goed. De lening was erg dringend, dit had ik gemeld voordat ik de lening afsloot. Ik had het geld dan ook erg snel op mijn bank staan. Erg tevreden, mocht het nogeens nodig zijn (ik hoop van niet) dan kies ik zeker weer voor de ING!

28-10-2011

Mijn ervaring bij ING bedrijsverzekeringen....

Zeer slecht.

Klantenservice beloofd veel, komt niet na.

Klantenservice maakt grove fouten door administratieve puinzooi, ING neem hier geen verantwoording voor en schermt met Algemene Voorwaarden en zijn alleen verantwoordelijk voor directe schade, maar niet voor indirecte schade. Dus dat jij als klant schade leidt door fouten van hen is niet belangrijk. Met andere woorden zij MOGEN fouten maken en dat kost hen niets en jij MAG geen fouten maken, want dat kost jou geld.

Een zielig briefje van hen gekregen waarin als volgt staat:"Wij vinden het vervelend dat u niet juist bent geïnformeerd en bieden onze excuses hiervoor aan."

Dan geeft iedereen daar op die klantenservice welk verkeerde informatie, want ik heb dan nog nergens goede info gekregen. Dat kostte mij als bedrijf zijnde door een fout die aan hun zijde is gemaakt... 3 weken geld. Ik kon het werk niet aannemen daar ik niet verzekerd was en enkel omdat zij mij een polisnummer hadden gegeven welke achteraf in eerste instantie nog niet eens klopte en bij navraag voordat ik mijn werk wilde aannemen te horen kreeg dat ik niet verzekerd was. Wat zegt ING u heeft van ons een polisnummer ontvangen en daarmee is de kous af.

02-08-2011

Het is mij totaal onduidelijk waarom Fred ING zo'n laag cijfer geeft. Slechte recensie.. Daarom wil ik mijn ervaring met een woonverzekering bij ING delen om een beter beeld te geven.

Een half geleden was er met een storm een boom op mijn garage gevallen. De schade viel op zich wel mee vergeleken met wat ik op het nieuws zag maar het dak en een gedeelte van de muur waren wel zwaar beschadigd. Uiteraard verwachte ik dat mijn woonverzekering dit wel zou vergoeden wat ook zo is. Maar toen ik ING belde werd ik kei goed geholpen. De meneer die mij heeft geholpen was erg vriendelijk en behulpzaam en toonde zich betrokken. Mijn garage is destijds volledig hersteld en ING heeft alles vergoed. Ik heb dus hartstikke goede ervaringen met mijn verzekering bij ING. Overstappen zal ik dan ook zeker niet doen, eerder mijn andere verzekeringen hierheen verhuizen! ING bedankt!

30-07-2011

Toen wij afgelopen week terug kwamen van vakantie bleek dat er lekkage was geweest in ons huis. Omdat het twee weken lang door heeft kunnen lekken was onze vloer geheel vernageld. Maar omdat ik mijn inboedel en opstal heb verzekerd bij ING nam ik direct contact op met de ING. Toen ik belde duurde het wel even voor ik geholpen werd maar toen ik geholpen werd was de man aan de lijn wel erg vriendelijk. Hij legde mij precies uit hoe ik moest gaan declareren. Dit heb ik nu inmiddels ook gedaan en binnenkort krijgen wij een nieuwe vloer. Al met al dus toch handig zo'n opstal en inboedelverzekering. Uit eerdere ervaringen die ik had met verzekeraars had ik dit niet verwacht. ING is top!

29-03-2011

Niet te beoordelen hoe slecht. Ik ben inmiddels al meer dan 18 jaar klant van de ING en heb slecht 2 maal aanspraak "geprobeerd"te maken op mijn verzekering. In beide gevallen was en klip en klaar dat de ING zou moeten uitkeren. Beide keren kreeg ik nul. Het maakt het des te teleurstellender dat blijkt dat bij de ING gegevens niet kloppen en het een administratieve puinzooi is waardoor ik beide keren niet uitgekeerd krijg. Voor mij betekent dit dat ik naar een andere bank ga met al mijn producten. Daarnaast zijn ook mijn ervaringen ten aanzien van een hypotheek zeer teleurstellend. Valse beloften, niet nakomen van afspraken, arrogant gedrag van de adviseur. Waardeloos. Voor mij nooit meer ING.

24-12-2010

Zeer slechte ervaring met ING woonverzekering op het punt van risico wijziging (art 13 polisvoorwaarden) de omschrijving is niet duidelijk, heb je er eenmaal mee te maken dan doen ze er alles aan er onderuit te komen.

Ze gaan zelfs tegen hun voorwaarden in door je gewoon over de periode de premie terug te storten en zeggen we dekken niet dit terwijl hun voorwaarden wel duidelijk aangeven 2 maanden door te dekken, er word verder geen enkele moeite gedaan en verder 10 jaar nieuwwaarde?? vergeet het maar.

Ze bieden nu zelfs 3 maanden gratis rechtsbijstand aan maar wat kun je ermee als zij hun eigen voorwaarden niet nakomen, je zult ze maar tegen hunzelf nodig hebben.

18-06-2010

Omdat ik veel verzekeringen en mijn hypotheek bij de ING heb besloot ik daar ook mijn autoverzekering af te sluiten uit gemak.

Daar heb ik nu echt spijt van want achteraf blijkt de ING vele male duurder voor een autoverzekering te zijn dan de andere verzekeraars als Ditzo en Ohra. Wanneer zich de mogelijk voor doet zal ik ook direct overstappen. Vooral bij Ditzo kan ik z'n 20/30 euro per maand besparen. Voor mij wordt het dus bij de volgende verzekering eerst goed kijken of de ING of andere verzekeraar wel de goedkoopste is.

Voordelen van ING: Niet echt veel met verzekeringen te maken maar bij de ING kon ik wel de beste hypotheek aflsuiten...

Nadelen van ING: De autoverzekering bij ING heeft voor mij een veel hogere premie dan bij andere verzekeringsmaatschappijen.

17-06-2010

Ik ben al lang klant bij de ING zo heb ik daar probleemloos mijn hypotheek, spaar en creditcard ondergebracht. Nooit problemen gehad.

Voordelen van ING: Nu ben ik verhuist en leek het mij uiterst handig om een nieuwe woonhuisverzekering en inboedelverzekering af te sluiten. Omdat ik het handiger vindt om meerdere diensten bij 1 aanbieder te hebben heb ik er voor gekozen om mijn inboedelverzekering af te sluiten bij de ING waar ik nog meer diensten af neem zoals eerder gezegd. Nu is dit allemaal prima gegaan en mijn inboedelverzekering bij de ING is vlekkenloos afgesloten.

Nadelen van ING: Maar wat wel een groot nadeel en mispunt is dat de ING een veel hogere premie vraagt voor dan dat ik bij andere verzekeraars zou moeten betalen. Dus wanneer ik tijd heb ga ik toch nog overstappen. ING is prima dienstverlener maar wel te duur wanneer het aankomt voor een inboedelverzekering (in mijn geval dan).